Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan perustoimeentulotukea ja Kelasta tuli kyselyä että olenko saanut joululahjaksi 1200e käteisenä...Miten ne ovat voineet saaneet tietää?

Vierailija
08.01.2024 |

Onko joku läheinen raportoinut mut kelalle, vai miten ne voivat tietää että sain 1200e käteistä joululahjaksi?

Mitä tuohon selvityspyyntöön kannattaa vastata? Leikkiä vain tietämätöntä ja kieltää kaikki?

Rahoista on suuri osa jo mennyt hammaslääkäriin ja uusiin vaatteisiin sekä mikroaaltouuniin

-Hätääntynyt-

Kommentit (644)

Vierailija
361/644 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tililtäsi on mennyt maksuja esim. pesukone. Niistä huomasivat että olet saanut jostain ylimääräistä.

Tämän voisi kiertää siten, että joku luotettava henkilö maksaisi omalta tililtään pesukonelaskun ja tälle henkilölle voisi antaa käteistä saman verran.

Näkeekö Kela asiakkaidensa tilien tapahtumat. Onko suomessa pankkisalaisuutta.

Vierailija
362/644 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heillä on todistusvelvollisuu. Sinuna en myöntäis mitään millään foorumilla edes. Olen itse auttanut rahattomia luotettavien kiertoteiden kautta, sillä onhan se niin eettisesti kuin moraalisestikin tuomittavaa ja väärin, että jää sivusta katsomaan kun lähimmäinen nääntyy esim. lääkkeiden tai ruoan puutteen vuoksi. Niin kauan kuin yhteiskunta ei auta, ei sillä ole OIKEUTTAKAAN SANKTIOIDA lähimmäisten apua! Voi hyvin, ole vahva!

E.T.

Ikävää, että ap:ta oikein kannustetaan tekemään rikos. Itse en hyväksy sosiaalitukien huijaamista. Kaikenlaisten huijareiden vuoksi tämä maa on suossa ja on jotenkin ahdistava ajatus tajuta että miten paljon ihmiset (tämä kommenttini ei liity lainaamaani tekstiin)

(Sitten lainaamastani tekstistä mieleeni nousseet ajatukset.) huijaavatkin. Tt-tukitapauksessa etenkin, kun on täysin laillisiakin keinoja auttaa ilman että ne nakertavat köyhän tukia. Itsekin auttelen erästä köyhää esimerkiksi kutsumalla hänet syömään kotiini ja viettämään saunailtaa, tai kaupassa käydessäni käyn jättämässä hänellekin pienen ruokakassin, tai saatan ostaa hänelle vaatteita, tai antaa vanhojani, tai vanhoja tavaroitani jne. Täysin laillista toimintaa: hän ei joudu vaikeuksiin ja vaikka tämä auttamiseni tulisi ilmi, niin todettaisiin, että noin saa tehdä. Samalla lailla etsitään hänelle joskus paikkoja, jotka tarjoavat köyhille (joskus jopa) ilmaissta ruokaa ja minä saaatan joskus voida viedä hänet sinne autolla. Häntä on helppo auttaa, koska hän ei ole päihderiippuvainen millään tavalla, hän oikeasti osaa tehdä kaupassakin järjeviä valintoja eikä tuhlaa rahojaan mihinkään rakennekynsiin tai kampaajalla ravaamiseen. Hän kouluttaa ja kehittää itseään koko ajan, koska haluaa päästä eroon toimeentulotukiasiakkuudesttaan ja tuollaisia ihmisiä minä autan 100% mielelläni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/644 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit sanoa kelaan että sugar daddy maksoi hammaslääkärin, jos siitä kyselevät. Muuten et tietenkään sano saaneesi mistään käteistä.

Vierailija
364/644 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko se Kelalle, jos haluaa antaa lahjan? Senhän voi sanoa Kelalle, että se on "lainaraha", joka pitää maksaa takaisin.

Vierailija
365/644 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

CIA takana? 🤔

Vierailija
366/644 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ymmärtänyt että verovapaasti saa antaa vuodessa 9999€ ilman verottajan puuttumista asiaan ,eli alle sen 10 000€ ,siis sen ja tuon rahan ei pitäisi kiinnostaa ketään. Voithan sinä voittaa vaikka arvassa ja se ei kuulu kenellekkään. Älä tunnusta mitään. Joku kateellinen on nyt asialla.

4999 euroa kolmen vuoden aikana verottomasti ja ne kela ottaa kyllä huomioon kuten kaikki tulot. Tt kun on viimeinen mahdollinen tuki, mitä voi saada. Itse olen kelan tukien tiukennuksen puolesta äänestävä ja silti en nyt ap:nä myöntäisi yhtään mitään. Ensinnäkin olisit voinut hakea hammaslääkäriin tukea kelasta. Oli ehkä tyhmää maksaa se itse... Luultavasti tämä yksi syy miksi kysellään. Pesukoneeseen voi hakea kelasta rahaa. Vaatteisiin tuskin, vaikka tärkeät nekin. Siis älä myönnä mitään. Luultavasti lahjan antajat ovat kertoneet, mutta kuinka monelta olet nyt yleensä saanut rahaa yhteensä tuon summan. Ilmeisen idiootti ollut tämä henkilö eikä tarkoituksena ollutkaan auttaa. Aikoinaan sain sukulaiselta 3000 mk ja oli itse tehnyt siitä lahjailmoituksen ja tuli toki tilille. Ei mitään ongelmaa kun en ollut tukien nostaja.

