Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syötkö työpäivän aikana lounaan ravintolassa vai menetkö eväillä?

Vierailija
07.01.2024 |

Mun työpaikan yhteydessä olevan lounasravintolan lounaan hinta  nousi vuoden alusta 13,5 euroon.

Olen ollut työelämässä noin 25 vuotta ja taas palannut tilanteeseen, onko minulla varaa työpaikkalounaaseen. Nyppii, mutta jos syön töissä lounaan joka työpäivä (ka. 21 päivää), se kustantaa yli 15 prosenttia  mun nettopalkasta.

Kun nuorena meni töihin, niin ensimmäinen 9-10 vuotta meni sata prosenttisesti eväillä, en koskaan maininnut, että syynä oli rahapula ja samalla rahalla sai ihan erimäärän ruokaa kaupasta perheelle. Olin maineeltani mieluummin nirso kuin köyhä.

Sitten aloin käydä lounaalla työkaverien kanssa satunnaisesti, ehkä noin kerran viikossa. Kun kuopus muutti pois kotoa 2015 ja aloin syödä lounas ravintolassa aina työ päivisin. Viimeisen parin vuoden aikana, tuntuu että kaikki hinnat on räjähtänyt ja olen palannut semi eväs versus lounasravintola linjalle.

Tuntuu, että menen elintasossa takaisin päin, mutta olen palaamassa kokoaikaiseen eväslinjaan.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla koulunkäynninohjaajana öuontaiseturuokailu, joten syön koulun ruokaa. En ole laskenut montako senttiä jää lopulta itse maksettavaksi vai jääkö mitään. Joka ruuasta tulee +4,80 tiliin lisää ja se verotetaan pois. 

Vierailija
22/47 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen autolla ja syön eväät lounastauolla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lounas on päiväkodissa vähän reilu 4 e. Se ruoka on siis joku jauhelihakeitto, jossa on muutama sattuma perunaa liemessä.

En vaan pysty maksamaan siitä, joten vien evääksi mieluummin vaikka valmisruoan. Vaikka valmisruoat on nekin kalliita ja pahoja.

Jos saisin käydä joka päivä lounasruokailussa ja syödä monipuolisen lounaan salaatilla niin uskoisin että se olisi hyödyllistä kokonaisvaltaisella hyvinvoinnilleni. Eli joo, silloin todennäköisesti söisin lounaan 13,50. 

Tuo koulu missä työskentelen on päiväkotikoulu ja meillä päiväkodin työntekijät on velvoitettu syömään esimerkkiruokana tuo muutaman sattuman soppa ( ja muutkin). En arvosta yhtään tuollaista holhoamista. 

En tiedä mistä ohjeistus on tullut, koska meillä taas koulun puolella ei tuota pakkoa ole.

Vierailija
24/47 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinään ei oo ollu varaa työpaikkaruokailuun, aina porskutellu omilla kitusilla eväillä. Mutta onpahan ny sentään omistusasunto ja olen tyytyväinen valintaani.;)

Vierailija
25/47 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kumpaakaan. Syön ennen töihin menoa ja töiden jälkeen. Huomautettakoon vielä se, että sen jälkeen kun lopetin töissä syömisen, olen sairastanut nolla mahatautia. 

Vierailija
26/47 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempia. Tien päällä ollessa syön milloin missäkin ravintolassa, muina päivinä sitten eväät. Työpaikan lähellä ei ole mitään lounaspaikkoja. 

Vierailija
27/47 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan lounasravintolassa syön.

Vierailija
28/47 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen pääasiassa etätöitä ja käyn toimistolla max 2 kertaa viikossa. Käyn aina ravintolassa syömässä. Meillä lounasetu on sellainen, että työpaikkaravintolasta saa lounaan edullisesti (6-8€ riippuen, mitä ruokaa valitsee). Mutta, jos kävisin pelkästään toimistolla, en varmasti raaskisi joka päivä syödä edes tuolla hinnalla.

Vierailija
29/47 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla koulunkäynninohjaajana öuontaiseturuokailu, joten syön koulun ruokaa. En ole laskenut montako senttiä jää lopulta itse maksettavaksi vai jääkö mitään. Joka ruuasta tulee +4,80 tiliin lisää ja se verotetaan pois. 

Mistä alapeukku ?

Vierailija
30/47 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän lounas on päiväkodissa vähän reilu 4 e. Se ruoka on siis joku jauhelihakeitto, jossa on muutama sattuma perunaa liemessä.

En vaan pysty maksamaan siitä, joten vien evääksi mieluummin vaikka valmisruoan. Vaikka valmisruoat on nekin kalliita ja pahoja.

Jos saisin käydä joka päivä lounasruokailussa ja syödä monipuolisen lounaan salaatilla niin uskoisin että se olisi hyödyllistä kokonaisvaltaisella hyvinvoinnilleni. Eli joo, silloin todennäköisesti söisin lounaan 13,50. 

Tuo koulu missä työskentelen on päiväkotikoulu ja meillä päiväkodin työntekijät on velvoitettu syömään esimerkkiruokana tuo muutaman sattuman soppa ( ja muutkin). En arvosta yhtään tuollaista holhoamista. 

En tiedä mistä ohjeistus on tullut, koska meillä taas koulun puolella ei tuota pakkoa ole.

Esimerkkiruokailu on yleensä päiväkodin hoitajilla. Siksi kehotetaan syömään  samaa ruoka, esimerkin vuoksi. 

Vierailija
31/47 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin sen pitäisi olla ilmaista.

Vierailija
32/47 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolassa tietenkin. Vain weetee syö eväitä.

Vierailija
33/47 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vuoden verran syönyt useimmiten lounasravintolassa kerran viikossa lähipäivänä, vaikka onkin tuloihin nähden kallista. Omavastuu taitaa tänä vuonna olla lähempänä kymppiä, mutta on ollut kiva käydä työkaverien kanssa ja suosimassamme ravintolassa on monipuolisesti kasviksia salaatteina. 

Vähän kuitenkin mietityttää, kun pääruuat alkaa olla jotain paistoksia, joista on sattumat vähissä tai hamstrattu ja jäljellä on makaronia ilman broileria tai kasviksia ilman tofua. 

Vierailija
34/47 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön päiväkodin lounaan. Reilu 4€ ja mielestäni ihan ok ruokaa. Ei se lounasbuffeelle pärjää, mutta en jaksa tehdä kotona eväitä. Oman ruokailun ohessa, siinä samalla käyn kaatamassa lisää juomaa lapsille, teen voileipiä laosille, annan lisää ruokaa, vahdin ruokailun sujumista ja asioiden poisvientiä ja yritän varjella, että kukaan ei sörki ruokaani, sivasta tai yski siihen.

Vierailija
35/47 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lounasetu siten, että toimistopäivinä käyn epassilla ravintolassa ja etäpäiviltä saan lounasedun rahakorvauksena

Vierailija
36/47 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eväät koska ravintolaa ei lähimaillakaan. Ja koska työ on kevyttä, niin myös yleensä ihan köykäiset eväät, jämiä edellispäiviltä, salaatti siitä mitä jääkaapistä löytyy, marjarahka, tuorepuuro tms. Monesti eväät maksaa 0,50-1,50€ eli säästän valtavasti vs lounasravintolan eväät.

Edellisessä työssä ehti hyvin hakea jotain valmissalaattia, patonkia, paistopistejuttuja eikä sitten tullut tehtyä eväitä, tuli kalliiksi kun salaattikin maksaa 4-6€

Vierailija
37/47 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokatauko 20 minuuttia,todellakin syön eväät eihän tuossa ajassa ehdi henkilöstöravintolaan (sihteeri sairaalassa).

Vierailija
38/47 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikan paikan vieressä on kiva katuruokamarket, sieltä välillä noudan jotain. Usein kyllä eväätkin.

Vierailija
39/47 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on oma työpaikkaruokala (erittäin hyvä sellainen) ja lounasetu, joten syön toimistopäivinä tietysti aina ruokalassa, jonka ruoka on kyllä ravintolatasoista ja vaihtoehtoja on monia.

Vierailija
40/47 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä eväät. Ei omalla työpaikalla hoivakodissa edes ole mitään ravintolaa. Joskus saatan syödä talon ruokaa joka maksaa reilu 4€.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan