Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syö ja liiku vartalotyypillesi sopivalla tavalla

Vierailija
05.01.2024 |

"Vartalotyypit voidaan jakaa karkeasti kolmeen ryhmään: ektomorfeihin, endomorfeihin ja mesomorfeihin. Ektomorfit ovat luonnostaan hoikkia, endomorfit pyöreitä ja mesomorfit lihaksikkaita.

Kun liikut ja syöt kehotyypillesi sopivalla tavalla, painosi ei jojoile ja kuntosi kehittyy."

Kaikki ei ole samasta puusta veistetty, vartalotyyppi on se mitä on. Mediassa vallitseva tyyppi on lähinnä ektomorfi naisilla ja mesomorfi miehillä. Jos on itse jotain muuta, on turha tuntea itsensä huonoksi. Kannattaa pyrkiä ottamaan haltuun se oma vartalotyyppi, eikä väkisin yrittää olla jotain muuta. 

https://anna.fi/hyvinvointi/liikunta/syo-liiku-vartalotyypillesi-sopiva…

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tyyppiä minä olen? Selkärankani on lähinnä löysän pehmeähkö, tykkään maata sohvalla sipsejä ja herkkuja mutustaen puhelin kädessä.

Olen varmaan treenannut väärän kehotyypin tekniikoilla, kun lihon aina vaan :(

Vierailija
2/18 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki liha tottelee kuria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä joa vartalotyyppi on löllerö sohvaperuna? Miten sitten liikutaan?

Vierailija
4/18 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä minä olen? Olen todella siro polvista alas päin, kädet ovat sirot, kaulani ja kasvoni ovat sirot. Mutta reiteni, takapuoleni, rintani ja vatsani kuuluvat enemmän sinne pyöreitten puolelle.

Vierailija
5/18 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä lähtis vetää näitä asioita liian monimutkasiks. Jokainen näkee minkälainen vartalo itellä on ihan peilistäkin. Siitä voi sitten lähteä täsmätreenaamaan just niitä paikkoja mistä ite ei pidä. 

Mulla esim maha on tällänen alue, mulla menee kaikki suoraan sinne eikä muualle. Sen takia mun tarvii olla tarkka omissa treeneissä että mä työstän paljon mun corea. 

Vierailija
6/18 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kehotyyppi on mesoformin ja ektoformin välimaastossa. Olen hoikka, mutta saan näkyviä lihaksia jo suunnilleen salin ovella kääntymällä. Ja olen nainen. Minkäänlaista taipumusta lihomiseen ei mulla ole.

Vierailija
7/18 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kehotyyppi on mesoformin ja ektoformin välimaastossa. Olen hoikka, mutta saan näkyviä lihaksia jo suunnilleen salin ovella kääntymällä. Ja olen nainen. Minkäänlaista taipumusta lihomiseen ei mulla ole.

*Morfin. Ei suinkaan formin :D Hitto mikä virhe.

Vierailija
8/18 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullukat vetävät tästä äärimmäiset copiumit  "no mun vartalontyyppi vaan on tämä"

Vierailija
9/18 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä minä olen? Olen todella siro polvista alas päin, kädet ovat sirot, kaulani ja kasvoni ovat sirot. Mutta reiteni, takapuoleni, rintani ja vatsani kuuluvat enemmän sinne pyöreitten puolelle.

Sä oot sitten endomorfi.

Vierailija
10/18 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän tyyppiä minä olen? Selkärankani on lähinnä löysän pehmeähkö, tykkään maata sohvalla sipsejä ja herkkuja mutustaen puhelin kädessä.

Ei millekkään tyypille kuulu makaaminen ja herkkujen mutustelu kuin ihan vähissä määrin.

Ap

Vierailija
11/18 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullukat vetävät tästä äärimmäiset copiumit  "no mun vartalontyyppi vaan on tämä"

Manosfääritrollit omaksuvat kaikki ajatuksensa angloamerikkalaisilta nuorten miesten hyväksikäyttäjiltä eivätkä edes vaivaudu kääntämään niitä kotimaan kielille.

Vierailija
12/18 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä lähtis vetää näitä asioita liian monimutkasiks. Jokainen näkee minkälainen vartalo itellä on ihan peilistäkin. Siitä voi sitten lähteä täsmätreenaamaan just niitä paikkoja mistä ite ei pidä. 

Mulla esim maha on tällänen alue, mulla menee kaikki suoraan sinne eikä muualle. Sen takia mun tarvii olla tarkka omissa treeneissä että mä työstän paljon mun corea. 

Kyllä esim monet endomorfin tyyppiset haaveilevat, että voisivat laihduttaa ja kuntoilla itsensä ektomorfin tyyppiseksi. Ei läheskään kaikki näe itseään realistisesti.

Ap

Vierailija
13/18 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä sen juuri huomaa. Mun ei tarvitse täsmätreenata mitään paikkaa, kun ei tule kertymiä.

T. Ektomorfi

Vierailija
14/18 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/18 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki liha tottelee kuria.

Täysin väärin, sekä kehonhuollon, että uskonnon kannalta!

Liha taipuu vain (Jumalan) armon edessä.

Armollinen kehonhuolto johtaa pysyvään, terveeseen lopputulokseen. Mieli taipuu rakkaudella.

Vierailija
16/18 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet selkeesti saimaan norppa-tyyppi,  sulle sopii beta-insinöörimies joka  jaksaa hakea herkkuja ,  liikunnaksi käy kellunta .

Vierailija
17/18 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ektomorfi ilmoittautuu, lajiksi valikoitui kestävyysjuoksu ja se oikeastaan sanelee pitkälti myös ruokavaliota, mutta näin on "paras" itselleni. Jossain kohden innostuin saliharjoittelusta ja haaveilin oikeasti lihaksikkaasta kropasta, mutta jos ei hämähäkkiraajaiseen ja huonosti painoa pitävään kroppaan tartu sellainen massava lihas, niin silloin se ei tartu vaikka kuinka joi proteiinipirtelöitä pitkin päivää ja treenasi ammattilaisen ohjeistuksella. 

Vierailija
18/18 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tässä nyt liikkuisi, maha ja selkä on niin lähekkäin toisiaan että en tiedä kumpaan koskee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi