8kk ja ruoat
Onko ideoita minkälaisia ruokia voisi tehdä 8 kuukautta vanhalle?
Neuvolasta sain vihkosen mis luki jotain, mut en löydä sitä mistään..
Kommentit (4)
Hei
Laittakaahan lisää hyviä ruokaideoita 6kk - 9 kk ikäisille lapsukaislle.
Minkälaisessa suhteessa laitatte ruoka-aineita soseisiinne, jos teette kerta-annoksia?
Itse tahtoisin kuulla kanssa ideoita.. En nyt löytänyt, mutta jossain aiemmassa ketjussa oli jonkin hyvän kirjan nimi. Muistaisikohan joku kirjan/kirjailijoiden nimeä..??
Meillä on syöty kanaa, lihaa, jauhelihaa ja tänään kokeillaan seitiä. Neuvola antoi ohjeen, että ruokalusikallinen lihaa/annos. Yleensä tarjoan ruuan kanssa perunaa, johon sotken purkkiruokaa makua antamaan (esim. kasviksia). Pikkunaposteltavana on ollut porkkanaa, kurkkua, kuivattua leipää ja riisikakkuja.
Poikani täytti 8-kuukautta 23.12 ja teinkin hänelle tässä viime viikolla itse pakastimeen ison " satsin" kasvis-liha sosetta.Laitoin soseeeseen perunaa,porkkanaa, makarooneja ja jauhelihaa.Ja voi että kuinka poika rakastaa tuota " soosia" !Itsekkin pääsee nyt tosi helpolla kun pakastin soseet kerta-annoksina ja sitten aina ruoka aikaan vaan sulatan hänelle yhden pussillisen. Aloitimme nyt myös syömään aamuisin puuron,kun olen tähän asti antanut pojalle vain iltapuuron. Hän syökin nyt siis 4 ateriaa päivässä:aamulla puuron,lounaaksi kasvissosetta, samaa päivälliseksi ja illalla taas puuroa.Sitten vaan tissiä pojan oman halun mukaan...