Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos efektiiviset nettotulot Kelasta ovat 1600e/kk, niin mihin töihin kannattaa hakeutua jotta se olisi edes jotenkin kannattavaa?

Vierailija
06.01.2024 |

Taustatietona se että olen ollut viimeiset 12v työtön, ja ikää on 37v. Mies.

Koulutusta ei ole, paitsi lukio.

1600e muodostuu seuraavasti, Kelan maksamat:

890e vuokra

587e perustoimeentulotuki

sähkölasku noin 75e/kk

kotivakuutuslasku 10e/kk

Lääkkeet ja lääkärit n. 50-70e/kk

= 1612-1632e/kk Nettona

Mihin töihin näillä spekseillä taloudellisesti kannattavasti?

Kommentit (198)

Vierailija
41/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tahansa, jotta pääset ensiksi työelämään kiinni. Vasta myöhemmin alat seuraamaan palkkoja.

Ai että jäis taloudellisesti tappiolle?

Ei ole säästöjä millä syödä.

Ruoka maksaa.

ap

Saat mistä tahansa kokoaikatyöstä paremmin. Joku 1800 e/kk taitaa olla Suomessa minimi työehtosopimuksen mukainen palkka.

Eli parempi ehkä miettiä sitä, että löytää vaan mieleistänsä työtä. Jos et saa kuin huonoja hanttihommia, niin käväise joku amis. Lukiopohjalla ei mene kuin 2 vuotta ja sekin on mahdollista käydä osittain palkollisessa työssä.

En jaksa mennä röihin.

mt-ongelmia?

Vierailija
42/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on että ihmiset menevät näihin haistapaskan persutrolleihin mukaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmankos lusmuilijoita riittää kun kela kustantaa kaiken. No jos et töihin pyri niineläkkeesi on aikoinaan vaatimaton.

Mun eläke tulee olemaan vaatimaton joka tapauksessa, eli takuueläke jos hakeudun minimipalkkatöihin

Ap

Tomitusjohtajaksiko sitten aattelit heti ekana? Pohjalta minäkin jouduin aloittamaan. Vaihdoin 2-3 vuoden välein, kunnes nykyään olen korkeammassa asemassa ja saan tosi hyvää palkkaa. Ei sinne katolle kiivetä ilman, että nouset tikapuille.

Vierailija
44/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tahansa, jotta pääset ensiksi työelämään kiinni. Vasta myöhemmin alat seuraamaan palkkoja.

Ruoka maksaa.

ap

Maksat nyt asumisestasi enemmän kuin minä perheellisenä ja keskellä kaupunkia? Taisi tosin olla provo mutta menköön, meidän kaksion vuokra 655e. Etsippä ensin halvempi kämppä.

Vantaalla kämppä ja 890e. kaksio

Missä hevon kuusessa sinä asut?

ap

No on täällä reilu 200.000 muutakin asujaa. Sun asumismuoto ei nappaa tulojesi kaa. Helvvv-ti, ite olen asunut 3.5 vuotta jossain 18 neliössä ja ei mitään vikaa tai syndroomaa tullut. Tosin jos pää vikaantuu niin eihän sitä itse huomaa...

Vierailija
45/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukikikkailjat on ammattiselittiselittelijöitä. Härskisti käytetään hyväksi yhteiskuntaa, veronmaksajat maksaa sun lokkeilun.

Vierailija
46/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmankos lusmuilijoita riittää kun kela kustantaa kaiken. No jos et töihin pyri niineläkkeesi on aikoinaan vaatimaton.

Mun eläke tulee olemaan vaatimaton joka tapauksessa, eli takuueläke jos hakeudun minimipalkkatöihin

Ap

Tomitusjohtajaksiko sitten aattelit heti ekana? Pohjalta minäkin jouduin aloittamaan. Vaihdoin 2-3 vuoden välein, kunnes nykyään olen korkeammassa asemassa ja saan tosi hyvää palkkaa. Ei sinne katolle kiivetä ilman, että nouset tikapuille.

