Saan perustoimeentulotukea ja Kelasta tuli kyselyä että olenko saanut joululahjaksi 1200e käteisenä...Miten ne ovat voineet saaneet tietää?
Onko joku läheinen raportoinut mut kelalle, vai miten ne voivat tietää että sain 1200e käteistä joululahjaksi?
Mitä tuohon selvityspyyntöön kannattaa vastata? Leikkiä vain tietämätöntä ja kieltää kaikki?
Rahoista on suuri osa jo mennyt hammaslääkäriin ja uusiin vaatteisiin sekä mikroaaltouuniin
-Hätääntynyt-
Kommentit (644)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurantamahdollisuus pankkitiliisi?
KÄTEISENÄ olen saanut.
Ei siis liity tiliin mitenkään.
Joku oikeasti kertonut, jonka tunnen`?
Tämäkin on mahdollilsta. Kerroitko rahalahjasta jollekin tutulle, joka tuli kateelliseksi?
Valtion homot haluaa että köyhät ei nouse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurantamahdollisuus pankkitiliisi?
KÄTEISENÄ olen saanut.
Ei siis liity tiliin mitenkään.
Joku oikeasti kertonut, jonka tunnen`?
Ap, maksoitko sen hammaslääkärin laskun ja muut menot pankkitililtä? Kun joku käy hammaslääkärissä, siis yksityiselläkin, niin yleensä se liittyy epäsuorasti myös Kelaan. Monilla hammaslääkäreillä on sopimus Kelan kanssa, että Kela korvaa pienen osan potilaan hammashoidosta, jolloin potilaan lasku on vähän pienempi. Siinä voi olla kyse jostain tällaisesta. En ainakaan keksi muuta selitystä.
Jostain tällaisesta saattaisi olla kyse, mutta tässäkin on yksi mutta...
Miten ne Kelassa on tienneet ap:n saaneen 1200e. Hänhän ei laittanut kaikkia rahoja hammaslääkäriin, vaan osti muutakin?
Joku läheinen on ilmoittanut kelaan. Ilmoita kelaan että sait rahat lainaksi ja tehkää siitä velkakirja ja toimitat sen kelaan niin kela ei enää kysele.
Ei ole mahdollista. Vähän järkeä kehiin. Todistustaakka on Kelalla, ja pitäisi olla ihan oikeat todisteet rahan saamisesta ja sen oikeasti vastaanottamisesta. Edes poliisi ei pysty noilla tiedoilla tekemään mitään, vaikka kyseessä olisi rikosjuttu. TODISTEET!
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti joku juorunnut, että olet saanut käteistä. Entä miten maksoit hammaslääkärin? Pankissa omalla nimellä vai vastaanotolla kassalle? Mikset vienyt laskua sosiaaliin maksettavaksi?
"Sosiaaliin maksettavaksi" 😅😅
Hei ap! Miten sait tiedoksi, tekstiviestillä, sähköpostilla vai miten? Kela ei koskaan ilmoita asioita noilla keinoin, tekstiviesti voi tulla näin: sinulle on postia omakelassa.
Kirjaudu verkkopankkitunnuksilla kelaan ja katso sieltä, onko oikeasti kelalta. Jos ei ole verkkopankkitunnuksia, sinulle on pitänyt tulla kirje kelalta.
Minä teen aina hakemukset ym kelan jutut sähköisesti.
Jos teet perinteisesti paperisena hakemukset, kelalta tulee ihan oikeana kirjeenä tiedot ja kyselyt.
T: tttukea vuosia saanut, kun sairauksien takia en pysty töihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääh. Uskotte kaikki provot. Mikään kela mitään näe mitä käteisenä kouraan annetaan. Ainua on, jos on kelakorvauksia saanut esim. Siitä hammaslääkäriltä. Sitä saattaa ja varmaan siirtyykin sotu kelalle tiedoksi. Ainakin multa aina kysyvät kelakortin maksaessani. Jos siitä laskivat suhteellisesti ko. Summan mitä nyt tivaavat. Muutoin ei kyllä ole mahdollista. Kenenkään ilmoittelut ei ole huomioon otettavia, ennenkuin on varmaksi näyttöjen kera todistettu. Oletukset ei rikosoikeudellisesti kelpaa. Kelassakaan.
Tässä tuli vastaus. Kela korvaus on vähennetty hammaslääkärilaskusta ja siinä menee samalla hetu Kelalle.
Sitten vaan tiukka vastaus, että et maksanut itse. Eikä se kuulu Kelalle, kuka sen hammaslääkärin maksoi. Todennäköisesti katsovat kuitenkin sen Kela-korvauksen sinulle tuloksi ja
Voiko hammaslääkärin palkkion omavastuuosuuden saada toimeentulotuesta? 🤷 Ei tarvitsisi lahjarahoja sellaiseen käyttää, jos on välttämättömästä menosta kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mahdollista. Vähän järkeä kehiin. Todistustaakka on Kelalla, ja pitäisi olla ihan oikeat todisteet rahan saamisesta ja sen oikeasti vastaanottamisesta. Edes poliisi ei pysty noilla tiedoilla tekemään mitään, vaikka kyseessä olisi rikosjuttu. TODISTEET!
Tämä on totta!
Olin työkkärissä töissä, kun eräästä miesasiakkaasta tuli ilmianto, nimettömänä, että tekee pimeesti töitä ja nostaa korvauksia samaan aikaan. Ukko tuli toimistolle ihan stressissä ja huusi jo aulassa että tää on ihan pzkaa, stana. Hänen ex akka on luvannut tehdä hänen elämästä pzkaa ja tää on just sitä!
Ei työkkäri mitää tehnyt eikä alkanut tutkimaan, ku ei ollut muuta ku joku nimetön ilmianto. Se siitä.
Kelan pitää todistaa että olet rahaa saanut. Miten ne sen tekee, ei mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Jos saa 1200€ rahaa ei kuulukaan saada kelasta toimeentulotukea, trolli tai ei niin näin kuuluukin mennä ja kaikki leikkaukset mitä nyt tehty on täysin oikein!! Tää ajatus jo sen todistaa! Paskat jotka makoilee toisten tekemillä rahoilla ei ansaitse mitään, korkeintaan auton alle jäämisen
Sinut pitäisi keittää senkin ihmissonta.
Vierailija kirjoitti:
Joissakin kaupoissa seurataan mitä ostaa ja kännykkä antaa sijainnin. Osa kaupoista ja mainostajista tekee yhteistyötä? Valtiotkin ostavat ihmisten tietoja tai saavat? Ellei ole rajattu selkeästi tiedon saanti kunnissa, firmoille tai valtioille. Sivut joilla käy netissä, entä sähköposti, kirjanmerkit, puhelut, viestit, sovellukset? Osa yrityksistä on kytköksissä valtio-omisteisiin firmoihin ellei ole suoraan valtion omistama. Sitten on rikollisuuden torjunta ja harmaan talouden. Joka kuukausi annat myös tiliotteen jos on tuki.
Asiakas nyt harvoin kantaa pesukoneen ulos kaupasta ostohetkellä. Yleensä liike järjestää kuljetuksen ja tuote tuodaan varastosta eikä suoraan myymälästä. Kyseessä on vielä painava esine. Silloinhan tallentuu asiakkaan tiedot kuten nimi ja osoite nettiin ja liikkeessä voidaan kysyä myös henkilötunnusta. Itse asiassa meitä valvotaan todella tarkasti ja älykännykät ovat lisänneet yksityisyyden heikentymistä. Se ei kuitenkaan tunnu haittaavan ihmisiä.
Ei mun omatunto ainakaan sallisi valehdella. Kertoisin totuuden.
Jos totta niin tosiaan huolestuisin siitä kuka on vasikka? Mutta et tietenkään myönnä asiaa. Vaikea se on todistaa jos käteiset vain liikkuneet ja olet vielä itse sen sijoittanut useaan eri paikkaan.
ei ne sitä saa tietää ja jos nyt kelaa menny jotakin hammaslääkäri tiedoista...maksootko sen käteseillä se lekurin...mutta eihän siihen 1200 euroa menny..joten itse laittasin kelaan vaan että.mistä moinen väite..ei kela payty tietäämään minkä vaate kappaleen olet ostana jos käteisellä olet maksana...oisko joku vasikoonu nyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku on vasikoinut.
Ehkä lahjan antaja on ilmoittanut lahjasta verottajalle.
alle 5000e, ei koske lahjavero tuota. Lisäksi ilmoituksen voi tehdä vain saaja, ei antaja.
Veroa ei mene mutta voi vaikutta tukiin.
Älä tunnusta mitään! Ärsyttävää holhoamista. Alkaa vit.... a tää suomen touhu!!
Vierailija kirjoitti:
Ei mun omatunto ainakaan sallisi valehdella. Kertoisin totuuden.
Mitenpä ajattelisit sitten selvitä ilman rahaa seuraavat pari kuukautta syömättä? Puhdasta omatuntoako söisit?
Mitä se kelalle kuuluu lahjaksi saadut rahat. Ei ne ole yhteiskunnalta pois. Päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Jos totta niin tosiaan huolestuisin siitä kuka on vasikka? Mutta et tietenkään myönnä asiaa. Vaikea se on todistaa jos käteiset vain liikkuneet ja olet vielä itse sen sijoittanut useaan eri paikkaan.
Myös seteleissä on numerokoodit ja rahassa, joku tarkka pystyy kai nekin jäljittämään. Mutta se vaatisi jo tietojen hankintaa.
Ap, maksoitko sen hammaslääkärin laskun ja muut menot pankkitililtä? Kun joku käy hammaslääkärissä, siis yksityiselläkin, niin yleensä se liittyy epäsuorasti myös Kelaan. Monilla hammaslääkäreillä on sopimus Kelan kanssa, että Kela korvaa pienen osan potilaan hammashoidosta, jolloin potilaan lasku on vähän pienempi. Siinä voi olla kyse jostain tällaisesta. En ainakaan keksi muuta selitystä.