Kiinnostaako naisia hassu, taiteellinen introverttimies?
Hassuus johtuu pakonomaisesta haaveilusta. Se myös mahdollistaa taiteelliset sfäärit.
Kommentit (69)
Kyllä kyllä. On ollut näitä hassunhauskoja miehiä, jotka naamioivat loukkauksen vitsiksi ja sitten nenä nyrpällään ihmettelevät, miksi heidän vitsit ei kelpaa. Vitsikkyys myös antaa tekosyyn olla lapsellinen ja antaa vain toisen osapuolen olla aikuinen. Joka asiasta pitää vääntää vitsiä niin ettei pysty puhumaan vakavista asioista. Vitsikäs ihminen haluaa oikeasti hallita toista ihmistä ja auta armias jos vitsin kohteeksi joutuva sanoo ettei välitä tällaisesta leikinlaskusta. Sitten murjotetaan jossain nurkassa.
Taiteelliset ihmiset ovat aika täynnä itseään ja taiteellisuuttaan. Välttelen taiteellisia ihmisiä, kuten myös kokkaavia miehiä. Molemmissa on samaa itseään täynnä olevaa kehumista ja lopulta se toinen osapuoli hoitaa sen jälkien siivoamisen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kyllä. On ollut näitä hassunhauskoja miehiä, jotka naamioivat loukkauksen vitsiksi ja sitten nenä nyrpällään ihmettelevät, miksi heidän vitsit ei kelpaa. Vitsikkyys myös antaa tekosyyn olla lapsellinen ja antaa vain toisen osapuolen olla aikuinen. Joka asiasta pitää vääntää vitsiä niin ettei pysty puhumaan vakavista asioista. Vitsikäs ihminen haluaa oikeasti hallita toista ihmistä ja auta armias jos vitsin kohteeksi joutuva sanoo ettei välitä tällaisesta leikinlaskusta. Sitten murjotetaan jossain nurkassa.
Taiteelliset ihmiset ovat aika täynnä itseään ja taiteellisuuttaan. Välttelen taiteellisia ihmisiä, kuten myös kokkaavia miehiä. Molemmissa on samaa itseään täynnä olevaa kehumista ja lopulta se toinen osapuoli hoitaa sen jälkien siivoamisen.
Johan on taas ennakkoluuloja täynnä nämä kommentit :D itse en ainakaan jaksa tosikkoa miestä, vaan hänen täytyy olla hassu ja rento niinkuin itsekin olen.
"Johan on taas ennakkoluuloja täynnä nämä kommentit :D itse en ainakaan jaksa tosikkoa miestä, vaan hänen täytyy olla hassu ja rento niinkuin itsekin olen."
Tarkoitatko että olet "räväkkä" ja "vittuilu on välittämistä"
Noilla spekseillä ei voi sanoa, kun ei tiedä mitä se "hassuus" käytännössä on. Mutta varsinkin nuorempana semmoiset vähän erikoiset taiteilijatyypit tuntui kyllä löytävän seuraa. Kai se on tietynlaista "jännyyttä" sekin. Minunkin ex-poikaystävä oli sitä sorttia ja olin aivan totaalisen rakastunut. Naimisiin päädyin kuitenkin realistisen ekstrovertin kanssa joten no, en tiedä sit kuinka pitkälle se taiteilijan jännyys sitten kantaa.
Mitä tarkoittaa edes taiteellinen? Piirtää tikku-ukkoja kun kuuntelee radiota?
Onneksi on olemassa muutakin kuin pellejä ja tosikoita. Semmoisia, jotka osaa olla hauskoja kun on siihen sopiva tilanne, mutta joiden kanssa voi keskustella myös vakavasti. Rasittavaa jos jompikumpi näistä ei toimisi.
Vierailija kirjoitti:
"Johan on taas ennakkoluuloja täynnä nämä kommentit :D itse en ainakaan jaksa tosikkoa miestä, vaan hänen täytyy olla hassu ja rento niinkuin itsekin olen."
Tarkoitatko että olet "räväkkä" ja "vittuilu on välittämistä"
En sanoisi itseäni kovin räväkäksi, olen todella ystävällinen ja rakastava, mutta toki tykkään mustasta huumorista.
Oliha Jouko Turkkakin "taiteellinen" ja varmaan omasta mielestään hassukin saattoi olla, ehkö myös introvertti joka purki sosiaalisen turhautumisen muihin varsinkin oppilaisiin.
Entäs se yksi "taitelija" joka teki kissavideoita
Riippunee myös iästä. Jos on parikymppinen niin tuommoinen rento hassuus ja haaveilu voi olla kiinnostavaa. Sit jos ikää alkaa olla 30+ niin harva jaksaa katsella jotain pää pilvissä kulkevaa haihattelijaa.
Vierailija kirjoitti:
Oliha Jouko Turkkakin "taiteellinen" ja varmaan omasta mielestään hassukin saattoi olla, ehkö myös introvertti joka purki sosiaalisen turhautumisen muihin varsinkin oppilaisiin.
Entäs se yksi "taitelija" joka teki kissavideoita
Tarkoitatko tällä "taiteilijalla" Suomen taiteilijaseuran puheenjohtajaa? :D Ei woke-taiteilijoiden cancelointihalut taida yltää omien joukkoon.
järkevä jänkäjoonas on paras mies
Ei kiinnosta. Niiltä jää lapset hoitamatta.
Vain jos taiteellasi on taloudellista potentiaalia ja/tai mahdollisuus tuoda sosiaalista statusta esimerkiksi kuuluisuuden kautta.
Ei.
Pakonomainen haaveilu on oireena monessa mielenterveyden häiriössä. DSM-IV-TR:ssä (Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders-5, tekstiversio) se on luokiteltu dissosiaatiohäiriöksi, kun taas ICD-10:ssä (International Statistical Classification of Diseases and Related Health Problems-10) se on nimellä Maladaptive daydreaming ja sitä ollaan luokittelemassa itsenäiseksi neuroottiseksi häiriöksi. Tällä hetkellä se on vielä listattu oireeksi.
Pakonomainen haaveilu on listattu oireeksi myös pakko-oireisessa häiriössä, estyneessä persoonallisuudessa, tarkkaavaisuus- ja ylivilkkaushäiriössä, kaksisuuntaisessa mielialahäiriössä ja skitsofreniassa. Lisätutkimusten kautta psykologit pyrkivät saamaan sen luokitelluksi itsenäiseksi neuroottiseksi häiriöksi.
Pakonomainen haaveilu johtuu tavallisesti suurista määristä stressiä, masennuksesta, ahdistuksesta, yksinäisyydestä, huonosta itsetunnosta, sosiaalisista vaikeuksista, tunteesta, ettei sovi joukkoon ja reaktiosta tunteelliseen ja psyykkiseen hyväksikäyttöön ja sanalliseen väkivaltaan ja/tai laiminlyömiseen varhaisessa lapsuudessa, varhaisessa teini-iässä tai varhaisessa aikuisuudessa.
Moni potilaista ahdistuu, masentuu, kärsii depersonalisaatiosta/derealisaatiosta ja jotkut jopa hallusinaatioista. Äärimmäisissä pakonomaisen haaveilun muodoissa ja silloin jos haaveiluun liittyy ahdistusta ja vainoharhaisuutta, ovat ihmiset kertoneet kuulevansa ääniä ja näkevänsä ihmisiä ja asioita heidän päiväunistaan. Pakonomaisilla haaveilijoilla on usein päiväunia, joissa on elokuvia ja tarinoita muistuttavia juonia.
Pakonomaisen haaveilun oireet vaihtelevat potilaskohtaisesti. Yleisimmät oireet ovat:
Pakkomielteinen käytös (Jatkuvat päiväunet, jotka ovat vaikeita työntää pois mielestä)
Pakonomainen käytös (Astelu, edestakaisin keinunta, esineiden ravistelu)
Tunteellinen kiintymys päiväunien hahmoihin
Tunteiden näyttäminen päiväunien hahmoille (Nauraminen, itkeminen, elehdintä, ilmeiden muutokset)
Laimeaa ja vahvaa ahdistusta (osittain epätavallista)
Masentuminen
Epätavallisia ja/tai toistuvia mielialan heittelyjä
Kehittyvä tai paheneva depersonalisaatio ja derealisaatio
Vihastuminen tai pahoillaan oleminen kun päiväunelmointi keskeytetään
Koulussa suorituminen huononee
Helposti hermostuminen
On melkein koko ajan tai välillä etäinen, huumaantuneessa ja irrallisessa tilassa (Tarkoittaen, tyhjää tuijottavaa, nuokkuvaa ja/tai ei kiinnitä huomiota ympäristöön)
Psykiatrit ja psykologit ovat useimmiten tietämättömiä pakonomaisesta haaveilusta. Tällä hetkellä se liitetään pakko-oireiseen häiriöön, ADHD/ADD:hen ja kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön.
Vierailija kirjoitti:
Hälytyskellojen pitäisi soida, kun joku sanoo olevansa taiteellinen. Jonkinasteinen pummi tai siivelläeläjä kyseessä.
No jopas on mustavalkoista ajattelua.
Kuulostaa Pelle Hermannilta. Voi änkyräinen.
Minua kiinnostaisi, koska olen itse aika samanlainen nainen. Mutta ei varmaan ole enemmistön mieleen tuollainen mies.
Jep! :D Tinderistä löytyy komeita miehiä vaikka kuinka, mutta eivät ole luonteeltaan sellaisia mitä haluan. Varmaan monet muut naiset tutustuneet noihin miehiin myös ja todenneet saman :D