Voiko asuntolainan saada ilman mitään säästöjä?
Ja ilman mitään muuta omaisuutta. Kuinka paljon vaikuttaa itse lainaneuvottelu? Jos on esittää erittäin pätevä syy, minne aiemmin kerätty omaisuus ja säästöt on hävinneet.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan säästäisi asuntoaan varten? Pankkiin vaan ja laina mukaan. Vakuutukset kuntoon yksityisen firman avulla.
Säästöt rahastoihin jossa tuottavat enemmän kuin asunto.
Aivan järjetöntä tunkea omaa rahaa asuntoon ennen kuin laina on maksettu pois.
Eikä naisiin kannata sotkeutua ainakaan ennen kun oma äiti on kuollut. Turhaa rahan menoa, kyllä äiti huolehtii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa enää nykyään. Pitää olla joku tietty määrä säästöjä tai sitten muuta kiinteää vakuutta kuin ostettava kohde. On ihan laissa kuulemma tämä kun kävin pankissa kyselemässä mahdollisuuksistani saada lainaa taloa varten. Ei auta kuin säästää.
Garantiasta kuullut?
Ei suostunut pankki tähän. Miksi teille joillekin on ongelma, että säästää ensin rahaa, että saa lainaa? Ainakin tarvitsee tällöin ottaa vähemmän lainaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa nykyäänkin, mutta eivät tietenkään kaikki. Kyllä vieläkin ainakin pienemmässä Osuuspankissa voi neuvotella kuten ennenkin.
Olin siinä käsityksessä, että tulee ihan laista se vaatimus ettei voi saada. Ja ei kai yksikään pankki voi lakia kiertää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan säästäisi asuntoaan varten? Pankkiin vaan ja laina mukaan. Vakuutukset kuntoon yksityisen firman avulla.
Säästöt rahastoihin jossa tuottavat enemmän kuin asunto.
Aivan järjetöntä tunkea omaa rahaa asuntoon ennen kuin laina on maksettu pois.
Eikä naisiin kannata sotkeutua ainakaan ennen kun oma äiti on kuollut. Turhaa rahan menoa, kyllä äiti huolehtii.
Kateellisen ulinaa. Se asunto ei ole sinun vaan pankin. Jos käy huonosti niin menetät asuntosi ja kaikki siihen sijoittamasi varat sekä velka jää muistoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa enää nykyään. Pitää olla joku tietty määrä säästöjä tai sitten muuta kiinteää vakuutta kuin ostettava kohde. On ihan laissa kuulemma tämä kun kävin pankissa kyselemässä mahdollisuuksistani saada lainaa taloa varten. Ei auta kuin säästää.
Garantiasta kuullut?
Ei suostunut pankki tähän. Miksi teille joillekin on ongelma, että säästää ensin rahaa, että saa lainaa? Ainakin tarvitsee tällöin ottaa vähemmän lainaa.
Rahastoista saa paremman tuoton kuin laittamalla asuntoon senttiäkään.
Miksi te väitätte ettei asuntoa saa ilman säästöjä? Se on epätosi.
Vierailija kirjoitti:
Voi, lapseni sai lainan 63 neliön rivarikaksion ostoon, hän oli silloin sairauslomalla työtapaturmasta, ei säästöjä, takaajana olimme minä ja isänsä. Laina oli n. 90 000 €, tästä on jokunen vuosi. Nyt kaksio on velaton ja hänellä on siinä vuokralaiset, perhe asuu nyt vuoden vanhassa talossa, johon siihenkin tuli laina ilman säästöjä, toki kaksio ja minä (äiti) lainan takuuna. Kyseessä pikkukaupunki, ja suvut saman pankin varakkaita asiakkaita iät ja ajat.
Henkilötakauksia ei nykyään hyväksytä. Lisäksi rahoitusta pitää olla vähintään 30% vaikka miten sanoisi että on 5% ensiasunnon ostajillekin. Pitää vain silloin olla 25% muita vakuuksia kuten rahastoja, käteistä, osakkeita tai kiinteää omaisuutta. Asoonkin tarvitsee vähintään 25% omarahoitus osuuden
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi saada, itse siis sain.
Säästöjä et tarvitse itse asuntoon mutta rahaa täytyy olla sen verran että voit maksaa lainannostokulut yleensä 300-500€, joissakin tapauksissa mahdollista saada pois.
Garantialla otin omani ja siihen täytyy olla 1000-5000 euroa rahaa, riippuen monesta tekijästä.
Omaa rahaa en käyttänyt itse asuntoon senttiäkään.
Höpö höpö!
Mitään tommosia olekaan!!
Kai nyt noin pienen summan voi siirtää esim. toisen pankin luottokortilta. Todella pieni summa. Luottorajaakin voi helposti nostaa viiteen tonniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi, lapseni sai lainan 63 neliön rivarikaksion ostoon, hän oli silloin sairauslomalla työtapaturmasta, ei säästöjä, takaajana olimme minä ja isänsä. Laina oli n. 90 000 €, tästä on jokunen vuosi. Nyt kaksio on velaton ja hänellä on siinä vuokralaiset, perhe asuu nyt vuoden vanhassa talossa, johon siihenkin tuli laina ilman säästöjä, toki kaksio ja minä (äiti) lainan takuuna. Kyseessä pikkukaupunki, ja suvut saman pankin varakkaita asiakkaita iät ja ajat.
Henkilötakauksia ei nykyään hyväksytä. Lisäksi rahoitusta pitää olla vähintään 30% vaikka miten sanoisi että on 5% ensiasunnon ostajillekin. Pitää vain silloin olla 25% muita vakuuksia kuten rahastoja, käteistä, osakkeita tai kiinteää omaisuutta. Asoonkin tarvitsee vähintään 25% omarahoitus osuuden
Miksi valehtelet? Garantia hoitaa tuon osuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Garantiasta kuullut?
Rahastoista saa paremman tuoton kuin laittamalla asuntoon senttiäkään.
Miksi te väitätte ettei asuntoa saa ilman säästöjä? Se on epätosi.
Niin. Miksi ostaa asuntoa kun voi asua äidin luona.
Vierailija kirjoitti:
Niin te sen takasitte. Mihin hän tarvitsi muutama vuosi sitten kaksion, joka on nyt jo velaton ja heti perään omakotitalon? Tekö ne maksoitte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä prosentit selvästi vaihtelee pankin ja pärstäkertoimen mukaan.
Unohtui...terveisin peräkamarin aikamiespoika Pekko.