Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antakaa ihmisten uskoa Jumalaan jos haluavat

Vierailija
08.01.2024 |

Mitä se teiltä on pois? joku voi kirjaimellisesti tehdä sitä jotta tuntisi olonsa turvallisemmaksi, ilman että on edes "uskossa" tai "herännyt".....

Valitattehan tekin esim täällä palstalla päivästä toiseen jotta tuntisitte olonne turvalliseksi, jotta edes 1 ihminen näkisi teidän huonon olonne. 

Haha. Kasvakaa aikuisiks. 

Kommentit (502)

Vierailija
101/502 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä uskovainen naapurini ei yhtään siedä Pride-lippua meidän parvekkeella (omakotitalo, parveke ei tien puolella koska sieltä varmaan kävisi lipun viemässä). Hän ei voi sietää sitä, että minulla on tietyn bändin paita päällä joskus, eikä kerran meinannut kestää pentagrammi-korviksiani. Mikä on jo naurettavuuden huippu. Kaiken tämän hän on nähnyt, koska on tullut minun kotiovelleni valittamaan milloin mistäkin. 

Hän on niin lestadiolainen kuin lestadiolainen voi olla: ulkokultainen, näennäisen ystävällinen, mutta sisimmissään uskoo omaan ylivertaisuuteensa ja siihen, että hän voi ja saa hallita kaikkia ympärillään. Hän mielellään sanelisi, miten me kaikki muut tällä rauhallisella omakotitalojen reunustamalla kadulla eletään ja miten pihamme rakennetaan/ei rakenneta. 

Hän on saanut minut inhoamaan jokaista edustamaansa lahkolaista jo valmiiksi. Toivon todella, että hänen jumalansa o

No, prideväki se on kyllä melkoinen uskonlahko vasta onkin. Suvaitsemattomampaa ja tollompaa porukkaa saa kyllä hakea. 

Vierailija
102/502 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annan toki, mutta röhönaurun säestämänä. 

Jumalakin nauraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/502 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä uskovainen naapurini ei yhtään siedä Pride-lippua meidän parvekkeella (omakotitalo, parveke ei tien puolella koska sieltä varmaan kävisi lipun viemässä). Hän ei voi sietää sitä, että minulla on tietyn bändin paita päällä joskus, eikä kerran meinannut kestää pentagrammi-korviksiani. Mikä on jo naurettavuuden huippu. Kaiken tämän hän on nähnyt, koska on tullut minun kotiovelleni valittamaan milloin mistäkin. 

Hän on niin lestadiolainen kuin lestadiolainen voi olla: ulkokultainen, näennäisen ystävällinen, mutta sisimmissään uskoo omaan ylivertaisuuteensa ja siihen, että hän voi ja saa hallita kaikkia ympärillään. Hän mielellään sanelisi, miten me kaikki muut tällä rauhallisella omakotitalojen reunustamalla kadulla eletään ja miten pihamme rakennetaan/ei rakenneta. 

Hän on saanut minut inhoamaan jokaista edustamaansa lahkolaista jo valmiiksi. Toivon todella, että hänen jumalansa o

Ei hyvänen aika :D

Minulla on lestadiolaisperhe kulmanaapurina ja ihan samanlaista meinikiä myös täällä. Minulla ei ole Pride-lippua missään, mutta bändipaidat ovat täälläkin aiheuttaneet närää. Lisäksi olen ihan kauhistus kun naisena muutin yksin omakotitaloon ja täällä pyörii yhtenään eri miehiä. Täällä koko naapurustolle tekivät tiliä kuinka minulla käy täällä joka päivä eri mies. Eli siis kaksi veljeäni ja miesystäväni jonka kanssa elämme etäsuhteessa. 

Kaiken huippu tässä on se, että perheen isä seisoo yläkerran ikkunassa vahtaamassa kun makaan terassillani ottamassa bikineissä aurinkoa. Heidän yläkertansa ikkuna on ainoa josta terassilleni näkyy ja kummasti kiinnostaa tätä hyveellistä jumalan miestä.

