Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä luontaislääketiede tai muut hörhöt sanovat, mistä ihottuma johtuu?

Vierailija
05.01.2024 |

Minulla oli vaikea atooppinen ihottuma vuosien 1990-2018 välillä. Keskivahvat kortisonit, valohoito, kaikki keinot käytössä. Välillä koko vartalo oli ihottumassa. Sen jälkeen kortisonit ovat vanhentuneet kaapin pohjalle.

Länsimainen lääketiede ei anna mitään syytä. Mitä luonnonlääketieteet sanovat, mistä ihottuma johtuu? 

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kertoisin sinulle itselleni tepsiviä keinoja, kun nimittelet minua hörhöksi.

Mene sinä vaan hakemaan lääkereseptejä koululääketieteen edustajilta, siihen ovat saaneet hyvän koulutuksen. Minulle etsittiin syy, mistä ihottuma johtui ja hoidettiin syytä, jolloin oire parantui.

Vierailija
2/28 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ruokavaliosta, niiku muutki vaivas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kertoisin sinulle itselleni tepsiviä keinoja, kun nimittelet minua hörhöksi.

Mene sinä vaan hakemaan lääkereseptejä koululääketieteen edustajilta, siihen ovat saaneet hyvän koulutuksen. Minulle etsittiin syy, mistä ihottuma johtui ja hoidettiin syytä, jolloin oire parantui.

Oi anteeksi. Minulle hörhö tarkoittaa ihmistä, joka uskoo muuhunkin kuin länsimaiseen tieteeseen. Itsekin olen hörhö, mutta en tiedä vastausta kysymykseeni.

En kysele apua. Mihin minä tarvitsen mitään lääkäriä, hörhöä tai nomilääkäriä, jos minulla ei ole ollut ihottumaa vuoden 2018 jälkeen?

Vierailija
4/28 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atooppisessa ihottumassa lääkkeet ja voiteet hoitavat vain oireita. Vastaan samoin kuin eka viestittäjä, miksi kertoisin ap:lle toimivan hoidon kun hörhöksi haukkuu :)

Vierailija
5/28 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria Nordiinilta olisi kiva kuulla tähän selitys.

Vierailija
6/28 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maria Nordiinilta olisi kiva kuulla tähän selitys.

juuri Nordinin tai jonkun rosen-terapeutin, jonkin intuitiivisen parantajan tms näkemystä haen. En löydä googlaamalla.

tiedän, mikä muuttui elämässäni vuonna 2018. Haen vahvistusta, onko tämä sattumaa.

Vierailija
7/28 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
8/28 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio pielessä tai yliherkkyys/allergia johonkin normaaliin asiaan

Vierailija
9/28 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Käy allergia testeissä. Ja lekurissa ettei ole syyhy. Atooppista ihoa ei voi korjata, vaan rasvailla. Iho tykkää välimeren ilmastosta, sopivasti lämpöö ja kosteutta ?

Vierailija
10/28 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi annatte ap:lle ihottuman hoito-ohjeita, kun kerta hän jo aloituksessa kertoo, ettei hänellä ole ollut ihottumaa vuoden 2018 jälkeen?

Vierailija
11/28 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sait koronaviruksen 2019 ja se nitisti sen mikä ihottuman aiheutti.

Vierailija
12/28 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shamaani Sampo L osaisi vastata tuohon, ehkä. Olisko joku pesuaine tai kemikaali, allergia, stressi, taipumus geeneissä atopiaan tms. Ilmastokin jo. Osa puhuu palstalla syyhystä, taitaa olla eri keskustelut ne.

Vierailija
13/28 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lievä atopiani lieveni vielä lisää, kun ryhdyin karppaamaan, eli jätin kaikki viljat pois ja rupesin käyttämään reilusti kotimaista eläinrasvaa, enimmäkseen voin ja kerman muodossa. Jo gluteeniviljat pois jättämällä ihottuma lieveni, jonkin aikaa söin vielä kauraa, kunnes jätin senkin pois.

