Lue keskustelun säännöt.
Pitääkö riidan päätteeksi pyytää anteeksi, jos kokee, ettei ole edes tehnyt mitään väärää?
06.01.2024 |
Jos koet, että sinut on esimerkiksi ymmärretty väärin ja se on syy riitaan, niin pitääkö sitä pyytää lopuksi anteeksi? Tästä meillä on kumppanin kanssa eriäviä näkemyksiä. Itse olen ajatellut, että anteeksi pyydetään, kun on tehty väärin ja sillä myös samalla todistetaan se oma väärinteko. Mutta jos minut ymmärretään väärin, niin pitääkö minun pyytää sitä anteeksi? Silloinhan minut on ymmärretty väärin ja minua kohdeltu epäasiallisesti tämän väärinymmärryksen takia.
Kommentit (22)
Jos ei koe tehneensä varsinaisesti väärin mutta toinen on silti pahoittanut mielensä, voi sanoa "Olen pahoillani".
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Joskus se on vain oikeassa olemisen tarvetta. En pyydä sanallisesti anteeksi, mutta jollakin tavalla mykkäkoulu on saatava loppumaan. Ikävä kyllä minä olen se joka lopettaa riidat, vaikka olisin mielestäni oikeassa. Hassua kyllä riidan aihe unohtuu aika pian. Ei kannata ruveta entisestään raivoamaan ja tappelemaan jos riidan aihe ei ole kummoinen. Nuorempana tuli tapeltua aivan hulluna. Vanhemmuuten sitä tulee kai viisaammaksi.