Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt...
Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt... vaatii minua muuttamaan halvempaan asuntoon, ainut ongelma on että ei ole halvempia asuntoja tällä aluella Helsingissä missä haluan asua eikä ole varaa muuttaa kun siihen menisi 500€ rahaa...
Neuvoja otetaan vastaan.
Kommentit (819)
Uskomatonta maksattaa meillä veronmaksajilla vuokransa. Nyt ei auta nirsoilu. Häpeäisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaahan se Kela vieläkin sun vuokran kokonaan. Sulle jää vaan vähemmän rahaa käteen kuin aiemmin.
Niinpä maksaakin .
Mä jo pelästyin, että mun pitäis mennä töihin . Ei tässä mitään hätää olekaan. Sori kun panikoin ja ylireagoin turhaan .
Ap
Koko AP:n "tarina" on provo, käyttäkää aivojanne. Kirjoittajana todennäköisesti joku persu, joka haluaa vain saada ihmiset keskenään tukkanuottasille
Ehkä provo, mutta kyllä ne asumistuet parin kuukauden päästä kuitenkin pienenee. Surullista niiden osalta jotka ovat tottuneet asumaan ilmaiseksi ja elämään toisten tulojen varassa, mutta hyvä asia niiden kannalta joiden verotaakka pienenee prosentinkin verran niin saadaan enemmän rahaa kulutukseen. Jos vielä vuokrahintoihin saataisiin pieni korotus, niin vuokranantajienkin ostokyky paranisi mikä olisi myöskin pieni parannus nykyhetkeen. Uskon että pieniä vuokrankorotuspaineita onkin,joten todennäköisesti vielä tänävuonna vuokria joudutaan korottamaankin ihan yleisten kulujen nousunkin takia. Valitettavasti ruuan hintojen nousu kohdistuu myös vuokranantajienkin lompakkoon ,kuten lämmitys ja huoltokulujen nousukin. Itse nostin vuokrahintaa kätevästi samalla kun edellinen vuokralainen vaihtui uuteen. En paljoa,vain 100 euroa kuukaudelta, mutta kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Halpeneeko yyhhoo äitien kertahinnat nyt yhtään vai ottaako ne edelleenkin sen seittämänkymppiä?
Kuule suurin osa meistä on sellaisia suohirviöitä että vastapuolelle pitäisi maksaa jos seuraksi huolisi. Tämän kertoi ex mies kun vaihtoi 10 v nuorempaan jonka kansaa hankki uuden perheen. Joten kuvailemallasi tavalla en pääse tienaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen vuokrannut hyväkuntoista rivaria
25 km Lahdesta 320 eur kk, vesi sisältyy ja ilmalämpöpumppu on. Eipä juuri ole ollut kysyntää
Yksityisen vuokra asuntoon en lasten kanssa lähde, se on selvä. Kokemusta on 5 eri asunnosta sinkkuaikoina. Liian epävarmaa ja riskialtista kaikin tavoin.
T: yh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yh. Maaliskuussa minun ja 12 v pojan asunto saa maksaa 798 e Helsingissä. Nyt vuokra on melkein 1000 e Satolla. Kaupungin asuntoa emme ole saaneet mutta tiedän ettei kaksioita saa alle 800 euron kaupungillakaan. Pojan isä asuu lähellä ja siksi poika ei halua muuttaa kauemmas, asumme Malmilla nyt. Isänsä ei suostu ottamaan poikaa luokseen hänellä on uusi puoliso ja vauva muuten poika voisi asua isällään ja minä muuttaisin yksiöön. Nythän meillä ei erityinen peruste asua tässä täyty ( etävanhempi ja tilan tarve tapaamisten takia). Jos olisin etävanhempi voisin asua tässä mutta nyt en voi? Näin ymmärsin.
Ja töihin menon huutelijoille, olen ollut työkyvytön jo pitkään masennuksen takia. Lääkäri ehdotti sairaseläkettä vielä mietin asiaa. Mutta ei se meidän tilannetta muuttaisi. Olen 49 v nainen.
Jopa olet vanhana naisena synnyttänyt.
Alle 40 v olin molemmat saadessani...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halpeneeko yyhhoo äitien kertahinnat nyt yhtään vai ottaako ne edelleenkin sen seittämänkymppiä?
Kuule suurin osa meistä on sellaisia suohirviöitä että vastapuolelle pitäisi maksaa jos seuraksi huolisi. Tämän kertoi ex mies kun vaihtoi 10 v nuorempaan jonka kansaa hankki uuden perheen. Joten kuvailemallasi tavalla en pääse tienaamaan.
