perheneuvolasta apua perheen ongelmiin.
Olen menossa perheneuvolaan hakemaan apua perheen ongelmiin. Ongelma on mies joka käyttäytyy kuin tyranni. Haluaa määrätä kaikesta ja kaikki mitä muu perhe tekee on väärin. Huutaa meille lakkaamatta. Minua kohtaan on ollut jopa lievästi väkivaltainen (estää kulkemisen yms), tosin ei kovin paljoa viime aikoina. Minua kuitenkin haukkuu käyttäen lapsille sopimattomia sanoa koko ajan. Mikään mitä teen ei ole hyvin. Tilanne on vaan koko ajan pahentunut. Nyt siis soitin perheneuvolaan ja yritän saada sitä kautta neuvoja.
Soittaminen otti todella koville ja nyt odotan, että joku työntekijä ottaisi yhteyttä ja saisin ajan. Kyselivät tullaanko yhdessä miehen kanssa ja sanoin että tuskin saan miestä mukaan. Pitäisikö kuitenkin yrittää houkutella hänet mukaan? Tiedän, että suuttuu, kun kuulee, että olen menossa perheneuvolaan. Miehen mielestä minä menen sinne valehtelemaan. Mutta onko tärkeää että saan hänet nyt mukaan. Ehkä ei suostu ainakaan, jos olen jo itse käynyt siellä ennen häntä. Miten osaan esittää asian niin, että m ies suostuu tulemaan mukaan?
Onko kenelläkään kokemuksia perheneuvolasta, saanko apua vai paheneeko tilanne vain kotona.
Ero olisi tietysti yksi ratkaisu, mutta haluaisin vielä yrittää.
Antakaan neuvoja, jännittää kovasti.
Kommentit (22)
Kävin tänään yksin. Olo oli sen jälkeen aivan loistava. Mua hymyilytti aivan väkisin :)) , kun käveli pois sieltä. Yritin houkutella nyt myös miestä mukaan, koska koin että se oli hyvä paikka. Jo nyt ekalla käynnillä tuli muutama oleellinen tilanteeseen vaikuttava seikka ilmi, joita ei olla osattu ajatella. Tuntui, että todellakin tästä sotkusta voi saada vielä jotain...asiat jäsentyivät ...
Ei kai hänellä ol eoikeutta huutaa minulle, mutta minulle on ollut vaikea myöntää että minua kohdellaan huonosti. Jotenkin olen yrittänyt selittää itsellenini, että minussakin on vikaa. Mutta siitä huolimatta mies kohtelee minua, niin kuin ei saisi, sen tiedän. Mutta asiasta puhuminen on todella vaikeaa ja jotenkin sitä vaan uskon että eräänä kauniin apäivänä kaikki on taas hyvin. Niin ei varmaan käy, ei ainakaan jos en tee asialle mitään.
Vierailija: