Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt
Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan.
Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä.
Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä.
Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla.
En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä.
Ikä 23-26 v.
Kommentit (2659)
Taitanut sugardaddy kulttuuri pesiytyä jo normi elämään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ikinä kehtaisi maksattaa naisella ravintolalaskua. Sama, jos vetäisin hameen päälle ja helmet kaulaan.
Ihana, tänä päivänä löytyy vielä herrasMIEHIÄ! 👍
Herrasmies? Tuolla sovinistisella kommentilla?
(Joka selvästi pitää siis naista jonain helminä ja hameina,ja heikompana tms astiana)
Ymmärrän ettei sulla, femakkofeministillä ole ollut vientiä, eikö kukaan haluaisi sulle tarjota edes kupin kahvia. Onko katkeraa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli kyllä naisella huono pelisilmä, enkä itse ikinä maksattaisi, opiskelijan en antaisi maksaa kahviakaan. Et kai mitenkään rehvastellut että mennään kahville, minä tarjoan?
Ehkä riippuu siitä kiittikö?
Käytiin yhden miehen kanssa Helsingin tähtitornin observatoriossa ja maksoin molemmat, kun olin ensimmäisenä tiskillä. Sehän maksoi vain muutaman euron ja olen työssäkäyvä ihminen, eikä ole siitä kiinni, mutta hän vain totesi että "ai sä maksoit jo", eikä sanonut "kiitos". Minusta tuo kertoi hänen käytöstavoistaan tarpeeksi. No kiinnostuksen puute oli kyllä molemminpuolista.
Lisään tähän kommenttiini, että olen 40+, mutta muistan millaista oli olla köyhä opiskelija. Tuossa kahvilakäynnissä voi olla pojan muutaman päivän ruuat. Ymmärrän senkin että ei sitten pidä sanoa että minä maks
En osaa lainata, kun en saa sitä lainaamaani viestiä näkymään. Noh kommentoin sille, joka symppasi naista jota ketjussa on parjattu. Johtuukohan tästä mobiiliselaimesta.
En hyväksy mitään huorittelua. En sanonut muuta kuin että naisella ei ollut pelisilmää eli oli ajattelematon.
Minulla on kokemusta poikaystävistä, jotka maksattavat minulla kaiken, koska olen itse oppinut sen leikin, jossa molemmat ottavat lompakon esille, ja sen kuuluisi maksaa, joka viimeksi ei maksanut. Sitten nämä eivät ole tarjoutuneetkaan, kun kerran minä olen ollut valmis maksamaan. Eivät olleet pihejä, vaan ajattelemattomia. Kaikki eivät mieti niin paljon toisten tilanteita.
Vastaavasti kerran yksi tapailemani mies vaatimalla vaati maksaa kaupassa molempien ostokset, vaikka siinä oli mukana minun arkiostoksiani, jotka hän selvästi näki. Luovutin ettei mene kiusalliseksi. Olikin sitten noloa, kun maksamisen jälkeen hän ihmetteli kuittia ja kauhisteli ääneen miten paljon koirien luut maksoivat.
Vierailija kirjoitti:
Täällä taitaa kaikki voimaantuneet eukot etsiä provider miehiä. Pitää saada huvitukset, törsäily ja ylöspito toki miehen piikkiin. Sitten voi lopun aikaa sättiä miestä vauva-palstalla paskaksi ja voimafantasioida erolla ties mistä syystä. Kummasti alkaa provider-mies kelvata, kun ei kelasta saakaan enää riittävästi tukia törsäilyihin.
Mikä v*tun provider-mies? Mitä te tyhjätaskut oikein luulette olevanne, jotain saatanan miljonäärejä ja koviakin herkkukaakaoiden aarreaittoja? Miten naurettavaa! Teidän tulotasonne on himpun verran naisten tulotasoa korkeampi ja työllisyysaste sama kuin naisten. Naisten koulutusaste on korkeampi kuin miesten. Ei teistä kovin kummoisiksi providereiksi ole, aikuisten oikeesti.