Voin kyllä uhrautua hyvän asian puolesta.
m-55
Että sillälailla yhteiskunnan elätti itkee täällä,kun pitäisi muuttaa halvempaan asuntoon.Mee jumakaut töihin.ja Hanki itse toimeentulosta.
Tunnetko henkilön ja onko sanonut sinulle henkilökohtaisesti sairastavansa masennusta.
"Tuota minäkin tulin kysymään: kenen asumisen Kela maksaa kokonaan? Minä saan asumistukea ja perustoimeentulotukea, mutta silti minun on maksettava työmarkkinatuesta vajaat sata euroa vuokraan."
1. Kela maksaa asumistuen.
2. Kela maksaa perustoimeentulotuen.
3. Kela maksaa työmarkkinatuen.
Kysymys kuuluu , että kun jokainen kolikko jonka saat tulee sinulle kelalta, niin miten voit pokkana ihmetellä, että kenen asumisen kela maksaa kokonaan?
vastaus on ihan silmiesi edessä. SINUN!
Kela määrää, sinä vikiset. Sitten muutat halvemmalla alueelle ja jos ei rahat riitä niin myy omaisuuttasi. Niin mä tein niin sain muuttoauton ja muihin muuton tarpeisiin rahaa.
En ole tainnut huomata ap:n ikää enkä sitä mikä estää työnteon.
Itse olen miltei 60 v nainen ilman ammatillista koulutusta. Olen tehnyt töitä ravintola-alalla melkein 30 v. Selkävaivoja on ja polvetkin oikkuilee mutta siitä huolimatta painan töitä yli 200 h/kk.
Ravintoloihin ja baareihin pääsee kouluttamatonkin töihin kunhan on suu millä puhua ja osaa painaa kaljahanan nappia. Tietysti on niitä jotka eivät ymmärrä edes mitä juomaa vodkacolaan laitetaan. Minusta jo nimikin kertoo sen.
Tienaan mielestäni hyvin. Maksan vuokraa 1100 e /kk ihan itse kuten myös kaikki muut laskuni. Voin matkustella ja elää muutenkin mukavasti. Rahaa jää säästöönkin.
Haluaisinko päästä hieman helpommalla? Tottakai. Ei kai ole ihan normaalia painaa tässä iässä noin pitkiä työpäiviä? Mutta ei auta jos meinaan säilyttää nykyisen elintason.
Itsestään se on paljolti kiinni mitä haluaa ja minkä hinnan on siitä valmis maksamaan. Eikö totta? Nyt en puhu sairaista tms vaan tarkoitin suht normikuntoista ja työikäistä.
En ole syntynyt kultalusikka suussani enkä koskaan saanut lahjaksi mitään. En silti valita. Vaihtoehdon tiedän Voisin tehdä lyhyempää päivää, tienata vähemmän, muuttaa halvempaan asuntoon ja luopua monista asioista. Voisin jos haluaisin. Mutta kun halua kuten ei ap:kauan. Minusta ei kuitenkaan tule yhteiskunnan elättiä niin kauan kuin voin siihen itse vaikuttaa.
Haluan myös nykyisillä tuloillani kasvattaa tulevaa eläkettäni sen verran ettei tarvitsisi turvautua niihin tukiin myöhemminkään. Saas nähdä kuin eukon käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisen romu on toisen aarre. Älä huoli,kyllä sä vielä kelpaat.käytetään sua vähän parturissa ja saat hymyn kasvoilles niin et paljoa uutta häpeä.
*wirn*
Vierailija kirjoitti:
Niin tai näin niin joka tapauksessa aprillipäivästä alkaen asumiskulujenne itsemaksettava osuus nousee. Sitä ei muuta yhtään mikään.
Se mistä sen rahan otatte on ihan oma henkilökohtainen asianne, eikä sitä muuta mihinkään yhtään mikään.
Päätökset on jo tehty ja toteus alkaa vajaan 80 päivän päästä.
Vielä ehditte saamaan kaksi (2 ) asumistukea vanhoilla ehdoilla ja sitten se on loppu.
Tuona aikana ehtii vielä hyvin etsimään edullisemman asunnon ja muuttamaan jos niin haluaa tehdä, mutta ei ole pakko jos ei halua.
Hyvin moni ei ilmeisimmin halua , eikä sekään väärin ole. Ihmisillä on hyvä olla periaatteita ja vastuunkantokykyä varsinkin jos on vieläpä pienten lasten vanhempi.
