Paras käsivoide kuivalle talvi-iholle
Kommentit (49)
La Roche Posayn Lipikar Triple Action Balmia laitan yöksi ja päivällä joku helpommin imeytyvä käsivoide. Tämä toiminut minulla koko talven ajan ja vastaavasta tilanteesta kuin ap tämän rutiinin aloitin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaseliini ei kuulu ihon luontaisiin lipideihin eli rasvoihin. Se on iholle täysin vieras yhdiste. Vaseliini ei siis tuo iholle ravinteita eikä se varsinaisesti hoida ihoa.
Vaseliinia käytetään yleisesti suojaamaan ihoa kuivumiselta. Vaseliinin kerrotaan lukitsevan kosteuden ihoon muodostamalla ihon pinnalle ohuen kalvon. Valitettavasti vaseliini estää ihoa myös saamasta kosteutta ilmasta. Iho kuivuu hitaasti rasvavaipan alla. Vaseliini estää ihoa toimimasta normaalisti.
https://www.helenatur.com/fi/kosmetiikan-pahikset-onko-vaseliini-turval…
Lidlin voidetta alussa ehdottanut sanoi tuotteen olevan kuin vaseliinia, todelisuudessa ko. voiteessa on ainoa vaseliiniin viittaava sen koostumus, eli läpinäkyvä paksu voide.
Tarkistin kyseisen SOS- voiteen INCIn ja Petrolatumia (vaseliinia) siinä ei ole.
Siksi se on KUIN. Juuri siksi.
Norwegian formula Neutrogena toimii minulla parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin kädet menee verille helposti. Lääkäristä ei ole ollut apua. Apteekissa avun saanti riippuu henkilöstä kenen kanssa asioit. Lopulta vain kokeilemalla löytää itselleen sopivat tuotteet.
Minä hoidan käsiäni pari kertaa viikossa tuplarasvauksella ja laitan tuplahanskat yöksi. Sillä saan ihon korjattua. Eli ensin käsiin jotain oikein kosteuttavaa esim. Hydrogel/Xyliderm ja sitten päälle paksumpaa voidetta lukitsemaan tuo kosteus. Carbalania käytän nyt. Puuvillahanskat päälle JA muovihanskat.
Nuo muovihanskat siinä päällä tekee ihmeitä. Käytin ennen pelkkiä puuvillahanskoja eikä kädet parantuneet helposti. Nyt jo yhdessä yössä tapahtuu huomattava parannus.
Tätä minäkin tulin ehdottamaan, yöksi kosteuttava geeli alle ja rasvainen voide sen päälle. Käsien pesuun sulfaatiton pesuneste, huuhtelu viileällä vedellä ja jokaisen pesun jälkeen kevyttä käsivoidetta. Säännöllisyys on tässäkin avainsana. Ja aina hanskat kädessä ulkona ja siivouksessa.
Vierailija kirjoitti:
Apteekissa asiantuntijan neuvovat iho- ongelmissa. Ei kannata ostaa mitä tahansa kauppojen rasvoja.
Höpöhöpö nekään tiedä mistään mitään. Välillä tulee joku 20v julli kyselee voiko auttaa sitlu kysyy ei tiedä mitään eikä apteekintuotteet ole kummempia kuin kaupan. Jotkut rinnastaa ne ihan lääkkeisiin vaikka mitään eroa.
Atrix 50v vanha voide toimii kuin unelma eikä tahmaa käsiä.
Kiitos, tässä tullutkin jo paljon vinkkejä ja kommentteja!
Itsekllä tulee pestyä paljon käsiä, sekä työn puolesta että muutenkin, mikä pahentaa ongelmaa.
Apteekin rasvoihin olen turvautunut, aina ei tunnu nekään riittävän.
Ap
Täällä on annettu neuvoja hyviin rasvoihin. Nukkukaa edelleen ne hanskat kädessä kun, ette usko.
Minullakin kädet menee verille helposti. Lääkäristä ei ole ollut apua. Apteekissa avun saanti riippuu henkilöstä kenen kanssa asioit. Lopulta vain kokeilemalla löytää itselleen sopivat tuotteet.
Minä hoidan käsiäni pari kertaa viikossa tuplarasvauksella ja laitan tuplahanskat yöksi. Sillä saan ihon korjattua. Eli ensin käsiin jotain oikein kosteuttavaa esim. Hydrogel/Xyliderm ja sitten päälle paksumpaa voidetta lukitsemaan tuo kosteus. Carbalania käytän nyt. Puuvillahanskat päälle JA muovihanskat.
Nuo muovihanskat siinä päällä tekee ihmeitä. Käytin ennen pelkkiä puuvillahanskoja eikä kädet parantuneet helposti. Nyt jo yhdessä yössä tapahtuu huomattava parannus.