Vierailija
367/644 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko se Kelalle, jos haluaa antaa lahjan? Senhän voi sanoa Kelalle, että se on "lainaraha", joka pitää maksaa takaisin.

Lainaraha vaikuttaa toimeentulotukeen, kas kun sekin tulkitaan siellä käytössä olevaksi rahavaraksi. Ihan oikeasti on parempi olla rehellinen ja sitten opetella ne lailliset keinot ottaa apua vastaan sukulaisiltaan ettei vastaava toistu.

Vierailija
368/644 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästä kuitit hammaslääkärissä ja muista mihin olet käyttänyt rahat. Näytät ne kelalle tarvittaessa. Yleensä kela  ei kyllä kysele käteis tilannetta tai lahjarahoja. 

Vierailija
369/644 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri maksut kuuluu kelalle. Ei ole uskottava kirjoitus. 

Vierailija
370/644 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että painuhan vitturhaan

Vierailija
371/644 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seurantamahdollisuus pankkitiliisi?

KÄTEISENÄ olen saanut.

Ei siis liity tiliin mitenkään.

Joku oikeasti kertonut, jonka tunnen`?

Tämän takia ei kannata kertoa raha asioistaan kenellekkään ulkopuoliselle, mutta koska kyseessä käteinen voi helposti kiistää saaneensa rahaa.

Vierailija
372/644 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä trolli jolla leimataan sossun asiakkaat.

Tässä leimaantuu korkeintaan ne, jotka kokevat ap:n tehneen jotain väärää. Suurin osa tähän asti on ollut lähinnä pöyristyneitä, että onko joku oikeasti vasikoinut köyhän hammaslääkärirahoista.

No rikollinenhan ap on, ja kyseessä on petos (ehkä jopa törkeä?). Pimittää tulot ja nostaa VIIMESIJAISTA etuutta.

Linnaan kuuluisi.

Vain hyvätuloisilla on oikeus saada kunnon joululahjoja.

Minä tyhmänä ja vanhana annan mahdolliset rahalahjat lapsille ja lastenlapsille aina käteisenä.

Jos olisivat köyhiä, antaisin tietenkin vain villasukkia. (Tosin ostettuja, koska en itse kudo.)

Vierailija
373/644 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei kyllä ole rikos perustoimeentulohakemuksessa ei kysytä oletko saanut keneltäkään käteistä rahaa, siellä kysytään oletko saanut palkkaa ko. ajalta.

Vierailija
374/644 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko ne todistaa jotenkin?

Näkeekö et oon ostanut ja käynyt hammaslääkärissä?

Oliko niin, että KANTA, johon myös lääkärit kirjaa on KELAn ylläpitämä?

Mutta jos tarkka summa tiedossa, joku kateellinen ilmoittanut. 

Vierailija
375/644 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on aivan sairasta jo, ettei tt-tukea saava saisi hoitaa edes terveyttään vaikka sitten sukulaisten maksamana. Ja kehdataan väittää tukien hyväksikäyttäjäksi.

Suomen tukijärjestelmää kupataan ihan huolella valtavilla summilla aivan muiden kuin ap:n kaltaisten taholta. 

Vierailija
376/644 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä kysytään oletko saanut muuta tuloa tai avustusta esim vanhemmilta tai muuta rahalahjaa. 

Vierailija
377/644 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sama tilanne 2 vuotta sitten ja sit selvisi että kaveri oli soittanut kelaan. multa perittiin takaisin sitten kaikki asumistuet puoleltatoista vuodelta eli 2235e. 

Mulle ois käynyt noin niin se kaveri ois kyllä joutunut maksamaan monta kertaa 2235 e sairaalakuluja.

Enpä muuta moraalittomalta tukihuijareilta odotakaan. Rikollinen on rikollinen ja näyttää vahvasti siltä että iso osa tukien saajista ovat tukihuijareita.

Vierailija
378/644 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti

Käytti hammaslääkäriin ja maksoi käteisellä

hampilääkärissä näytti krlakorttia ja sai kelakorvauksen 

kysyivät hampilääkäripsikasta miten maksettu 

tadaa käteisellä 

tämä!

mutta tarkka summa tiedossa rahaa käytetty muuhunkin, joku on kertonut.

Vierailija
379/644 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin saan hieman toimeentulotukea. Siksi pyydän että kukaan ei laita tililleni mitään lahjarahoja tms. Käteisenä saan synttäri- ja joululahjat. Tyhmähän sitä olisi jos ilmoittaisi, esim 100 e synttäriraha äitiltä vähennettäisiin tuesta.

Eikun olisi REHELLINEN. nyt sinä olet vain rikollinen.

Vierailija
380/644 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ite en ainakaan sanoisi tai myöntäisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme