Muita, joilla Rybelsus ei ole tehonnut?
Olen käyttänyt Rybelsusta kohta 8 viikkoa, ensin 4 viikkoa 3 mg ja nyt reilu 3 viikkoa 7 mg. Paino ei ole pudonnut lainkaan. Ensi viikolla alkaa 14 mg ja ajattelin, että kokeilen sitä kuukauden ja jos ei mitään tulosta tule, lopetan käytön sitten siihen. Kallista on käyttö enkä viitsi turhasta maksaa.
Äärimmäisen pettynyt olen, työkavereilta on paino lähtenyt heti laskuun, minulla ei ole vaikuttanut mitenkään. Ja pudotettava kyllä on, bmi on 32. Eipä ole ollut muitakaan oireita kyllä, närästystä vähäsen, mutta ei esim. pahoinvointia, ruokahaluttomuutta tms. ollenkaan.
Tarkoittaako Rybelsuksen toimimattomuus sitä, että lihavuuden syynä ei ole suolistobakteerien vähyys vai miten se pitäisi tulkita? Vai onko minulla suolistobakteerien määrä niin alhainen, että vaikutukset alkaa näkyä vasta suurimmalla annostuksella?
Kommentit (43)
Paino helposti jumittaa, jos syö liian vähän. Pitäisi syödä riittävästi terveellistä ruokaa ja liikkua, enkä tarkoita mitään parin tunnin salirääkkiä tai juoksulenkkiä. Jos vaan makoilee koko päivän niin energiankulutus on hyvin pieni. Kävely, liikuskelu, siivoaminen yms. kotiaskareet lisäävät energian kulutusta. Liian vähäinen energiansaanti kerryttää nälkävelkaa, joka voi johtaa ahmimiseen.
Rybelsus ilman reseptiä - https://euhealth24.com/fi/drug/rybelsus Olen pudottanut yli 14 kiloa, enkä ole muuten joutunut paljoa muuttamaan ruokavaliotani tai liikunnan määrää.
Törkee alku! Kaikki ei SYÖ itseään lihavaksi!!!!!!!!!!
Muistattehan käyttää ehkäisyä, jos nuo lääkkeet alkaa toimia, monia yllätysraskauksia on tullut. Eli lihavuus aiheuttaa hedelmättömyyttä.
Siis jos ei ole aikomus lisääntyä.
Olen käyttänyt Rybelsusta nyt n. 15kk ja paino on pudonnut n. 15kg. Hidasta ja kallista, mutta minulla ei ole kiire eikä taloudellisia ongelmia.
Mitään sivuvaikutuksia ei ole ollut. Pystyn syömään normaaleja annoksia, ei mitään desi kasvissosekeittoa ja kaksi kirsikkatomaattia -tyyliin. Tunnen nälkää. Se missä huomaan eron on makeanhimon katoaminen, annoskoon normalisoituminen ja sellainen tasainen olo. En ajattele koko ajan ruokaa.
BMI oli aloittaessa 40, nyt 35. Pyrin saamaan vielä toiset 15kg pois ja sitten olen tyytyväinen. Kaikki tuon jälkeen on extraa. Käyn salilla ja liikun paljon ja tavoitteeni on olla vahva ja hyväkuntoinen, vaikka sitten olisinkin ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt Rybelsusta pari kuukautta, enkä ole laihtunut kuin kilon verran. Jatkuva väsymys, vatsa toimii huonosti, muut valittaa että haisen ja omassakin suussa maistuu koko ajan kananmunaröyhtäisy. En syö paljon, sokereita olen vähentänyt todella paljon, mutta syön kuitenkin hiilareitakin.
Aamulla ruisleipä, kalkkunaleike ja kevytjuusto sekä lasi maitoa.
Lounas salaatti (yleensä kana) ja kevyt salaattikastike
Välipala rasvaton jogurtti tai 2 keksiä tai kakkupala tai ei mitään
Päivällinen ruokaa n. 1dl
Iltapala ei mitään tai sama leipä kuin aamulla
Ei varmaan kaikkein terveellisin ruokavalio, mutta aiempaan verrattuna huomattavasti kevyempi ja vähäsokerisempi.
En vaan tiedä, kauanko tätä kannattaa jatkaa, kun olen nykyään lihavuuden lisäksi myös haiseva ja kuoleman väsynyt. Läski ei näköjään halua lähteä minusta.
Laihtumiseen sinänsä kuuluu, että alkaa hieman henki haisemaan joskus. Siis kun on miinuskaloreilla, niin alkaa tulemaan paaston oireet. Ei oikein voi mitään.
Usein oikein hoikat ihmiset myös haisee vähän "ketoosille", ja haju on vahvempi, jos ruokailusta on aikaa.
Indikoiko pahoinvoinnin ym. oireiden puuttuminen sitä, että lääke ei toimisikaan? Itse aloitin rybelsuksen vasta viikko sitten. Mitään sivuoireita ei ole tullut, ei kyllä mitään muutakaan.
Vierailija kirjoitti:
Indikoiko pahoinvoinnin ym. oireiden puuttuminen sitä, että lääke ei toimisikaan? Itse aloitin rybelsuksen vasta viikko sitten. Mitään sivuoireita ei ole tullut, ei kyllä mitään muutakaan.
Samaa mietin, aloitin uudestaan 3 mg, nyt ei pahaa olo ole, mut näläntunne ennallaan. Eka kerran kun alotin, tuli tosi huono olo enkä pystynyt syömään.
Minulla verensokerit tippuu liian alas. Tulee "aikaansaamaton" olo, väsyttää
Elimistö ei lähde polttamaan varastoa.
Jos siirrän iltapäivään lääkkeen oton, jatkuva nälkä seuraa lääkkeen ottoa. Kaiken kaikkiaan olen melko väsynyt.
Toistaviikkoa 14mg menossa. 5kg kaikkiaan paino pudonnut.
5kk olen syönyt 14mg ja ohjeita noudattanut. Ei ole paino tippunut grammaakaan.
2 viikkoa takana 3 mg, ja 2 kiloa lähtenyt.
Söin 1kk 3mg annosta ja syön nyt toista kuukautta 7 mg annosta, enkä huomaa mitään muutosta kropassa. Vaatekoko ei ole pienentynyt yhtään. Itse asiassa tuntuu, että olen vain lihonut lisää.
Pahoinvointia oli ehkä viisi ensimmäistä päivää 3mg annoksella ja sen jälkeen ei mitään.
Ajoittainen ripuli ja musertava väsymys sen sijaan on tullut. Jaksan työpäivän ja that's it. Ei jaksa tehdä mitään muuta kuin pakolliset kotityöt enkä aina sitäkään. Nukun 10-12 h yössä. Onneksi tulee edes työmatkat ulkoiltua (40min/päivä), muuten olisin varmaan haamu.
Nälkää tämä pitää kyllä poissa, mutta sivutuotteena se, että ei tule myöskään juotua, koska ei ole janokaan. Joskus saattaa mennä koko päivä, etten juo lasillistakaan. Onneksi nyt alkaa kylmä kausi ja teetä tulee latkittua lämpimikseen.
Söin jo alun perin lautasmallin mukaan, mutta ihan hervottomia annoksia -- otin lisää joskus 2x. Syödessä nopeasti mitta täynnä, joten lisää ei tule enää otettua. Leipää (se oli kyllä jo siemenruisleipää) menee enää 1/4 entisestä määrästä, kun on jo maha täynnä.
Harmi, että mieliteot (sipsit ja pähkinät) eivät ole kadonneet. Positiivista on se, että nyt 140g sipsipussi riittää viideksi päiväksi. MUTTA: En ole koskaan ollut makean ystävä, nyt tekee mieli myös karkkia/suklaata. Lisäsin aterian proteiinia hiukan, jos se auttaisi, mutta selkäranka makean suhteen pettää vähintään kerran viikossa.
Lääkkeen otan joka aamu samaan aikaan desilitran vettä kanssa ja syön vasta 1-1.5h sen jälkeen. Eli otan lääkkeen ohjeen mukaan.
Olen "vain" lihava, muuten ei ole vaivoja eikä lääkityksiä. Toivoin niin, että tästä olisi minullekin apua, mutta näyttää siltä, että olen joko loppuelämäni väsynyt tai lihava. En halua lopettaa lääkettä, koska toivon että sen avulla opin säätelemään ruuan sisäänottoa, mutta eihän tämäkään ole elämää.
No eikä ole.Se on laihdutuslääke kellä on Diabetes älä puhu paskaa.
Jos haluat laihtua, on parempi käyttää Wegovyä kuin Rybelsusia...
Ei mitään muutosta, käyttänyt noin vuoden. Ei vaikuta mulla mihinkään ruokaan liittyviin mielihaluihin tms.
Minulla oli hyvin samanlainen kokemus alkuvaiheessa, eikä paino lähtenyt heti laskuun. Lääkärini kuitenkin sanoi, että vaikutukset voivat näkyä hitaammin ja että annostuksen nosto voi olla ratkaisevaa. On myös hyvä muistaa, että vaste voi vaihdella paljon yksilöittäin. Löysin hiljattain lisää tietoa Rybelsuksesta ja sen tablettimuodosta https://medilux.fi/semaglutidi-tablettimuoto/ ja se auttoi ymmärtämään paremmin, miksi toisilla tulokset näkyvät nopeammin kuin toisilla. Ehkä kannattaa seurata vielä hetki ja katsoa, miten keho reagoi suuremmalla annoksella.
NO katos ku niitä elintapoja pitäs kans muuttaa....
Miten teillä on verensokeriarvot muuttuneet lääkkeen myötä?
Mä olen vasta menossa lääkäriin hakemaan reseptiä. Paastoarvot muista lääkkeistä huolimatta 7 - 8 välillä. Paino indeksi 37,5 eli saan varmaan korvattavuudenkin.
Laihduttaminen sinäänsä ei kiinnosta, mutta veriarvot pitäisi saada kondikseen. Ei vissiinkään onnistu ilman painonpudotusta. Jardiancella paino tippui melkein 10 kg ja arvotkin parani mutta lääkäri kontrollissa esitti vaihtoehtoja ja yksi oli just Ozempic/Rybelsus.
Onko tuo joku oikea lääke muka? Kuulostaa vitsiltä 🤣
En ole ap, mutta vastaan kuitenkin. Minä olen vähentänyt syömistä kaiken kaikkiaan. Syön edelleen kaikkea, mutta ehkä n. puolet vähemmän (kalorit 1200-1600 per päivä) . Jätin myös karkit kokonaan, koska paino ei pudonnut yhtään ensin. Nyt 6 kuukautta takana, bmi laskenut 32-30 eli hyvin maltilla on paino pudonnut (6 kg). Pudotettavaa vielä 12 kg, mutta ei kyllä tällä lääkkeellä lähde, koska viimeiseen 6 viikkoon ei ole paino pudonnut enää yhtään.