Työpaikkalounas 14.50e. Ei tuolla voi enää syödä.
Kommentit (87)
En ole koskaan harrastanut työpaikkalounaita. Järkyttävä summa vuositasolla. Valmiit salaatit maksaa alle 4 eur. Sen saatan ostaa jos ei ruokaa ole jäänyt päivälliseltä.
No ei voi kun se deitti imas sen summan kahvilassa😅
Vierailija kirjoitti:
Köyhälle kaikki on kallista.
Tai sitten sen rahan haluaa käyttää itselleen järkevämmin. Me ollaan varsin keskituloisia, minä 52 000eur ja mies 59 000 eur. Viime vuonna en käynyt kertaakaan työssä lounaalla. Mies kävi ehkä 5 kertaa. Käytämme summat mieluummin muuhun.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan harrastanut työpaikkalounaita. Järkyttävä summa vuositasolla. Valmiit salaatit maksaa alle 4 eur. Sen saatan ostaa jos ei ruokaa ole jäänyt päivälliseltä.
Eihän sen salaatinhinnaksi jää 4€, vaan sen päälle sinun pitäisi laskea matkakulut, käytetty aika, minkä käytät sen hakemiseen kaupasta ja se ylimääräinen aika, kun se on sinun syötävänä. Ja päälle vielä sähkökulut sen säilytyksessä. Ja tuskin se on edes vertailukelpoinen, jos vertaa työpaikkaruokailuun.
Jos 13.50€ ateria tuntuu kalliilta, joka sisältää vielä alvin ja henkilökunnan palkat, niin tottakait saa itse valmistamalla halvemman, kun edellämainitut kustannukset jää pois. Samoin tilojen vuokrat, konert ja laitteet, palkat jne.
Eikö työnantaja tue yhtään? Yleensähän oman työpaikan ruokalassa lounas on työntekijöille halvempi kun työnantaja tukee ja ulkopuolisille tyyliin tuon hintanen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sen salaatinhinnaksi jää 4€, vaan sen päälle sinun pitäisi laskea matkakulut, käytetty aika, minkä käytät sen hakemiseen kaupasta ja se ylimääräinen aika, kun se on sinun syötävänä. Ja päälle vielä sähkökulut sen säilytyksessä. Ja tuskin se on edes vertailukelpoinen, jos vertaa työpaikkaruokailuun.
Jos 13.50€ ateria tuntuu kalliilta, joka sisältää vielä alvin ja henkilökunnan palkat, niin tottakait saa itse valmistamalla halvemman, kun edellämainitut kustannukset jää pois. Samoin tilojen vuokrat, konert ja laitteet, palkat jne.
Tää on ikuinen dilemma: palkkojen pitäisi nousta ja hintojen laskea, mutta kun ei ole sitä taikaseinää, josta erotus napattaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalle osaa suomalaisista. Varallisuus kasautuu pienelle joukolle. Onko meillä taipumus puolustaa vallitsevaa sosiaalista järjestelmää - vaikka siihen ei olisi mitään syytä ja järjestys on itselle haitallinen. Ryhmät, joita diktatuuri alistaa silti kannattavat diktatuuria = sosiaalinen oikeuttaminen. Sosiaalipsykologiasta tuli tällainen käsite eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salaatti ostetaan samalla reissulla, kun muutkin ruoat perheelle. Syön työajalla, tämän saa valita ruokaillessaan työpaikalla, joten säästöä 2,5 tuntia viikossa verrattuna ravintolalounaaseen. Se on jo itsessään melkoinen säästö ilman tuota kympin hintaeroa.
Eihän kukaan maksa sitä täyttä hintaa työpaikkalounaasta jos on lounasetu. Sen arvo on 13,50. Itselle jää siitä maksettavaksi vähemmän.
Ravintola-alalla on todella huonot palkat. Pakko heidänkin on jollain elää ellet sitten mielummin maksa veroina heidän elätystään.
Vierailija kirjoitti:
Ja varkaalle ilmaista, vai miten se meni.
Vierailija kirjoitti:
Eihän kukaan maksa sitä täyttä hintaa työpaikkalounaasta jos on lounasetu. Sen arvo on 13,50. Itselle jää siitä maksettavaksi vähemmän.
Työnantaja maksaa sen lounasedun. Siksi palkat ei nouse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja maksaa sen lounasedun. Siksi palkat ei nouse.
Ilmeisesti sinäkään et tajua, miten se liunasetu toimii...
Vierailija kirjoitti:
Melkoisen suolainen hinta kun lounasedun katto on 13,50 euroa.
Meillä lounasetu on vain pari euroa, eli noin 10€ jää itse maksettavaksi, riippuen siitä, mitä syö. Eväitä onneksi riittää. Kun kotona laitetaan ruokaa lähes joka päivä, tehdään sen verran iso annos, että riittää eväät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö! Harva käy erikseen kaupassa noutamassa vain evässalaatin ja hankkii sitä varten säilytyspaikan. Salaatti ostetaan siinä samalla, kun muutakin tavaraa ja säilytetään samassa kaapissa kuin muutakin ruokaa, työpäivän ajan työpaikalla.
Mun isä käy joka päivä lounaalla. Saa tuohon hintaan(12,50 eläkeläiset klo 13 jälkeen) alkukeiton, vaihtelevan pääruuan lisukkeilla ja salaatilla ja jälkiruuan ja kahvin. Itse tekee aamupuuron marjoilla ja illalla syö hedelmän ja voileipää, jonka päälle laittaa paistetun munan.
Melkoisen suolainen hinta kun lounasedun katto on 13,50 euroa.