Rakkaus ei vähene jakamalla
Olemme mieheni kanssa viisikymppinen pariskunta, jolla on yhteistä taivalta pian 30 vuotta takanaan. Tutustuimme parikymppisinä opiskelijoina, muutimme nopeasti yhteen ja parin vuoden jälkeen menimme naimisiin. Ensimmäisen lapsenikin sain ennen valmistumista yliopistosta. Myöhemmin lapsia tuli kaksi lisää.
Olimme nuorina hyvin omistushaluisia, jopa mustasukkaisia toisistamme. Jopa vieraan ihmisen kanssa tanssiminen saattoi aiheuttaa riitoja ja mökötystä. Neljänkymmenen ikävuoden jälkeen aloimme vapautua ja lopetimme toistemme kyttäämisen. Sovimme, että intiimiyttä saa olla muudenkin ihmisten kanssa, kunhan puoliso on henkisesti aina tärkein eikä vieraita ihmisiä tuoda kotiin.
Meillä kummallakin on melko harvinaiset harrastukset, jotka vievät paljon aikaa. En viitsi mainita niitä tarkemmin, koska piirit ovat pienet. Harrastusten parissa olemme tavanneet uusia ihmisiä, joista muutamien kanssa suhde on edennyt seksiin. Itse olen vapautunut viime vuosina ja seksuaalisuuteni on suorastaan ryöpsähtänyt esiin. On ollut ihania hetkiä monenikäisten miesten kanssa. Olen halunnut ja kokenut olevani haluttu. Miehenikin on tahollaan nauttinut kohtaamisista vieraiden naisten kanssa.
Olemme pitäneet lupauksemme toisillemme. Puoliso on kummallekin yhä ykkönen. Yllättävintä onkin ollut se, että keskinäinen suhteemme on entisestään syventynyt. Myös seksielämämme on parantunut, kun kummankin itsevarmuus ja ehkä taidotkin ovat kohentuneet. Meillä rakkaus ei ole vähentynyt vaan lisääntynyt, kun olemme irrottautuneet stereotyyppisestä parisuhdeajattelusta. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
N51
Kommentit (51)
Enemmän Suomen talvi vaikuttaa veneen elinikään kuin sen käyttäminen. Harvalla veneellä soudetaan edes 30 päivänä vuodessa, ehkä intohimoisimmilla verkkokalastuksen harrastajilla käyttöpäiviä on hieman tuota enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa! Mullaki on avoin suhde. Tosin siihe ei kuulu mun lisäksi muita enkä saa ees irtopanoja.
Sä voit heittää vapautuneen levotonta läppää muijille / kundeille. Meillä varatuilla ei ole tuota, edes avoimissa suhteissa - koska normit ne on meilläkin!
Mun normit on niin alhaset ettei mitää rajaa
Kuulostat terveeltä nuorelta mieheltä!
Kyllä poliisi kertaa sinulle rajat sitten kun olet alittanut ne, näinhän se on tehnyt myös aktiivipersujen postauksille.
Kyllähä se 61v kuulostaa nuorelta iäkkäämpien korviin. Mieheksi minulla tosin on väärä varustus jalkojen välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa! Mullaki on avoin suhde. Tosin siihe ei kuulu mun lisäksi muita enkä saa ees irtopanoja.
Sä voit heittää vapautuneen levotonta läppää muijille / kundeille. Meillä varatuilla ei ole tuota, edes avoimissa suhteissa - koska normit ne on meilläkin!
Kyllä poliisi kertaa sinulle rajat sitten kun olet alittanut ne, näinhän se on tehnyt myös aktiivipersujen postauksille.
Kyllähä se 61v kuulostaa nuorelta iäkkäämpien korviin. Mieheksi minulla tosin on väärä varustus jalkojen välissä.
Moi, palstanainen - jonka maalitolpat siirtyy vaikka routa on maassa :-D
- Millaiset pillunhuulet sulla on? Onko äijät imeneet ne vuosikymmenten saatossa roikkuvan runsaiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moi, palstanainen - jonka maalitolpat siirtyy vaikka routa on maassa :-D
- Millaiset pillunhuulet sulla on? Onko äijät imeneet ne vuosikymmenten saatossa roikkuvan runsaiksi?
Taitaa olla luetun ymmärtämisessä vikaa. Ei äijät oo imeny mitään huulia, johan sanoin ettei oo ees irtopanoja ollu.
Voi kun oliski joku itseä nuorempi mies saatavilla. Vaikka 48 vuotias. Sellanen joka tietää mitä naiset haluaa. Oikea guru.
Miksi miehet eivät halua rakastella kanssasi, N61?
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet eivät halua rakastella kanssasi, N61?
Varmaa vittumainen luonne ja "kaunis" ulkokuori
rumia ällöjä ukkoja joilla möhömahat ja roikkuvat rinnat. Kiitos ei! Kulli tosiaan lötskä, kuis muuten. Vaikkei sillä muutenkaan mitään saa.
Vierailija kirjoitti:
Yhtä varmasti kun uskon: ei o mun juttu, yhtä varmasti uskon: toisille sopii.
Sama kuin biseksuaalisuus: kiitos, ei naisia mulle. Joillekin kaikki käy... en siis tarkoita 'kaikki'...
Olen suvaitsevainen. Kun ei ketään loukata, satuteta, mieltä pahoiteta yms -> antaa palaa!
Tämä ei varmasti sovi kaikille, enkä ole sitä tyrkyttämässäkään. Useimmat tuttavammekaan eivät asiasta tiedä, koska pelkäämme tuomitsevaa suhtautumista.
Me puhuimme asiasta pitkään ennen kuin kymmenisen vuotta sitten otimme ratkaisevan askeleen. Tällä hetkellä olemme tyytyväisiä, mutta voi olla, että joskus palaamme takaisin perinteiseen parisuhteeseen, jossa ulkopuolisia seksikumppaneita ei ole. Siihen asti aion kuitenkin nauttia estoitta!
N51
Vierailija kirjoitti:
Onko jotain tavan kahvilaa tai ravitsemuusliikettä missä seksipositiiviset tapaavat kokoontua/käydä ?
Alkossa ne käy rohkaisua etsimässä!! Varakkaammat pyörii kotibileissä ja vetää kokkelia nokkaan, niin on vapautuneempi olo nussia ketä sattuu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko jotain tavan kahvilaa tai ravitsemuusliikettä missä seksipositiiviset tapaavat kokoontua/käydä ?
Alkossa ne käy rohkaisua etsimässä!! Varakkaammat pyörii kotibileissä ja vetää kokkelia nokkaan, niin on vapautuneempi olo nussia ketä sattuu!
Itse liikun seksi-, kinky- ja fettaripiireissä täysin raittiina enkä ole ainoa. Etanoli kuuluu liuottimiin; älä juo sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse liikun seksi-, kinky- ja fettaripiireissä täysin raittiina enkä ole ainoa. Etanoli kuuluu liuottimiin; älä juo sitä.
Ne on siis nuo lahkolaiset jokka noissa käy. Ei kyllö yllätä yhtään.
Kylläpäs tämä keskustelu otti jännän suunnan kesken kaiken...
Mulla kolme huonoa kokemusta olla polysuhteessa, viimeisen jälkeen totesin että ei tästä tule mitään. Vaikka itse on eettinen ja huomioi toista niin ei auta kun se toinen osapuoli pöljäilee. Päätin että en ala enää rikkomaan itseäni vaan olen ainoastaan yhden ihmisen kanssa. Eli täysin päinvastainen tilanne :D En usko että enää tulee edes tarvettakaan miettiä mitään suhteen avaamista.
Olen kyllä miettinyt asiaa että tällaiset järjestelyt varmasti kestävämpiä kun ensin ollut suhteessa kumppanin kanssa monia monia vuosia, tai kymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
No jopas on erikoinen harrastus kun sen parista löytyy tavan takaa juuri sopivassa ikähaarukassa olevia vapaan seksin harjoittajia.
Jos tilanne olisi oikeasti tuollainen, ei sinun tarvitsisi keneltäkään seksiä kysellä vaan kyllä sana kiertää ja sinut tiedettäisiin varatuksi puumaksi jolta saa helposti.
Ottaa ilmeisesti koville toisten elämä... Tiedoksi sivusta: naiselle, joka nauttii elämästä tuolla tavoin ei paljon paina nettirandomien huutelut: "... sinut tiedetään varatuksi puumaksi, jolta saa helposti." Nuo naiset ottavat mitä haluavat, valinnanvaraa on.
Nyt sinua harmittaa kun kaikella älyllisellä kapasiteetilla rakentamasi trollaus haihtui kuin vappupallon helium.
Vierailija kirjoitti:
Nyt sinua harmittaa kun kaikella älyllisellä kapasiteetilla rakentamasi trollaus haihtui kuin vappupallon helium.
Jos tarkoitat trollauksella tahallista provosointia, niin siitä ei ole kyse. Monilla muilla taitaa se olla suurin huvi, kun lukee tätäkin keskustelua. Se on sääli, sillä parhaimmillaan nettikeskustelutkin voivat olla hyvin antoisia ja syvällisiäkin.
Mutta minä kyllä vetäydyn näin pakkasiltana vällyjen väliin ihan oman mieheni kanssa. Rakkautta ja ihanaa alkanutta vuotta kaikille 😊
N51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakkaushömppä on naisten juttuja. Miehet vain tekevät tarpeensa reikään, eikä ole niin väliä kenessä se on.
Tärkeämpää onkin millaiset sen reiän reunat ovat. Viivapillu on tylsä, mitätön. Omistajistaankin usein nolon näköinen.
No on aina heikoissa kantimissa jos pillussa merkitsee ja tuntuu vain reijän reunat. Itselle merkinyt kyllä eniten se, mitä reunojen sisällä on, millainen elävyys ja ote kullista. Mitä parempi, niin sen paremmalta näyttää omistajakin. Mutta ehkä se on miehiin päin olevalla eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Sama kuin biseksuaalisuus: kiitos, ei naisia mulle. Joillekin kaikki käy... en siis tarkoita 'kaikki'...
Olen suvaitsevainen. Kun ei ketään loukata, satuteta, mieltä pahoiteta yms -> antaa palaa!
mutta: varo, ettet satuta itseäsi, tehtyä ei saa tekemättömäksi, jos katumus iskeekin🤔
Nää kirjoitukset, missä on tekstiä boldattuna, kannattaa kyllä aina skipata alapeukun kanssa. Rasittava tyyppi 😤😤 ja huono ulosanti. Sori siitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on siis nuo lahkolaiset jokka noissa käy. Ei kyllö yllätä yhtään.
Siksi ne siis mainostaa aina että jeebus tulee kun puhuvatki näistä hommistaan. Ihan kyllä ymmärrettävää että lähtee helpommin erilaisiin porukoihin jos on luontaista taipumusta siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mutta: varo, ettet satuta itseäsi, tehtyä ei saa tekemättömäksi, jos katumus iskeekin🤔
Nää kirjoitukset, missä on tekstiä boldattuna, kannattaa kyllä aina skipata alapeukun kanssa. Rasittava tyyppi 😤😤 ja huono ulosanti. Sori siitä
Mitähhh???
Koskee veneitä uusimistarve, ei järviä😉