Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä valitsisit 1 ja 3-vuotiaille pph, ryhmäpph vai päiväkoti? perustelut?

Vierailija
08.01.2007 |

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa pph:ssa on vaan se " vika" ettei niistä tiedä aina etukäteen. Et kun se hoitajan tosiaan sais valita niin hyvä ois. Mut pienelle 1-vuotiaalle on varmasti parempi pph kuin iso pk. 3v jo kaipaa enemmän seuraa ja pph:lla ei välttämättä ole niitä ikätovereita.



Itse vein lapseni ryhmikseen, kun ikää oli reilu 3v. Hyvä on!

Vierailija
2/10 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset


Sopivan pieni ryhmä ja enemmän kuin yksi hoitaja (voivat siis " vahtia" toisiaan).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

todennäkösesti perhepäivähoitaja. Mut jos tehtäs vuorotyötä, ni pääsisivät ryhmikseen. Päiväkodissa meillä vaan eskareita.

Perhepäivähoitajaakin haluisin kyllä vähän miettiä, kun mun mielestä kaikki ei oo ihan niin ammattitaitosia, ett en ihan kelle vaan kyllä laittas lapsiani hoitoon...

Vierailija
4/10 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin nimittäin hakea pph:lle alunperin.

- ei ole ongelmia esim hoitajan sairastellessa

- ei tarvitse kyttäillä ja arvailla hoidon tasoa, meillä ihana päiväkoti josta lapset itse tykkää

- jos vaikka päiväkodissa joku hoitaja vaihtuu, on kuitenkin ympäristössä pysyvyyttä. Kaikki hoitajat eivät yleensä vaihdu kerralla.

- ihmettelen, miten pph:illa olisi enemmän aikaa lapsille kuin päiväkodin hoitajilla. Siellähän on siivojat, apulaisia, keittiöhenkilökuntaa jne.

- kavereita on enemmän. Kun lapsi kasvaa 3-4 vuotiaaksi, kavereilla alkaa jo olla merkitystä. isommista ryhmistä voi olla parempi mahdollisuus löytää samanhenkinen kaveri.

-

Vierailija
5/10 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten päiväkoti, koska meidän alueella ei ryhmiksiä tunneta.

Vierailija
6/10 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani meni 2,5-vuotiaana ryhmikseen, enkä voi kuvitella parempaa hoitopaikkaa olevankaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Hesassa perhepäivähoidon varhoitojärjestelyt on niin kauheat että ei kannata perhepäivähoitoa edes harkita, jos ei ole mummoa tai muuta varalla silloin kuin perhepäivähoitaja on sairaana.

Vierailija
8/10 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen, niin saa itse valita hoitajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhepäivähoitaja ehdottomasti! Nyt olen tullut siihen tulokseen, että itse laittaisin päiväkotiin. Siellä varmasti ammattitaitoista henkilökuntaa, ja lapselle saman ikäistä seuraa. Tehdään paljon retkiä, askarrellaan, touhutaan..sitä ei välttämättä jokainen perhepäivähoitaja pysty tarjoamaan kun on yksin neljän tai viiden lapsen kanssa. Tiedän kyllä hyviä perhepäivähoitajiakin jotka jaksaa touhuta lasten kanssa, mutta silti PVK!

Vierailija
10/10 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varahoitopaikat voi toimia oikein hyvin Hgissäkin, meillä ainakin oli aina sama ryhmis varapaikkana, ja siitäkin tuli tuttu ja turvallinen paikka. Tärkeää on aina keskustella ja sanoa ohjaajalle, jos on jotain mikä askarruttaa. Päiväkotiin en noin pieniä antaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi