Saako leikkaavan kirurgin valita?
Kävin julkisella kirurgin konsultaatiossa ja leikkauspäätös tuli. Ainut vaan että en haluaisi kyseisen kirurgin operoitavaksi. Onko mahdollista vaihtaa kirurgia?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo prosessi tapahtuu, ollaan yhteydessä siihen lääkärin jonka ei halua leikkaavan...? Ap
Ei, vaan sinne klinikalle kuten sanoin. Soitat sinne osastolle, sanot asiasi ja ne sieltä sanoo että mitä pitää tehdä tai pystyykö vaihtoa tekemään.
Ja ymmärrän hyvin, itse sain niin paskaa palvelua että vaihdoin koko sairaanhoitopiiriä. Ja näille vakio valittajille; olisikin ollut kyse vaan siitä ettei sanonut heippa... kieltäytyi täysin mielivaltaisesti tekemästä operaatiota kuten itse toivoin (argumenteilla ei mitään todellisuuspohjaa, jonka kaksi eri kirurgia myös totesi). Ja operaatio siis tässä toisessa sairaanhoitopiirissä onnistui mukisematta.
Kiitos sinulle asiallisesta vastauksesta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko julkisen puolen lääkäreistä yleensä leikkauskokemuksia netissä?
Riippuu ihan aiheesta. Esim eksä sairasti endometrioosia ja kyseisistä kirurgeista löytyi "kokemuksia", toki on koko vaivakin mahdollisesti haastava leikkaus riippuen leviämisalueesta. Ja herkkä uusiutumaan.
Itsellä viimeksi avattiin poskiontelot ja en usko että sen tyyppisiä leikkauksia tekevistä kirurgeista löytyy vertailuja :D
Saat sinä kysyä, mutta ei tule onnistumaan. Luultavasti saat vain hankalan potilaan leiman otsaasi ja sairaalassaolokokemuksesi tulee olemaan sen mukainen.
Vierailija kirjoitti:
Saat sinä kysyä, mutta ei tule onnistumaan. Luultavasti saat vain hankalan potilaan leiman otsaasi ja sairaalassaolokokemuksesi tulee olemaan sen mukainen.
Höpölöpö. Tuollainen kostoajatus ei sovi sairaalamaailmaan mitenkään. Kaikki saavat saman hoidon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpölöpö. Tuollainen kostoajatus ei sovi sairaalamaailmaan mitenkään. Kaikki saavat saman hoidon.
Ihanan idealistinen ajatus mutta valitettavasti epätosi :D hoito on sama, kohtelu eri ja kahvihuonepuheet varmoja. Hullu muistetaan vielä puolen vuoden päästä kontrollikäynnillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanan idealistinen ajatus mutta valitettavasti epätosi :D hoito on sama, kohtelu eri ja kahvihuonepuheet varmoja. Hullu muistetaan vielä puolen vuoden päästä kontrollikäynnillä.
Edelleen, se hoito on samaa vaikka potilaasta liikenisi aihetta kahvipöytäkeskusteluihin. Terveiset yliopistosairaalasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kyseinen kirurgi ei tunnu sopivalta?
En osaa pukea sanoiksi, mutta ylimielisen oloinen besserwisser, ei yhtään inhimillisen oloinen, pelottava lähinnä. Mitä enemmän mietin käyntiä, en vaan halua hänen leikkaavan... Ap
Oot aika sairas. Peru koko leikkaus,kun et sitä tarvitse.
Antaisitko sinä leikata itseäsi, jos lääkäri tuntuu pelottavalta? Ap
Äitisi haiseva alapää on pelottava, mutta hyvin se on kelvannut kulmapubin puliukoille.
Yksihän heistä on oletettavasti myös isäsi.
Itse olen kieltänyt yhden tk-lääkärin hoitamasta minua. Mikäli hän on päivystävä lääkäri, kun joudun menemään päivystykseen, ottaa joku toinen päivystäjä minut listalleen tai minut siirretään toiseen hoitopaikkaan. Mutta kyse on sitten vähän isommista ongelmista kuin, etten tykkää hänen puhetavasta, toki tämä on osa ongelmaa...
Liika polleus ei ole hyväksi kirurgille, pitää olla nöyrä, luottaa itseensä muttei olla liian itsevarma. Silloin tulee parhaat tulokset.
Jos tiedät samassa paikassa toimivan toisen kirurgin, jonka toivot leikkaavan sinut, voit toki esittää osastolle toivomuksen hänestä, ei niinkään siitä, että tuolle toiselle et halua. Jos operaatio ei ole jotenkin erityistä osaamista vaativa, kirurgi voi kyllä vaihtua suunnitellusta esimerkiksi sairastumisen johdosta vaikka leikkauspäivän aamuna. On siis hyvä kehittää omaa asennoitumistaan siihen suuntaan, että on itse pärjäävä, eikä riipu liiaksi tuntemuksissa, joita eri ihmiset herättävät. Sinullehan on jotenkin epäselvää, mikä tässä kirurgissa A sen epävarmuuden herättää. Se ei ehkä ole ollenkaan ammattitaitoon liittyvä seikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kyseinen kirurgi ei tunnu sopivalta?
En osaa pukea sanoiksi, mutta ylimielisen oloinen besserwisser, ei yhtään inhimillisen oloinen, pelottava lähinnä. Mitä enemmän mietin käyntiä, en vaan halua hänen leikkaavan... Ap
Oot aika sairas. Peru koko leikkaus,kun et sitä tarvitse.
Antaisitko sinä leikata itseäsi, jos lääkäri tuntuu pelottavalta? Ap
Äitisi haiseva alapää on pelottava, mutta hyvin se on kelvannut kulmapubin puliukoille.
Yksihän heistä on oletettavasti myös isäsi.
Ja kukas sua on satuttanut?
Jos tarvittavan leikkauksen saa niin ehkä kannattaisi mennä?
Yleensähän se menee niin päin, että pistetään pikkulapsetkin kahden vuoden leikkausjonoon ja kerrotaan vanhemmille, että voitais leikata yksityisellä puolella ensi viikolla jos vähän maksaa...
Tästä tuohtuneena
vein lapsen yksityiselle, valitsin kirurgin ja odotin koko leikkauksen ajan, että näin, että oli kunnossa.
Suositeltava tapa on ottaa yhteyttä lääkärin esimieheen ja keskustella asiasta ja tuntemuksistaan. Siis yksikön ylilääkäri tai osastonylilääkäri.
Soita jonohoitajalle ja esitä toiveesi. Olen itse saanut jonohoitajalta joka kerta tosi hyvää palvelua. Toivoa saa aina.
Hän leikkaa myös yksityisellä puolella. Ap