Vierailija
104/502 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna sinä ihmisten olla rauhassa, pässi ap. Ketään ei sun uskomiset häiritse niin kauan kuin pidät ne omana tietonasi. Saarnaaminen on vähän sama juttu kuin sperman ruiskiminen plluun; sen jälkeen joutuu vain kärsimään seuraukset, muttei voi puuttua siihen, mitä muut sille tekevät.

Oksettavaa junttitekstiä 🤮🤮🤮

Vierailija
105/502 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

emmekä anna            satujako täs pitää uskoo isojen ihmisten

Älkää vaan uskoko miljjoonien vuosien satuja.

Muuten tulee Paha Susi ,joka muuttuu sammakoksi.

Vierailija
106/502 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
107/502 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko uskovaiset joskus antaneet muiden uskoa mitä haluaa ja olla rauhassa? Ei ole. Miksi kuvittelette antsaitsevanne erityiskohtelua? Saatte sen minkä muille annatte. Taitaa teidän pyhissä kirjoissakin se sama lukea. Sitä niität mitä kylvät.

Kyllä ovat. mm vuonna 1922, kun säädettiin uskonnonvapauslaki, jonka mukaan:

5

Joka on täyttänyt kahdeksantoista vuotta, olkoon oikeutettu eroamaan uskontokunnasta taikka liittymään semmoiseen uskontokuntaan, jonka järjestys sen sallii.

Lähde

https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1922/19220267

Ja tuolloin eduskunnasta varmaan 100% oli kristittyjä. joten älä panettele, kiitos. 

Muista myös, että tarkoistus kohdistaa inhoa ja halvaksuntaa väesrtöryhmää kohtaan, kuten sinä juuri teit, on rikos.

ks rikoslaki

kiihotus kansanryhmää vastaan.

Vierailija
108/502 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ateistit ovat jo "vallanneet" koulut jne, silti uhkuvat täällä antakaa meidän olla rauhassa.  Paremminkin nykymaailmassa sitä USKONrauhaa ateistien taholta kaipaa uskovat (ja heidän lapsensa).

Millä tavalla ne koulut on vallattu? Ei kai ketään ole kielletty uskomasta. Koululle ei kuulu uskonnon julistaminen.

90-luvun alussa oli vielä kristillinen aamunavaus ja ehkä myös ruokarukous koulussa. Jokaisella oli myös oma virsikirja. 

No, kirkko on se taho , joka aloitti säännöllisen lukuopetuksen Suomessa. Samoin kirkon papisto olivat luomassa kansakoulua SUomeen. On ihan luontevaa, että instituutio kunnioittaa ja pitää esillä historiaansa.

Vierailija
109/502 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mua kiinnostakkaan. Kunhan eivät ole tekopyhiä ja tyrkytä sitä uskoaan. Niin mun puolesta saavat uskoa vaikka vesisaaviin.

Mikä on tyrkyttämistä? Ainakaan se ei ole tyrkyttämistä että kertoo uskostaan. Monet kertoo miten uskovat että ovat kehittyneet jostain alkueläimestä, jotkut kertovat että ovat shamaaneja, jotkut kertovat että joogaavat. Joogassa palvotaan myös jotain jumalaa (en muista minkä nimistä), mutta sekin on uskonto. Ei minulle ole koskaan tullut mieleen tuskaisesti valittaa miten voisivat pitää tekemisensä ja asiansa omana tietonaan.

Vierailija
110/502 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai palvotaan joogassa jumalaa 😂😂😂

Vierailija
111/502 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä se raamatun sana on sellainen ettei sitä pidä lukea sanasta sanaan ja niin ymmärtää.

Sanoma on se tärkein joka rivien välistä hohtaa. Rakkaus ja toisista väittäminen.

Uskontojahan on paljon mutta kaikki perustuu samaan kaipuuseen. Ihmisiä kun ollaan.

Vierailija
112/502 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vain. Jos harrastat joogaa tai vaikka jotain itämaista taistelulajia niin suosittelen perehtymään. Kannattaa olla tietoinen mitä tekee jottei tee itsestään typerystä.

Vierailija
113/502 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En väitä että mistään uskonnollisesta tekstistä löytyisi koko totuus maailmasta, mutta eipä se ateistien maailmankuva kovin järkevältä vaikuta - kaikki syntyi vain hokkuspokkus tyhjästä itsestään, kuulostaa mielestäni todelliselta taikauskolta. Miksi ei voi vain todeta että maailmankaikkeudessa on paljon sellaista mitä ei voi selittää? Sekä ateistit että uskovaiset ylimielisenä väittävät tietävänsä koko totuuden, vaikka ainoa totuus on, että kukaan ei voi tietää. 

Vierailija
114/502 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä palvotaan, ikävää jos joku ei tiedä palvelevansa jotain jumalaa tai harjoittavansa uskontoa. Minua ei häiritse enkä puutu kenenkään uskonnonharjoittamiseen. En ole koskaan hakeutunut mihinkään jooga- tai taekwondo-keskusteluketjuun pilkkaamaan heitä hulluiksi tai tekopyhiksi tms.

Vierailija
115/502 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ateisti tuttavani ivallisesti pilkkasi perheensä onnettomuudessa menettänyttä, joka rukoili ja toivoi kohtaavansa perheensä taivaassa. 

Joidenkin empatiakyvyttömyydellä ja ymmärtämättömyydellä ei ole mitään rajaa. Jos Jumala tuo lohtua vaikeiden asioiden keskellä, se ei ole keneltäkään pois. 

Vierailija
116/502 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vain. Jos harrastat joogaa tai vaikka jotain itämaista taistelulajia niin suosittelen perehtymään. Kannattaa olla tietoinen mitä tekee jottei tee itsestään typerystä.

Itse olet typerys, aikuisten oikeasti nyt.

Vierailija
117/502 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En väitä että mistään uskonnollisesta tekstistä löytyisi koko totuus maailmasta, mutta eipä se ateistien maailmankuva kovin järkevältä vaikuta - kaikki syntyi vain hokkuspokkus tyhjästä itsestään, kuulostaa mielestäni todelliselta taikauskolta. Miksi ei voi vain todeta että maailmankaikkeudessa on paljon sellaista mitä ei voi selittää? Sekä ateistit että uskovaiset ylimielisenä väittävät tietävänsä koko totuuden, vaikka ainoa totuus on, että kukaan ei voi tietää. 

Ne asiat ei kuitenkaan perustu 2000 vuotta sitten eläneiden paimentolaisten pähkäilyihin vaan nykyaikaisilla mittalaitteilla tehtyjen faktisten havaintojen selittämiseen. Ihminen on lähettänyt luotaimen biljoonan kilometrin päähän kivenmurikalle. Yritäpä tehdä perässä Raamatun avulla. Raamattu ei tiedä mitään, mitä ei paimentolainen voisi kehitellä iltanuotiolla.

Vierailija
118/502 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne asiat ei kuitenkaan perustu 2000 vuotta sitten eläneiden paimentolaisten pähkäilyihin vaan nykyaikaisilla mittalaitteilla tehtyjen faktisten havaintojen selittämiseen. Ihminen on lähettänyt luotaimen biljoonan kilometrin päähän kivenmurikalle. Yritäpä tehdä perässä Raamatun avulla. Raamattu ei tiedä mitään, mitä ei paimentolainen voisi kehitellä iltanuotiolla.

Kuten sanoin, totuus maailmasta ei löydy sellaisenaan mistään uskonnollisesta kirjasta, eikä niitä ole tarkoitettukaan tieteen oppikirjoiksi. Miksi edes yrität sekoittaa keskenään tuhansia vuosia vanhan kirjan ja jonkun luotaimen? Ateistien ja uskovaisten väittely ei johda mihinkään koska he puhuvat eri asioista. 

Vierailija
119/502 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan ihan vapaasti mutta jättäkööt mut rauhaan. Mun aika ei ole teidän rahaa ja käsi pois mun lompakosta.

Vierailija
120/502 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vallanhimo (miehinen sellainen) on este ihmiskunnan kehittymiselle. Uskonnot vahingollisessa muodossaan ovat osa sitä. Minusta se on kapeakatseisuutta syyttää vain yhtä osaa koko höskästä.

Uskonnot ovat keino alistaa naisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi