Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olli Rehn olisi sivistynyt ja inhimillinen koko kansan presidentti

Vierailija
04.01.2024 |

Ihmeellistä, että täältä palstalta häviää Rehniä koskevat aloitukset alta aikayksikön. Juuri ehdin kommentoida äskeiseen ASIALLISEEN ketjuun kun se jo hävisi. Joten uudelleen:

Itse äänestän myös Rehniä. Olen politiikan suurkuluttaja ja nytkin lukenut, kuunnellut ja muutoin ahminut kaiken mahdollisen tiedon kaikista ehdokkaista, jotta voisin tehdä hyvän äänestyspäätöksen, enkä nojata pelkkiin mielikuviin tai kompastua muiden ehdokkaiden kannattajien propagandaan.

Olli Rehn vaikuttaa aivan heittämällä parhaimmalta mahdolliselta ehdokkaalta. Hänessä on sitä kaikkea mitä presidentiltä kaivataan: erinomaisen hyvää osaamista sekä omia mielipiteitä joiden takana seisoo. Inhimillisyyttä ottaa huomioon myös heikommassa asemassa olevat ja silti hahmottaa taloutta. Ymmärrystä maailmantilanteesta, Venäjästä, omista puolustusmenoista ja -tarpeistamme. Hahmottaa myös m''hanmuuton/kotoutumisen haasteet olematta kuitenkaan r'sisti. Kaiken päälle hänellä on oikeanlainen luonne menestyä tehtävässä. 

En siis ala tässä nyt luettelemaan muiden ehdokkaiden ilmiselviä heikkouksia, vaan totean että Olli on ainoa järkevä valinta Suomelle. 

Kommentit (235)

Vierailija
121/235 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kuunnella Yle Areenasta Politiikkaradiota ja ehdokkaiden haastatteluita. Rehn esiintyi vakuuttavasti tuossakin. Mieleen jäi mm. se, että hän on kiinnostunut Kuuban ohjuskriisin analyysista ja ikään kuin harrastaa sitä analysointia yhä. Tuolloin ollaan oltu lähimpänä ydinsotaa kuin koskaan aiemmin. 

Vierailija
122/235 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääkö muita vaihtoehtoja Rehn, kun Halla-ahon Venäjä-pakote äänestyksiin ei tule selvyyttä.

No niinpä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/235 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukavaa todistaa stubbistien kasvavaa levottomuutta. Tämänkin ketjun epäasiallisimmat kommentit tulevat heiltä. 

Eipä yllätä näiden koulukiusaajafanien retoriikka.

Onpa aika julmaa että ihmisen satunnainen käytös alaikäisenä on lyömäase joillekin ihmisille kymmenien vuosien päästäkin. Stubb on ainakin osoittanut että on kasvanut ihmisenä toisin kun nämä kouluaikojen asioita jankkaavat. 

Vierailija
124/235 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella, että hän ihan ok olisi hommassa. Valitettavasti se, että on ehdokas, joka ärsyttää vähiten ketään, ei kuitenkaan luultavasti riitä voittoon. 

Vierailija
125/235 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kekkosen jälkeen ei ole ollut kepulia presidenttinä. Kekkonen nousi presidentiksi 1956. Raottakaa vähän niitä puoluetoimiston ikkunoita, että näette, mihin maailma on menossa.

Vierailija
126/235 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääkö muita vaihtoehtoja Rehn, kun Halla-ahon Venäjä-pakote äänestyksiin ei tule selvyyttä.

Tuo Halla-ahon kiemurtelu kuin kastemato on säälittävää katsottavaa.

Vierailija
127/235 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Rehn on presidentin oloinen ihminen ja vakaa. Ei edusta mitään ääripäätä, eikä ole jatkuvasti otsikoissa. Hän vaikuttaa samaan aikaan viisaalta ja tavalliselta maanläheiseltä ihmiseltä. Sellainen Muumipappa. Mielestäni presidentin pitää edustaa koko kansaa, ei vain yhtä puoluetta. Vaikea kuvitella, että Halla-aho voisi olla tuomatta esille vihaansa. Stubbi taas ei vaikuta yhtään presidentiltä. 

Vierailija
128/235 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Rehn on presidentin oloinen ihminen ja vakaa. Ei edusta mitään ääripäätä, eikä ole jatkuvasti otsikoissa. Hän vaikuttaa samaan aikaan viisaalta ja tavalliselta maanläheiseltä ihmiseltä. Sellainen Muumipappa. Mielestäni presidentin pitää edustaa koko kansaa, ei vain yhtä puoluetta. Vaikea kuvitella, että Halla-aho voisi olla tuomatta esille vihaansa. Stubbi taas ei vaikuta yhtään presidentiltä. 

Halla-Aho on osalle inhokki jota he eivät ainakaan äänestä. 

Vierailija
129/235 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kuunnella Yle Areenasta Politiikkaradiota ja ehdokkaiden haastatteluita. Rehn esiintyi vakuuttavasti tuossakin. Mieleen jäi mm. se, että hän on kiinnostunut Kuuban ohjuskriisin analyysista ja ikään kuin harrastaa sitä analysointia yhä. Tuolloin ollaan oltu lähimpänä ydinsotaa kuin koskaan aiemmin. 

Eiköhän tuo Kuuban kriisi ole jo ihan hyvin analysoitu (viisaampienkin toimesta)? Taitaa olla vain tuollaista "minä olen kiinnostunut lähihistorian asioista ja olen fiksu" - brassailua. 

Vierailija
130/235 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halla-ahoa ja Stubb ovat sellaisia ehdokkaita, etteivät voi voittaa toista kierrosta millään, koska jakavat kansaa voimakkaasti. Rehn taas käy kaikille, keskitien kulkija, harmiton. Hyvä valinta.

Vierailija
131/235 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehn on urheilumies.  Jalkapallo ollut ikänsä hänen laji. Katsokaa Tommolan matkalla presidentiksi. Erilainen rento Rehn. Ei huono valinta näinä aikoina ja ei oo sivari ja on akateeminen.

Stubb voi haastaa Rehnin niin sanotusti viivalle lajissa kuin lajissa, jos kerran urheilumiehiin mennään.

Urheilusta puheenollen. En minä halua presidentinlinnaan mitään urheilulliseen itseruoskintaan taipuvaista urheiluhikaria, jonka poliittinen toiminta ja huomiokyky pyörii sykemittarin ja aktiivisuusrannekkeensa ympärillä. Haluan presidentinlinnaan tervehenkistä jalkapalloa ja kuntourheilua terveellä asenteella harrastavan tavallisen suomalaisen miehen. Ja minulle Rehn on tällainen.

Kepulainen pettää aina, niin nytkin. Ensin mainostetaan Rehniä

Ei, vaan tällainen urheilun kautta itseään ylenmääräisesti ruoskiva ihminen paikkaa yleensä sisällään olevaa suurta puutetta tällä patologisella urheilun korostamisellaan. Eli tämä yli äyräiden menevä urheilupuoli viestii minulle kansalaisena siitä, että asiat eivät ehkä ole aivan tasapainossa. Haluan presidentiksi henkilön, joka on tasapainossa, joka harrastaa urheilua, mutta jolle urheilu ei ole pakkomielle. Tälle ylimenevälle urheilulliselle itseruoskinnalle on aina jokin syvällisempi syy. En nyt tässä maailmantilanteessa halua presidentinlinnaan urheilijaa, vaan syvällisesti Suomen ja kansainvälisen yhteisön asioihin sitoutuneen ja omistautuneen miehen. Eli Rehnin.

Vierailija
132/235 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehnin puoluetausta on aivan väärä. Oli heppu nyt mitä tahansa, kepun suhmuroinnit tulevat siitä ensimmäiseksi mieleen. Jos aikoo presidentiksi kuusikymppisenä, pitää kaksikymppisenä miettiä, mihin puolueeseen kiinnittyy. 

En äänestä Rehniä. 

Vierailija
133/235 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halla-ahoa ja Stubb ovat sellaisia ehdokkaita, etteivät voi voittaa toista kierrosta millään, koska jakavat kansaa voimakkaasti. Rehn taas käy kaikille, keskitien kulkija, harmiton. Hyvä valinta.

Halla-aholla ja Rehnillä ei ole mitään väliä toisen kierroksen kannalta, koska loppupelissä ovat Stubb ja Haavisto. Tässä on hiukan sitä samaa kuin jännitysleffoissa - tietää, että hyvä voittaa lopussa, mutta pitää silti jännittää.

Vierailija
134/235 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehn on ainoa, joka voi estää Haaviston nousun presidentiksi.

Vierailija
135/235 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubb menee toiselle kierrokselle jo Kokoomuksen äänillä. Siihen RKP päälle, niin menee toiselle kierrokselle ensimmäisen voittajana. Täysin turhaan täällä kepulaiset yrittävät heittää negaa.

Vierailija
136/235 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri nuo hänen kiinnostuksen kohteensa, kuten vaikka tuo Kuuban kriisin harrastus, kertoo laaja-alaisesta ja -katseisesta ihmisestä. Paneutujasta, joka perehtyy asioihin.

Vierailija
137/235 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehnin puoluetausta on aivan väärä. Oli heppu nyt mitä tahansa, kepun suhmuroinnit tulevat siitä ensimmäiseksi mieleen. Jos aikoo presidentiksi kuusikymppisenä, pitää kaksikymppisenä miettiä, mihin puolueeseen kiinnittyy. 

En äänestä Rehniä. 

Kyllä. Maailma on muuttunut siitä, kun Rehn oli keskustanuori... eikä yhtään kepun toivomaan suuntaan.

Vierailija
138/235 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehn on urheilumies.  Jalkapallo ollut ikänsä hänen laji. Katsokaa Tommolan matkalla presidentiksi. Erilainen rento Rehn. Ei huono valinta näinä aikoina ja ei oo sivari ja on akateeminen.

Stubb voi haastaa Rehnin niin sanotusti viivalle lajissa kuin lajissa, jos kerran urheilumiehiin mennään.

Urheilusta puheenollen. En minä halua presidentinlinnaan mitään urheilulliseen itseruoskintaan taipuvaista urheiluhikaria, jonka poliittinen toiminta ja huomiokyky pyörii sykemittarin ja aktiivisuusrannekkeensa ympärillä. Haluan presidentinlinnaan tervehenkistä jalkapalloa ja kuntourheilua terveellä asenteella harrastavan tavallisen suomalaisen miehen. Ja minulle Rehn on tällainen.

Kepulainen pet

Ei, vaan tällainen urheilun kautta itseään ylenmääräisesti ruoskiva ihminen paikkaa yleensä sisällään olevaa suurta puutetta tällä patologisella urheilun korostamisellaan. Eli tämä yli äyräiden menevä urheilupuoli viestii minulle kansalaisena siitä, että asiat eivät ehkä ole aivan tasapainossa. Haluan presidentiksi henkilön, joka on tasapainossa, joka harrastaa urheilua, mutta jolle urheilu ei ole pakkomielle. Tälle ylimenevälle urheilulliselle itseruoskinnalle on aina jokin syvällisempi syy. En nyt tässä maailmantilanteessa halua presidentinlinnaan urheilijaa, vaan syvällisesti Suomen ja kansainvälisen yhteisön asioihin sitoutuneen ja omistautuneen miehen. Eli Rehnin.

Älä viitsi selittää. Stubb ei ole tuonut kampanjassaan esiin ollenkaan urheilupuoltaan, Sen sijaan Rehniä on markkinoitu jalkapallolla. Itse olen himourheilija harrastuspohjalta,enkä näe siinä noita hyvin keinotekoisia demonisointejasi. 

Vierailija
139/235 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä stubbistien itsevarmuus on suorastaan liikuttavaa. Olen kokoomuslainen, kuten perheeni, sukuni ja suurin osa ystävistäni. 

Kaksi heistä aikoo äänestää Stubbia. 

Tämä on puhtaasti henkilövaali. Eikä Stubb todellakaan vakuuta. 

Vierailija
140/235 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stubb on tutkimusten mukaan ainoa, joka olisi toisella kierroksella suosikki Haavistoa vastaan. Hän tosin sitäkin selvemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi