Kävin citymarketissa ja järkytyin
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
"Nyt on tosi suuri erehdys ja tiodon puute. Ei ole ilmaista vuokra-asuntoa,ei ole ilmaista sähköä!!! Ei saa levitellä väärää tietoa joka perustuu omiin luuloihin."
Hae asunistukea niin Kela maksaa vuokran puolestasi ja hae toimeentulotukea niin Kela maksaa sähkölaskun puolestasi.
Näitähän ei vain "haeta", vaan niiden saamiseen on tiukat kriteerit.
No ei kyllä saa mitään ylimääräistä ruokakorttia 🤣
Lidl on halpa. Ostoksia pari päivää sitten.
- Paprikamix 500g 1.29€
- Jäätelötuutit 8kpl 1.29€
- Suklaalevy 100g 65c
- Tomaattimurska 37c
- Kartanon ylikypsä kinkku 300g 2.39€
- Halloumi 225g 2.29€
- Sokeriton City-kola 1,5l 95c
- Ruokakerma 49c
- Ilmainen paseerattu tomaati yrteillä kupongilla (75c)
Saan asumistuen ja alle 20 e toimeentulo tukea ja itse maksan osuuteni vuokrasta. Kela ei todella maksa ikinä koko vuokraa mutta sähkölaskun maksaa ja saan ilmaset lääkkeet.
Ostan Lidlistä kaiken minkä voin. En syö eläinperäisiä ruokia ja suosin ulkomaalaisia tuotteita, maistuvat paljon paremmalta ja pidän Lidl:n vaihtelevista valikoimista :)
Kävin pari päivää sitten kaupassa, ja ekaa kertaa pitkään aikaan katsoin hintoja ajatuksen kanssa.
Jos keksipaketti tai suklaalevy maksavat jo 3,5 euroa, mikä on naurettava hinta, niin ei kai tässä voi muuta, kuin siirtyä itse leipomaan ja kokkaamaan.
Onneksi on iso pakastin. Kasviskeittoja, sämpylöitä, raasteita, pannukakkuja ja muhennoksia. Paluu 80-luvulle.
Nykyisin tehdään paljon ruokaa itse ja tulee valtavat säästöt. Ei kannata enää maksaa valmiista ruoasta ja saahan moni suomalainen yritys miljoona luokan yritys-/maataloustuet niin saavat pärjätä niillä kun me veronmaksajat kuitenkin niitä maksetaa. Mutta näistä ei saisi puhua, vaan pitää olla hys hys
Olen töissä isossa Prismassa, ja meiltä lähtee joka päivä monta rullakkoa ruoka-apuun, joten ei pidä paikkaansa tuo väite jota joku täällä viljeli!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin juuri jostain uutisesta, että toimeentulotuen saaja voi saada kortin, jolle on ladattu tietty määrä rahaa ruokaostoksia varten. Tätä korttia pystyi kuitenkin käyttämään vain K-kaupoissa. Mitä järkeä on tuollaisessa kortissa, jossa rahaa menee hukkaan K-kaupan sikahintoihin?
S-kauppa ei ole tehnyt vastaavaa lahjoitusta/diiliä sen jakajan kanssa?
S-ryhmä ei ole koskaan edes suostunut lahjoittamaan hävikkiruokaa ruokapankkeihin kun se on kuulema pois heidön myynneistään. Ruoka-avun lahjoitukset tulevat edelleen pelkästään Lidleistä ja K-kaupoista ja kiitos heille koska muuten Hurstillakaan ei olisi mitään jaettavaa niihin leipäkasseihin.
Onko tämä oikeasti totta? Jos on, niin kyllä on törkeää toimintaa.
Ei ole totta, olen töissä s-ryhmässä ja kaksi kertaa viikossa haetaan hävikkiruokaa jonka olemme keränneet valmiiksi laatikoihin.
en tiedä mikä syy jollakin on valehdella.
Käyn etupäässä vain citymarketissa koska sen tarjoukset ovat paljon edullisemmat kuin kilpailevan kaupan.
Vierailija kirjoitti:
Cittarissa on Mammuttimarkkinat, Euron päivät ja viikottaiset etuudet kännykkäsovelluksessa. Mitä Prisman omistaja-mitälie-päivillä yleensä saa? Bonuksia, halvan kahvipaketin? Onko viikkoetuja, kuten Lidlissä ja Koossa?
Kysyn ihan mielenkiinnolla, kun en omista S-korttia.
Synttärilahjaksi suklaalevyn, kuten Lidlissäkin. K:lta ei saa mitään synttärilahjaa, ilmaisia tuotteita kyllä aina joskus.
S-sovelluksella saa jonkin prosenttialen tietystä tuotteesta kuukaudessa. Joskus ne on aika naurettavia, kun sen alennuksen saa vain kerran yhdestä tuotteesta, kuten nyt -25% yhdestä tex-mex tuotteesta. Omistajaetupäivillä saa alennusta tuotteista, vaatteista yms voi saada -20%, sitten on -15% ja -5% alennuksia tietyistä tuotteista. Noihin ei koskaan kuulu ruoka. Pesuaineetkin on yleensä rajattu ulkopuolelle.
Kannattaa vertailla eri tuotteiden hintoja eri kaupoissa, mikään noista ei tosiaan ole halvin kaikissa tuotteissa. Nykyään on kännykän sovellustun kanssa helppo katsoa, mitä tuo maksaakaan toisessa kaupassa. Tosin halvoista poistoista ei missään ilmoitella, ne pitää vaan bongata kaupassa käydessä.
Mitä järkytyit? Kyllä joka kaupparyhmässä on myös halvempi vaihtoehto? Ota huomioon, että S ryhmän tavaroita, ei omista kukaan! Nykyään Prisman hinnat on samalla tasolla! Ei ole halpaa enää! S ryhmä ei harjoita, hyväntekeväisyyttä! Ei sponssoroi ketään! Bonukset on sun omaa rahaa! Et omista kauppaa!
Ei pidä paikkaansa, ainakaan meilläpäin! Sitäpaitsi lakkoilijoita uhkailtiin, koppihoidolla, jos lakkoilee! Se otti röyhkeesti, pienen paikkakunnan R kioskin yrittäjältä itselleen, Veikkaus ja kukkamyynnin! Nyt se ottaa apteekit, kenties, lääkärit ja hautaustoimistot itselleen! Saa bonusta kuollessa!!
Vierailija kirjoitti:
En ole kyllä huomannut, että yksikään kauppaketju olisi kaikissa tuotteissa muita halvempi. Ja joitain tuotteita ei saa, kun tietystä kaupasta. Pyrin muutenkin hyödyntämään tarjouksia. Omassa kotikaupungissa ei ole Prismaa, joten "lähikauppailen" lähinnä Lidlissä ja Cittarilla.
Näin se on, suurimmat säästöt ruokaostoksilla saisi kun juoksisi kaikissa kauppaketjuissa tarjousten perässä. Työlästä mutta jos on aikaa se kannattaa. Käy hyötyliikunnastakin.
Vierailija kirjoitti:
- Paprikamix 500g 1.29€
- Suklaalevy 100g 65c
- Tomaattimurska 37c
- Halloumi 225g 2.29€
- Ruokakerma 49c
3€ herkkuihin? Sillä saisi oikeaa ruokaa eli vaikka lihaa viikoksi yhdelle syöjälle jos ei ole isoruokainen.
Suomen hintataso on mennyt ihan älyttömiksi. Onneksi pääsin pois, asun nykyään Japanissa. Välillä tulee mieleen, että haluaisinkohan muuttaa takaisin, mutta sitten muistan ne sähkölaskut ja ruoan hinnan.
Vierailija kirjoitti:
Oman ruokakorin hintahan perustuu ihan siihen, mitä sinne mättää, vai olenko väärässä? Itse käyn enimmäkseen Cittarissa, ja ne tuotteet, jotka ostan, menevät hinnaltaan aika lailla yksiin muiden kauppaketjujen kanssa. Olen vertaillut, että vuositasolla S-ryhmä olisi muutaman kympin edullisempi minun ostoksillani, mutta sillä ei ole mitään merkitystä. Bonusvertailussa K-ryhmä jää kyllä takamatkalle, mutta minulla on muita syitä suosia Cittaria, koska esim. Prismaan on matkaa.
En osta talvella tomaatteja, enkä kurkkua, ja kaikki eksoottisemmat hedelmät jätän suosiolla ostamatta, samoin kaikki einekset ja höttöhiilariruoat. Pidän omenoista ja banaaneista, ja niitä tulee ostettua, samoin kotimaisia marjoja. Kananmunista, leikkeleistä ja juustoista vertailen hinnat, mutta mitään kuraa en osta. Lihaa ostetaan vain tarjouksesta. Teen paljon wokkeja, jonka perustana on kaali ja porkkana. Näillä tuotteilla on tosiaankin aika sama, mistä ostan ne.
Minua ärsyttää eniten se halvan kaupan mainostaminen ihan kuin nyt kuluttajat olisi kaikki pikkulapsia jotka eivät rahan päälle ymmärrä mitään. Jokainen ruokaa ostava on taatusti huomannut inflaation ja hintojen nousun noin 20-100% tuotteesta riippuen. Kuulostaa suoralta kettuilulta kun mainostavat "halpakauppaa" (oliko k marketin mainos hetki sitten). Aivan kuin joku mainosmies ajattelisi "no eihän ne tajua mitään, laitetaan mainokseen halpakauppa tai laskimme pysyvästi 100 tuotteen hintaa, hahaha". Tosiasia on se että ruokaa on pakko ostaa kaupasta ja alistua tälle rikkaan yrityksen kettuilulle.
Paikallinen k kauppias on alkanut järjestelmällisesti poistamaan valikoimista halvimpia tuotteita ja jättää myyntiin kalliimpia merkkituotteita. Jätän ostamatta ja menen kilpailijalle jossa on moni muukin tuote edullisempi. Tappiota tulee satoja euroja jo minun ostoksillani hänelle. Veikkaan että on moni muukin tehnyt samoin.
Vuoden vaihteessa hinnat nousee aina , toisella ryhmällä ensin ja sitten toisella . Halventumista on turha odotella.Vessapaperi pakkaus ym. nousseet paljon viime kerrasta.
Vierailija kirjoitti:
- Paprikamix 500g 1.29€
- Suklaalevy 100g 65c
- Tomaattimurska 37c
- Halloumi 225g 2.29€
- Ruokakerma 49c
Noilla jo viikon hyvin pärjääkin.
Onko tämä oikeasti totta? Jos on, niin kyllä on törkeää toimintaa.