Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tytöille ostetaan kouluun kaunoluistimet ja pojille hokkarit?

Vierailija
07.01.2024 |

Mistä tämä johtuu?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska pojan ei kuulu olla homo, vaan urheilumies. Tytöt taas harvemmin innostuvat väkivaltaisesta lätkästä.

Tytöt varmasti innostuisi eri tavalla lätkästä jos sitä meille annettaisiin opetussuunnitelmassa. Mutta kun tytöt pelaa sitä helvatan ringetteä. Olen ysärilapsi joten toivottavasti tämä jo muuttunut. Terveisin ringettevihaaja 

Me pelattiin ringetteä ja jääpalloa. Kiekolla mekään ei "saatu" pelata. Ilmeisesti se vaatikyrvän jalkoväliin. Kotona kyllä pelasin veljien kanssa.

Vierailija
22/28 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin tyttö on saanut luistella hokkareissa ne vähäiset koulun luistelut. Ei nuo meidän lapset ole mitään luistelijoita. Mies käytti heitä pienenä luistelemassa, mutta eivät he siitä koskaan innostuneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan oppinut luistelemaan kaunoluistimilla. Isä jopa hioi ne alimmat piikit pois niistä. Silti minä vain kompastelin. Sain sitten hokkarit ekaluokalla. Koulussa ei kukaan ees opettaja napissut asiasta.

T. Kolmekymppinen

Vierailija
24/28 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttärellä oli hokkarit.

3. luokalla kokeiltiin kaunoluistimia ja totesi etten minä näillä voi luistella ihan kamalat.

Vierailija
25/28 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska pojan ei kuulu olla homo, vaan urheilumies. Tytöt taas harvemmin innostuvat väkivaltaisesta lätkästä.

Tytöt varmasti innostuisi eri tavalla lätkästä jos sitä meille annettaisiin opetussuunnitelmassa. Mutta kun tytöt pelaa sitä helvatan ringetteä. Olen ysärilapsi joten toivottavasti tämä jo muuttunut. Terveisin ringettevihaaja 

Me pelattiin ringetteä ja jääpalloa. Kiekolla mekään ei "saatu" pelata. Ilmeisesti se vaatikyrvän jalkoväliin. Kotona kyllä pelasin veljien kanssa.

Ei koulussa millään kiekolla pelata, vaan pallolla tai sukkamytyllä. Kun joukossa on vakavasti jääkiekkoa harrastavia ja sitten niitä, jotka pakosta joutuvat jumppatunnilla osallistumaan ilman mitään suojuksia, niin kiekko on liian vaarallinen.

Vierailija
26/28 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on taitoluistimet. Ja monet tytöt luistelevat nykyisin hokkareilla. Myös taitoluistelua harrastavia poikia on.

Eiköhän koulussa useimmilla ole hokkarit tai kaunoluistimet. Taitoluistimet on sitten ihan oma juttunsa, ja hinta hyvän matkaa kolminumeroinen aloittelijoillakin. 

Vierailija
27/28 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt -77 ja silloin oli oletuksena, että tytöillä on kaunoluistimet ja pojilla hokkarit. Yläasteella oli onneksi muutama ringeten pelaaja, joilla oli hokkarit, niin siitä sitten pikkuhiljaa useampi uskaltautui hokkareiden ostoon. Minäkin sain ne, kun tarpeeksi manguin ja kaunoluistimet oli jääneet pieniksi. Meillä pelattiin jääpalloa tai ringetteä sekä toki luistelutekniikkaa harjoiteltiin.

Vierailija
28/28 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rääkkäsin tyttäriäni alkuun hokkareilla. Itse opin huonosti luistelemaan kaunoluistimilla ja sitten joskus yläasteella liikkunnan opettaja puuttui siihen. Mä käytin niitä etuteriä vaan ja jalat väsy todella äkkiä. Inhosin luistelua ja yritin kaikilla tavoin päästä sluibaamaan ne tunnit.

Ope vinkkas, että ota ensi kerralla veljes luistimet ja sitten kokeillaan yhdessä. Mua hävetti aivan hitokseen hokkareiden kanssa tulla kouluun jne. Mutta kasarilla opettajalle ei kiltit tytöt sanonut vastaan. Oli siellä pari muutakin ja opettaja piti meille sitten luistelukoulua. Siitähän lähti aivan uusi elämä mulle ja harrastus. Opin rakastamaan luistelua aika nopeeta. Jopa aloin ringetteä pelaamaan, kun semmoinen joukkue just perustettiin sopivasti.

Sen takia mä olen omat tyttäreni laittanut hokkareihin ensin, niin se luistelun opettelu ei voi edes vahingossa mennä etuterillä. Purnaahan ne vastaan, mutta ovat jälkeenpäin ymmärtäneet pointin.

Kouluun ovat saaneet sitten jo kaunot, kun oppivat ajoissa hokkareilla. Nykyään sais nättejäkin hokkareita, mutta kun noilla nyt sattui olemaan isoveljiä, joten samoilla mentiin.

2/3 tyttärestä nyt yläasteella ja käyttävät vaan hokkareita. Ne on pelatessa paremmat. ;)