Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt...
Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt... vaatii minua muuttamaan halvempaan asuntoon, ainut ongelma on että ei ole halvempia asuntoja tällä aluella Helsingissä missä haluan asua eikä ole varaa muuttaa kun siihen menisi 500€ rahaa...
Neuvoja otetaan vastaan.
Kommentit (819)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa muuton. Eikun mellunmäkeen 20 neliön kaappiin.
Ei maksa Kela muuttoa vaan antaa tuke siihen jonkun 100-150€, ja sehän ei riitä edes muutto autoon saatikka muuttomiehiin ja pakkaus materiaaleehein
ap
Paku kympillä.com ja kaverit kantaa. Muuttolootat euron kipale. Sähän tienaat! Uuteen meltsin koppiin ei mahdu puoletkaan nykyleluista joten rodeen tai sitten nettiin myyntiin. Tsemppiä!
Ostaa sillä satasella Sisu-pastilleja ja lopuilla viidellä kympillä Red Bullia, niin saa sisua ja siivet, joiden avulla on tehnyt yksinään koko muuton ihan ettei ole huomannutkaan. Liukkaasti liikkuu muuttolaatikot ja mööbelit entisestä kämpästä uuteen.
Vierailija kirjoitti:
Kokonaan?
Ei kai kukaan saa asumistukea kuin vain osaan vuokrasta? Itse sain asumistukea vajaa 200 euroa 500€ vuokraan, ja siitäkin vielä leikataan. Uutta pienempää asumistukea juuri odottelen, summaa en edes vielä tiedä.
Aika kova saa olla vuokra, että siihen tulee tukena 800€ kuukaudessa. Itselle jää maksettavaksi varmaan se pari kolme tonnia, mutta siinä kohtaa on tullut jo moneen kertaan ukaasi, että muuta halvempaan.
Vierailija kirjoitti:
Kokonaan?
Ei kai kukaan saa asumistukea kuin vain osaan vuokrasta? Itse sain asumistukea vajaa 200 euroa 500€ vuokraan, ja siitäkin vielä leikataan. Uutta pienempää asumistukea juuri odottelen, summaa en edes vielä tiedä.
Tuossa tilanteessa olo on varmaan vähän sama kuin istuisi vankilassa ja odottaisi kylmä hiki otsalla oikeudenkäyntiä peläten, että kuinka kova tuomio sieltä on tulossa.
Älä tule paha kakku, tule hyvä kakku.
Itse juuri muutin kahden muuttomiehen kanssa. Maksoi 150. Itse toki maksoin, ei Kela.
Vierailija kirjoitti:
Siis kenelle Kela muka maksaa 800€ vuokran kokonaan(sis as.tuki) plus päälle työmarkkinatuki tai toimeentulotuki,sähkölaskut,elatusavut jos isä ei maksa,vedet jne.? Aloittaja on ilmeisesti m atu. Muuta aloittaja vaikka kommuuniin,siellä on halpa elää ja pil veä riittää kaikille.
Semmoisessa kommuunissa kun asuu, niin pitää olla hipihiljaa, jos taskussa on edes vitonen rahaa. Muuten ryöstetään ja saa jostain kylkeensä, päätyen tilastoihin.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki tyhjennetään maamuuille.
Tämähän juuri tuo suomalaisia työttömiä Itä-Helsinkiin
Kaupasta saa banaani laatikoita
Maksimi asumistuki on kylläkin n. 450 euroa, ei 800.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei maksa Kela muuttoa vaan antaa tuke siihen jonkun 100-150€, ja sehän ei riitä edes muutto autoon saatikka muuttomiehiin ja pakkaus materiaaleehein
ap
Vai että oikein muuttomiehetkin pitäisi Kelan piikkiin saada? Pakun saa päiväksi alle satasella ja muuttolaatikot eivät ole kalliita vuokrata.
Luuletko että saan yksin kannettua monta sataa kiloa painavan sängyn, lipaston, pöydät, pesukoneen yms.? Ja pitää olla sille pakulle kuski, minulla ei ole ajokorttia.
ap
Sisaruksia, sukulaisia, ystäviä, tuttavia ...avuksi???
Vierailija kirjoitti:
Kaupasta saa banaani laatikoita
Kyllä ja banaaneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en saa yhteiskunnalta senttiäkään.. tämmöisessä tukiaisten yhteiskunnassa, joita saa niin köyhän kuin rikkaat, voitteko arvata miten se suututtaa?
Jos noin kismittää se, ettet tarvitse tukua niin voit vapaasti liittyä työttömien onnelliseen joukkoon milloin vain!
URPO!
niin tässähän on se loistava ratkaisu. lähtökohtana se, että tuet juoksee aina ja kaikille. hurja visioni: mitä jos joskus tuet loppuu....?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Vai että oikein muuttomiehetkin pitäisi Kelan piikkiin saada? Pakun saa päiväksi alle satasella ja muuttolaatikot eivät ole kalliita vuokrata.
Luuletko että saan yksin kannettua monta sataa kiloa painavan sängyn, lipaston, pöydät, pesukoneen yms.? Ja pitää olla sille pakulle kuski, minulla ei ole ajokorttia.
ap
Eihän "hesoissa" autoa tarvitse, käytä julkisia!
Ei Kela vaan me muut ihmiset...
TROLLI. EI MAKSA TUOLLAISIA VUOKRIA MISSÄÄN PÄIN. EI NYT EIKÄ ENNENKÄÄN. TÄMÄ ON TAAS IHMINEN, JOKA HALUAA NOSTATTAA VIHAA IHMISTEN VÄLILLE.
Moni yrittäjä menettää asumistuen tammikuussa.
https://www.salkunrakentaja.fi/2024/08/asumismenot-asumistuki/
Vierailija kirjoitti:
Kuka Kela on maksanut vuokrasi? Veronmaksajat sen ovat maksaneet eli kaikki me. Ei kai liikaa ole vaadittu, kun säästää pitää, että joko halvempi asunto tai sitten maksat ihan itse. Minusta kuulostaa varsin reilulta.
No mutta entäs jos on laittanut hakemukset halvempaan, mutta niitä ei ole tarjottu eli ei ole ollut mahdollisuutta siirtyä halvempaan? Mikä silloin on reilua? Voi olla että asuntoon tullut ylikalliiksi vasta mittavien vuokrankorotusten myötä. Kai sitä pitäisi olla mahdollisuys siirtyä halvempaan ennenkuin leikataan tuesta. Tuttavalleni kävi että tuli ukaasi hakea halvempaa ja piti lähettää todistukset että hakenut. Lähetti todistukset. Kelalta tuli viesti että lälläää tuki leikataan kuitenkin ho nyt,vaikka olet hakemassa halvempaa.
Vierailija kirjoitti:
Erikoista, että niin monelle on uutta tietoa, että Kela maksaa toimeentulotuella elävän vuokran kokonaan.
Näin on siis ollut, mutta vissiin enää ei tule olemaan, jos vuokra ylittää hyväksyttävien asumismenojen rajan. Monet on kyllä saaneet erinäisiin syihin vedoten ylimenevänkin rajan maksatettua Kelalla tähän saakka, mutta saa nähdä tuleeko asiaan muutos nykyisen hallituksen linjausten myötä.
Ap, voithan sinä hakea Kelasta tukea muuttoon. Edullisempi asunto on hyväksyttävä syy. Jos Kela ei myönnä, niin sitten harkinnanvaraisena sosiaalitoimesta.T. Sossu
Tätä minäkin ihmettelin. Että monelle tulee yllätyksenä se että kela maksaa monelle toimeentulotuella elävälle asumisen kokonaan, siis siinä muodossa että tulee täysi asumistuki (hyväksytyn vuokran rajoissa) ja päälle toimeentulotukea.
Ja kyllä, Kelasta voi hakea tukea muuttoon. Jos sieltä ei saa niin sosiaalitoimesta vielä kysyy.
Vuokraovessa on 50 asuntoa Helsingissä max 600€/kk. Kyllä sieltä löytyy.
Huoneitakin vuokrataan.
Niinpä! Ja sitten et saa edes omistaa mitään, kaikki on realisoitava ja elettävä niillä rahoilla.