Saan perustoimeentulotukea ja Kelasta tuli kyselyä että olenko saanut joululahjaksi 1200e käteisenä...Miten ne ovat voineet saaneet tietää?
Onko joku läheinen raportoinut mut kelalle, vai miten ne voivat tietää että sain 1200e käteistä joululahjaksi?
Mitä tuohon selvityspyyntöön kannattaa vastata? Leikkiä vain tietämätöntä ja kieltää kaikki?
Rahoista on suuri osa jo mennyt hammaslääkäriin ja uusiin vaatteisiin sekä mikroaaltouuniin
-Hätääntynyt-
Kommentit (644)
Patenteista on ostaja maksanut jo pantin...ja oikeesti summat on yleensä pieniä...ja kuka tietää palauttaako itse ostaminaan kauppapaikkoja tyhjänä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritätkö huiputtaa? Jos sinulle annetaan käteisenä rahaa, vasikka joka siitä ilmoittaa on lähipiiri joka oli tilanteessa mukana. Muuten ei ole mahdollista.
Käytti hammaslääkäriin ja maksoi käteisellä
hampilääkärissä näytti krlakorttia ja sai kelakorvauksen
kysyivät hampilääkäripsikasta miten maksettu
tadaa käteisellä
Entä jos sanoo että äiti maksoi.
Joulupukin lahjalistat on julkista tietoa
Vierailija kirjoitti:
Et tietenkään myönnä saaneesi mitään käteistä lahjaksi, lähipiirissäsi on ilmeisesti joku ääliö, joka on laverrellut kelalle, uskomatonta touhua ja voiko olla tottakaan. Jatkossa elä juoruile raha asiosta kellekään tai sitten puhu sille, jonka epäilet juorunneen ja kerro, että sait vaikka 10 000 euroa joltain sukulaiselta, joka sitten voi tarvittaessa todistaa, ettei ole sulle antanut mitään. Sitten vain oottelet tulevatko Kelasta kyselemään. Ja välit poikki tuollaisiin kateellisiin ilmiantajiin.
Ei sen tarvi mikään ääliö olla. Riittää ihan, että on APn sisarus, joka kokee epäreiluksi, että toiselle heistä annetaan tuosta noin vain tuollainen summa rahaa ja itse jäi ilman. Tai lahjoittajan puoliso on sitä mieltä, ettei AP olisi tuollaista lahjoitusta ansainnut, mutta kun perheessä toinen ei antanut periksi, vaan heitti rahansa hukkaan, puoliso päätti ilmoittaa tästä. Tai APlla on iäkäs dementoitunut mummo, joka ei ymmärrä rahan arvoa ja on lahjoittanut noin ison summan, josta suku on närkästynyt tai kokee APn huijanneen mummolta rahat ja nyt mummolla ei ole rahaa hoitomaksuun, vuokraan, sähkölaskuun, ruokaan tms.
Omiin menoihin voi nostaa rahaa ja eikös käteistä käsketty tässä 1- 2 v sitten varaamaan kotiin!
On minusta ihan ok, että noin suuri summa on tiedossa. Toimeentulotuki on viimesijainen etuus eli muut rahat käytetään, ennen kuin sitä saa.
Kerro että voittin 120 miljoonaa euroa mutta he haluavat että Kela pitää kirjoittaa pyyntöä Veikkauksen. Sen jäkenpäin Veikaus maksoi rahaa.
Lahjarahat kannattaa käyttää vain sellaiseen mitä ei voi jäljittää, ja jättää varulta myös mahdolliset bonuskortit vinguttamatta. Kaikki missä näytetään kela-korttia (hammaslääkäri/lääkäri) tapahtumat menee kelalle rekistereihin.
Kela oikeuteen tilisalaisuudwn rikkomisesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurantamahdollisuus pankkitiliisi?
KÄTEISENÄ olen saanut.
Ei siis liity tiliin mitenkään.
Joku oikeasti kertonut, jonka tunnen`?
