Määräaikaisen sopparin tehnyt, säästätkö huomenna?
Minulla ainakin sauna ja ulkoporeamme huomennna illalla päällä. Tv 7c/kwh
Kommentit (60)
Elän normaalisti. Saunalle ja pyykinpesulle ei ole huomenna tarvetta, ruoat on tänään tehty. Kylmälaitteet ja ilmankostuttimet vievät minkä vievät.
Pörsslisähköiset hoitaa säästämisen.
Kulutetaan sähköä muutenkin niin vähän, ettei juurikaan ole säästettävää. Okt ja 2 hlöä, sähköä kuluu 8-10 kWh vuorokaudessa. Jos oikein on erikoista, tyyliin uuni ja auton sisätilanlämmitin ja pesukoneet samana päivänä, voi mennä jopa 16. Mutta huomenna normipäivä.
Säästän aina sähköä, joten elän ihan normaalisti. Saunaan en mene huomenna, kuten en joka viikko muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
En varmana. Pörssisähköläiset ovat tämän sodan aloittaneet ja varmasti tuhlaan niin paljon kun sielu sietää.
No sinä oletkin idiootti joka maksaa satasen siitä ettei naapuri saa vittäkymppiä.
No en paljon muutenkaan käytä sellaisiin kohteisiin, joissa paljon sähköä kuluisi. Otin valmista ruokaa pakastimesta jääkaappiin, niin ei tarvitse uunia lämmittää.
Vähemmän valoja voisin käyttää, mutta ei niillä taida olla mitään merkitystä. Pitää varmaan vettä keittää termokseen kahvia varten, jos juuri aamulla voi katketa sähköt.
Teen vuorotyötä ja sen takia olen ottanut kiinteän määräaikaisen vähän kalliimman sopimuksen. Ihan normaalisti elän huomennakin. Pesen pyykkiä varmaan aamulla ja loppu päivän talo lämpiää sähköllä, kun olen töissä. Vapaalla voin ottaa vaikka sähköt pois, polttaa puilla yms, mutta kuten sanottu, olen tehnyt sopimuksen ihan sen takia, että en voi kellosta katsoa halpoja hintoja ja elää sen mukaan, niin pätee nyt näinkin päin.
Entäs jos ei pääse mammapalstallekaan, kun sähköt on poikki?
Ihmettelen näitä säästökehotuksia, koska olen aina pyrkinyt säästämään sähköä vanhassa omakotitalossa asuvana. Ja tietenkin nyt on ihan äärikonstit (paremmat/pahemmat kuin lehtien vinkit, ja myös ne) käytössä, kun sähkö on superkallista ja siitä on ajoittain pulaa.
Pakko laittaa lämmitys täysille jos sattuu sähköt katkeamaan niin ei viilene talo niin nopeasti.
Säästän. Säästän noin 1,90€ jokaisesta kilowatista jonka käytän ja tavoite olisi saada 100-200 euron säästö eli teen paljon uuniruokia,saunon ja laitan lämmitykset täysille kun kerrankin sähkö on halpaa 🤗
Huvitti kun sähköpostiin tuli viesti, että rajoitathan sähkönkulutustasi . Miksi ihmeessä pitäisi? Antaa niiden säästää sähkönkäytöstä joille se on kallista. Hölmöä minun olisi heidän takiaan sähkönkäyttöäni rajoittaa. Mitä MINÄ siitä hyötyisin? Todennäköisesti pörssisähkön hinta nousee mitä enemmän sähköä nyt käytetään, mutta mitäpä se minua haittaisi? Ei ole minulta pois.
En säästä, 4,55snt/kWhlla mennään. Ulkoporeallas lämpeää ja saunassa käydään pitkän kaavan mukaan ystäväporukan kanssa. En ala perumaan pitkään suunniteltuja illanistujaisia sen vuoksi että sähkö on joillekin muille kallista.
Normaalia etätyöpäivää vietän. Aamulla takkaan valkea, läppäri auki ja kuppi teetä mukaan. Pyykkiä on pakko pestä aamulla yksi koneellinen. Ei poikkea mitenkään normaalista talvi perjantaista. En siis tuhlaa sähköä muutenkaan, miksi siis huomenna aloittaisin.
Mitä ihmettä? Just pörssisähkö oli 24 tunnin ajan miinus 50 senttiä ja pörssisähköläiset saivat ilmaista rahaa. Käyttäkää nyt se säästynyt raha kompensoimaan tätä reilun 2 euron hintaa niin eihän hinnaksi jää kuin 1,50 senttiä kwh. Toisaalta kesällä kun pörssisähkö on halpaa, voitte lämmittää enemmän. Itse lämmitän mieluummin nyt talvella kun on muutenkin kylmempää.
En mieti asiaa. Käytän sähköä juuri silloin ja juuri niin paljon kun tarvitsen. Huomenna pyykkään työvaatteet kuudessa kympissä kun tulen töistä kotiin, en ala niitä sen pidempään säilömään likaisina. Lakanapyykkiäkin on. Ruokaa on myös laitettava.
Juu..en säästä. Maksan laskun pois kun sen aika on. En ala istumaan pipo päässä pimeessä kämpässä sivistysvaltiossa.
Huomenna on saunapäivä ja puoliso varmaan pyykkää.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt muutoksia kulutukseen 1.5 v ja jatkan samalla mallilla huomenna.
Mulla ihan sama. Kun syksyllä 2022 alettiin ekaa kertaa puhua sähköntuotannon riittämättömyydestä ja mahdollisista sähkokatkoksista kulutuksen tasapainottamiseksi, ihan kokeeksi kokeilin kuukauden ajan, miten voisin säästää sähköä ilman, että elämä olisi jollain tavalla epämukavaa. Yllätyksekseni sähkönkulutukseni silloin puolittui. En ollut pitänyt itseäni tuhlarina ja sähkölaskutkin oli aina ihan maltilliset. Nyt vielä tänä syksynä tuli hommattua uusi energiatehokas tiskikone, jääkaappi ja pakastin. Otin myös huomioon asiat, joihin silloin kansalaisia kehotettiin varautumaan sähkökatkosten varalle. Lähes kaikki sähkökatkon aikana tarvitsemani tavarat löytyvät samasta paikasta ja lisäksi mulla on pitkin asuntoa liiketunnistimilla varustetut paristoilla otimivat lamput, joten pääsen pilkkopimeässäkn ihan vaikeuksitta yläkerrasta alakertaan sinne, misäs kaikki nuo tarvikkeet ovat.
Pidän saunaa päällä varmuuden vuoksi jos huvittaa mennä niin on sitten heti valmis.
No nyt saatte sitä vihreää sähköä. Onko kivaa. Ilmasto kiittää.