Mitä teette näin pakkasilla?
Okei, huomenna on jo luvattu lauhtuvaa, mutta miten pakkaspäivät ovat sujuneet? Oletteko sisällä vai ulkoiletteko myös?
Meillä on oleiltu sisällä, katsottu elokuvia, pelailtu ja tehty palapeliä. Tänään -18. Mietin olisiko sopiva luistelukeli vai odottaisiko huomiseen? Mikä teillä on pakkasraja liikuntaan?
Kommentit (46)
Pakolliset kauppa ja työ ulkona käynnit. Muuten sisällä kun ei kovilla pakkasilla viihdy ulkona. Kaikenlaisia vaatteita on mutta kun ei kiinnosta palella. Mä niin odotan lauhempia ilmoja.
Hiihtoa, pulkkailua, jääkiekkoa, lumikenkäilyä, retkiluistelua, avantouintia. Kyllä Suomen talvi on upea.
Olen täysin zombi unettomien öiden takia. Ei kylmässä vedossa pysty edes nukahtamaan.
Nukkuu sitten kun ei miltei pystyssä pysy.
Nyt muutama kerros vaatteita ja takki päällä sisätiloissa. Todella viileetä on päivälläkin ja veto käy ilmastoinnista
Aivan sama paljonko ulkona on pakkasta jos koti on lämmin. Mun kodista on tullut pakastin.
Joku häiriö tämän täytyy olla mutta kukaan ei osaa sitä korjata vaikka apua pyytää.
25-31 pakkasta ollut täällä, koiran kanssa kolme lenkkiä joka päivä. Sitten ole tehnyt tietenkin ruokaa, siivonnut joulua pois ja pessyt pyykkiä, kun kosteuttaa tätä kuivaa sisäilmaa. Elänyt siis ihan normaalia elämää, toki ulos lähtiessä on vähän v.i.t.uttanut kun pitää pukea niin paljon ja hiki ehtii tulemaan.
Käyn ihan normaalisti asioilla jos tarvitsee. En kuitenkaan varsinaisesti lähde ulkoilemaan. Aika menee hyvin lukiessa, areenaa katsoessa, sanaristikoita tehdessä jne.
Aivan normaalisti elettiin, lapset kävivät joka päivä kaksi kertaa ulkona, lumileikkejä, hiihtivät. Koko viikon oli yli -30 jopa -38
Ulkoilen joka päivä säästä riipumatta jalkineet ja vaatteet on vuoden aikojen mukaisesti.Joita Suomessa on 4.Ei mkään uusi ilmiö. Käyn myös erikseen likuntarajoiteiselle lähisukulaiselle kaupassa,kun hän keuhkojen takia ei pakkasta kestä.Itse nautin säästä kuin säästä todella läpi vuoden aikojemme.Ehkä siksi en kärsi unettomuus,en tressi.Kun en yksin asuvana suostu jäädä pieneen vuokra asuntoni sisään esim.pakkasella tai satella.Oma asenne sen ratkaiseen.On ystäviä jotka eivät ulkoile ,Ei estä minua yksin ulkoilemaan.Tapan heitä sitten vaikka kahvila ymm.
Ollaan ulkoiltu vähän joka päivä, siivoiltu, pelailtu, tehty käsitöitä jne.
Joka ilta olen käynyt 3-5 km lenkillä. Ei ole ollut mitään ongelmaa. Oikein voimaannuttavaa ja tulee hyvä fiilis.
Olen käynyt asioilla ja ulkoillut ihan normaalisti. Ainoa asia, joka itseäni näin kylmällä ärsyttää on se, että kaupassa tulee hiki, kun on niin reilusti vaatetta päällä. Muutoin pidän näistä pakkasista, kun lumi natisee kenkien alla, ja kaikkialla on niin kaunista. Kohta mennään taas plussalle, lumi tippuu puista, syntyy lätäköitä ja on hemmetin liukasta. Se tympii. Toki ulkoilen siltikin, täytyy vain laittaa nastat alle.
Vierailija kirjoitti:
Käyn ihan normaalisti asioilla jos tarvitsee. En kuitenkaan varsinaisesti lähde ulkoilemaan. Aika menee hyvin lukiessa, areenaa katsoessa, sanaristikoita tehdessä jne.
Suosittele jotain katsottavaa!
Olen tehnyt paljon ruokia ja leiponut. Juonut viiniä. Selaillut nettiä. Tehnyt käsitöitä. Lämmittänyt torppaa.
Joitain kertoja olen käynyt pienillä pakkaskävelyillä. Siinä on jotain itsensä voittamista, kun naama huurussa ulkoilee -33 pakkasessa.
Tänään oli turun seudulla ensimmäinen oikeasti kylmä päivä, -25. Nuo aiemmat olleet enintään -20.
Tänään meni kotihommissa: kuusi ulos, imurointi, puulieden lämmitys ja siinä joulutorttuja, makaronilaatikkoa ja keittelin kuivattuja papuja pakasteeseen arjen ruokia varten. Huomisen ruokaostokset pitäisi vielä tilata.
Varaan lennon etelään.