Johanna, 33, ei ole koskaan ollut parisuhteessa tai harrastanut seksiä kumppanin kanssa......
"..... eikä siinä ole hänestä mitään ihmeellistä. Enemmän häntä ihmetyttää se, miten vähän ilmiöstä julkisesti puhutaan."
www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000010098816.html
Sitten valtavasti selitystä, kuinka tämä on ihan normaalia.
No ei tuo nyt ole ihan normaalia aikuiselle ihmiselle. Ja huolestuttavaa on, jos näinkin merkittävää osaa elämästä aletaan normalisoimaan.
Jokainen saa toki elää tavallaan, mutta kuinka voi puhua normaalista, jos merkittävä kokemus puuttuu kokonaan??
Taikka nuorella naisella seksin korvikkeena on mainittu esim. kaksi kissaa????
Normaalia tai ei, niin jokin on tässä kyllä pielessä. Vai olenko väärässä?
Kommentit (393)
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt pahalla mutta johannalla ei ole ulkonäköä . Ei se ykkösvaihtoehto vaimoksi
Häh ihan normaali suomalainen nainen tänäpäivänä. Tuon näköisiä harmaavarpusiahan on ainakin 80 % naisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa olla tuuhea karvakolmio.
Minulla on tuuhea karvakolmio ja seksitön elämä. Olen naimisissa. Kukaan ei kuitenkaan tässä statuksessa pohdi karvoitustani. Voidaanko jättää sinkutkin asian osalta rauhaan.
Mistä kiinnostua naisessa, jos ei reiästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon pian 35v enkä ole koskaan ollut parisuhteessa, en käynyt treffeillä, en suudellut miestä enkä harrastanut seksiä. Eikä tämä johdu mielenterveysongelmista ja kyllä, haluaisin rakastua ihan kuten muutkin, mutta ketä tahansa en ota. En haaveile Monsuurian prinssistä mutta suhtaudun parinvalintaan maanläheisesti - en vain ole tavannut sopivaa miestä.
Haetko aktiivisesti seuraa, ja oletko kehittänyt itsesi hyväksi kumppaniksi esimerkiksi terveillä elämäntavoilla, säännöllisellä liikunnalla ja sivistyksellä?
En ole jatkuva haku päällä eli en etsi epätoivoisesti miestä, vaan pidän silmät avoinna. Tiedän mitä haluan ja samalla tiedän kuka olen eikä ole tarvetta esittää muuta. Kehitän itseäni kyllä ja otan elämän vastaan sellaisena kuin se on - niin hyvine kuin huonoine puolineen. Harrastuksia on, harrastan monipuolisesti liikuntaa (en ole ylipainoinen vaan hoikka) ja pidän itsestäni hyvää huolta. Olen sivistynyt mutta en ylimielinen enkä töykeä.
Olen kateellinen Johannalle. Olisinpa ollut yhtä fiksu nainen.
Toisin kuten monen kommentoijan mielestä, jutussa esiintyvän naisen kommentit vaikuttivat minun mielestäni fiksuilta ja olivat hyvin perusteltuja. Toivottavasti löytää kaipaamansa kumppanuutta elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se outoa, että julistaa tuollaista ns. totuutena. Voisi verrata vaikka uuden ruoan syömiseen. Et sinä voi tietää pidätkö siitä ruoasta, ennen kuin olet sitä maistanut.
Kyllä voin. Tiedän myös näkemästäni kankaasta, etten pidä siitä mille se tuntuu iholla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon pian 35v enkä ole koskaan ollut parisuhteessa, en käynyt treffeillä, en suudellut miestä enkä harrastanut seksiä. Eikä tämä johdu mielenterveysongelmista ja kyllä, haluaisin rakastua ihan kuten muutkin, mutta ketä tahansa en ota. En haaveile Monsuurian prinssistä mutta suhtaudun parinvalintaan maanläheisesti - en vain ole tavannut sopivaa miestä.
Haetko aktiivisesti seuraa, ja oletko kehittänyt itsesi hyväksi kumppaniksi esimerkiksi terveillä elämäntavoilla, säännöllisellä liikunnalla ja sivistyksellä?
En ole jatkuva haku päällä eli en etsi epätoivoisesti miestä, vaan pidän silmät avoinna. Tiedän mitä haluan ja samalla tiedän kuka olen eikä ole tarvetta esittää muuta. Kehitän itseäni kyllä ja otan elämän vastaan sellaisena kuin se on - niin hyvine kuin huonoine puolineen. Harrastuksia o
En tiedä mitä tarkoittaa pitää silmät avoinna, mutta se ei kuulosta lupaavalta tavoitteen saavuttamiseksi, sillä uusia ihmisiä ja varsinkin sinkkuja tapaa tuossa iässä enää niin harvoin. Olen itsekin pitänyt silmät auki koko elämäni, enkä ole 32 vuoteen tavannut yhtäkään kiinnostunutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt pahalla mutta johannalla ei ole ulkonäköä . Ei se ykkösvaihtoehto vaimoksi
Häh ihan normaali suomalainen nainen tänäpäivänä. Tuon näköisiä harmaavarpusiahan on ainakin 80 % naisista.
Johannalla on kauniit silmät ja hymyilevänmalliset huulet. Olen yllättynyt kommenteista, että hänessä olisi jotain vikaa.
Ehkä nyt lykästää, kun on kirjailija ja julistautuu ikisinkuksi. Olihan Henriikka Rönkkönenkin useamman kirjan verran Suomen virallinen ikisinkku, ja sitten löysi yhtäkkiä hyvän miehen. Ja jos tämä Johanna on vielä muuta kuin hetero (tai lesbo), on toki valinnanvaraa enemmän. Nykyään nuoret naiset ovat aika muovautuvia, monikin mieltää itsensä muuksi kuin heteroksi. Tsemppiä Johannalle!
Vierailija kirjoitti:
Ai jaa. Kyllä mulle kelpais.
Tosin ulkonäkö on vain sitä. Tiedä sitten minkälainen olisi livenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johannalla on kauniit silmät ja hymyilevänmalliset huulet. Olen yllättynyt kommenteista, että hänessä olisi jotain vikaa.
Ei mitään vikaa, itsensä näköinen. Jokainen on. Jokaisessa on jotain kaunista. Joka täydellistä vaatii, on itse vajaa.
Itsekin olen 30 ja en ole koskaan harrastanut seksiä uskonnollisista syistä. Poikaystävä on, jonka kanssa odotamme avioliittoon asti. Pussailtu ollaan jokusen kerran, mutta tiedän monta ystävääni, jotka eivät ole tyyliin edes koskaan aikuisiällä koskeneet vastakkaiseen sukupuoleen ja pitävät miestään ensimmäistä kertaa kädestä alttarille astellessa. Täysin normaalia uskontomme piirissä ja kaunis tapa mennä puhtaana avioliittoon. Kun on harrastanut seksiä vain oman miehensä kanssa, siitä tulee intiimimpää ja yksi voima, joka pitää pariskunnan yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Siis hän on pelännyt jo nuorena, että ei löytäisi ketään. Nyt se sitten konkretisoitui. Ei siis hänenkään mielestään tavoitetila johon hän on tietoisesti pyrkinyt.
Voidaan toki puhua vertaistukena, että on muitakin samalla kohtalolla, mutta kyse on hyvin epätavanomaisesta tilanteesta jos 33v ei ole edes suutelemaan päässyt.
Ihminen tuppaa suojelemaan itseään ja perustelemaan puhtaaksi omia valintojaan. Alkoholisti sanoo nauttineensa elämästä ja ylipainoinen olevansa sinut kilojensa kanssa. Samaan tapaan peräkammarin poika kertoo miten elämä on helpompaa itsekseen. Pohjimmiltaan kaikki ovat surullisia.
En minäkään voi sanoa että kyse olisi ihanteellisesta tilanteesta mutta asioiden kanssa oppii elämään. Jossain määrin tulee sinuiksi. Ne eivät enää vaivaa mieltä kun tarpeeksi on mennyt aikaa ja on hyväksynyt oman kohtalonsa. Ei ole enää energiaa tehdä asioille mitään eikä oikein voimiakaan tavata uusia ihmisiä. Tiedän monia sosiaalisia sinkkuja jotka käyvät treffeillä vuodesta toiseen. Silti kaikki päättyy aina muutamiin tapaamisiin, hankalaa se on monella. Mutta varmaan poikkeuksiakin on.
Kilttis Johanna ei saa kikulia 🥺
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon pian 35v enkä ole koskaan ollut parisuhteessa, en käynyt treffeillä, en suudellut miestä enkä harrastanut seksiä. Eikä tämä johdu mielenterveysongelmista ja kyllä, haluaisin rakastua ihan kuten muutkin, mutta ketä tahansa en ota. En haaveile Monsuurian prinssistä mutta suhtaudun parinvalintaan maanläheisesti - en ,vain ole tavannut sopivaa miestä.
Et kysynyt minulta, mutta vastaan.En valitettavasti. Tämä on juuri se puoli asiassa, jota en enää jaksa. Joko kelpaan omana itsenään tai sitten en ollenkaan. Se on näin nelikymppisenä jo ihan sama, ota tai jätä.
Vierailija kirjoitti:
Kilttis Johanna ei saa kikulia 🥺
Sikäli kuin edes haluaa. Ei kertomansa mukaan ole hetero.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen 30 ja en ole koskaan harrastanut seksiä uskonnollisista syistä. Poikaystävä on, jonka kanssa odotamme avioliittoon asti. Pussailtu ollaan jokusen kerran, mutta tiedän monta ystävääni, jotka eivät ole tyyliin edes koskaan aikuisiällä koskeneet vastakkaiseen sukupuoleen ja pitävät miestään ensimmäistä kertaa kädestä alttarille astellessa. Täysin normaalia uskontomme piirissä ja kaunis tapa mennä puhtaana avioliittoon. Kun on harrastanut seksiä vain oman miehensä kanssa, siitä tulee intiimimpää ja yksi voima, joka pitää pariskunnan yhdessä.
Olen ikäni elänyt ilman seksiä. Elämä on lopulta niin lyhyt ja ihminen vain vähän aikaa nuori, terve ja seksuaalisesti kyvykkäimmillään. Älä pihtaa tai odota liian kauan.
no tuo seksi ei mitä ilmeisemmin ole merkittävä kokemus haastateltavalle. Se, että se on sitä ap:lle ei tarkoita sitä, että se olisi (tai että sen pitäisi olla) muille. Mulla on kaverina nainen, joka oli neitsyt kolmekymppisenä ja on sitä vielä nelikymppisenä. Hän sanoi, että kokee, että seksi kuuluu lasten hankkimiseen, on kokenut niin aina, eikä kyseessä ole uskonnollisuus, hän vain on aina kokenut noin eikä näe mitään syytä ryhtyä seksiin muuten eikä ole tunnetta, että haluaisi edes lapsia saatika tunnetta, että muiden pitäisi elää hänen tavallaan. Hän on muuten täysin normaali, akateeminen koulutus, hyvä tulotaso, kaunis nainen. Ilo tuntea hänet, koska hän omalla elämällään osoittaa kaikille, että jokaisella on oikeus tehdä elämästään oman näköisensä ja pelkästään se on normaalia, vaikka miten jättäisi kokematta jotain mitä suurin osa kokee.
Minä en ole ollut koskaan kännissä enkä ole koskaan edes yrittänyt tupakointia, koska kumpikaan ei kiinnosta minua tippaakaan, enkä kykene ymmärtämään, että miten muka pitäisi kokea vähintään yhdet kännit (näin minulle on joskus sanottu). Muuten olen tosi huumorintajuinen ja iloinen, en estoinen, enkä pelkää, että kännissä minusta paljatuisi jotain, jonka pelkään paljastuvan ja siksi en vedä kännejä. Minua ei vaan se homma kiinnosta enkä piilottele mitään luurankoja kaapissani, joiden paljastumista pelkäisin.
No milläpä ajattelit pakottaa miehet parisuhdehaluisiksi ja perhekeskeisiksi ja vielä nimenomaan ensisijaisesti sen kaiken muun takia kuin vakkariseksin vuoksi?