Miksi sinun pitää tarkoitushakuisesti alkaa puhumaan toisesta ääripäästä, jos sanon että haluan töihin menon olevan kannattavaa taloudellisesti?

Missä kohtaa minä väitin haluavani "toimitusjohtajaksi" ???

Ap

Vierailija
47/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Pohjalle sinä olet syntynyt ja pohjalle tulet jäämään.

Vierailija
48/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi trolli ja sama vanha aihe taas kerran. 

Vierailija
49/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruoka maksaa.

ap

Maksat nyt asumisestasi enemmän kuin minä perheellisenä ja keskellä kaupunkia? Taisi tosin olla provo mutta menköön, meidän kaksion vuokra 655e. Etsippä ensin halvempi kämppä.

ap

No on täällä reilu 200.000 muutakin asujaa. Sun asumismuoto ei nappaa tulojesi kaa. Helvvv-ti, ite olen asunut 3.5 vuotta jossain 18 neliössä ja

18 neliötä ei ole aikuiselle ihmiselle sopiva asunto. Ei voi elämää tuonne rakentaa...Ehkä jollekin opiskelijalle menee hetken aikaa.

En pystyisi.

ap

Vierailija
50/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelalle valtuus alkaa järjestellä halvempia asuntoja näille. Muuten lokkeilu jatkuu.

Vierailija
51/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruoka maksaa.

ap

ap

Vantaalaisena olisin hiljaa.

Vierailija
52/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi trolli ja sama vanha aihe taas kerran. 

Tämä aihe on entistä ajankohtaisempi yhtä useammalle, kun kulut sen kuin nousevat ja palkat pysyvät samassa.

ap

Vierailija
53/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele jos olet ollut 12 vuotta työttömänä jos et osaa edes laskea etkä tiedä miten tukijärjestelmä toimii. Missä laitoksessa olet holhouksen alla?

Vierailija
54/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnteko kannattaa aina. Saa asuntolainaa ja elintaso nousee. 

Vierailija
55/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ihmettele jos olet ollut 12 vuotta työttömänä jos et osaa edes laskea etkä tiedä miten tukijärjestelmä toimii. Missä laitoksessa olet holhouksen alla?

Minä esitin tosiasialliset luvut joita saan Kelasta. Et osaa edes kertoa mikä tuossa oli väärin? Mene muualle trollaamaan.

Ap

Vierailija
56/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä aikuinen sä edes luulet olevasi ap, kun elät yhteiskunnan rahoilla niin kuin elit vanhempien rahoilla kakarana? 18 neliötä olis sulle ihan tarpeeksi.

Vierailija
57/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnteko kannattaa aina. Saa asuntolainaa ja elintaso nousee. 

Ei saa paskaduunilla asuntolainaa :D

ap

Vierailija
58/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi sinun pitää tarkoitushakuisesti alkaa puhumaan toisesta ääripäästä, jos sanon että haluan töihin menon olevan kannattavaa taloudellisesti?

Missä kohtaa minä väitin haluavani "toimitusjohtajaksi" ???

Ap

Et ymmärrä siis sarkasmia. Mutta kyllä se valitettavasti on niin, ettei noilla taustoilla yhtäkkiä päästä plussalle. Hetkeksi on luovuttava jostain, että tulevaisuudessa saa jotain paljon parempaa. 

Vierailija
59/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä aikuinen sä edes luulet olevasi ap, kun elät yhteiskunnan rahoilla niin kuin elit vanhempien rahoilla kakarana? 18 neliötä olis sulle ihan tarpeeksi.

Suomen lain mukaan olen aikuinen. Saan äänestää, mulla on ajokortti, saan ostaa k-18 tuotteita.

Miten en olisi aikuinen?

Vierailija
60/198 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Missä kohtaa minä väitin haluavani "toimitusjohtajaksi" ??

Edelleenkin, mun pitää syödä jos kävisin töissä.

EI ole varaa laskea kk-tuloja

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi