Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi uskonkysymyksiin pitää suhtautua niin kiihkomielisesti?

Vierailija
07.01.2024 |

Täällä on ihan raivopäisiä ateisteja ja uskovaisia tappelemassa kymmenien sivujen keskusteluissa. Miksi? Olen ihmetellyt, mitä ihmiset saavat siitä? Miksi jokaisen ei voi itse sallia muodostavan katsomustaan omalla tavallaan ja miksi ei voida hyväksyä erilaisia tapoja ajatella? 

Mulla on sellainen fiilis, että jonkinlainen Jumala tätä maailmankaikkeutta pyörittää. En mieti asiaa sen enempää arjessa ja jos olen väärässä ja Jumalaa ei olekaan sellaisena kun minä sen ajattelen niin mitä sitten? Oli maailman luonut Jumala, sattuma tai joku muu, ei asiasta tappeleminen muuta mitään, vaan jokainen saa ajatella miten itse haluaa. Omasta elämästä tulee helpompaa, sun suhtautuu toisiin ymmärtävästi ja hyväksyvästi, sen sijaan että väheksyy erilaisia tapoja ajatella. 

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomusjärjestelmä on vallankäytön väline. Omaa uskomusjärjestelmää puolustetaan, että voitais jatkaa sen mukaista elämää.

Jos joku hiljaa mielessään rukoilee Jumalaa tai lukee raamattua niin miten se on vallankäyttöä?

Tässä ketjussa kysyttiin kiihkoilijoista. Hiljaa mielessään uskovat eivät kiihkoile : D

Vierailija
62/66 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska uskovat näkevät sen ihmisvirran jotka ovat kävelemässä Helvettiin kuin sopulit, niin pitäähän sille yrittää tehdä jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon ulkopuolisia uskoja syytetään heti kaikkia new ageksi eli huuhaaksi, sitä ei voi ymmärtää. Kyllä muutkin tietävät eron uskonsa ja new agen välillä. Uusi aika tarkoitti ennen hyvää uutta aikaa, ei mitään huijauksia tai lahkoja. Myös "new agen" sisällä on sellaistakin mitä ei voi luokitella huuhaaksi, koska käsite on niin laajaksi levinnyt. Jokainen tulkoot uskollaan autuaaksi tai uskonnottomuudellaan. Ateistit myös käyvät joskus kauhistelemassa mitä tahansa uskon ripettä, mutta uskovat itse politiikkaan, pörssiin ja ties mihin, salattuihin elämiin. 

Vierailija
64/66 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että kyseiset ihmiset HALUAVAT kiistellä täällä, joten eikö ole hyvä, että heillä on tällainen paikka vauvalla?

Vierailija
65/66 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi ettei tällaisen ylijumalan puolesta ole tarpeen kiihkoilla, pitää vain huolen omista asioistaan,  jumala pitää omistaan. Kun kerran uskoo sellaisen olevan. 

Vierailija
66/66 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa uskovaisista on raivopäisiä lahkoon katsomatta ja taas ateistit pääsääntöisesti pelkäävät tai oma lähimmäinen on tehnyt itsemurhan tai on homo.

No nyt oli melkoinen pläjäys. Mitä ateistit mielestäsi pelkäävät? Tai miten lähimmäisen itsemurha tai homous liittyy asiaan?

Ateistit kyselee uskiksilta kaikkea kuin lapset ja yrittävät servata omilla ajatuskiemuroillaan.  Ateistitkin haluaa valtaa mutta eivät uskalla mennä servaamaan islamsivuille vaikka meikäläinen uskonto ei haittaa heitä ollenkaan.