Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä eroa on akkulaturilla ja ylläpitolaturilla?

Vierailija
09.01.2024 |

Autoon siis pakkasten varalle. Vai onko nuo sama asia, osaisiko joku selittää?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristirouva kirjoitti:

Ajan jatkuvasti lyhyitä matkoja, ja siitähän akku ei tykkää. Autooni vaihdettiin akku 2021 toukokuussa, ja nyt taas se hyytyi kauppakeskuksen pihaan. Huollossa todettiin taas akun vaihto aiheelliseksi. Merkkihuollon kaveri suositteli ylläpitoakkua hintaan 450 euroa. Aika kallis juttu tällaiselle vähän ajelevalle mummelille, mutta kai tuo on hankittava. 

Parilla sadalla saa ihan hyvän ylläpitolaturin. Mulla sama juttu, lyhyitä matkoja kuuttakymppia, niin akku ei ehdi latautua.

Vierailija
22/24 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristirouva kirjoitti:

Ajan jatkuvasti lyhyitä matkoja, ja siitähän akku ei tykkää. Autooni vaihdettiin akku 2021 toukokuussa, ja nyt taas se hyytyi kauppakeskuksen pihaan. Huollossa todettiin taas akun vaihto aiheelliseksi. Merkkihuollon kaveri suositteli ylläpitoakkua hintaan 450 euroa. Aika kallis juttu tällaiselle vähän ajelevalle mummelille, mutta kai tuo on hankittava. 

Mulla sama, lyhyitä matkoja. Käyn sitten toisinaan ihan vaan ajelemassa eli lataamassa akkua. Toisinaan yhdistän mennessä tai palatessa niin, että kierrän jonkun lenkin, että lataantuisi. 

Minkä kokonen akku sulla on? Jos on kovin vähän ampeeritunteja, niin ei siitä ole eläjäksi. Mulla on nyt 72 Ah akku ja tuntuis pelittävän hyvin edelleen. Ostettu joskus 21-22 vuodenvaihde? Ei niillä 50-60+ Ah akuilla oikein tee mitään. Mitäs jos ostaisit kunnon akun ja kävisit sinäkin aina välillä ajelemassa lataustarkoituksessa? Muista sitten käydä heti ajamassa ja lataamassa jos uuden ostat. Itse kävin ekalla ja tokalla kerralla noin 1,5 tunnin lenkeillä vähän lataamassa sitä uutta akkua. Autolla pitää ajaa, niin se vaan on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panu Laturi ei tarvii kumpaakaan.

Tai korkeintaan sähköpyöräänsä.

Vierailija
24/24 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sekavia on ohjeistukset.

Ehkä vähempi olisi parempi jos laatu korvaisi määrän. Eihän todella ohjeistuksen tarpeessa olevaa pidä ohjeistaa "kuutamolla".