Höpsistä. Mulla nousi asumistuki juuri (leikkuri käy vasta ensi vuonna), samoin nousi tt-tuki. Ja Kela todellakin maksaa asumiseni, koska vuokrani sopii reilusti sen normeihin.
Sua varmaan v*tuttaa. :D Sori siitä.
Ikävää jos on kurja tilanne. Mutta kyllä asioihin aina ratkaisut löytyy. Jos ei mistään saa kantajia tai ajokortillista ajajaa niin sitten ei saa. Konmaritat tavarat siten, että saat kaiken itse matkalaukuissa busseilla tms kärryllä tai minkä vaan saatkaan käsiin. Useampi reissu päivässä ja jos vielä useamman päivän aikana saat muuttaa niin paljon saat mukaan.
Laitat nettiin myyntiilmoitukset painavista tavaroista. Joku voi olla valmis tuomaan vaihtokauppana patjan uuteen osoitteeseen, jos se sopivasti laskee jenkkisängyn hintaa.
Myyt ne kaappisi ja kamasi ja joko pärjäät ilman tai sitten ajan kanssa bongaat netistä tarjouksen kun joku myy käytettyä pesukonetta tai kaappia ja yrität neuvotella pientä lisämaksua vastaan että toimittaisi sun tykö. Tämmönen toimii kunhan ne uudet tavarat on halvempia kun millä saat vanhat myytyä. Jos ei ole niin sitten odotat ilmaista tai olet ilman.
Itse sisustin opiskelija-asunnon lähinnä ilmaisilla tavaroilla. Kuljetin busseissa mm tuoleja ja ruokapöytää ynnä muuta.
Jos sulla on mitään taitoa niin voit tulevaisuudessa vaihtaa jonkun asian siihen, että joku autollinen sua tunnin auttaa. Esim osaatko neuloa? Neulo sukat, ja tarjoa niitä vastineeksi jonkun huonekalun kuskaamisesta.
Köyhänä kannattaa kehittää mielikuvitusta. En tarkoita sitä että ansaitsisit olla köyhä, ikävää jos tilanne on huono. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaahan se Kela vieläkin sun vuokran kokonaan. Sulle jää vaan vähemmän rahaa käteen kuin aiemmin.
Niinpä maksaakin .
Mä jo pelästyin, että mun pitäis mennä töihin . Ei tässä mitään hätää olekaan. Sori kun panikoin ja ylireagoin turhaan .
Ap
Koko AP:n "tarina" on provo, käyttäkää aivojanne. Kirjoittajana todennäköisesti joku persu, joka haluaa vain saada ihmiset keskenään tukkanuottasille
Ehkä provo, mutta kyllä ne asumistuet parin kuukauden päästä kuitenkin pienenee. Surullista niiden osalta jotka ovat tottuneet asumaan ilmaiseksi ja elämään toisten tulojen varassa, mutta hyvä asia niiden kannalta joiden verotaakka pienenee prosentinkin verran niin saadaan enemmän
Toivottavasti joku köyhä tulee varastamaan sulta jotain.
Vierailija kirjoitti:
"Nuo rahat lähtevät kulutuksesta.
Hallitus leikkaa asumistukea ja soviteltua päivärahaa leikataan ja ansiosidonnaista eli naiset ei ota enää kestoväriä parturissa eikä permanentteja.
Yrittäjä ei saa enää asumistukea kohta vuoden päästä omistusasuntoon.
Hiukset leikataan itse ja laitetaan ponnarille tai letille tai nutturalle.
Ja otetaan eväät työkokeiluun tai tes-palkkatöihin, myös työssäkäyvä puoliso ottaa.Ollaan niin iloisia, kun parturit ja ravintolat ei saa rahaa. "
Olet hassu ihminen=) ihan pokkana väität, että toimeentulo+asumituella elelevät työttömät sekä yyhhoot ovat tähän asti saaneet niin hyvin valtiolta rahaa, että ovat kerran kuukaudessa koko perheen voimin käyneet mm partureissa ym kuluttamassa ja tuomassa rahaa kasapäin yrittäjien taskuun? Ilmankos he ovatkin valittaneet,että rahat eivät riitä ruokaan,vaatteisiin saati harrastuksiin.
Onko
Te monet olette kyllä ihan pihalla. Ensinkään kukaan ei ole koko ajan työtön. Työttömiä on 90 000 aktivoitu eli he on työpaikoilla töitä tekemässä työkokeilussa, kuntouttavassa työtoiminnassa, palkkatukitöissä ja kursseilla. Työttömät tekevät myös esim. vuorotteluvapaasijaisuuksia ja määräaikaisia töitä. Nyt kun ei kerry enää ansiosidonnaista niin eivät käy enää parturissa jne.
Lisäksi Suomessa tehdään paljon osa-aikatyötä esim. kaupan alalla noin 60 % tekee osa-aikatyötä. Lisäksi osa-aikatyötä tehdään paljon ravintola-alalla. Koulunkäyntiavustajilla ja iltis ohjaajilla on vain 30 h viikko työtä. Moni henkilökohtainen avustaja tekee 20-30 h työtä viikossa ja noilta kaikilta leikataan soviteltua päivärahaa mikä vähentää kulutusta. Osa on saanut myös asumistukea.
Eli todella moni vähentää kulutusta.
Lisäksi meillä on myös kausityöntekijöitä joilla lähtee ansiosidonnaisesta monta sataa kuukaudessa kuten asfalttimiehet ja puutarha-ala, Lapin kausityö.
Ja esim. noin 60 % tekee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se ajetaan yhteiskunta surkeaan kuntoon, kun työkykyiset maksattavat elämisensä verovaroilla. Ei ne rahat tyhjästä ilmesty vaan joidenkin pitää tehdä työtäkin. Siis elätät itsesi toisten ihmisten työnteolla, niiden,jotka eivät tuikuta sossun luukulla.922
Mikä on ammattisi ja kuukausitulosi, jos koet jotenkin erityisesti pyörittäväsi Suomen kansantaloutta? Olen kysynyt tätä ennenkin, mutta "jostain syystä" kukaan ei vastaa. Suurin osa yhteiskunnan tuloista tulee alvista, ei suinkaan palkkatyön verotuksesta.
Työssäkäyvät pyörittävät taloutta palkkaveroilla ja alveilla toisin kuin sossun elätit.
Ei pyöritä. Tiedän vakituisia joilla rahat menevät asuntojen seiniin ja ulkomaanmatkoihin.
Syöminen Kreikan ja Espanjan ravintoloissa ei auta Suomen taloutta mitenkään.
Elokuvissa käyvät E-passilla.
En ole tainnut huomata ap:n ikää enkä sitä mikä estää työnteon.
Itse olen miltei 60 v nainen ilman ammatillista koulutusta. Olen tehnyt töitä ravintola-alalla melkein 30 v. Selkävaivoja on ja polvetkin oikkuilee mutta siitä huolimatta painan töitä yli 200 h/kk.
Ravintoloihin ja baareihin pääsee kouluttamatonkin töihin kunhan on suu millä puhua ja osaa painaa kaljahanan nappia. Tietysti on niitä jotka eivät ymmärrä edes mitä juomaa vodkacolaan laitetaan. Minusta jo nimikin kertoo sen.
Tienaan mielestäni hyvin. Maksan vuokraa 1100 e /kk ihan itse kuten myös kaikki muut laskuni. Voin matkustella ja elää muutenkin mukavasti. Rahaa jää säästöönkin.
Haluaisinko päästä hieman helpommalla? Tottakai. Ei kai ole ihan normaalia painaa tässä iässä noin pitkiä työpäiviä? Mutta ei auta jos meinaan säilyttää nykyisen elintason.
Itsestään se on paljolti kiinni mitä haluaa ja minkä hinnan on siitä valmis maksamaan. Eikö totta? Nyt en puhu sairaista tms vaan tarkoitin suht normikuntoista ja työikäistä.
En ole syntynyt kultalusikka suussani enkä koskaan saanut lahjaksi mitään. En silti valita. Vaihtoehdon tiedän Voisin tehdä lyhyempää päivää, tienata vähemmän, muuttaa halvempaan asuntoon ja luopua monista asioista. Voisin jos haluaisin. Mutta kun halua kuten ei ap:kauan. Minusta ei kuitenkaan tule yhteiskunnan elättiä niin kauan kuin voin siihen itse vaikuttaa.
Haluan myös nykyisillä tuloillani kasvattaa tulevaa eläkettäni sen verran ettei tarvitsisi turvautua niihin tukiin myöhemminkään. Saas nähdä kuin eukon käy.
Sinähän voit maksaa perusosasta tuon erotuksen sen välillä mitä Kela maksaa vuokrasta ja mitä vuokra on.