Onko järkeä mennä töihin 3000€/kk palkalla jos siitä jää laskujen yms. jälkeen saman verran käteen kuin tuista?
Onko järkeä mennä töihin 3000€/kk palkalla jos siitä jää laskujen yms. jälkeen saman verran käteen kuin tuista?
Kommentit (554)
Kolmen tonnin tuet, tai edes kahden tonnin saat jos isi maksaa niistä puolet.
Mikä siinä on että täällä tuet on aina ton kokoisia mutta tosielämässä ihmiset saa kihnuttaa tyyliin neljälläsadalla?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa. Töissä palkka nousee ajan myötä, kartuttaa taitoja, tutustuu uusiin ihmisiin, saa merkityksellisyyden ja onnistumisen kokemuksia. Palkka juoksee lomallakin ja usein lisäksi saattaa saada erilaisia luontoisetuja. On mahdollisuus saada ylennys ja siirtyä erilaisiin työtehtäviin tai parempi mahdollisuus saada hakemaansa uutta työtä. Eläkekertymä ja oikeus ansiosidonnaiseen työttömyyspäivärahaan myös plussaa.
Palkan noususta ei ole mitään hyötyä kun kaikki kallistuu enemmän ja veroihin sun muihin maksuihin menee 60% palkasta
ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on että täällä tuet on aina ton kokoisia mutta tosielämässä ihmiset saa kihnuttaa tyyliin neljälläsadalla?
En koskaan ole sanonut että on 3000€ tuet vaan tuosta palkasta jää laskujen yms jälkeen saman verran käyttörahaa kuin tuista kun joutuu kaiken maksamaan itse palkasta
ap
Näinhän se on. Tuttu rouva saa 400 ja hänen tyttärensä 200. Vuokra on 600. Äippä ei ole työkykyinen joten tytär keskeyttää opinnot ja menee töihin.
Varmaan mielummon ottaisivat sen brutto kolme tonnia mutta kun eivät saa.
Ei ennen kuin Suomeen saadaan kunnon oikeistohallitus, joka lopettaa kaikki tuet yksityisiltä ja yrityksiltä.
Onko järkeä elättää paarialuokkaa?
Voihan se olla, että 10000 palkasta jää saman verran käteen kun on maksanut kaikki laskut.
ap on hyvä ja jättäytyy työttömäksi, ni katotaan vieläkö harmittaa. 3000 palkasta päiväraha on n. 1500€/kk, josta maksat 20% veroa. Jokainen voi käydä työttömyyskassan tai kelan laskureilla tarkistamassa paljonko ne tuet OIKEASTI ovat ja tulla sitten tänne kadehtimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan ole sanonut että on 3000€ tuet vaan tuosta palkasta jää laskujen yms jälkeen saman verran käyttörahaa kuin tuista kun joutuu kaiken maksamaan itse palkasta
ap
Joudut kylläkin maksamaan itse omat laskusi olitpa työtön tai et.jos et maksa pääset edunvalvontaan.kolmen tonnin netto tuloista (kerroit itse että kysymyksessä on netto tulot )jää takuulla peruslaskujen jälkeen monia kertoja enempi kuin että olisit työtön.ei kannata vääntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, ei yksiasuvalle makseta ison omakotitalon lämmitys laskua.
100€/kk maksetaan minulle sähköstä yksiössä kela
ap
20 neliön asunto joo.sulla ei mene millään sähköön 100e/kk.kerro montako sulaketta sulla on huoneiston sulaketaulussa ja kerro paljonko sulla menee kilowatteja ja sähkön hinta.kela ei korvaa sulle tuommoisia sähkölaskuja.siitä on tehty päätöksiä että kohtuullinen sähkö korvataan.tiedän asian tarkalleen.
Varmaan joku 20 sulaketta, kilowatteja menee noin 1000kwh/kk
ap
Laskeppa itse paljonko 1000kwh maksaa.sun kämpässä ei voi olla 20 kpl sulakkeita.
Vierailija kirjoitti:
Takuueläkkeen saa siitä huolimatta vaikka ei ikinä tekisi päivääkään töitä
Niin nyt, mutta en laskisi sen varaan, että näin on myös kaukana tulevaisuudessa. Saattaa muuttua esim. niin, että takuueläkettä saavat vain varattomat.
Vierailija kirjoitti:
Voihan se olla, että 10000 palkasta jää saman verran käteen kun on maksanut kaikki laskut.
ap on hyvä ja jättäytyy työttömäksi, ni katotaan vieläkö harmittaa. 3000 palkasta päiväraha on n. 1500€/kk, josta maksat 20% veroa. Jokainen voi käydä työttömyyskassan tai kelan laskureilla tarkistamassa paljonko ne tuet OIKEASTI ovat ja tulla sitten tänne kadehtimaan.
Olen ollut yli 10 vuotta työtön eli kyllä tiedän mistä puhun
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
20 neliön asunto joo.sulla ei mene millään sähköön 100e/kk.kerro montako sulaketta sulla on huoneiston sulaketaulussa ja kerro paljonko sulla menee kilowatteja ja sähkön hinta.kela ei korvaa sulle tuommoisia sähkölaskuja.siitä on tehty päätöksiä että kohtuullinen sähkö korvataan.tiedän asian tarkalleen.
ap
Laskeppa itse paljonko 1000kwh maksaa.sun kämpässä ei voi olla 20 kpl sulakkeita.
Sulake kaapissa on noin 20 vipua kyllä minä itse tiedän
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Et millään saa 1000 kWh irti kuukaudessa .se on teknisesti mahdotonta.ja kerroppa paljonko tuo sähkömäärä maksaisi? Älä väännä enempää
Itse saan 2000e kuukausipalkkaa, josta jää noin 1350e/kk käteen verojen ja ulosoton jälkeen. Maksan 1100e vuokraa. Saan asumistukea 600e/kk ja lapsilisiä 300e/kk eli diskorahaa jää 1150e/kk.
Jos työ ei olisi helppoa etätyötä en viitsisi käydä työssä, vaan miettisin jotain muuta. Saisin muutaman satasen lisää palkkaa pyytämällä, mutta se ei näkyisi mitenkään itsellä vaan saattaisi jopa jäädä vähemmän rahaa käteen, kun ulosotto nappaisi vaan suuremman osan kuukausipalkasta ja Kelasta tulisi vähemmän tukia, koska suuremmat bruttoansiot.
Mistä tuista jää muka käteen niin paljon, että sitä voi verrata 3000 euron palkkaan laskujen jälkeen?
Mun palkka on nyt 2950 euroa ja elämä on todella paljon helpompaa ja stressittömämpää kuin aiemmalla alalla, jolloin jouduin tekemään silpputöitä ja olemaan aina välillä ilman töitä. Sain ansiosidonnaista, eikä todellakaan voinut syödä, asua ja harrastaa niin kuin nyt. Oli aina pelko, riittävätkö rahat kuukauden loppuun. Nyt minulla ei ole huolta rahasta, sillä palkka riittää oikein mukavaan elämään.
Olet tainnut elää jossakin kummallisessa hyväosaisten kuplassa, jos luulet tukia noin suuriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Joudut kylläkin maksamaan itse omat laskusi olitpa työtön tai et.jos et maksa pääset edunvalvontaan.kolmen tonnin netto tuloista (kerroit itse että kysymyksessä on netto tulot )jää takuulla peruslaskujen jälkeen monia kertoja enempi kuin että olisit työtön.ei kannata vääntää.
Kela maksaa kaikki laskut, ainut minkä joudun itse maksamaan on puhelinlasku ja sekin on vain pari kymppiä kuussa
ap
20 neliön asunto ja 1000 kWh/kk.kerrostalo ,täysin mahdotonta .sulaketaulussa ei voi olla 20 kpl sulakkeita.paljonko maksaa 1000kwh? Ei saa satasella..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kela maksaa kaikki laskut, ainut minkä joudun itse maksamaan on p
No ei kuule maksa .tarkastin asian henkilöltä joka on työtön työnhakija.
Noin puhutaan kun ollaan 30 ja yksinhuoltaja monelle lapselle. Mutta mieti sitä kun lapset muuttaa pois ja olet yksin 50-60 v ei tuloja eikä eläkettä tulossa. Nyt naurat mutta silloin itket