Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva myöhästely ongelmana.

Vierailija
08.01.2024 |

Olen yrittänyt tietääkseni kaiken. Herätyskelloja 4, eri paikoissa, niitä siirtelen. Pyrin menemään ajoissa nukkumaan, mutta välillä (melko usein) se menee siihen, että pyörin vain ja uni tulee kun herätykseen on vain muutama tuntia aikaa. Olen käynyt lääkärissä asiasta. Mistään ei ole löytynyt merkittävää syytä. Perussairauksia ei ole. Ajoissa oleminen ollut hankalaa ihan lapsesta saakka. 

Kiitos asiallisesti vastanneille.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on ihan normaalia. Ja tottakai lähes kaikki pysytyvät järjestämään elämänsä niin, että herätys on vasta riittävän myöhään. Ammatinvalintakysymys.

Normaalisti ihmisillä on muutakin elämää kuin työt. Ei minulla ainakaan ammatti vaikuta millään tasolla siihen, moneltako saan ajan lääkärille tai moneltako lapsen hammaslääkäri on. 

Lääkäriaikaa ei tarvitse ottaa aamuun ja perheen perustaminen on täysin omassa vallassa. Eikä lapsen hammaslääkäriä joka aamu ole.

Pöljä! Ne olivat vain esimerkkejä. Normaalisti ihmisellä on paljonkin menoja, jotka eivät liity millään tasolla työelämään ja, joiden kellonaikaa ei voi sanella a

Kyllä se on itse valittua, jos herää aikaisin aamulla. Monet työt pystyy järjestämään niin, että tekee liukuvaa, monissa hanttihommissa voi tehdä pelkkää iltaa jne jne. Ei todellakaan tarvitse olla työtön. Olen ihan terveyskeskukseenkin sanonut, että aamuaika ei käy ja valinnut itse julkisen puolen fysioterapian puolilta päivin jne. Ei ihmiselle normaalisti tule koko ajan mitään hallitsemattomia menoja.

Vierailija
42/47 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myöhästelyyn auttaa se, että opettelee menemään paikkoihin ajoissa. Ei nukkumisella ole mitään tekemistä sen kanssa oletko sovittuun aikaan sovitussa paikassa. Sängystä ylös heti, kun kello soi ja valmistelut sillä tahdilla, että ovesta lähtö tapahtuu riittävän ajoissa. Mieluummin 15min etuajassa paikalla kuin myöhässä. 

Ongelma on se, ettei herää. Tai herää istumaan ja aikoo nousta ylös, mutta parin tunnin päästä löytää itsensä sängystä nukkumassa. eri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä, jos laitat herätyskelloja pois sängystä? Että pakko nousta. Ja seuraavaan huoneeseen toinen?

Vierailija
44/47 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani ovat päässeet väsymyksestä eroon, kun ovat käyneet uniapneatutkimuksessa. Kaikille lihaville on pamahtanut uniapneadiagnoosi, osalle vaikea sellainen. Onhan se kova paikka myöntää itselle sellaista mistä ei ole ollut hajuakaan, koska ei sitä uniapneaa itse tiedosta.

Vierailija
45/47 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pilkkua ei tule otsikkoon. Tiedän. 😂

Käy silmälääkärillä. Se on piste. 😤

Vierailija
46/47 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä tulee kausia tai päiviä, kun tekisi mieli vain nukkua ja jatkuvasti väsyttää. Tämä tulee usein pimeinä vuodenaikoina esiin. Syön vitamiinilisiä. Puutteita ei ole ollut kuin raudasta, mutta sekin ollut kuukausia normaalilla tasolla nyt (yli sata), ja silti väsyttää. 

Myöhästelen paljon muutenkin, mutta pahimpia on aamut. Jos esim. ilta/yövuoro, niin ajoissa olen. Satunnaisia myöhästymisiä saattanut tulla. Aamuina jatkuvaa. 

Ap.

Se voi olla kyllä vaan tuo työ. En ole ollut kuin kerran myöhässä päivätöistä nukkumalla pommiin, mutta vuorotöissä olin monesti myöhässä tai ainakin aivan zombina pyörin siellä tehtaalla, kun en ollut nukkunut juuri lainkaan. Ei ole ihmisen hommaa vuorotyöt tai ei ainakaan minun.

Vierailija
47/47 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala miettimään asiaa siitä näkökulmasta oliko lapsuudenkodissasi tapana alää boheemisti sääntöjä ja sovittuja asioita venyttäen vai oltiinko jämptejä, pidettiin kiinni sovitusta ja arvostettiinko sesim aikataulujen noudattamista. Oletko vain oppinut tuon hälläväliä tavan jostain. 

Mieti myös miten itse arvostat muita ihmisiä,sillä aikataulujen noudattaminen tai ylipäätään mistä tahansa asiasta sovituista asioista kiinnipitäminen on toisten ihmisten arvostamista ja kunnioittamista. 

Mieti myös millaisen kuvan haluat antaa itsestäsi! Haluatko olla luusegi joka ei pysty noudattamaan sovittua, haluatko olla ihminen jonka sanaan ei voi luottaa. Vai haluaisitko olla hyväksytty ja käyttäytyä sen mukaan jotta muut arvostaa sinua ja luottaa sinuun. 

Nuo kaikenmaailman diagnoosit on vain nykyajan tapa oikeuttaa itselleen joku outo käytös. Jos kuitenkin on niin että oikeasti on joku sairaus, niin silti jokainen voi kehittää itseään omatoimisesti. Netti on täynnä ohjeita ja hyviä terapeutteja olemassa.  Ei pidä vaan jäädä olemaan siihen tilaan josta et näköjään itsekään pidä ja olet tunnistanut että nämä asiat häiritsee sinua itseäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi