Paljonko on sähkölaskunne tältä päivältä?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, ei kiinnosta. Tammikuulta odotan 140-200 euron kulutuslaskua ja caruna muistaa sitten siirtolaskulla ja veroilla 3 kylmimmän kuun ajalta maaliskuussa... se lienee 600 euron luokkaa.
Kävin nyt sitten kuitenkin katsomassa kulutustietoja, 75 kWh mennyt eilen ja tänään ei ole ollut sen kummempi päivä. 8,3 sentin hintaan tuo on 6€ + siirto. Suorasähköllä ja puulla lämmitys.
Pörssisähköä käyttävänä mun joulukuun lasku on 18e 😁 nyt näyttää tammikuu olevan 3e että saattaa ehkä ylittää mun lasku sen 25e loppukuussa. Kun olin määräaikaisessa niin laskut oli aina 30-40e kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Puun poltto kiihdyttää ilmastonmuutosta
Biomassan poltosta vapautuva musta hiili kiihdyttää osaltaan ilmastonmuutosta. Musta hiili imee itseensä auringonvaloa ja siten lämmittää ilmastoa.
Myöskään biomassan polton kasvihuonekaasupäästöjä ei voi jättää huomioimatta. Suoraan piipun päästä mitattuna puunpolton hiilidioksidipäästö tuotettua lämpöä kohti on suurempi kuin fossiilisilla polttoaineilla.
Puun korjaaminen polttoon sekä alentaa metsän hiilivarastoa että heikentää tilapäisesti puiden ja maaperän kykyä sitoa hiiltä. Tällöin ei voida ajatella, että poltossa vapautunut hiilidioksidi sitoutuisi aikanaan takaisin kasvaviin puihin eikä puiden korjaaminen polttoon vaikuttaisi maapallon hiilitaseeseen.
Aito vihreäEi lämmitä puulla!!!!!
# vihreä liitto
Puulla polttavat ovat ilmastoterroristeja!!!Pullapolttajat ovat Narsisteja!!!!
Alinta saa
Ilmastonmuutos näkyy kyllä kun katsoo ikkunasta ulos.
Minulla on pörssisähkö. Joulukuussa tuli 12,4€ laskua ja tänään on mennyt jo yli eurolla, kun pesin pyykkiäkin. En nyt ole lähdössä kapinaan tai edes mielenosoitukseen.
Mulla pörssisähkö ja täällä kerrostaloluukussa tulee olemaan tasan 0€ kun aamukuudesta yö yhteen saakka on kaikki sähkö pois käytöstä. Pistin jääkaappipakastimenkin kiinni.
Oon kuumeessa ja kipee, joten tää päivä menee kuten eilinenkin peiton alla maatessa ja lukiessa. Ainoa mikä erottaa tuossa sähkön hinnassa että tv ei pyöri taustalla päällä. 5h päästä menee tv päälle.
Mulla patteri-led valoja joten pimeessä ei tartte olla.
kynttilänvalossa vain jääkaappi päällä eli alle 1€
Vierailija kirjoitti:
100€. Siinä meni 8kuukauden pörssisähkön hyödyt.
Nää sun samat valhetrollaus viestit ei mee läpi, sulla ole ikinä ollut pörssisähköä.
N. 1,5€ pörssisähkö
Päivän kulutus 0,80 kWh kerrostsloyksiössä. Matalammaksi en saa hilattua. Hyödynnän sisätiloissa aurinkokennolamppuja. Vara-akut ladattiin pari päivää sitten.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi vielä tietää paljonko on mennyt sähkö ja minkä hintaisella tunnilla. Viime päivinä kulutus on ollut 80-110kWh, josta suurin osa yöllä.
Nyt voin kertoa, että eilen meni sähköä n. 87kWh ja hinnan keskiarvo n. 72 c/kWh. Kallis päivä joka tapauksessa
Vielä tammikuu määräaikainen 5,14snt/kWh. Ei mitään käryä paljonko menee tänään, joulukuu oli 1342kWh. Pyykkikone ja tiskikone pyörii. Karjalanpaistin ja pannarin laitan leivinuuniin.
Marginaalin kanssa hinnaksi tuli 1,53 €. Tammikuun lasku tällä hetkellä 3,82 euroa eilinen mukaanlukien.
Normikulutus näillä pakkasilla 150 - 200 kwh, joten eilinen lasku olisi ollut yli 200 euroa. Juuri tuli eilisen tiedot sovellukseen ja 9 euroa meni eilen. Pörssisähkö siis on ja eilen aamukuudelta laitettiin kaikki pois päältä jääkaappia ja pakastinta lukuunottamatta. Kannatti siis olla hereillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi vielä tietää paljonko on mennyt sähkö ja minkä hintaisella tunnilla. Viime päivinä kulutus on ollut 80-110kWh, josta suurin osa yöllä.
Nyt voin kertoa, että eilen meni sähköä n. 87kWh ja hinnan keskiarvo n. 72 c/kWh. Kallis päivä joka tapauksessa
Meillä meni eilen 78kWh okt:ssa. Veroineen ja siirtoinen tais olla 83e.
5 päivän keskihinta silti vain 30cnt. Kyllähän tuo sitten taas tasaantuu jossain kohtaa
Nuo yksiöiden sähkönkulutusilmoittelut on vähän turhia tässä keskustelussa:)
Eilen meni 60e, pörssisähkö. Sähkölaskua kertyny tälle kuulle jo 90e. Sieltä tulee ihanan iso lasku tammikuulta. Hyvin menee.
Noin 10€ menee päivässä kovilla pakkasilla okt.
Eilen kului 251kwh ja maksoi n.20€ kiinteällä + siirto
2,5kwh meni eilen. Kiinteä 6.09cent/kwh vielä toukokuuhun asti.
kerrostalo 44neliöö
Ehkä euron, näkee sitten kun sähköfirman seurannat päivittyy.
Helenin 9,6 senttiä ja kulutus jotain 300 kilowattituntia.
Väreen määräaikainen sopimus 25 c / kw. Kulutus noin 5-6 kw. Kuukaudessa käytämme 200 kw:a / 54 € sähkölasku.
On hyvä kun pystyy ennakoimaan sähkölaskunsa loppusumman.