On tämä s**tana työmaa saada uusi PC käyttöön!
Kaiken maailman kyselyjä. Nuorille tämä on - tottakai - pala kakkua.
* mummo *
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kun otan windowsin käyttöön, käyn joka ikisen asetuksen sekä sovelluksen läpi. Poistan kaiken turhan. Sitten asennan mitä tarvitsen.
Asetuksia on yllättävän paljon! Aikaa vievä prosessi, jota en usko kovinkaan monen tekevän.
Fiksumpi tekee skriptin niin toisella kerralla menee sekunti.
Ei tarvitse kuin kerran tehdä, ei ole tarvetta asennella uusiksi. Varmuuskopiot varmuuden vuoksi olemassa.
Piti sitten lainata tuo paskarotla tällekin sivulle. Saatanan tunari 👆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä nyt kellekin on pikkuhomma. Tyypillisesti tiedostojen siirto, selaimen asetukset kirjanmerkkeineen, tarvittavien lisäohjelmien asennukset ja siihen päivitykset päälle ottaa nelisen tuntia.
Huh huh. Macin käyttöönotossa meni samoihin hommiin ehkä viitisen minuuttia. Ei ole kyllä wintendoja ikävä.
Johtuu siitä, että Mac on ns. tyhmä pääte, jollaisia oli Unix-ympäristössä viimeksi 90-luvun alussa. Joku muu hallinnoi tietojasi.
Ei ole. Taidat olla melkoisen tyhmä jos et edes tiedä mikä on tyhmä pääte. Ja parasta olisikin hallinnoida, siitähän minä heille maksan, hitto soikoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kun otan windowsin käyttöön, käyn joka ikisen asetuksen sekä sovelluksen läpi. Poistan kaiken turhan. Sitten asennan mitä tarvitsen.
Asetuksia on yllättävän paljon! Aikaa vievä prosessi, jota en usko kovinkaan monen tekevän.
Ihan fiksua jos on mennyt ostamaan jonkin markettipaskeen jossa on esiasennettuna gigatolkulla kaikkea sontaa.
"Markettipaska" kesti hyvin yhdeksän vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan fiksua jos on mennyt ostamaan jonkin markettipaskeen jossa on esiasennettuna gigatolkulla kaikkea sontaa.
"Markettipaska" kesti hyvin yhdeksän vuotta.
Itse katselisin sellaista ehkä yhdeksän sekuntia, mutta kukin tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös koneeti tule nykyään valmiiksi asennettuna, sen kun viimeistelee windowsin ehdottamat tiedot. Ei ole mennyt kauan tuossa hommassa. Eri asia oli ennen, kun piti koota kone itse ja komponentit eivät tietenkään olleet aina yhteensopiviakaan.
Ai? Onko siinä siis kaikki tiedostoni, haluamani selain ja sen kirjanmerkit sekä monitoimitulostimeni ohjelmistokin valmiina, virranhallinta-asetukset säädetty ja monitorien ajurit asennettu, jos uuden ostan?
On jos se on Mac. No selaimen joudut itse asentamaan, jos Safari ei ole se haluamasi selain.
Safaria ei kukaan täysjärkinen käytä.
Kyllä käyttää, kyseessä on toisek
On tietysti. Ei kai ne muuten sitä mieltä olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Å
Svenska Å är det most important letter på finska alphabetet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon yksinkertaisempaa asiaa ei nykymaailmasta löydy :D Boomerit on aika jälkeenjääneitä. Onneksi kirjeposti kulkee ja hevosella pääsee :)
Olenhan minä kuitenkin työurani tehnyt sieltä aateekoon alusta alkaen, mutta maailma muuttuu.
- ap
Oot ollu työelämässä jo 1800-luvulla?
Kiitos kaikille vastuksista. Ostin halvan Lenoven.
- ao
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti windowsista ei ole enää tarjolla hyvää versiota jossa ei olisi esiasennettuna gigatolkulla sontaa ja joka ei vakoilisi. W7 viimeinen hyvä windows.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon yksinkertaisempaa asiaa ei nykymaailmasta löydy :D Boomerit on aika jälkeenjääneitä. Onneksi kirjeposti kulkee ja hevosella pääsee :)
Olenhan minä kuitenkin työurani tehnyt sieltä aateekoon alusta alkaen, mutta maailma muuttuu.
- ap
Invented in the late 1800s by a young engineer and former census clerk named Herman Hollerith, it was originally designed to help the US Census Bureau collect data on the countrys rapidly expanding population.
Ja sitä aiemminkin oli jotain olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen pikku juttu siinä on, että sinne menee myös perheen tietoja ja saattaa mennä paljon muutakin, asianosaisilta itse kysymättä.
Silloin windows on ihan väärä käyttis.
helppoo kui heinänteko... kun ostaa niin asennus siinä samalla tilataan ja sitten kone haetaan kun se on tehty, yleensä seuraavana pv.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin pääsit palstalle.
Tiedätkö tolvana: tänne pääsee myös mobiililaitteilla.
Mihin sitten tarvii noin vimmatusti tietokonetta ?
Huomaat sitten aikanaan, kun alkaa ikänäkö vaikuttamaan:) Se muuten tulee kaikille, jos nyt ei satu ennen keski-ikää kupsahtamaan. Onnellista ikänäön odottelua vaan sullekin, kakara.
Viimeksi muutama kk sitten hain uuden läppärin. Laitoin laturin seinään, painoin virtanäppäintä, vastasin pariin kysymykseen ja kone oli käytössä alle 5 minuutissa. Ei voi olla vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Anteeksi. Menikö väärin? 1980-luvulla siis olin ykiopistolla.
- ap
Minä ostin macin ihan vasta mutta ei siinä meinaa mikään toimia, se on mallia PowerMac G5. Meni useampi päivä saaha se avaamaan edes sähköpostia, iltasanomien sivut ei vieläkään toimi kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Anteeksi. Menikö väärin? 1980-luvulla siis olin ykiopistolla.
- ap
Yliopistoillahan on ollut verkotetut koneet jo 60-luvulla. Sitä ennen ATK on tosiaan ollut monella eri tapaa käytössä jo 1800-luvulta asti.
Johtuu siitä, että Mac on ns. tyhmä pääte, jollaisia oli Unix-ympäristössä viimeksi 90-luvun alussa. Joku muu hallinnoi tietojasi.