Hyviä radiomuistoja 1980-2000?
Oliko Rockradio viimeinen kunnon ohjelma? Entäs Metsäradio tai Räkärodeo? Kaikki kadonneet, mutta hyviä muistoja!
Kommentit (130)
Pelitsi, oliko se 00-luvulla
fanitin
Yleensä se kun radiotoiminta vapautui 1986.
Erkki Junkkarisen tilalle tuli Radio City, Pullakuskit, Saurin yölinja ym.
Pertti Salovaaran perjantaiohjelma.
Ja Tarja Kulho
Kansanradio edelleen pyörii, mutta se vanha tunnari vahvasti alitajunnassa ja nyt hyvin tunkkaiselta kuulostava jos vaikka Elävästä arkistosta kuunnellut eli "Kuuntele minua, kuuntelen sinua. Ääni kun on nyt Kansanradion".
Lasten kuunnelmia ei tule enää, muutenkin lapsille suunnattua kuunneltavaa on vain Areenassa. Ennen tuli Mafialta lasten mehuhetki ja ykköseltä pikkuykkönen.
Mafiassa ollut mainoskin jäänyt mieleen: Minä olen Nalle Puh, ja minä pidän hunajasta. Ja radio Mafia on hu-na-jaa..
Klassisen musiikin ohjelmista Yle 1 lähetti lauantaisin Lampaanviulu-ohjelmaa, jossa muusikot kokkasi ja soitti lempimusiikkia. Ja sitten söivät toimittajan kanssa. Kesti 2 tai 3 tuntia se ohjelma.
Classicilla oli joskus sellainen perjantai-iltaisin, että ihmiset sai lähettää omia rakkaustarinoita, ja niihin liittyvä musiikki soitettiin.
Pertti Salovaaran kesäohjelmat. Olin kesätyössa ja pidin ruokatauon kuunnellen mm. heinähässäkkää autoradiosta.
Koe-eläinpuisto
Alivaltiosihteeri
Leila ja Annukka
Pietarinkadun Oilers go go
Lista top40 ja Jani Juntunen
Pedron ja PP:n Yömyöhä
Piristävä huppeli (Yle Keski-Suomi)
Washington bar
Radiomafia oli Ylen paras keksintö kautta aikain. Käsittämättömän hieno, toimiva, kuulijoiden älykkyyttä kunnioittava aikaansaannos, jonka lopettaminen 2003 oli Yleltä järjettömin teko koskaan. Miksi tuhota toimiva konsepti? Aivan kuten Elon Musk tuhosi Twitterin, joka ei ollut rikki.
Vierailija kirjoitti:
Radio City aloitti Helsingissä vappuaattona 1985. Voi miten ihanaa musiikkia kanavalta tulikaan... Muistan ainakin Outi Popp in.
40 vuotta sitten, siis!
HENKKA, JENNI ja aamutiimi featuring harjoittelija Enbuske!
mysteeriääni, kone oppi puhumaan. Ei vitsi miten hyvä!
80-luvun loppupuolella Poppitiopp, Radio Ettan (Gogin faija ym).
90- luvulla myös S-danger eli Salovaara
Ennen oli ihan legendaarisia ohjelmia!!
enää ei kiinnosta radio ja podit.