Olli Rehn olisi sivistynyt ja inhimillinen koko kansan presidentti
Ihmeellistä, että täältä palstalta häviää Rehniä koskevat aloitukset alta aikayksikön. Juuri ehdin kommentoida äskeiseen ASIALLISEEN ketjuun kun se jo hävisi. Joten uudelleen:
Itse äänestän myös Rehniä. Olen politiikan suurkuluttaja ja nytkin lukenut, kuunnellut ja muutoin ahminut kaiken mahdollisen tiedon kaikista ehdokkaista, jotta voisin tehdä hyvän äänestyspäätöksen, enkä nojata pelkkiin mielikuviin tai kompastua muiden ehdokkaiden kannattajien propagandaan.
Olli Rehn vaikuttaa aivan heittämällä parhaimmalta mahdolliselta ehdokkaalta. Hänessä on sitä kaikkea mitä presidentiltä kaivataan: erinomaisen hyvää osaamista sekä omia mielipiteitä joiden takana seisoo. Inhimillisyyttä ottaa huomioon myös heikommassa asemassa olevat ja silti hahmottaa taloutta. Ymmärrystä maailmantilanteesta, Venäjästä, omista puolustusmenoista ja -tarpeistamme. Hahmottaa myös m''hanmuuton/kotoutumisen haasteet olematta kuitenkaan r'sisti. Kaiken päälle hänellä on oikeanlainen luonne menestyä tehtävässä.
En siis ala tässä nyt luettelemaan muiden ehdokkaiden ilmiselviä heikkouksia, vaan totean että Olli on ainoa järkevä valinta Suomelle.
Kommentit (235)
Vierailija kirjoitti:
Tämä stubbistien itsevarmuus on suorastaan liikuttavaa. Olen kokoomuslainen, kuten perheeni, sukuni ja suurin osa ystävistäni.
Kaksi heistä aikoo äänestää Stubbia.
Tämä on puhtaasti henkilövaali. Eikä Stubb todellakaan vakuuta.
No suosituin presidenttiehdokas se Stubb kuitenkin on, olkoot vaikka vasemmistoliittolaisia ne kannattajat.
Ollissa on sellaista rentoa jämäkkyyttä. Vaimon mukaan Olli on ollut erinomainen isä tyttärelleen. Parempia kehuja mies ei voi saada.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti Stubbin ylimieliset kommentit eivät auta hälventämään tuota kouluaikojen leimaa. Sori siitä.
Milloin Stubb muka on antanut ylimielisiä kommentteja? Minun käsittääkseni hänen esiintymistään on pidetty nyt jopa korostetun vaatimattomana.
Vierailija kirjoitti:
Rehn on ihan muuta kuin markan-hitleri Halla-aho!
Taitaa olla nykyään sentin-hitleri :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kuunnella Yle Areenasta Politiikkaradiota ja ehdokkaiden haastatteluita. Rehn esiintyi vakuuttavasti tuossakin. Mieleen jäi mm. se, että hän on kiinnostunut Kuuban ohjuskriisin analyysista ja ikään kuin harrastaa sitä analysointia yhä. Tuolloin ollaan oltu lähimpänä ydinsotaa kuin koskaan aiemmin.
Juuri nuo hänen kiinnostuksen kohteensa, kuten vaikka tuo Kuuban kriisin harrastus, kertoo laaja-alaisesta ja -katseisesta ihmisestä. Paneutujasta, joka perehtyy asioihin.
Kertoo ainoastaan ja vain "tekofiksuudesta". Täällä on puhuttu, miksi Stubb on opiskellut ulkomailla. Yhtä lailla voisi kysä minkä vtun takia Rehn pohdiskelee Kuuban edustan rssän ja USAn laivojen päällikköjen edesottamuksia eikä esimerkiksi vuoden 1958 yöpakkasia (jotka koskettivat rajusti puoluetoveriaan Kekkosta) tai sitä, oliko 1965 palmuun kiipeäminen vain mediatemppu vaikkapa kännäilyn varjon hälventämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kuunnella Yle Areenasta Politiikkaradiota ja ehdokkaiden haastatteluita. Rehn esiintyi vakuuttavasti tuossakin. Mieleen jäi mm. se, että hän on kiinnostunut Kuuban ohjuskriisin analyysista ja ikään kuin harrastaa sitä analysointia yhä. Tuolloin ollaan oltu lähimpänä ydinsotaa kuin koskaan aiemmin.
Eiköhän tuo Kuuban kriisi ole jo ihan hyvin analysoitu (viisaampienkin toimesta)? Taitaa olla vain tuollaista "minä olen kiinnostunut lähihistorian asioista ja olen fiksu" - brassailua.
Kuuntele se politiikkaradio ;) Ehkei se olekaan niin hyvin analysoitu vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä stubbistien itsevarmuus on suorastaan liikuttavaa. Olen kokoomuslainen, kuten perheeni, sukuni ja suurin osa ystävistäni.
No suosituin presidenttiehdokas se Stubb kuitenkin on, olkoot vaikka vasemmistoliittolaisia ne kannattajat.
Usko sinä vain galluppeihin. Saatat tosin yllättyä vaalipäivän iltana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehn on urheilumies. Jalkapallo ollut ikänsä hänen laji. Katsokaa Tommolan matkalla presidentiksi. Erilainen rento Rehn. Ei huono valinta näinä aikoina ja ei oo sivari ja on akateeminen.
Stubb voi haastaa Rehnin niin sanotusti viivalle lajissa kuin lajissa, jos kerran urheilumiehiin mennään.
Urheilusta puheenollen. En minä halua presidentinlinnaan mitään urheilulliseen itseruoskintaan taipuvaista urheiluhikaria, jonka poliittinen toiminta ja huomiokyky pyörii sykemittarin ja aktiivisuusrannekkeensa ympärillä. Haluan presidentinlinnaan tervehenkistä jalkapalloa ja kuntourheilua terveellä asenteella harrastavan tavallisen suomalaisen miehen. Ja minulle Rehn on
Stubbhan ei ole mitään muuta kampanjassaan tuonutkaan esiin kuin lähes epätervettä suhtautumistaan urheiluun. Rekrytoinut kampanjansa näkyviin paikkoihin lähes poikkeuksetta urheilijoita, kampanjajohtoa myöten. Puhuu jatkuvasti pyöräilyn, juoksun tms. tavoiteajoistaan jne. Eihän tuollaista urheiluhullua kukaan jaksa kuunnella presidentinlinnassa 6 vuotta, puhumattakaan 12 vuodesta. Olen itsekin kova urheilija, mutta asiat asioina ja urheiluakin kannattaa pitää esillä oikeissa tilanteissa. Tämä ei ole nyt se ainoa oikea paikka. Nyt on kyse vakavammasta. Suurimpia virheitä Stubbilta on tämä patologinen suhtautuminen urheiluun. Se ei ole tasapainoisissa mitoissa.
Vierailija kirjoitti:
Ollissa on sellaista rentoa jämäkkyyttä. Vaimon mukaan Olli on ollut erinomainen isä tyttärelleen. Parempia kehuja mies ei voi saada.
Jämäkkä mutisija :D
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen olevinana vasemmistoliittolainen ja olen myöskin pöyristynyt Anderssonin liiasta ruotsalaisuudesta. Yksi perheestäni aikoo edelleen äänestää Anderssonia.
Tämä on puhtaasti henkilövaali. Eikä Andersson todellakaan vakuuta. Siksi Rehn.
NO oikeasti olen tietenkin kepulaisen pseudopersoona.
Olette te läpinäkyviä ja lapsellisia.
Vierailija kirjoitti:
PS / kok paniikissa poistelee?
Sdp laskussa kannatuksessa. Kokoomus noussut, samoin PS. Joten ? Kukakohan on paniikissa ?
Urpilaisen slogan: ,, ketään ei jätetä ,, Hah sanon minä. Pelkkää huttua ja hän on niin punainen että valmis menemään Putinin luo neuvottelemaan ja luomaan suhteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti Stubbin ylimieliset kommentit eivät auta hälventämään tuota kouluaikojen leimaa. Sori siitä.
Milloin Stubb muka on antanut ylimielisiä kommentteja? Minun käsittääkseni hänen esiintymistään on pidetty nyt jopa korostetun vaatimattomana.
Kuvaava kommentti on esimerkiksi se, miten halventavasti Stubb suhtautuu yksin suomen kieleen - yhteen kansallisuuden tärkeimmistä kivijaloista. "En halunnut mongertaa suomea lapsilleni"!
Suoranaista oksentamista isänmaassa puhutun kielen päälle.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että Stubb olisi vaatimaton? Jo on aikoihin eletty. Täytyy nyt hienovaraisesti sanoa, että ihmistuntemus on erikoisella tolalla jos ei näe Stubbin ylenkatsetta ja halveksuntaa toisia ihmisiä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hillary Clintonkin oli ylivoimainen gallupeissa ja kuinka sitten kävi. En usko Stubbin voittoon. Vaalipäivänä se nähdään ketkä pääsevät jatkoon.
Ja Kokoomus on siis se puolue, joka myy halvalla verovaroin kustannettua valtion omaisuutta pois vapaamuurarikavereilleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri nuo hänen kiinnostuksen kohteensa, kuten vaikka tuo Kuuban kriisin harrastus, kertoo laaja-alaisesta ja -katseisesta ihmisestä. Paneutujasta, joka perehtyy asioihin.
Kertoo ainoastaan ja vain "tekofiksuudesta". Täällä on puhuttu, miksi Stubb on opiskellut ulkomailla. Yhtä lailla voisi kysä minkä vtun takia Rehn pohdiskelee Kuuban edustan rssän ja USAn laivojen päällikköjen edesottamuksia eikä esimerkiksi vuoden 1958 yöpakkasia (jotka koskettivat rajusti puoluetoveriaan Kekkosta) tai sitä, oli
Niin, missä se kaivattu kotimaisuus nyt on? Vai onko se aina vain tarkoituksenmukaisuuskysymys (kuten tuo aiemmin jonkun mainitsema urheilukin)?
Turkki EUn jäseneksi Olli..joopa joo
Vierailija kirjoitti:
Usko sinä vain galluppeihin. Saatat tosin yllättyä vaalipäivän iltana.
Eikö kepun puoluetoimistolla uskota tutkittua tietoa? Ollaanko myös rokotekriitikkoja? Ilmastodenialisteja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stubb vaatimaton? Täytyy nyt hienovaraisesti sanoa, että ihmistuntemus on heikolla tolalla jos ei näe Stubbin pintapuolisuutta ja itseään boostaavaa itsekeskeisyyttä.