Tämäkin on mahdollilsta. Kerroitko rahalahjasta jollekin tutulle, joka tuli kateelliseksi?
Hauskaa, että tällaisissa tilanteissa aletaan ehdottaa, että ilmiantaja tuli kateelliseksi. Mitäs jos ilmiantaja ei vaan pidä siitä ajatuksesta, että joku tietoisesti yrittää tehdä talouspetosta ja siksi haluaa ilmiantaa. En nyt itse ainakaan ihan heti osaa ajatella, että joku olisi kateellinen tt-tuki asiakkaalle. Ei niillä summilla kuitenkaan herroiksi elellä.
Niinpä. Ei eletä herroiksi, ei, ja nyt ap on käynyt peräti hammaslääkärissä ja ostanut vaatetta. Siitä syystä hänen tulle joutua asunnottomaksi tai ainakin olla syömättä seuraava kuukausi. Niitä verorahoja pistetään ihan hullumpiinkin juttuihin, tiedoksi.
Itse olen siis töissä, enkä käsitä näitä jotka on kateellisia ap:lle. Eri asia, jos ap olisi pistänyt rahat ripsiin ja kynsiin.
Asianmukaisesti ja kertoa kuittien kera mihin rahat ootte kuluttanut.
Lahjan antaja on ilmeisesti kirjannut omiin verotietoihinsa tunnollisesti keille on lahjana antanut rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Kännykkä vakoilee KELA tietää kaiken...
Tulevaisuudessa tekoäly kuuntelee puhelimien mikrofonien kautta meitä 24/7. Tekoäly jaksaa. Ihmisvoimin tehtynä tällainen olisi virastoille ylivoimainen.
Todennäköisesti sinut on ilmiantanut joku, koska tiesi kertoa Kelalle tarkan summan.
Jos joudut kuulusteluun, älä tunnusta. Jos olet savolainen pystynet puhumaan niitä näitä tuntikausia antamatta kuulustelijalle puheenvuoroa.
Vierailija kirjoitti:
Lahjarahat kannattaa käyttää vain sellaiseen mitä ei voi jäljittää, ja jättää varulta myös mahdolliset bonuskortit vinguttamatta. Kaikki missä näytetään kela-korttia (hammaslääkäri/lääkäri) tapahtumat menee kelalle rekistereihin.
Tuo oli hyvä pointti. Bonuskortteja ei kannata käyttää, koska silloin ostoksesta jää henkilöön yhdistettävissä oleva jälki.
Sama koskee tietysti EU:n alueella toimivien pankkien antamia maksukortteja. Ainakin yksi kortti pitäisi olla EU:n ulkopuolelta, mutta ei kuitenkaan USA:sta.
Kyllä pitää rosvota ensikertalaisen puoli milliä ennenkuin vankila helähtää.
Tuttu tapaus lähipiirissä.
Olen ymmärtänyt että verovapaasti saa antaa vuodessa 9999€ ilman verottajan puuttumista asiaan ,eli alle sen 10 000€ ,siis sen ja tuon rahan ei pitäisi kiinnostaa ketään. Voithan sinä voittaa vaikka arvassa ja se ei kuulu kenellekkään. Älä tunnusta mitään. Joku kateellinen on nyt asialla.
Olen ymmärtänyt että verovapaasti saa antaa vuodessa 9999€ ilman verottajan puuttumista asiaan ,eli alle sen 10 000€ ,siis sen ja tuon rahan ei pitäisi kiinnostaa ketään. Voithan sinä voittaa vaikka arvassa ja se ei kuulu kenellekkään. Älä tunnusta mitään. Joku kateellinen on nyt asialla.
KELA käyttää Skynettiä asiakkaiden seuraamiseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurantamahdollisuus pankkitiliisi?
KÄTEISENÄ olen saanut.
Ei siis liity tiliin mitenkään.
Joku oikeasti kertonut, jonka tunnen`?
Joku kateellinen kertonut en keksi miten muuten voisi tietää.
Joku on ilmiantanut. Ei kela nää sun käteistä. Ihmiset ovat kateellisia.