Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako leivän itse leipominen taloudellisesti?

Vierailija
05.01.2024 |

Varmaan on vähemmän lisäaieita mutta sämpylä- ja leipäjauhot aika kalliita kaupassa.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan tänään ei kannata

Vierailija
2/75 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske itse. Riippuu ihan siitä, millaisesta leivästä pidät. Sämpyläjauhoja voi sekoittaa itsekin, ei ole pakko käyttää valmiita jauhosekoituksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunin lämmitys maksaa. Jos joskus teet uuniruokia, voi samalla lämmityksellä leipasta jotain.

Vierailija
4/75 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Leivän syömisen lopettaminen kannattaa: ei tarvitse ostaa leipää, ei levitteitä, juustoa, leikkeita, kurkkua tomaattia yms leivän päälle. Säästöä helposti 20-30 euroa viikossa.

Vierailija
5/75 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivän syömisestä tulee isänmaallinen olo? 

Vierailija
6/75 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kummallisia vastauksia aika helppoon kysymykseen.

Vierailija
7/75 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vehnä on halpaa ja tietää mitä leipäänsä laittaa. 

Vierailija
8/75 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, kyllä varmaan aineksien puolesta? Ostan itse -50% ruisleipää aika usein pakastimeen, se on jo melko edullista leipää.

Vierailija
9/75 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoista vehnää ei nykysuositusten valossa juuri pitäisi syödä ja kun katsoo kokojyväjauhojen hintaa nousee todella kysymys kannattaako. 

Vierailija
10/75 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnosta miksi ihminen syö leipää vielä vuonna 2024. 

Leivän syöminen on opittu tapa, jos ruokakustannuksia halutaan leipä on yksi turhakkeista, jonka voi jättää pois. 

Vierailija
11/75 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivissä ei juuri lisäaineita nykyään ole. Enemmän kotona saattaa jostain muovikulhosta tulla taikinaan ei-haluttuja aineita kuin leipomon leivästä. 

Vierailija
12/75 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnosta miksi ihminen syö leipää vielä vuonna 2024. 

Leivän syöminen on opittu tapa, jos ruokakustannuksia halutaan leipä on yksi turhakkeista, jonka voi jättää pois. 

Leipä on hyvää ja tuottaa suurta nautintoa. Lisäksi esim ruisleipä on erittäin hyvä kuitujen ja mineraalien lähde. Kaikki juureen leivotut leivät ovat imeytyminen mineraalien lähde. 

Vierailija
13/75 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen lasikulhossa taikinan, siihen tulee yleensä vehnäjauhoja ja kaurahiutaleita/neljän viljan hiutaleita. Halpaa ja hyvää. Ilman lisäaineita.

Vierailija
14/75 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uunin lämmitys maksaa. Jos joskus teet uuniruokia, voi samalla lämmityksellä leipasta jotain.

Leipasta-sanan käyttö pitäisi laissa kieltää.

Vierailija
15/75 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa, jos syö pelkkää valkoista vehnä/kaurahiutaleleipää. Kokojyväjauhot ja ruisjauhot tulevat jo kalliimmaksi.

Vierailija
16/75 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipoisin mielelläni kunnon ruisleipää mutta kaikki seudun kaupat ovat lopettaneet karkean ruisjauhon myynnin. Ja siitä Sunnuntai-jauhosta en nyt puhu. 

Vierailija
17/75 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkoista vehnää ei nykysuositusten valossa juuri pitäisi syödä ja kun katsoo kokojyväjauhojen hintaa nousee todella kysymys kannattaako. 

Kokojyvä ei ole yhtään kevyempää kuin puhdistettujen jauho. 

Vierailija
18/75 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leivissä ei juuri lisäaineita nykyään ole. Enemmän kotona saattaa jostain muovikulhosta tulla taikinaan ei-haluttuja aineita kuin leipomon leivästä. 

Leivän pahis ei ole lisäaineet vaan suola ja höttöhiilarit eli sokeri. Kaksi kansakuntamme hidasta tappajaa. 

Vierailija
19/75 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun leipasee vehnästä juurileipää tai chiapataa, niin kannattaa. 

Vierailija
20/75 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Leivän syömisen lopettaminen kannattaa: ei tarvitse ostaa leipää, ei levitteitä, juustoa, leikkeita, kurkkua tomaattia yms leivän päälle. Säästöä helposti 20-30 euroa viikossa.

Jaa, syön paljon leipää ja silti mulla menee max 6 euroa viikossa aineksiin. Margariinirasia kestää ainakin kuukauden. En tosin syö juustoa tai leikkeleitä, vaan laitan leivän päälle kasviksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi