Onko teillä jollain lapsi, josta lapsen isä ei ole tietoinen?
Eli on voinut olla vaikkapa yhden yön juttu ennestään tuntemattoman kanssa tms. Entä tiedättekö ketään, jolla näin olisi? Onko pöätös ollut tietoinen, ettei lapsen isää edes yritetä tavoittaa?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälittää isättömät lapset
Vanha sääntö pätee edelleen; helpompi sitä on mies pakottaa isäksi kuin nainen äidiksi. - Joten jokainen mies joka on ehdottoman varma ja vakuuttusnut siitä, ettei halua isäksi tai edistää isättömien lapsien syntymistä niin varminta on harrastaa seksiä yskin lähes yhtä varmaa on vastakin pitää housut jalassa tai vähintään huolehtia tiukasti omasta ehkäisysytään, eikä ainakaan olettaa ja uskoa, että joku toinen sen tekisi.
Lapsen saamiseen yleensä tarvitaan molempien suostumus. Itsekkäiden päätöksien seuraukset pitää olla myös valmis kantamaan, eikä itkeä jälkikäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin harjoittelussa osiaalitoimistossa ja paikalla kävi nuori nainen lapsen kanssa. Hän ilmoitti selkeästi, ettei halua isyyden selvitystä. Hän oli päättänyt pitää lapsen yksin. Lapsen isä oli ilmeisesti ihminen, jolla oli liikaa omia ongelmia isänä olemiseen.
Minusta tämä nuori nainen ansaitsi kaiken kunnioituksen olemalla lapselleen ainoa vanhempi. Tällä nuorella naisella oli läheinen veli, joka oli heidän tukena. Minä olisin toiminut samalla tavalla, jos vastaava tilanne olisi tullut itselle eteen.
Lapsi pärjää mainiosti ilman biologista isää, jos ympärillä on muuta turvaverkostoa.
Olsikstkosamaa mieltä, jos olisit kohdannut miehen, joka ilmoittaisi, että hän muuten ei anna lasta enää lapsen biologisen äidin luo vaan aikoo vastaisuud
Kiitos tästäkin viisastelusta. - Tarkoitukseni ilm. epäonnistunut viisasteluni -liittyi lähinnä siihen. että kuinka edelleen osa haluaa ajatella, että se on aina mies, joka on, jos joku on joka ei kanna ja ota vastuuta lapsestaan, vaan vastuun kantaa ja ottaa aina lapsen äiti. Ja jollei äiti tee näin, niin lapsi huostaanotetaan viranomaisten toimesta tai lapsi menehtyy mutta sellaista ei vaan tapahdu, että meis ottaisi lapsen ja päättäisi, että lapsen on parempi elää erossa äidistään.
Mies ei voi ihan noin vaan ottaa lasta äidiltä, koska lapsen synnyttänyt henkilö, joka yleensä on äiti, on lapsen ainoa juridinen vanhempi ellei lapsi ole syntynyt avioliitossa tai isyyttä etukäteen tunnustettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha sääntö pätee edelleen; helpompi sitä on mies pakottaa isäksi kuin nainen äidiksi. - Joten jokainen mies joka on ehdottoman varma ja vakuuttusnut siitä, ettei halua isäksi tai edistää isättömien lapsien syntymistä niin varminta on harrastaa seksiä yskin lähes yhtä varmaa on vastakin pitää housut jalassa tai vähintään huolehtia tiukasti omasta ehkäisysytään, eikä ainakaan olettaa ja uskoa, että joku toinen sen tekisi.
Lapsen saamiseen yleensä tarvitaan molempien suostumus. Itsekkäiden päätöksien seuraukset pitää olla myös valmis kantamaan, eikä itkeä jälkikäteen.
Niinpä, Mutta kuten tämäkin ketju jo avauksessa antaa ymmärtää, niin osa haluaa kyllä ehdottomasti lapsen vaan ei lapselle toista vanhempaa, joka varovaisesti arvioni mukaan on 99% mies ja lapsen 2. biologinen vanhempi, jonka kanssa ei haluta jakaa ja kokea yhdessä (tai erikseen) kaikkea sitä mitä lapsi mukanaan tuo ja on sitä mieltä, että tärkeämpää on, että lapsi kasvaa ja varttuu tietämättä ja tuntematta koskaan omaa biologista alkuperäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Siskon pari muksua on laivapanon, mies ei tiedä. Kaksi varmuudella näin, kolmannesta en ole enää varma. Heillä on yhteensä viisi lasta.
Sitten pari nettituttua on myös hoitanut itsensä raskaaksi, kun mies ei ole enää kiinnostunut tekemään lapsia lisää. Silti ovat kiltisti suostuneet isäksi.. Toinen kertoo luovuttaneensa munasoluja kolmesti rahan takia. Mies ei tiedä asiasta mitään. En tiedä pitääkö paikkansa.
On sulla erikoiset piirit sitten.
Vierailija kirjoitti:
Olin harjoittelussa osiaalitoimistossa ja paikalla kävi nuori nainen lapsen kanssa. Hän ilmoitti selkeästi, ettei halua isyyden selvitystä. Hän oli päättänyt pitää lapsen yksin. Lapsen isä oli ilmeisesti ihminen, jolla oli liikaa omia ongelmia isänä olemiseen.
Minusta tämä nuori nainen ansaitsi kaiken kunnioituksen olemalla lapselleen ainoa vanhempi. Tällä nuorella naisella oli läheinen veli, joka oli heidän tukena. Minä olisin toiminut samalla tavalla, jos vastaava tilanne olisi tullut itselle eteen.
Lapsi pärjää mainiosti ilman biologista isää, jos ympärillä on muuta turvaverkostoa.
Miten niin ansaitsee kaiken kunnioituksen? Mikä pakko oli mennä sänkyyn ongelmatapauksen kanssa ja vielä ilman riittävää ehkäisyä? Lapsi kasvaa ilman isää tai ainakin ilman biologista isää tuollaisen toilailun vuoksi. "Lapsi pärjää mainiosti ilman isää" - Tilastot sanovat muuta! Aina näitä idioottimaisia päätöksiä ollaan kunnioittamassa. Järjetöntä.
ei itselläni
mutt kaverini pani yhden äipän paksuksi
sen perheen isä elättää/kasvattaa poikaa omanaan tietämättä totuutta
kaverini seuraa tilannetta sivusta
saa nähdä tuleeko totuus ilmi milloinkaan, esim veriryhmä tms
PS poika on ihan aidon isänsä näköinen :D
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Minulla ainakin lapsuus oli huomattavasti onnellisempaa kun biologinen isä ei ollut kuvioissa.
Vierailija kirjoitti:
ei sellasia ole olemassakaan
osalla vaan ei ole se isä läsnä
Biologinen isä uhkasi ensimmäistä kertaa viedä henkeni kun olin 8-vuotias. Kerran melkein onnistui siinä. Millä tavalla olin onnekas saadessani "elää", siis melkein kuolla, biogisen isän kanssa?
"Mies ei voi ihan noin vaan ottaa lasta äidiltä, koska lapsen synnyttänyt henkilö, joka yleensä on äiti, on lapsen ainoa juridinen vanhempi ellei lapsi ole syntynyt avioliitossa tai isyyttä etukäteen tunnustettu."
Tämä tietysti pitää paikkansa. - Mutta yritin kumota sitä myyttiä, että lapsen olsi aina parasta elää äitinsä rinnalla ja vierellä kun välillä tuntuu sille, että osa haluaa edelleen uskoa, että äiti rakastaa aina lastaan ja jos päihteitä ja lääkkeitä väärin käyttävä saa lapsen, niin hän paranee ja tokenee taikaiskusta ja lopettaa välittömästi päihteiden ja lääkkeiden väärin käytön ja hänestä tulee lastaan ylikaiken rakastava ja välittävä ja huolehtiva vanhempi joten jos ja tai kun lapsen isö päättäisi viedä lapsen mukanaan ja pyrkien siihen ettei lapsi tapaa ja vietä aikaansa edellä kuvatun klalatisen äitinsä kanssa syyllistyy vähintään lapsen kaappaukseen, josta häntä odottaa tuomio oikeudessa. Ja lapsen äiti voi uhriutua media ja kertoa kuinka häntä ei ymmärretty ja nähty miten hyvä ihminen hän olisi voinut olla lapselle. - Hänhänm käöytti jo ennen lapsen syntymääkin lääkkeitä paljon...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Minulla ainakin lapsuus oli huomattavasti onnellisempaa kun biologinen isä ei ollut kuvioissa.
Niinpä. Isäni teki kamapäissään itsemurhan kun olin lapsi. Ei vaikuttanut elämääni mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Biologinen isä uhkasi ensimmäistä kertaa viedä henkeni kun olin 8-vuotias. Kerran melkein onnistui siinä. Millä tavalla olin onnekas saadessani "elää", siis melkein kuolla, biogisen isän kanssa?
Elämä äitini ja hänen miehensä kanssa joka adoptoi minut, oli yhtä helvettiä. Kun täytin 16 lähdin kodista ja kun muuta ei ollut soitin bioisälle. Nyt olen asunut hänen luonaan jo pari vuotta. Valmistun ensi keväänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä äitini ja hänen miehensä kanssa joka adoptoi minut, oli yhtä helvettiä. Kun täytin 16 lähdin kodista ja kun muuta ei ollut soitin bioisälle. Nyt olen asunut hänen luonaan jo pari vuotta. Valmistun ensi keväänä.
Niin varmaan.
Tiedän naisen, joka nuorena eli aika hurjasti. Sai alle 20-v lapsen. Useampikin mies marssitettiin verikokeisiin. Jokainen oli väärä arpa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan.
Jos sinulla on jo bioisä niin ei sinua kukaan muu voi adoptoida.
Entinen naapurini onnistui melkein ujuttamaan lapsen väärän isän lapseksi, mutta oikea isä vaati testiä, koska osasi laskea.
Melkein harmitti, kun muutti pois, koska draama oli ihan viihdyttävää.
Kilttis ei pääse siittämään edes aviotonta lasta 🥺
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mun lapsen isä on Schumacher
No en varmasti ole!
Michael
Varmasti olen!
Harald.
Mulla on, esikoinen. Isää siis informoitiin kyllä raskaudesta, mutta kielsi olevansa isä ja väitti kivenkovaa että kuitenkin jonkun toisen lapsi. Loppujen lopuksi totesi jotain tyyliin "Ihan sama, tee abortti". Päätin kuitenkin pitää lapsen ja ryhdyin totaaliyksinhuoltajaksi, se tuntui oikealta päätökseltä ja sitä se onkin ollut. Eli isälle kyllä kerroin raskaudesta, mutta en ole ollut missään väleissä hänen kanssaan sittemmin, joten hän ei hyvin todennäköisesti tiedä lapsen olemassaolosta. Sosiaalityöntekijälle sanoin, että en tiedä kuka lapsen isä on, ja asia oli sillä selvä. En halunnut sellaista isää lapselleni, edes papereille. Nyt olen ollut pitkään parisuhteessa kunnollisen miehen kanssa ja meillä on yhteinen lapsi ja tämä nykyinen mies tulee upeasti toimeen esikoiseni kanssa.