Paras käsivoide kuivalle talvi-iholle
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Apteekissa asiantuntijan neuvovat iho- ongelmissa. Ei kannata ostaa mitä tahansa kauppojen rasvoja.
Apteekit tarjoaa niitä rasvoja jotka sponsoroi apteekkia. Saan Cerelan Plus rasvaa ilmaiseksi koska olen työtön. Minulla on joku 6kpl 500g rasvoja apteekissa noudettavissa. Tätä määrätään kun menee ihotautilääkärille. Ei kannata uskoa niitä apteekkeja koska ne saa proviikkaa siitä kun ihmiset ostavat heidän tuotteita.
Mulla loppu ihon kuivuminen siihen kun lopetin suojakerroksen pois pesevien putsarien käytön. Ja voiteena/voidepesuna Ceralan +. Muutos on ällistyttävä. Myös paha lehahteleva couperosa häipyi.
Välillä putsaamiseen Garnierin herkän ihon misellivesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apteekissa asiantuntijan neuvovat iho- ongelmissa. Ei kannata ostaa mitä tahansa kauppojen rasvoja.
Apteekit tarjoaa niitä rasvoja jotka sponsoroi apteekkia. Saan Cerelan Plus rasvaa ilmaiseksi koska olen työtön. Minulla on joku 6kpl 500g rasvoja apteekissa noudettavissa. Tätä määrätään kun menee ihotautilääkärille. Ei kannata uskoa niitä apteekkeja koska ne saa proviikkaa siitä kun ihmiset ostavat heidän tuotteita.
Ai, mulle tuo Ceralan + on just paras. Ongelmaihoni pelastaja.
Pahimpina aikoina laitan ensin kerroksen Bepanthenia, jotta iho menisi joskus kiinni, ja sitten jonkun ajan päästä jotain paksumpaa käsivoidetta perään.
Lääkärin mielestä pitäisi käyttää kortisonivoidetta, mutta siihen hommaan en enää koskaan lähde, koska olen lapsena lähes uinut siinä ja lyhytaikainenkin käyttö tekee ihosta entistä haperomman, jolloin ratkeaa entistä helpommin ja kierre on valmis.
Pidä taukoa käsienpesusta, käsidesistä ja käsien huuhtelemisesta. Kaikki rasvat auttavat hetkellisesti, mutta kaikki rasvat eivät paranna veristä ihoa. Kortisoni auttaa kutinaan ja raapimiseen. Kortisonia on rasvamaisena ja nestemäisenä. Rasvamainen kuivuu ja sitten iho alkaa kutisemaan. Sitten raapii uudelleen unissa ihon verille. Nestemäinen kortisoni polttaa mukavasti auttaa siihen, ettei tarvitse raapia. Jos menet lääkärille niin pyydä molempia kokeiltaviksi. Tavalliset rasvat eivät auta siihen mihin kortisoni. Tarvitset edelleen jonkun rasvan joka kestää käsienpesua.
Tuotteen kuvaus
Hoitava perusvoide kuivalle ja melko kuivalle iholle, myös atooppisen ihon sekä psoriasiksen hoitoon. Sisältää monipuolisesti ihon omia suojaavia rasvoja. Sopii kaiken ikäisille ja koko vartalon hoitoon. Hajusteeton.
https://www.yliopistonapteekki.fi/ceralan-plus-perusvoide-pumppupullo-5…
Tai
https://www.aderma.fi/f/vartalonhoito/ihonhoito-atooppiselle-iholle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, mulle tuo Ceralan + on just paras. Ongelmaihoni pelastaja.
Minulla se auttaa siihen hetkeen. Sitten kun pesen kädet niin se huuhtoutuu pois. Minulla ei Cerelan Plus paranna ihoa. Minulla on aina veriset kädet. Veri valuu käsistä joka päivä. Iho kutiaa ja raavin verille. Hyvä jos tuo rasva auttaa. Annan minun rasvat vaikka äidille kun käytän toisia rasvoja.
Yöksi l`occitanen, miten lie, hopian värinen tuubi, ainoa oikea!
Kaikissa Suomessa myytävissä iholle laitettavissa tuotteissa tulee olla näkyvillä tuotesisältö, eli INCI.
Lidlin saksalaisessa voiteessakin sellainen löytyy, kuten laki sen vaatiikin.
Saksa ei ole mikään kehitysmaa. Itse käytän ihan kotimaisiakin voiteita, eikä niiden käyttö pelota saksalaista voidetta enempää.
Miten et Lidlin voiteen tuotesisällöstä ymmärrä, mutta apteekin putelissa tajuat kuitenkin? Molemmissa INCI latinaksi.
Kuivaihoisena olen käyttänyt erinäisiä voiteita kuusikymmentävuotisen elämäni aikana aika paljon ja Lidlin käsivoide ei sisällä mitään epäilyttävää. Toki jokaisella on oikeus ostaa tuotteensa ihan omavalintaisesta paikasta ja kuvitella voiteen olevan laadukkaampi, koska se on ostettu apteekista ja se maksaa kympin enemmän.
Itseasiassa apteekista ostetussa Orionin voiteessa teksti huomattavasti pienempää kuin Lidlin voiteessa.
Mikäli vastaa ja lainaa toiminnot ei täällä toimi edelleenkään kuten ennen, niin tämä oli viestille 20/23
Se mikä sopii yhdelle ei välttämättä sovi toiselle. Lääkäriin hakemaan reseptit kortisonirasvaan sekä perusvoiteeseen. Joo kortisonirasva ohentaa ihoa, mutta mun on ainakin pakko välillä ottaa kuuri.
Lisäksi ruokavalio tsekkaus ja saako tarpeeksi hyviä rasvoja ja nesteytystä.
Siivouksessa ja ruoanvalmistuksessa käyttöön nitriilihanskat. Vinyylihanskat on myrkkyä huonossa kunnossa olevalle iholle. Itsellä ruoanvalmistuksessa yksi pahimpia on raakojen perunoiden käsittely. Kauhea kutina käsissä jos ei käytä hanskoja.
Vierailija kirjoitti:
Se mikä sopii yhdelle ei välttämättä sovi toiselle. Lääkäriin hakemaan reseptit kortisonirasvaan sekä perusvoiteeseen. Joo kortisonirasva ohentaa ihoa, mutta mun on ainakin pakko välillä ottaa kuuri.
Lisäksi ruokavalio tsekkaus ja saako tarpeeksi hyviä rasvoja ja nesteytystä.
Siivouksessa ja ruoanvalmistuksessa käyttöön nitriilihanskat. Vinyylihanskat on myrkkyä huonossa kunnossa olevalle iholle. Itsellä ruoanvalmistuksessa yksi pahimpia on raakojen perunoiden käsittely. Kauhea kutina käsissä jos ei käytä hanskoja.
Juurikin lääkäriin jos on pahat iho- ongelmat eikä koita jollain kauppojen aineilla ketkutella. Minä käytän vain apteekin voiteita A-dermaa, Bevita r ja muita perusvoiteita kuten Ceralan Plus tai kevyempi ApoBase tarpeen mukaan ja iho pysyy jumalattoman hyvässä kunnossa eikä kiristele tai hilseile pakkasillakaan.
Olen kaikkia voiteita kokeillut ja juuri nämä apteekin voiteet ovat olleet kaikkein parhaimpia eikä ärsytä silmiä. Ei tartu taudit kun käsien iho on kunnossa. Rasvaan aina kädet yöksi oikein kunnolla.
Sitten ne sisäiset rasvat kuten kourallinen pähkinöitä päivässä ja vähän öljyjä niin ei nahka ryppyynny ja kuivu ennen aikaisesti.
Vaseliini ei kuulu ihon luontaisiin lipideihin eli rasvoihin. Se on iholle täysin vieras yhdiste. Vaseliini ei siis tuo iholle ravinteita eikä se varsinaisesti hoida ihoa.
Vaseliinia käytetään yleisesti suojaamaan ihoa kuivumiselta. Vaseliinin kerrotaan lukitsevan kosteuden ihoon muodostamalla ihon pinnalle ohuen kalvon. Valitettavasti vaseliini estää ihoa myös saamasta kosteutta ilmasta. Iho kuivuu hitaasti rasvavaipan alla. Vaseliini estää ihoa toimimasta normaalisti.
Tiesitkö että vaseliini on erittäin tulenarkaa. Se syttyy yhtä helposti palamaan kuin bensiini. Tällainen tuote ei ole ihanteellinen ihonhoidossa. Jos tekstiileihin, esimerkiksi pyyhkeisiin, jää jäämiä vaseliinista, se ei poistu normaalissa 40 asteen pesussa. Jos pyyhkeesi kontaminoituu jatkuvasti vaseliinin ja parafiinin jäämistä, teet niistä erittäin helposti syttyviä. Vaseliini saattaakin olla suorastaan vaarallinen tuote.
ja vaseliini yhdistelmä on erityisen huono kuivan ihon hoidossa. Tällainen voide vain entisestään kuivattaa ihoa. SLS:n on lisäksi todettu ohentavan ihoa varsinkin pitkäaikaisessa käytössä; linkki
https://www.helenatur.com/fi/kosmetiikan-pahikset-onko-vaseliini-turval…
Locobase repair oranssi tuubi.
Levität käsiin yötä vasten ja puuvillakäsineet käteen.
Vierailija kirjoitti:
Working Hands on ainoa mikä minulla auttaa. Laitan linkin jos haluat nähdä tuotteen kuvasta.
Joo tää on paras!!! Se pitää käsien ihona hyvänä pitkään, ei tartte käyttää kuin kerran päivässä. Muut rasvat huuhtoutuu pois aina 100% kun kädet pesee. WH jää vaikuttamaan käsien pesun jälkeenkin.
Monesti miettiny, että mitähän ainetta siinä on, koska muista käsirasvoista ko. ominaisuus poikkeuksetta puuttuu.
Body Shopin hamppujalkavoide pehmentää kädetkin nopeasti.
Apteekin ACO-käsivoide vaaleanpunaisessa tuubissa. Voide imeytyy nopeasti eikä tahmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Working Hands on ainoa mikä minulla auttaa. Laitan linkin jos haluat nähdä tuotteen kuvasta.
Joo tää on paras!!! Se pitää käsien ihona hyvänä pitkään, ei tartte käyttää kuin kerran päivässä. Muut rasvat huuhtoutuu pois aina 100% kun kädet pesee. WH jää vaikuttamaan käsien pesun jälkeenkin.
Monesti miettiny, että mitähän ainetta siinä on, koska muista käsirasvoista ko. ominaisuus poikkeuksetta puuttuu.
Onko eroa käyttääkö purkkirasvaa vai tuubista? Vähän eri INCIt näissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis mutta ei työttömänä ole automaattista oikeutta apteekin maksusitoumukseen, saat siis perustoimeentulotukea ja reseptilääkkeet ilmaiseksi.
Probicare + takrolimuusi kuurina tarvittaessa. Tämä kombo pelasti kaiken kokeilleen atoopikon kroonisen käsi-ihottuman.
Vaseliini ei imeydy ihoon lainkaan vaan muodostaa suojaavan kerroksen. Eli laita ensin rasva ja sitten vaseliinia siihen päälle, ja hanskat käteen kun menet nukkumaan.