Edelleenkään en ole saanut mitään järkevää vastausta, että miksi mieheltä odotetaan perinteistä sukupuoliroolia, etenkin jos nainen ei itse ole perinteinen nainen? Eihän tuossa ole mitään järkeä.
Oli kyllä vähän tökeröä tai osaamatonta tältä treffi kumppanilta. Olisi tilanne sitten ollut kummin päin tahansa, kumpi tarjoaa. Jos toinen tarjoaa, niin silloin otetaan hyvin saman tyylistä kuin toinen, jos tarjoaja ehdottaa että nyt kyllä otetaan pullat tai leivät myös, niin silloin voi ottaa. Tai jaetaan se kakkupala :) Varsinkin, kun kyse oli noin nuorista opiskelijoista, niin sinulla ei tarvitse olla yhtään huono olo, että tuli vähän erikoinen olo tuosta. Ihan ymmärrettävää! Voi olla että menee käytöstapojen piikkiin, ja ehkä jatkossa teet toisella tapaa, tyyliin mene sinä varaamaan pöytä , otatko kahvin vai kaakaon? Älä kuitenkaan kosta tätä casea seuraaville tytöille. Maailma opettaa ja toivottavasti vanhemmat nuoriaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä taitaa kaikki voimaantuneet eukot etsiä provider miehiä. Pitää saada huvitukset, törsäily ja ylöspito toki miehen piikkiin. Sitten voi lopun aikaa sättiä miestä vauva-palstalla paskaksi ja voimafantasioida erolla ties mistä syystä. Kummasti alkaa provider-mies kelvata, kun ei kelasta saakaan enää riittävästi tukia törsäilyihin.
Mikä v*tun provider-mies? Mitä te tyhjätaskut oikein luulette olevanne, jotain saatanan miljonäärejä ja koviakin herkkukaakaoiden aarreaittoja? Miten naurettavaa! Teidän tulotasonne on himpun verran naisten tulotasoa korkeampi ja työllisyysaste sama kuin naisten. Naisten koulutusaste on korkeampi kuin miesten. Ei teistä kovin kummoisiksi providereiksi ole, aikuisten oikeesti.
Tässäpä hyvä esimerkki ei-perinteisestä naisesta, joka kuitenkin odottaa mieheltä perinteistä käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkään en ole saanut mitään järkevää vastausta, että miksi mieheltä odotetaan perinteistä sukupuoliroolia, etenkin jos nainen ei itse ole perinteinen nainen? Eihän tuossa ole mitään järkeä.
En ymmärrä, mitö tekemistä on sanalla perinteinen asian kanssa.
Molemmat maksaa kulunsa, olkoon kuinka perinteinen tahansa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisten pitää heittäytyä lapseksi silloin kun tulee laskunmaksun aika?
Vierailija kirjoitti:
On liian persaukinen treffailemaan, jos jälkikäteen pitää itkeä jonkun 15€:n perään.
Huolestuttavinta tuossa on ehkä se, että aloittaja on niin niiden eurojensa vahtaamisen perään, että hän missasi ne treffit. Millaiset ne oli, mistä puhuttiin, oliko mukavaa yhdessä, millainen tunnelma/fiilis, mitä nainen tekee työkseen, mitä harrastaa, onko yhteisiä mielenkiinnonkohteita?
Varmaan ihan yhdentekevää mitä neulomista, leipomista ja helmitöitä se daami harrastaa kun tuli tuo täystyrmäys. Taisi mennä mielenkiinto siinä kassalla jo.
Faktahan on, että naiset käyttävät näitä tilanteita nykyisin tehokkaasti hyväkseen. No varmaan ennenkin, mutta ripaus röyhkeämpää nykyisin.
Tosin useimmat miehet joutuvat noille tavoille tottumaan joka tapauksessa. Se on laatupillun hinta.
En tekisi yhdestä kerrasta kovin pitkälle meneviä päätelmiä. Omasta mielestäni olisi ollut kohteliasta ottaa suunnilleen saman hintainen annos kuin tarjoajakin, näin minulle on kotona opetettu. Mutta ei kaikilla ole kotikasvatusta ja hän saattoi vain olla nälkäinen ja iloinen, kun tarjosit. Se ei sulje mitenkään pois sitä, että olisi muutenkin sinusta kiinnostunut, joten ei tuo välttämättä varsinaista hyväksikäyttöä silti ole. Ehkä kyse oli vain nälästä ja ajattelemattomuudesta.
Tulevaisuutta ajatellen, jos olet niin köyhä, että alle 15 euron annoksen tarjoaminen tuntuu hankalalta, älä lupaa tarjota. Ei miehen välttämättä tarvitse maksaa, varsinkaan ensimmäisillä treffeillä.
Tärkeintähän on, miten ne treffit muuten sujui. Oliko kipinää?
Vierailija kirjoitti:
Pihit miehet ei toisille treffeille pääse. Muista ens kerralla vaatia, että nainen maksaa oman ja mielellään myös sun tilauksen, ni ei jää harmittamaan.
Ei kaikilla ole tuollaisia rahoja. Ei tartte olla kyse pihiydestä.
Itse olisin varmaan ottanut vain se kahvin tai juoman. Ja maksanut itse sen syömisen,jos nälkä olisi ollut. Tässä olisi ollut ap:lla mahdollisuus siis halutessaan tarjoutua maksamaan myös se leipä.
Tai sitten olisin sanonut,että maksan itse,kun otan syötävääkin.
Tuntisin Toki oloni vähän oudoksi,jos alkaisin syömään,kun toinen ei syö, eli varmaan kysyisin olisiko ok,että syön samalla tms.Etenkin kun kyseessä ei olisi joku tuttu.
Mutta. Itse näin juuri jouluna sukulaisten teinejä,jotka vaativat ties mitä elämysmatkoja, kun omalla mökillä tylsää etc.. Ja äitinsäkin sanoi heille,että ovat syntyneet kultalusikka suussa. Eli käsittävät rahan arvon täysin eri tavalla. Ehkä tämä naisopiskelija käsittää rahan arvon eri lailla kuin ap. (Mietin vain, tai spekuloin).
Köyhälle tai vähävaraiselle 15 euroa on rahaa, rikkaalle tonnitkaan ei tunnu missään. Ja pappa betalar niin rahahan kasvaa Kirjaimellisesti puussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pihi mies sinä olet. Siltä tämä kuulostaa.
Miksi kutsuit hänet kahvilaan jos 3 euroa olit valmis vain maksamaan. Kyllä minäkin aina otan teen lisäksi jotain pientä syötävää jos kahvilaan menen.
Skippaisin miehen ihan suoralta kädeltä, jos 3€ olisi budjetti meidän treffeille. 😂😂
Voin kyllä maksaa omani siten, että kumpikin heittää kehiin vaikka 20€, mutta 3€ on jo säälittävää.
Poikkeus on miehet, joilla on joko sen verran luovuutta ja mielikuvitusta, että keksivät yhteistä tekemistä treffeille, joka ei maksa mitään ja silti on kivaa ja he on hyvää seuraa. Näitä on ehkä 1% miehistä.
Minä skippaisin tämän kirjoittaneen naisen ihan kevyesti. Nykyaikaisten tutustumistreffien idea ei ole tuottaa toiselle elämyksiä. Siellä kahvilassa on tarkoitus ensin selvittää haluaako sen toisen kanssa harkita mitään yhteistä tulevaisuutta ensinkään. Jutun juoni on siinä, että kannattaa ensin juoda ne parin euron kahvit ja jos jutut yhtään synkkaa ja molemmat viehättyy toisistaan, niin sitten jatketaan iltaa esim. drinkkien parissa tai nähdään toisena päivänä ja tuossa tilanteessa vähänkään ihastunut mies kyllä luultavasti tarjoaa muutaman juoman jos sillä nyt edes on mitään merkitystä kumpi ne maksaa jos yhdessä viihdytään.
Ja ihan tositarinana itse menin ensitapaamiselle suoraan kauniin naisen kotiin. Ehdotin peiton heiluttelua 15 min siitä kun olin saapunut taloon, koska en vaan jaksanut käyttää energiaa mihinkään teennäiseen jutteluun tuntemattoman kanssa. Petihommien jälkeen tylsistyin uudestaan aika nopeasti ja ehdotin josko haettaisiin lähikaupasta olutta. Muutaman juoman jälkeen tunnelma rentoutui ja tutustuimme paremmin. Ja täällä minä yhä olen kaksi vuotta myöhemmin koska asumme yhdessä!
Vierailija kirjoitti:
Ei odoteta. Odotetaan että mies ei tarjoudu tarjoamaan jos siihen ei ole varaa. Hän on vastuussa ihan itse omasta taloudestaan, treffinaisen ei tarvitse siitä sen kummemmin huolehtia.
Vierailija kirjoitti:
En tekisi yhdestä kerrasta kovin pitkälle meneviä päätelmiä. Omasta mielestäni olisi ollut kohteliasta ottaa suunnilleen saman hintainen annos kuin tarjoajakin, näin minulle on kotona opetettu. Mutta ei kaikilla ole kotikasvatusta ja hän saattoi vain olla nälkäinen ja iloinen, kun tarjosit. Se ei sulje mitenkään pois sitä, että olisi muutenkin sinusta kiinnostunut, joten ei tuo välttämättä varsinaista hyväksikäyttöä silti ole. Ehkä kyse oli vain nälästä ja ajattelemattomuudesta.
Tulevaisuutta ajatellen, jos olet niin köyhä, että alle 15 euron annoksen tarjoaminen tuntuu hankalalta, älä lupaa tarjota. Ei miehen välttämättä tarvitse maksaa, varsinkaan ensimmäisillä treffeillä.
Tärkeintähän on, miten ne treffit muuten sujui. Oliko kipinää?
alotuksessa puhuttiin, että lupasi tarjota kahvit. Ei päivän lounasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei odoteta. Odotetaan että mies ei tarjoudu tarjoamaan jos siihen ei ole varaa. Hän on vastuussa ihan itse omasta taloudestaan, treffinaisen ei tarvitse siitä sen kummemmin huolehtia.
Luitko ollenkaan tätä ketjua?
Vierailija kirjoitti:
Vihjeeksi jatkoon, joissakin pankeissa, lääkäriasemilla ym, on odotushuoneissa ilmaiset kahvikoneet. Seuraavat treffit sellaiseen paikkaan, voitte yhdessä esittää odottavanne omaa "aikaanne".
Tämä avaa keskusteluakin mukavasti.
Myös useimmilla kirkoilla tarjotaan jumalanpalveluksen jälkeen kirkkokahvit, sinne voisi tehdä seuraavat treffit, ei edes tarvitse esittää mitään. Tai niin no...
Itsellänikin käy sääliksi jutun tyttöä. Ei voinut tietää millaiseen p**kaan iski kätensä kun lähti ap:n kanssa treffeille kahvilaan ja otti vastaan surullisenkuuluisan paninin ja kaakaon. Nyt asiaa vatvottu ap:n toimesta ja parinkymmenen sivun verran vauvalla. Täysin normitouhua tytön käytös mielestäni, hän ei varmaan ajatellut aiheuttavansa mielipahaa tai kaatavansa kenenkään taloutta koska ap reteästi tarjosi.
Unohda se nainen, ja tsekkaa löytyisikö täältä viihdykettä ihan ilmaiseksi: https://www.vitsienvitsit.fi/aihe/laihialaisvitsit
Tulee halvemmaksi ja sopii aiheeseen :)