Miksi pörssisähkön valinneet valittaa sen korkeaa hintaa?
Olisivat valinneet kiinteähintaisen, niin ei tarvitsisi itkeä.
Kommentit (42)
Kummallisia vinkujia. Sama asia, jos ostaisit pörssistä osakkeita ja alkaisit itkemään, kun osakkeen kurssi laskee.
Vierailija kirjoitti:
Otin määräaikaisen tämän takia. Ei vaikuta hinta minun elämään.
Paljonko sulla se on ? ja siirto tietysti päälle ? Mikä firma
Itsellänikin on määräaikainen, mutta ei mitenkään erityisen halpa
Vierailija kirjoitti:
Helenillä 3000 pörssisähköläistä vaihtoi torstaina paniikissa sopparia. Kaikki halukkaat ei varmaan edes päässeet läpi
Itse vaihdoin Tampereen Energian kautta ja verkkosivuilla. Seuraavana päivänä oli jo määris. Vaihdoin jo joulukuun alussa.
En ole valittanut. Säästän nyt sähköä, ettei tulisi ongelmia ihmisille sähköjen katkeamisen takia. Sähkö on aina hintansa väärtti, kun asuu asunnossa, jossa ei mitään tulisijoja ole.
Vierailija kirjoitti:
Täällähän ne on kehuneet koko vuoden kuinka hyvä se pörssisähkö on. Miksi nyt valittavat ja vaihtavat paniikissa soppaaria?
- eri
Hei valehteleva pelle, missä täällä ovat valittaneet? Linkkaatko.
Ja linkkaatko myös nuo sopparin paniikissa vaihtaneet kiitos. Muut ei tällaista tietoa löydä mistään, niin voisiko pöpipää todistaa väitteensä.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä fiksut ei käytä sähköä silloin kun se on ylikalista jos ei ole pakko. Ei käytä vaikka rahat olikin säästetty aiemmilta kuukausilta.
Pakkohan ei ole ikinä nostaa sisälämpöä yliä 18 asteen tai laittaa uunissa ruokaa tai saunoa tai kattoa telkkaria tai pitää valoja päällä... Mun mielestä ei ole fiksua, jos ei raaski ihan tavalliseen tapaan olla ja elää, jos on sähkö kallista.
Mulla 9 senttiä ja kait se nykyään on 10 senttiä. Elokuussa oli vielä 8 senttiä. Hinnat vahtuu koko ajan.
En ole valittanut, määräaikainen sopimus olisi tarkoittanut minulle 2,4 kertaista hintaa. Sehän olisi ihan järjetöntä.
Se suorasähkölautamökki on sähkösopparista riippumatta paska.
Ilpossa ei pyörähdä rooopellikaan on kuin pumppu kuollut jo ois lallatilaa.
Vierailija kirjoitti:
Kummallisia vinkujia. Sama asia, jos ostaisit pörssistä osakkeita ja alkaisit itkemään, kun osakkeen kurssi laskee.
Painu sinä vikisijä v i t t u u n.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran pörssisähkö on halvempaa, niin miksi sen valinneet säästävät nyt sähköä?
Oletko tyhmä vai esitätkö tyhmää? Fiksu ei käytä yhtenä päivänä turhaa sähköä kun se on kallista. Alkaa taas käyttämään kun normaalit hinnat
Fiksua pistää kämppä kylmäksi, istua pimeässä ja paskoa talonsa kun ei silloin voi pitää lämpöjä päällä kun nimenomaan ne pitäisi olla. Putkirikot ne halpaa lystiä ovatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällähän ne on kehuneet koko vuoden kuinka hyvä se pörssisähkö on. Miksi nyt valittavat ja vaihtavat paniikissa soppaaria?
- eri
Hei valehteleva pelle, missä täällä ovat valittaneet? Linkkaatko.
Ja linkkaatko myös nuo sopparin paniikissa vaihtaneet kiitos. Muut ei tällaista tietoa löydä mistään, niin voisiko pöpipää todistaa väitteensä.
Tämä uutinen olikin niinkin eksoottisessa mediassa kuin IS.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran pörssisähkö on halvempaa, niin miksi sen valinneet säästävät nyt sähköä?
Oletko tyhmä vai esitätkö tyhmää? Fiksu ei käytä yhtenä päivänä turhaa sähköä kun se on kallista. Alkaa taas käyttämään kun normaalit hinnat
Fiksua pistää kämppä kylmäksi, istua pimeässä ja paskoa talonsa kun ei silloin voi pitää lämpöjä päällä kun nimenomaan ne pitäisi olla. Putkirikot ne halpaa lystiä ovatkin.
Puilla lömmitettiin ja valot normaalisti päällä. Myös TV ollut koko päivän päällä. Ruuat tehtiin puuhellalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi monessa uudessa talossa on paljon tekniikkaa, joka vaatii sähköä koko ajan. Semmosesta on hankala säästää. Ja määrittele "turha" sähkö. Jos nyt porukka ei raaski edes ruokaa laittaa tai pyykkiä pestä, niin onko se turhaa sähköä?
Suomalaiset ovat aika paukapäitä. Nytkin yksi julkkis valittaa sähkön hintaa Lempääläisessä omakotitalossa ja sitä että kun talo tulee myyntiin, niin ei voi tehdä määräaikaista. Kun osaaminen on tätä tasoa, niin eihän tästä mitään tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On fiksua olla velkaelvis ja ostaa niin iso ja paska kämppä, ettei sitä ole varaa lämmittää.
Vastaan omasta puolesta että joo, tänään on suolainen ja siksi saunomiset hoidettiin avantouinnin yhteydessä ja pyykkien pesukin saa odottaa huomiseen. Pidän itse pörssisähkössä siitä, että se ohjaa minua olemaan kriittisempi omalle kulutukselle. Ei välttämättä nuukailla tarvitse mutta ymmärtää että paljonko sähköä käyttää ja tekeekö asioita fiksusti, sellaista.
Apinahäkkiä vähän ravistellaan.
Pörssisähkö kuuluu teollisuudelle ja marginaalit siinä on hevletin pieniä myyjille, joiden helpot voitot on perusapinoiden maksamien preemioiden varassa.
Voi olla, että ensi talveksi, jos löytyy lyhyt soppari alle 5 sentin hintaan, niin otan sellaisen. Mihinkään 24 kk juttuun en enää lähde. Koska ei todennäköisesti löydy, niin kyllä pari kylmempääkin päivää ihminen kestää, jos ja kun kesällä ei mene kulutuksena mitään ja talvellakin pärjää kun katsoo tulevan vuorokauden hinnat ja varautuu edellisenä päivänä klo 14. Ennakko on hyvä, nythän vielä pystyy itse vaikuttamaan kulutukseensakin, tosin viikon hinnat etukäteen olisi vielä parempi.
-winner-
Laskin, että jos tänään olisin käyttänyt ns. normaalisti sähköä lämmitykseen ja saunonut, niin sähkölaskuni olisi tältä yhdeltä päivältä ollut enemmän kuin kolmelta kesäkuukaudelta yhteensä.