Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoli vuotta töitä

Vierailija
06.01.2024 |

Onko täällä ketään kuka tekisi vain n. 6kk vuodesta töitä, esim kesällä ja säästäisi rahaa ja olisi talvet ulkomailla? Tietysti tähän täytyy aika hitokseen säästää että pystyy niillä säästöillä sitten elämään mutta teoriassa se on mahdollista. Oma ajatus on neuvotella työnantajan kanssa että lomat olisi kaikki talvella ja siihen palkatonta päälle. Onko täällä muita jotka suunnittelee tämmöistä tai ketkä jo toteuttaa unelmaa? 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvassa työpaikassa on niin hyvä palkka, että puolet vuodesta voisi elää säästöillä. Huomaa, että lomaa ei kertyisi koko vuodelta, jos olisit palkattomalla.

Vierailija
2/15 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harvassa työpaikassa on niin hyvä palkka, että puolet vuodesta voisi elää säästöillä. Huomaa, että lomaa ei kertyisi koko vuodelta, jos olisit palkattomalla.

No se on kyllä totta. Omassa työssäni on ylityömahdollisuus joka kasvattaa kivasti tuloja. Lisäksi minulla on todella pienet asumiskustannukset. Laskin että voisin ylitöitä tekemällä, saada säästöön 6kk:ssa n. 9000€, joka tekee luonnollisesti 1500€kk. Kyllä tällä rahalla eläisi niukasti Espanjassa... Lisäksi minulla on muita säästäjä. Vaikka olis sitten palkatonta koko 6kk. Ärsyttää tämä pimeys ja kylmyys. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen talvet töitä, kesälomakauden 5 kk olen poissa, suurin osa reissussa. Mun alalla onnistuu sopimalla ta:n kanssa määräaikainen työsuhde, tosin nyttemmin olen vaihtanut keikkatyöhön.

Vierailija
4/15 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsen samaa, mutta niin päin, että olisin talvella ulkomailla töissä (Norja) 4-5 kuukautta, loka-marraskuu ja tammi-maaliskuu. Lopun ajan elelisin leppoisasti Suomessa. Joulukuussa matka jonnekin lämpöön ja sitten joulufiilistelyä kotona. 

Tuo olisi teoriassa mahdollista, jos jatkossakin voi sijaistoimistojen kautta päästä helposti Norjaan töihin. Kieli mulla jo on hallussa. Palkka on ainakin kaksinkertainen Suomeen verrattuna, ja asunto ja matkat maksetaan. Siinä pystyisi hyvin säästämään niin, että taloudellisesti voisi pärjätä lopun vuoden. 

Laskeskelen vielä näitä ja mietin. Toinen vaihtoehto on tehdä vain kolme päivää viikossa töitä koko vuoden. Mulla ei ole hinkua päästä pois, tykkään kaikista vuodenajoista. Koko ajan ei vaan jaksais tehdä töitä...

Vierailija
5/15 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen talvet töitä, kesälomakauden 5 kk olen poissa, suurin osa reissussa. Mun alalla onnistuu sopimalla ta:n kanssa määräaikainen työsuhde, tosin nyttemmin olen vaihtanut keikkatyöhön.

On ihanaa! Täytyy vaan ittekkin tehä haaveista totta, 

Vierailija
6/15 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harkitsen samaa, mutta niin päin, että olisin talvella ulkomailla töissä (Norja) 4-5 kuukautta, loka-marraskuu ja tammi-maaliskuu. Lopun ajan elelisin leppoisasti Suomessa. Joulukuussa matka jonnekin lämpöön ja sitten joulufiilistelyä kotona. 

Tuo olisi teoriassa mahdollista, jos jatkossakin voi sijaistoimistojen kautta päästä helposti Norjaan töihin. Kieli mulla jo on hallussa. Palkka on ainakin kaksinkertainen Suomeen verrattuna, ja asunto ja matkat maksetaan. Siinä pystyisi hyvin säästämään niin, että taloudellisesti voisi pärjätä lopun vuoden. 

Laskeskelen vielä näitä ja mietin. Toinen vaihtoehto on tehdä vain kolme päivää viikossa töitä koko vuoden. Mulla ei ole hinkua päästä pois, tykkään kaikista vuodenajoista. Koko ajan ei vaan jaksais tehdä töitä...

Mulla just toisinpäin, et ahistaa nämä pakkaset ja pimeys. Ajattelin et vois mennä jonnekkin sit vaikka ilmaiseksi harjoitteluun ja näin luoda uusia suhteita ja oppia jotain ihan uutta alaa,

Vierailija
7/15 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri tekee suunnilleen noin, mutta lomaa hänelle kertyy 6 kuukaudessa vain 15 vrk, joten palkatonta vapaata on 5,5 kk. Asuu veljensä luona Thaimaassa, en tiedä, onko sukelluskoulussa apulaisena tms., mutta työttömyysetuutta ei ainakaan ole hakenut, koska työsuhde voimassa koko ajan.

Vierailija
8/15 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri tekee reilun puoli vuotta töitä (asfalttihommia) , mutta ei se ulkomaille lähde. Tai siis saattaa käydä, mutta ei se siellä puolta vuotta asu.

Vierailija
9/15 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri tekee suunnilleen noin, mutta lomaa hänelle kertyy 6 kuukaudessa vain 15 vrk, joten palkatonta vapaata on 5,5 kk. Asuu veljensä luona Thaimaassa, en tiedä, onko sukelluskoulussa apulaisena tms., mutta työttömyysetuutta ei ainakaan ole hakenut, koska työsuhde voimassa koko ajan.

Joo, kyllä se pitää omalla rahalla oleilla. Itse en pystyisi nauttimaan kun saisi koko ajan pelätä et tulee töihin kutsu. Uskon et jos olis säästössä 1500€ kuukautta kohden se riittäisi ihan hyvin. 

Vierailija
10/15 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan huomenna uudessa työpaikassa, työt loppuu 31.5. Kesä ja ainakin osa loppuvuodesta tarkoitus elää säästöillä ja/tai osa-aikatöitä

Vierailija
11/15 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 vuotta töitä.

Vierailija
12/15 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus säästänyt kesälomat talvelle ja ottanut lomarahat lomana. Jos aloittaa lomat joulukuun alussa ja pitää kaikki yhteen putkeen, siitä tulee helposti 2 kuukautta (kesäloma- ja talvilomapäivät, lomarahat lomana, yleiset vapaapäivät).

Vierailija
13/15 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus säästänyt kesälomat talvelle ja ottanut lomarahat lomana. Jos aloittaa lomat joulukuun alussa ja pitää kaikki yhteen putkeen, siitä tulee helposti 2 kuukautta (kesäloma- ja talvilomapäivät, lomarahat lomana, yleiset vapaapäivät).

No tämäpä. Ja sit vaihtaa kaikki lomarahat vapaiksi. Ja jemmailee vaik tämän vuoden lomia säästöön, niin siitähän kertyy vuoden päähän jo ihan kiva pätkä. 

Vierailija
14/15 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

45 vuotta töitä.

Eeei pysty. 

Vierailija
15/15 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö muita? Olis kiva kuulla lisää kokemuksia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi