Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt
Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan.
Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä.
Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä.
Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla.
En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä.
Ikä 23-26 v.
Kommentit (2659)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunis nainen on tottunut, että miehet hemmottelee. Tuo on se taso, mitä hän olettaa saavansa ja on tottunut saamaan, kaunis kun on.
Mites se luonne muuten? Kävikö mistään selväksi? Kiinnititkö huomiota vai katoitko vaan, että kaunis on?
Miehet tarjoavat kyllä, jos nainen on kaunis, eivätkä edes valita siitä. Kunhan saavat olla sen kauniin naisen seurassa. Jos kyseessä on tavallisen näköinen nainen tai ruma , niin miehet valittavat, jos tarjoavat, ja eivät " saa edes pillùa" siitä hyvästä. Olen kuullut tämän niiiin monta kertaa miestuttavilta ja - kavereilta.
ap sanoi deittiään kauniiksi mutta kitisee silti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Investoida ilmaan???? Eli pitää sada joko pillua tai parisuhde, muuten ei kannata tarjota. Tämäpä on naisena hyvä tietää miehestä, koska en missään nimessä haluaisi ko miehen kanssa olla missään tekemisissä, koska olisi myös parisuhteessa ja isänä samanlainen- teen kaiken vain, jos itse hyödyn siitä jotakin, en siksi, että rakastan vaimoani, lastani , perhettäni, ja haluan tehdä kaikkeni heidän eteen."
Treffaamisen taustalla on aina matematiikka vaikka kukaan ei sano sitä ääneen. Kahvilan pitäminenkin perustuu matematiikkaan. Muuten tulee tappioita.
Miksi laskelmoiva mies jää ilman naista?
Ap oli tyhmä siinä, ettei tajunnut hyödyntää investointiaan. Fiksumpi mies olisi ottanut tutustumisesta nyt kaiken irti, kun kerran on maksettu jo, niin sitten pidetään hauskaa. Jos ei toinen miellytäkään, niin oppiipa siitäkin ja itsestään. Mutta tekikö ap niin? Saiko MITÄÄN vastinetta rahoilleen kun ei tajua, että vastine on muutakin kuin P.llu ja suhde.
Lisäisin tähän, että ap:lla oisi vielä kai ne mahikset siihen suhteeseen, kunhan pääsee tästä paninista yli.
Vierailija kirjoitti:
En maksa ekoilla treffeillä. Tämä oli hyvä tapa karsia rahan perässä juoksevat akat pois.
Olipas siinä rahanperässä juokseva akka. Melkein 15e ehti tuhlata miehen rahoja. Hui, kyllä kannattaa miehen juosta lujaa :D
Monen opiskelijan ja vähävaraisen kanssa olen seurustellut mutta ei heistä kukaan ollut ankeuttaja eikä vain seksin perään. Hyviä suhteita ne olivat, oli ideoita, huumoria ja lämpöä. Osattiin kommunikoida!
Piknikille pitää etukäteen tietää mikä toisen ruokavalio ja juomatavat on. Alkoholia vai ei? Onko allergioita tai muita rajoituksia? Vegaani?
Ja naurattaa vähän nämä "deittailen vain miehiä keillä on rahaa deittalla". Tai ihan hyväksyttävää sekin. Mutta nyt tässä oli kyse opiskelijoista. Että jos joskus mietityttää miten kaikki hyvät, komeat ja järkevät lääkärit/juristit/muut maisterit/statusmiehet on varattuja niin tässä ehkä vastaus. Joku muu on ollu valmis tapaileen heitä jo sillon kun heillä ei ole ollut muuhun kuin kahvikupilliseen varaa.
Häpeä se on mikä ap:n sielua kaihertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran olin ekoilla treffeillä miehen kanssa. Vei mut johonkin kaupungin halvempaan huoltsikkaruokalaan. Tilasi ruuat ja jätti mut yksin pöytään ja lähti ulos ovesta ostamaan ruokajuomat kadun toisella puolella olevasta kaupasta kun siellä oli halvempaa. Joo, olisin voinut maksaa itse...
Ohis, Nyt olette onnellisesti naimisissa jo viidettä vuotta, vai mitä? 🤣
Tiesin että olet se oikea kun lähdit lähialepasta hakemaan 1,5l. limpparipullon säästääksesi ensitreffien kuluissa 3,90.
Siihen kyllä jäi vaikka mies kovasti yritti saada minua vielä kotiinsa illan päätteeksi.
Uskomatonta. Oli ajatellut, että on tehny suhun jo lähtemättömän vaikutuksen, että nyt lohkeaa!! 😂
Vierailija kirjoitti:
Piknikille pitää etukäteen tietää mikä toisen ruokavalio ja juomatavat on. Alkoholia vai ei? Onko allergioita tai muita rajoituksia? Vegaani?
Tämän selvittäminen varmasti onnistuu varsin helposti vaikkapa tekstiviestillä. Ravintolaankin mennessä kannattaa selvittää etukäteen millaisesta ruuasta se toinen pitää.
Ap tästä voit nousta ja miehistyä. Tai toinen vaihtoehto on asettua luuserien ihmisvihaajien isoon joukkoon. Voit ihan itse päättää mitkä arvot sinua vie. Tosiasia on kuitenkin että tuleepa susta pieni tai isopalkkainen niin vauvamaisella asenteella saat vain vauvamaisia ongelmasuhteita. Nykynainen ei ole sun rahojen perään vaan haluaa ihanan luonteen ja ratkaisuhenkisen kumppanin.
Kahvilan ovella kohtas katseet kaksi, Mies, kutsuva, hymy poskella, Nainen, nauraen, silmissä kiilto kirkas.
Kahvia hän tarjosi, ajan viettoon kutsui, Mut kun tilaus tehtiin, mieli muuttui.
"Kaakaota ja panini, kiitos," nainen sanoi keveästi, Mut mies mietti, rahaa kuinka riittäisi.
Panini liian kallis, hinta korkea, Mies huokaisi, hymy hiipui kasvoilta.
Mut tilaus oli tehty, ei peruutusta, Kahvilan ilmapiiri jäähtyi kuin tuuli talvinen.
Mies miettii lompakon paksuutta, Onko paninin hinta liikaa rakkaudelta?
Kupit saapuu pöytään, kaakaon tuoksu täyttää ilman, Nainen nauttii, hymy huulillaan.
Mies maksaa laskun, sydän raskaana, Rakkauden hinta, onko se liian suuri taakka?
Kahvilasta poistuvat, hiljaisuus heidän välillään, Kysymyksiä ilmassa, vastauksia ei näkyvillä.
En tiedä olisko ap hyvä isäksi. Luultavasti ei.
No en tiedä, oisin ehkä itse ottanut vaan sen kahvin niinkuin toinenkin mutta ainakaan mun puolelta ei toisia treffejä olisi tullut.
Ymmärrän kyllä opiskelijabudjetit mutta tuo kommentti että kaakaon ja paninin tilaaminen kahvilassa ei kerro hyvästä taloudenpidosta kertoo taas siitä että ap pitää kahvilassa käyntiä lähinnä tuhlauksena.
Kerran olen jo elänyt parisuhteessa jossa toiselle aivan kaikki kodin ulkopuolella mikä tahansa maksullinen oli hirveää tuhlausta. Miksi mennä kahvilaan kun kahvin hinnalla saa jo paketin kahvia kotiin, miksi mennä baariin kun kotona voi juoda halvemmalla, miksi mennä leffaan kun on Netflix, jne.
Ei kiitos enää näitä sentinvartijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesällä voi selvitä evästreffeillä puistossa, mutta talvella aina rahaa menee. Piknikeilläkin näkee elintason, onko tottunut tarjoamaan vai köyhäilyyn. Kävelylle pitää mennä, jos ilmaista tekemistä haluaa.
Kesällä kauniina päivänä menen mieluiten meten rannalle piknikille. Ostan pari pulloa kuohariä viileäkassiin, mansikoita, mustikoita, salaatteja, kroissantteja ja pari erikoissuklaata.
Ei taida nämä miehet raaskia ostaa kuoharia, mansikoita, mustikoita, salaatteja, kroissantteja ja erikoissuklaata...
Ostan itse 😊🍓
Tiedättekö sen miestyypin joka ei tällasesta paninista ikinä palstalle kirjoittelisi? Niin sen miestyypin me haluamme. Hänet jolla on isompi maailma, katse tärkeämmissä asioissa ja ajatukset ihan eri tasolla. Hänet joka kommunikoi, kertoo ja kysyy. Aikuisen ihmisen joka mielellään tavoittelee omaa korkeaa tasoaan.
Menisi maku jos treffikumppani tulisi vauvalle kitisemään että syön liian kalliisti hänen lompakollaan.
Olisit ottanut kaksi kahvia, kysynyt että mitä ottaa kahvinsa ja maksanut ne. Tai sitten olisit ottanut termospullokahvit kotoasi ja tarjoillut vaikkapa jossain missä saa istua ilmaiseksi.
Ei pidä pyytää ketään kahville eikä tarjota jos siitä menee elämä sekaisin. Toivottavasti aika parantaa haavat.
Vierailija kirjoitti:
Ja naurattaa vähän nämä "deittailen vain miehiä keillä on rahaa deittalla". Tai ihan hyväksyttävää sekin. Mutta nyt tässä oli kyse opiskelijoista. Että jos joskus mietityttää miten kaikki hyvät, komeat ja järkevät lääkärit/juristit/muut maisterit/statusmiehet on varattuja niin tässä ehkä vastaus. Joku muu on ollu valmis tapaileen heitä jo sillon kun heillä ei ole ollut muuhun kuin kahvikupilliseen varaa.
Ensimmäinen järkevä kommentti koko ketjussa.
Jostain on alettava, ja itse kyllä suosittelisin varhaista kiinnitystä mieheen, joka panostaa opiskeluihin. Silloin voi olla taloudellisesti tiukkaa. Ja tulevan perheenkin kannalta järkevä rahankäyttö olisi nähdäkseni iso plussa.
Vierailija kirjoitti:
Kahvilan ovella kohtas katseet kaksi, Mies, kutsuva, hymy poskella, Nainen, nauraen, silmissä kiilto kirkas.
Kahvia hän tarjosi, ajan viettoon kutsui, Mut kun tilaus tehtiin, mieli muuttui.
"Kaakaota ja panini, kiitos," nainen sanoi keveästi, Mut mies mietti, rahaa kuinka riittäisi.
Panini liian kallis, hinta korkea, Mies huokaisi, hymy hiipui kasvoilta.
Mut tilaus oli tehty, ei peruutusta, Kahvilan ilmapiiri jäähtyi kuin tuuli talvinen.
Mies miettii lompakon paksuutta, Onko paninin hinta liikaa rakkaudelta?
Kupit saapuu pöytään, kaakaon tuoksu täyttää ilman, Nainen nauttii, hymy huulillaan.
Mies maksaa laskun, sydän raskaana, Rakkauden hinta, onko se liian suuri taakka?
Kahvilasta poistuvat, hiljaisuus heidän välillään, Kysymyksiä ilmassa, vastauksia ei näkyvillä.
😂 ja tarina jatkuu vauvapalstalla
Ei taida nämä miehet raaskia ostaa kuoharia, mansikoita, mustikoita, salaatteja, kroissantteja ja erikoissuklaata...