Nyt jo 12 vuotta tätä, koskaan en ole ollut näin terve noin yleisesti ottaen ja se atooppinen ihottuma oireilee enää kovassa stressissä (meni vuoden sisään työpaikka, treeniseura ja äiti, niin tuli sitten jonkin verran ihottumaa) tai jos oleskelen tilassa, jossa on homemyrkkyjä (myös jo kuivatun vesivahingon jäljiltä, se aspergilluksen kakka pysyy siellä rakenteissa, vaikka vesivahinko olisi kuivattu ja korjattu) tai lasivillapölyä. 

Vierailija
14/28 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle on jäänyt takataskuun vihaa ja suuttumusta. Ehkä kateutta tai mustasukkaisuutta. 

Vierailija
15/28 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä jatkoksi edelliseen, kun unohtui vastata siihen, mistä se atooppinen ihottuma johtuu: 

Atoopikoilla on ymmärtääkseni pieni geenivirhe, joka tekee sen että ihon oma rasva ei  estä kosteuden haihtumista iholta niin hyvin kuin pitäisi ja ilmeisesti ei myöskään suojaa ihoa niin hyvin kuin pitäisi.

Toinen juttu mikä minulle on olennainen on se, että en käytä koko kroppaa suihkussa, jos pitää pestä vain vaikka kainalot tai jalat. Peseskelen tarvittaessa osasia erikseen ja käyn suihkussa kokonaan ehkä kerran kuussa. Onneksi olen myös lähes hajuton, kainalot ovat ainoat jotka lievästi saattavat haiskahtaa ja niitä peseskelen siis ihan lavuaarissa erikseen. Suihkussa en käytä saippuaa kuin kainaloihin ja jalkoihin. Tukan pesen omenaviinietikalla. 

Vierailija
16/28 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä jatkoksi edelliseen, kun unohtui vastata siihen, mistä se atooppinen ihottuma johtuu: 

Atoopikoilla on ymmärtääkseni pieni geenivirhe, joka tekee sen että ihon oma rasva ei  estä kosteuden haihtumista iholta niin hyvin kuin pitäisi ja ilmeisesti ei myöskään suojaa ihoa niin hyvin kuin pitäisi.

Toinen juttu mikä minulle on olennainen on se, että en käytä koko kroppaa suihkussa, jos pitää pestä vain vaikka kainalot tai jalat. Peseskelen tarvittaessa osasia erikseen ja käyn suihkussa kokonaan ehkä kerran kuussa. Onneksi olen myös lähes hajuton, kainalot ovat ainoat jotka lievästi saattavat haiskahtaa ja niitä peseskelen siis ihan lavuaarissa erikseen. Suihkussa en käytä saippuaa kuin kainaloihin ja jalkoihin. Tukan pesen omenaviinietikalla. 

Miten geenivirheeni on sitten parantunut vuonna 2018? En rasvaa itseäni edes perusvoiteella enää. 

ap

Vierailija
17/28 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on joku käsittelemätön trauma, joka ihottuman on aiheuttanut. 

Vierailija
18/28 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten geenivirheeni on sitten parantunut vuonna 2018? En rasvaa itseäni edes perusvoiteella en

Ei se ole mikään geenivirhe. Keho oireilee energian vuoksi. Kokonaisuus ratkaisee. Flunssia tulee ja menee sekä kaikkea muuta normaalia. Monessa asiassa on perää mutta järki pitäisi olla päässä kun tehdään asioita. Olen itsekin kokeillut elämäni aikana kaikenlaisia asioita myös tutkimusmielessä, näistä on kiva puhua ja toistenkin kokemukset opettavat paljon. Hyviä kommentteja täälläkin.

Vierailija
19/28 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on joku käsittelemätön trauma, joka ihottuman on aiheuttanut. 

Traumat eli elämän kokemukset vaikuttavat meihin moninkin tavoin. Ei se kuitenkaan mistään yksittäisestä tapahtumasta johdu. Puhutaan myös ihmisen traumatisoitumisesta joka on käytännössä jonkinlaista järkyttymistä. Järkyttyminen vaikuttaa ihmiseen joskus kokonaisvaltaisesti, ihminen voi "järkyttyä kuoliaaksi". 

Vierailija
20/28 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio/liikaa viljaa. Ja stressi/henkinen hyvinvointi ainakin itsellä vaikuttaneet enenemmän kuin mitkään lääkkeet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan