Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt...
Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt... vaatii minua muuttamaan halvempaan asuntoon, ainut ongelma on että ei ole halvempia asuntoja tällä aluella Helsingissä missä haluan asua eikä ole varaa muuttaa kun siihen menisi 500€ rahaa...
Neuvoja otetaan vastaan.
Kommentit (819)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa muuton. Eikun mellunmäkeen 20 neliön kaappiin.
Ei maksa Kela muuttoa vaan antaa tuke siihen jonkun 100-150€, ja sehän ei riitä edes muutto autoon saatikka muuttomiehiin ja pakkaus materiaaleehein
ap
Vai että oikein muuttomiehetkin pitäisi Kelan piikkiin saada? Pakun saa päiväksi alle satasella ja muuttolaatikot eivät ole kalliita vuokrata.
Luuletko että saan yksin kannettua monta sataa kiloa painavan sängyn, lipaston, pöydät, pesukoneen yms.? Ja pitää olla sille pakulle kuski, minulla ei ole ajokorttia.
ap
No nyt oli kyllä niin hapokasta, että taidat olla porvoolainen. Mikään sänky ei paina monta sataa kiloa. Ja varsin ei yllä
Tarkoitin että kaikki painaa yhteensä monta sataa kiloa, sänky pelkästään melkein 100kg.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei maksa Kela muuttoa vaan antaa tuke siihen jonkun 100-150€, ja sehän ei riitä edes muutto autoon saatikka muuttomiehiin ja pakkaus materiaaleehein
ap
Höpöhöpö! Vuokrasin juuri itse pakuovelle pakun, joka makso koko päiväksi muistaakseni 70 euroa. Ostin muuttolaatikoita 10 kpl hintaan 15 euroa. 150 eurolla saisit jo pakun päiväksi 50 kpl muuttolaatikoita
Muuttpmiehet kustannat tietenkin itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kela ei maksa 100% asumismenoista koskaan. Vai etkö ole ollut työnhakijana te-toimistossa jolloin et saa työttömyyskorvausta? Kuulostaa ap nyt feikiltä tämä tieto ilmoitteleppas vähän tarkemmin miksi kela maksaisi kaikki asumismenosi.
En ole ollut työnhakijana, saan tukia tt-tuki ja asumistuki
ap
Ota yhteyttä sossuun jos ei kerran apuväkeä ole. Mutta miksi ihmeessä pitää valehdella ja trollata, ap?
Jokainen tietää, ettei Kela maksa kokonaan KENENKÄÄN asumiskuluja. Paitsi tietysti Kokoomukselle ja Persuille tämä voi olla ylläri.
Asumistuki yhdelle hengelle on max. neljänsadan luokkaa Helsingissä. Ihan riippumatta siitä, onko vuokra 800 vai1500 egeä kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos maksatat vuokran muilla, niin sulla ei ole varaa valikoida jotain tiettyä aluetta millä haluat asua. Helsingissä on vapaana useita satoja alle 700 euron asuntoja, mitkä menevät Kelan kohtuuvuokrarajoihin. Kela maksaa omatoimimuuton, eli pakukympillä vuokralle ja kaverit kantamaan. Ei niitä muuttopalveluja työssäkäyvätkään raaski käyttää. Jeesus kun on hämärtynyt todellisuus kelaeläteiltä.
Ei ole ajokorttia eikä kavereita
ap
Etkä myöskään jaksa pakata? etkä muuttaa itse, etkä mitään muutakaan Kannattaisko vaikka katsoa paljonko mksaa opiskelijamuutto.. Saa halvalla muuttomiehet, vai jaksatko edes sitäkään katsoa?
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteyttä sossuun jos ei kerran apuväkeä ole. Mutta miksi ihmeessä pitää valehdella ja trollata, ap?
Jokainen tietää, ettei Kela maksa kokonaan KENENKÄÄN asumiskuluja. Paitsi tietysti Kokoomukselle ja Persuille tämä voi olla ylläri.
Asumistuki yhdelle hengelle on max. neljänsadan luokkaa Helsingissä. Ihan riippumatta siitä, onko vuokra 800 vai1500 egeä kuussa.
Maksaa kokonaan kun olen toimeentulotuella
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005595092.html
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Vai että oikein muuttomiehetkin pitäisi Kelan piikkiin saada? Pakun saa päiväksi alle satasella ja muuttolaatikot eivät ole kalliita vuokrata.
Luuletko että saan yksin kannettua monta sataa kiloa painavan sängyn, lipaston, pöydät, pesukoneen yms.? Ja pitää olla sille pakulle kuski, minulla ei ole ajokorttia.
ap
No nyt oli kyllä niin hapokasta, että taidat olla porvoolainen. Mikään s
sänku 100 kg? Oletko kuullut, että muutossa ne puretaan osiin.. Patja viedään erikseen ja runko puretaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
No nyt oli kyllä niin hapokasta, että taidat olla porvoolainen. Mikään s
sänky 100 kg? Oletko kuullut, että muutossa ne puretaan osiin.. Patja viedään erikseen ja runko puretaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
En ole tuo kirjoittaja, mutta yleensä ihmiset eivät pysty yksin kantamaan kaikkia muuttotavaroita pakuun, ja jos ei ole ajokorttia, ei sillä pakulla lain mukaan saa ajaa. Eikä niitä isoja huonekaluja tai vaikka pesukonetta saa vuokranantajan riesaksikaan jättää. Käytännössä aika moni tarvitsee muuttofirman.
Itse en ole muuttamassa toivottavasti enää koskaan (asun omistusasunnossa sillä ajatuksella, että en ole kämppää vaihtamassa), mutta esim. minulla ei olisi tähän muuttaessani ollut teoriassa mahdollista saada muuttoapua mistään, eli pakko oli palkata muuttofirma. No, eipä ollut onneksi rahasta pulaa. Osa muuttajista on liikuntaesteisiä, vanhuksia, raskaana olevia tai imettäviä pikkuvauvan äitejä, osa on pienikokoisia tai esim. selkävaivaisia - jonkun välilevynpullistuman kanssa on paha kantaa yksin sänkyä, nojatuolia tai edes ruokapöytää.
Noh, oikeastihan sinäkin tiesit tuon, ettei kukaan pysty yksin muuttamaan sadalla eurolla. Mutta kunhan trollailit, eikös vaan.
Iso jenkkisänky painoa yli 80kg eikä saa purettua osiin
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos maksatat vuokran muilla, niin sulla ei ole varaa valikoida jotain tiettyä aluetta millä haluat asua. Helsingissä on vapaana useita satoja alle 700 euron asuntoja, mitkä menevät Kelan kohtuuvuokrarajoihin. Kela maksaa omatoimimuuton, eli pakukympillä vuokralle ja kaverit kantamaan. Ei niitä muuttopalveluja työssäkäyvätkään raaski käyttää. Jeesus kun on hämärtynyt todellisuus kelaeläteiltä.
Tämä. Mä olen muuttanut elämäni aikana monta kertaa ja kaiken roudannut yksin. Olen pienikokoinen nainen. Ihan kaiken kannoin yksin. Sohvat, sängyt, pesukoneet. Nokkakärryillä ja purkaamalla ja kokoomalla uudestaan sängyt jne. Kukaan ei ollut auttamassa.
Pienellä romuautollani kaiken kuljetin. En voinut edes peräkärryä vuokrata koska peräkoukkua ei autossani ollut.
Vuokrat maksanut aina pienestä v
Ensinnäkin olen aina asunut kaupungissa ja tehnyt teinistä asti töitä. Toiseksi, en ole uhriutumassa täällä vaan sinä sitä teet. Purkaa se satojen kilojen painoinen sänkys ja kasaa uudessa kodissa. Vai eikö älli riitä siihenkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kaupoista saa ilmaisia pahvilaatikoita niin paljon kun tarve vaatii ja siis ihan ilmaiseksi.
Miten olet alunperinkään saanut muutettua asuntoosi sämgyt ja muut, jos ei nyt yhtäkkiä onnistukkaan millään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kela ei maksa 100% asumismenoista koskaan. Vai etkö ole ollut työnhakijana te-toimistossa jolloin et saa työttömyyskorvausta? Kuulostaa ap nyt feikiltä tämä tieto ilmoitteleppas vähän tarkemmin miksi kela maksaisi kaikki asumismenosi.
Tuota minäkin tulin kysymään: kenen asumisen Kela maksaa kokonaan? Minä saan asumistukea ja perustoimeentulotukea, mutta silti minun on maksettava työmarkkinatuesta vajaat sata euroa vuokraan.
Kriisimajoituksessa ollessani kaikki maksettiin, mutta käsittääkseni ap ei sel
Toimeentulotuesta ja asumistuesta maksan vuokran Kelan rahoilla eli Kela maksaa kokonaan
ap
Vierailija kirjoitti:
Edes pienissä kunnissa ei ole kauhean edullisia vuokra-asuntoja. Erotuksia ihmiset eivät pysty maksamaan ja muuttoja. Kuntien asuntosysteemit on nyt joku bisnes ilmeisesti, kun on toimitusjohtajatkin oikein.
Tämähän on juuri oikeistopuolueiden ihanne: että asunnot ovat voittoa tuottavaa bisnestä, ja ihmisten asuminen niissä vain sellainen rasittava sivuasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Miten monta sataa kiloa esim. sinun sänky painaa!?
"Vesisängyt ovat painavia!!!" Ostit sen sitten täytettynä? Ootko huomannu siinä sellasta korkkia. Sinne kuuluisi laitta mm. levänestoaineet. Laita kuule se vesipatjas roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Iso jenkkisänky painoa yli 80kg eikä saa purettua osiin
ap
Patjan alaosa ja yläosan erikseen kannettavia.
Vierailija kirjoitti:
PÖTYÄ, AP.
Asumistuessa on AINA omavastuu. Lisäksi maksimituki Helsingissä yhden hengen taloudelle on tuolla vuokralla ja tonnin bruttotuloilla 391 euroa kuussa.
Mitä te persut tästä valehtelusta hyödytte.Itseenne se leikkuri osuu, maatiaiset.
Ettekö te ymmärrä eroa asumistuen ja toimeentulotuen välillä? Kummankin maksaa Kela. Ja Kela on maksanut toimeentulotukena ne asumiskulut mitkä menee yli asumistuen, eli huomioinut laskelmassa sen 800e vuokran kokonaan menona.
Edes pienissä kunnissa ei ole kauhean edullisia vuokra-asuntoja. Erotuksia ihmiset eivät pysty maksamaan ja muuttoja. Kuntien asuntosysteemit on nyt joku bisnes ilmeisesti, kun on toimitusjohtajatkin oikein.