Rakkaus ei vähene jakamalla
Olemme mieheni kanssa viisikymppinen pariskunta, jolla on yhteistä taivalta pian 30 vuotta takanaan. Tutustuimme parikymppisinä opiskelijoina, muutimme nopeasti yhteen ja parin vuoden jälkeen menimme naimisiin. Ensimmäisen lapsenikin sain ennen valmistumista yliopistosta. Myöhemmin lapsia tuli kaksi lisää.
Olimme nuorina hyvin omistushaluisia, jopa mustasukkaisia toisistamme. Jopa vieraan ihmisen kanssa tanssiminen saattoi aiheuttaa riitoja ja mökötystä. Neljänkymmenen ikävuoden jälkeen aloimme vapautua ja lopetimme toistemme kyttäämisen. Sovimme, että intiimiyttä saa olla muudenkin ihmisten kanssa, kunhan puoliso on henkisesti aina tärkein eikä vieraita ihmisiä tuoda kotiin.
Meillä kummallakin on melko harvinaiset harrastukset, jotka vievät paljon aikaa. En viitsi mainita niitä tarkemmin, koska piirit ovat pienet. Harrastusten parissa olemme tavanneet uusia ihmisiä, joista muutamien kanssa suhde on edennyt seksiin. Itse olen vapautunut viime vuosina ja seksuaalisuuteni on suorastaan ryöpsähtänyt esiin. On ollut ihania hetkiä monenikäisten miesten kanssa. Olen halunnut ja kokenut olevani haluttu. Miehenikin on tahollaan nauttinut kohtaamisista vieraiden naisten kanssa.
Olemme pitäneet lupauksemme toisillemme. Puoliso on kummallekin yhä ykkönen. Yllättävintä onkin ollut se, että keskinäinen suhteemme on entisestään syventynyt. Myös seksielämämme on parantunut, kun kummankin itsevarmuus ja ehkä taidotkin ovat kohentuneet. Meillä rakkaus ei ole vähentynyt vaan lisääntynyt, kun olemme irrottautuneet stereotyyppisestä parisuhdeajattelusta. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
N51
Kommentit (51)
Naisillehan tällainen aloittajan kertoma järjestely varmasti sopii kuin nenä päähän. Saa ihan luvan kanssa ja hyvällä omallatunnolla olla kenen kanssa tahansa milloin mahdollista ja milloin haluaa, eikä kumppanilla ole siihen mitään sanomista, koska näin on yhdessä sovittu ja saahan hän itsekin touhuta miten tahtoo muiden kanssa. Näissä vain tavallisesti on se epäsuhta, että nainen löytää/saa käytännössä aina vierasta, kun haluaa ja kun sellaisen kohtaa, siinä missä mies jää useimmiten statistin rooliin vaikka kuinka etsisi. Herättää useimmiten ulkopuolelle jäämisen tunteet, katkeruuden ja mustasukkaisuuden. Kyllä siinä "rakkaus" kukoistaa.
Suhteen avaaminen yksin liikkuvaksi kannattaakin tehdä vasta siinä vaiheessa kun on parina swingeröity kauan ja kokemusta on kertynyt, sekä keskustelua, keskustelua ja keskustelua.
Tuttujen kanssa yksin liikkuminen on tuolloin antoisaa, ja niistäkin on keskustelu ennen tapaamisia.
Aikuiset ihmiset - kyllä te osaatte! Lukekaa ja oppikaa
Vierailija kirjoitti:
Suhteen avaaminen yksin liikkuvaksi kannattaakin tehdä vasta siinä vaiheessa kun on parina swingeröity kauan ja kokemusta on kertynyt, sekä keskustelua, keskustelua ja keskustelua.
Tuttujen kanssa yksin liikkuminen on tuolloin antoisaa, ja niistäkin on keskustelu ennen tapaamisia.
Minä luen vain raamattua eikä siellä kehoteta moiseen synnin tekoon.
Olenkin jakanut, mutta ei mieheni ole kovin innoissaan hyvistä teoistani.
Vierailija kirjoitti:
Olenkin jakanut, mutta ei mieheni ole kovin innoissaan hyvistä teoistani.
Oletko kertonut jakamisesi tarpeeksi yksityiskohtaisesti ja tiettyjä kohtia liioitellen. Se voisi auttaa.
Tai sitten et ole vielä jakanut rakkautta tarpeeksi monelle ja usein. Ehkä ensi kerralla otat useamman jolle jakaa yhtä aikaa. Se on tehokkaampaa ajan käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä luen vain raamattua eikä siellä kehoteta moiseen synnin tekoon.
Lisääntykää ja täyttäkää maailma, anyone?
Raamattu ei mainitse mitään ihmissuhteista, viittaus perheeseen on viittaus samaan seurakuntaan.
Kyllä. Kuten toiseen ketjuun kirjoitin:
Meillä oli ongelmia seksihalujen lässähtämisen kanssa etenkin naisen puolelta pitemmässä ja vakiintunemmassa suhteessa. Juttelut aiheesta piristivät suhdetta ja seksielämää jo pelkästään juttelun tasolla, halut nousivat. Fantasioimme siis kokeiluista muiden kanssa, joka lisäsi samalla halua ja viettiä omaa kumppania kohtaan, kun ei heti siihen hätään ollut kolmansia tarjolla. Myöskin sen jälkeen, kun vieraita otettiin mukaan, oli mahtavaa kokea se huuma, jota voi kokea uuden henkilön kanssa seksiä harrastaessa vain kerran, mutta toisaalta vielä huomata, miten oman puolison paneminen sen jälkeen oli vieläkin mahtavampi "uudelleenyhdistymis" kokemus. Poissa ovat ne aikaisemmat laimeat ajat.
Jos meillä toinen alkaisi kertoa fantasioista muiden kanssa niin mulla lässähtäis halut kyllä sillä sekunilla. Menkööt sitte iha vapaasti mutta takasi ei oo tulemista.
Vierailija kirjoitti:
Jos meillä toinen alkaisi kertoa fantasioista muiden kanssa niin mulla lässähtäis halut kyllä sillä sekunilla. Menkööt sitte iha vapaasti mutta takasi ei oo tulemista.
Kaipaatko ymmärrystä kumppaniltasi, vaikka hän ei olisi aina kaikesta samaa mieltä kanssasi?
Jos kyllä, niin oletko koskaan ajatellut että se toimii näin molemmin päin?
Upeaa! Onnittelut kypsästä päätöksestä ja toimivasta parisuhteesta. Suhteita on monenlaisia ja jokainen luo itselleen sopivan sellaisen. Toivon, että olemme mieheni kanssa vielä joku päivä tuossa samassa tilassa kuin te.
No sitähhh!!!