Kävin citymarketissa ja järkytyin
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Luin juuri jostain uutisesta, että toimeentulotuen saaja voi saada kortin, jolle on ladattu tietty määrä rahaa ruokaostoksia varten. Tätä korttia pystyi kuitenkin käyttämään vain K-kaupoissa. Mitä järkeä on tuollaisessa kortissa, jossa rahaa menee hukkaan K-kaupan sikahintoihin?
Sossun päälliköllä on serkkuja kauppiaina, siksi tällainen järjestely, saadaan toimeentulotuet ohjattua suoraan kauppiaiden sijoitustileille.
Käy ostamassa äss- ryhmältä mätiä tomaatteja ja vihanneksia sekä nahistuneita pehmeitä homeisia juureksia. Oma valinta. En maksa pskasta käyn cittarissa ja k- ryhmässä. Laatua ja hyvää palvelua sieltä saa.
Citymarket-kauppiaat ovat paikkakuntansa tulokuninkaita miljoonatuloillaan. Ymmärrän, että heidän kauppansa liikevaihtokin on suuri, mutta onko se yrittämistä jos kaiken saa valmiina? Kunta kaavoittaa tontin, Kesko rakentaa kiinteistön, Kesko järjestää kauppaan sisustuksen ja lähettää tavarat hyllyyn. Päätä ei tarvitse myöskään vaivata hinnoittelulla, Kesko on tehnyt senkin valmiiksi.
Lidl ja Prisma ovat halvimmat. Muut S-ryhmän kaupat vähän kalliimpia. Citymarket on kallis ja pienet K-kaupat erittäin kalliita.
No ei pidä paikkaansa että ilmainen sähkö ja vuokra toimeentulotukiasiakkailla! He elävät alimmassa kastissa tuloluokassa ja päätökset tehdään laskelmien mukaan. Itse maksettava osa vuokraa ja sähköstäkin monesti oma osuus tulojen ja menojen erotuksella kuinka paljon. Lisäksi muut laskut ja menot esim. vaatteet, bussiliput, puhelin ja tietotekniikka ym. maksettava ihan itse! Kannattaa ottaa selvää ennen kuin kirjoittelee potaskaa!!!
Näinhän se on,nyt on hallitus joka vuorineuvoksen asialla.
Käyn paljon Citymarketissa🙂. Tykkään K-kaupoista muutenkin. Myöskin pikku k-marketit idyllistä. Monia kertoja viikossa käyn molemmissa. Asun yksin ja teen hyviä löytöjä. Supermarketit parhaimmistoa myöskin. S-kaupoissa en vaan jotenkin osaa käydä. K on enemmän minun juttuni. Eläkeläisenä on mukava vertailla kauppoja. 🙂
Vierailija kirjoitti:
Olitko myös hämmentynyt?
Sinulla ei taida riittää sanat muuhun kuin v i tutukseen
744 Nythän on Citymarketissa 1€ päivät.Näitä on tosi usein
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin juuri jostain uutisesta, että toimeentulotuen saaja voi saada kortin, jolle on ladattu tietty määrä rahaa ruokaostoksia varten. Tätä korttia pystyi kuitenkin käyttämään vain K-kaupoissa. Mitä järkeä on tuollaisessa kortissa, jossa rahaa menee hukkaan K-kaupan sikahintoihin?
S-kauppa ei ole tehnyt vastaavaa lahjoitusta/diiliä sen jakajan kanssa?
S-ryhmä ei ole koskaan edes suostunut lahjoittamaan hävikkiruokaa ruokapankkeihin kun se on kuulema pois heidön myynneistään. Ruoka-avun lahjoitukset tulevat edelleen pelkästään Lidleistä ja K-kaupoista ja kiitos heille koska muuten Hurstillakaan ei olisi mitään jaettavaa niihin leipäkasseihin.
Onko tämä totta?
Vierailija kirjoitti:
Puuro on terveellistä ja kaurapuuroa on erittäin terveellistä. Jossakin oli tutkimus että puuro on erittäin ravinteikasta, monipuolista ja kuitupitoista ravintoa joka pitää nälän poissa ja sisältä kaikki tarvitavat vitamiinit, proteiinit ja aminohapot. Eli periaatteessa ihmisen ei tarvitsisi muuta kuin pelkkää puuroa ihan pelkiltään. Lisäksi puuroa ei edes tarvitse valmistaa keittämällä vaan sen voi hauduttaa tuorepuurona eli siinä säästyy myös sähköä ja sähkölaskut pysyvät pieninä.
Puuro on huvä ruokaa, mutta kyllä elimistö kaipaa muutakin kun puuroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ihmiset saa sellaisia täällä. Jos joku saa onpa ihmeellistä. Miksi ei rahana saa tuessa, vaan nöyryytetään ja alistetaan noin ihmisiä kuin holhokkeja.
Onhan ruokakaupan kassalla näytettäviä paperisia maksusitoumuksia ollut vaikka kuinka kauan. Kyllä kortti on mielestäni vähemmän nöyryy
Olen nähnyt ihmisten maksavan maksusitoumuksella. En näe siinä mitään hävettävää tai nöyryyttävää. Joskus voi olla kyse ihan siitä, että perheessä joku aikuinen käyttää rahaa holtittomasti, panee rahaa pelaamiseen tai päihteisiin tai on päällä vakavampi maaninen tila. Luotettavalle aikuiselle annettu maksulappu takaa sen, että perhe ja lapset saavat syötävää ja muuta, mitä ruokakaupasta ostetaan. Maksulappu tai lahjakortti on voitu saada myös hyväntekeväisyydestä, olen itsekin saanut seurakunnalta vaikeassa tilanteessa.
Harvoissa asunnoissa sähkö enää kuuluu vuokran hintaan. Kyllä se erikseen täytyy maksaa. Oen ansiosidonnaisella sekä kelan asumistuella, itse kuitenkin maksan asumistuen jälkeen sähkölaskun yms. Ei niitä kukaan minulle maksa. Kaikilla ihmisillä on eri tilanne, ei tuen saajia voi lokeroida.
Vierailija kirjoitti:
Puuro on terveellistä ja kaurapuuroa on erittäin terveellistä. Jossakin oli tutkimus että puuro on erittäin ravinteikasta, monipuolista ja kuitupitoista ravintoa joka pitää nälän poissa ja sisältä kaikki tarvitavat vitamiinit, proteiinit ja aminohapot. Eli periaatteessa ihmisen ei tarvitsisi muuta kuin pelkkää puuroa ihan pelkiltään. Lisäksi puuroa ei edes tarvitse valmistaa keittämällä vaan sen voi hauduttaa tuorepuurona eli siinä säästyy myös sähköä ja sähkölaskut pysyvät pieninä.
On hyvä lisäksi syödä vaikka porkkanoita tai jotain hedelmää tai kesällä pakkaseen poimittuja marjoja, että saa c-vitamiinia. Muuten kaurapuurossa on lähes kaikkea tarpeellista ainakin tilapäisen rahapulan ajaksi.
Kannattaa käydä pilkkimässä ja syödä pakastimesta niitä marjoja ja sieniä.
Minäkin kävin citymarketissa ja järkytyin siitä kuinka halpaa oli: omenakilo eurolla, margariini kahdella eurolla, juusto kolmella eurolla ja 2 viiliä eurolla. Järkyttävää!!
Cittarissa on Mammuttimarkkinat, Euron päivät ja viikottaiset etuudet kännykkäsovelluksessa. Mitä Prisman omistaja-mitälie-päivillä yleensä saa? Bonuksia, halvan kahvipaketin? Onko viikkoetuja, kuten Lidlissä ja Koossa?
Kysyn ihan mielenkiinnolla, kun en omista S-korttia.
Oman ruokakorin hintahan perustuu ihan siihen, mitä sinne mättää, vai olenko väärässä? Itse käyn enimmäkseen Cittarissa, ja ne tuotteet, jotka ostan, menevät hinnaltaan aika lailla yksiin muiden kauppaketjujen kanssa. Olen vertaillut, että vuositasolla S-ryhmä olisi muutaman kympin edullisempi minun ostoksillani, mutta sillä ei ole mitään merkitystä. Bonusvertailussa K-ryhmä jää kyllä takamatkalle, mutta minulla on muita syitä suosia Cittaria, koska esim. Prismaan on matkaa.
En osta talvella tomaatteja, enkä kurkkua, ja kaikki eksoottisemmat hedelmät jätän suosiolla ostamatta, samoin kaikki einekset ja höttöhiilariruoat. Pidän omenoista ja banaaneista, ja niitä tulee ostettua, samoin kotimaisia marjoja. Kananmunista, leikkeleistä ja juustoista vertailen hinnat, mutta mitään kuraa en osta. Lihaa ostetaan vain tarjouksesta. Teen paljon wokkeja, jonka perustana on kaali ja porkkana. Näillä tuotteilla on tosiaankin aika sama, mistä ostan ne. Hinnat ovat nousseet kaikilla, se on ihan faktaa, vaikka kaikki väittävät olevansa niin edullisia. Minusta kaikki kauppaketjut voisivat ihan suosiolla lopettaa tuon vakuuttelun omasta halpuudestaan. Asiakas on se, joka loppujen lopuksi päättää, onko kauppa halpa vai ei.
Äläpä nyt taas suolla valheita. Kelan tuet on just jäädytetty neljäksi vuodeksi eli ei tule mihinkään mitään korotuksia. Kukaan ei saa 100% asumistukea eikä myöskään laskuja kukaan muu maksa.