Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^0^Helmenkantajien viikon aloitus^0^

08.01.2007 |

Huomenta ja hyvää maanantaita!

En löytäny uutta pinoo joten aletaan vaikka tähän... Tai jos joku ehti ensin nii voidaan unohtaa tämä sitten... ;-)

maria_a + mauskki 35+3

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni sitte yön lopputunnit valvomisen puolelle, kun kerran nousin veskiin. Kävin hörppäämässä vettä ja sen jälkeen alkoikin masukilla kova hikka. Jutustelin hiljaa masulle ettei ukko heräile vieressä. Yhdessä vaiheessa oli pakko hieman herätellä, että antaa kättä masun päälle. Tunsi hikan tosi hyvin, kun puoli mahaa hyppi. ;-)

Ukko onneks vielä nukahti, mutta mulla oli vaikeuksia löytää hyvää asentoo. Onneks nyt on tämä äippäloma alkanu, että kohtahan sitä voi mennä jo " päikkäreille" . Tosin vanhempani tulevat käymään tässä aamusta ja kasataan tuo hoitopöytä vihdoinki.

Täältä osta&myy palstalta löysin myös pinnasängyn ja vieläpä samaa sävyä hoitopöydän kanssa! Nyt vaan oottelen, että tulee matkahuollossa tänne saakka. :-D

Tällä viikolla on taas neuvola ja ensi viikolla äitipolin viimeinen käynti... Pikkusen meinaa jännittää välillä. Onneks saa upota noihin vauvan vaatteisiin ja niiden järkkäilyihin ettei liikaa ala stressata tai mitään. Tänään äidin kans lähdetään ostamaan vauvan tarvikkeita mitä on hyvä olla valmiina. Oon keräilly vinkkilistoja netistä monta kymmentä mistä saa sitten koostaa oman listan ;-D

Mutta nyt uppoudun hetkeksi hyvään lukemiseen.

maria_a + masukki 35 + 3

Vierailija
2/26 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..olipahan viikonloppu...saatiin vihdoinkin esikoisen huoneen remontti valmiiksi...johan sitä oli turattukin muutama viikko :) Nyt neidin huonetta koristaa aivan ihana nalle puh boordi..

Ja meikäläinenkin pääsee vihdoinkin laittamaan tulevan pojun huonetta ja tavaroita paikoilleen...esikko näet majottautunut uuden tulokkaan huoneeseen remontin ajaksi...

Mikähän siinäkin on, että meillä on kaikki remontit aina osunu raskausajaksi...sama homma oli esikoista odottaessa... ja sitten tuskailtiin että näinköhän saadaan kaikkea valmiiksi ennen vauvan tuloa :)

no mutta asiasta viidenteen... onko muilla ollut univaikeuksia...? Ainakin täällä tuntuu, että unenpäästä kiinni saaminen on työn alla...tulee vaan pyörittyä parikin tuntia sängyssä ennen kuin uni tulee...tosi tuskasta...ja aamulla väsyttää sitten ihan tolkuttomasti..

Hyviä vinkkejä ko. vaivaan?

vaan tämäpä mamma siirtyy nyt aamupalalle...hejsan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas tullut iso pino torstaista eteenpäin! Lähdin sit torstaiaamuna ihan extempore tampereelle kun kaveri lähti meiltä kyläilemästä aamujunalla. Mies ja poika tulivat sit autolla perässä perjantai-iltana kun piti auttaa mun äitiä muutossa. Oli muuten kolmas muutto minkä tein raskaana ollessa! Tai siis enhän minä mitään muuta siä tehny kun toimin työnjohtajana kaikille, jotka tekivät jotain oikeestikin siellä.;) Jotenkin mun luonteeseen sopii toi muiden passuuttaminen..;)

Niin, ristiäisistä ja nimistä on ollut puhetta. Meille siis tulossa ristiäiset kotona, koska kuulumme kirkkoon (lähinnä kait muodon vuoksi), mutta siitä en osaa sanoa ketä kutsutaan kun en ole miehen kanssa asiasta puhunu.. Ja kastemekon olen tehnyt itse esikoiselle, joten sitä käytetään jatkossakin. :) Ja nimiä oon alkanut jo hyvissä ajoin pohjustaa miehelle, kun en halua mitään ihan kaikista tavallisimpia.. Niitä on siis mietitty jo ennen raskautumista, mikä on osoittautunut hyväksi, sillä nyt mies on ehtinyt sopeutua ja kuulostella niitä erikoisempia ehdotuksia ja ollaan saatu mietittyä muutama hyvä nimivaihtoehto valmiiksi. :) Tosin pojalle ei oo kun yks, sillä tyttöä tässä ollaan kaiketi odottamassa.. Ja meillä oli kans semmonen esitietolomake mihin laitettiin molemmille nimet hätäkastetta varten. Luultavasti käytetään niitä sit oikeestikin, mut ei voi päättää ennen kun lapsen on nähnyt. ;)

Niin, ja silittämisestä oli puhetta.. Minäkään en aio alkaa pienen vaatteita silitellä, en silittänyt esikoisellekaan. Meillä kun ei koskaan kotona ole liiemmin vaatteita silitelty, niin eipä sitten ole itsellekään tullut tavaksi. Ja pyykit minäkin kuivaan rummussa, joten eipä ne paljoa silitystä kaipaa.. Ja silloin kun ei ollut rumpua, niin ravistelin vaatteet aina kuivaustelineelle ja asettelin suoraan, niin eivät silloinkaan mitenkään erikoisemmin rypyssä olleet.. :) Mutta jokainen tyylillään, kiva tietää etten ole ainoa, joka ei lapsilleen vaatteita silittele.. ;)

Eipäs tässä taas kummempia, loput kommentoitavat unohdin jo, joten palailen myöhemmin! :)

-frog2 ja rv36+2

Vierailija
4/26 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sippu: Univaikeuksia täälläkin... Vaikea nukahtaa, 4-5 vessareissua yössä ja niiden jälkeen ei aina uni tule. On ainakin saanut jo totutella yöheräämisiin, niiltä kun ei vauvan kanssa välty ;-)

Onneksi on äippäloma, niin voi ottaa tirsat päivälläkin. Esikoinen on päiväkodissa, josta minulla on kyllä huono omatunto. Tosin hän on jo 5-vuotias ja kaipaa kavereitaan, joten yritän puhdistella tässä omatuntoani.

Ajattelin ottaa tämän päivän ihan levon kannalta, viikonloppu meni " riehuessa" : siivousta, pyykkäystä ym. Ja mulla sattuu tuohon vatsaan, navan viereen KOVASTI. Jotain kudoksia kai revennyt vatsan kasvaessa, kertoivat itseäni viisaammat...

Mukavaa maanantaita!

Timbe (rv 35+3 kai?, nla:ssa pe:na merkittiin 36...)

Vierailija
5/26 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löytyisi työmotivaatiota vielä pariksi viikoksi..

Onneksi ei ole kovin rankkaa enää, kun sijainen kykenee jo itsenäisesti tekemään töitä ja itse vaan lähinnä neuvon. Mutta ehkä just siksi aika menee älyttömän hitaasti täällä toimistolla.

Univaikeuksia ei ole vielä onneksi ilmennyt. Vähän meni joululomalla rytmi sekaisin kun tuli valvottua normaalia pidempään, mutta sekin alkaa pikkuhiljaa kääntyä, kun on ollut vaan pakko herätä aikaisin.

Nimistä on ollut puhetta ja meillä on nimet sekä tytölle että pojalle valmiina. Tytön nimi oli jo esikoista odotellessa tiedossa ja sama pätee edelleen. Esikoinen oli siis poika ja tytön nimi jäi käyttämättä. Itse haluaisin paljastaa nimen vasta nimijuhlissa, mutta mies taas ei osaa pitää salaisuutta niin kauan : ) Viimeksikin kaikki miehen sukulaiset ja kaverit tiesi nimen ja mun taas ei.

Nimet ovat samalla " kaavalla" kuin esikoisen nimi eli eka nimi on sellainen, jota ei löydy lähituttavapiiristä. Sitten toka ja kolmas nimi on läheisten sukulaisten nimiä. Aika helposti nämä nimet loppujen lopuksi sitten löytyi. Onneksi tässä asiassa oltiin samalla aaltopituudella miehen kanssa.

Pirriäinen rv 33+0

Vierailija
6/26 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi huutelen MAMMUTTI80!!!!! Missä olet? Onko kaikki hyvin?? Lueskelin vanhoja pinoja tuossa ajan kuluksi ja huomastin et mammutti80 on kirjoitellut viimeksi varmaan ennen joulua (tai sit multa on mennyt ohi joku juttu) ja silloin valitteli ylävatsakipua ja neuvolantätikin oli siitä asiasta ollut huolissaan. Nyt mullekin tuli sit ihan kamala olo...Onko jotakin sattunut???

Näin viimeyönä unta että mulla todettiin syöpä heti synnytksen jälkeen ja mulle annettiin elinaikaa sellaiset 2 viikkoa! Oon ruvennut näkemään ihan hirveästi painajaisia ja muutenkin tuo nukkuminen on sellaista kamalaa vääntelehtimistä. Mulla puutuu kyljet tosi nopeesti ja kääntyminen sängyssä on tosi vaivalloista ja tekee kipeää. Univelkaa alkaa olla siis ihan kiitettävästi.

Onneksi muuten on omassa navassa kaikki hyvin. Vauva potkii tosi kovaa ja muutenkin kaikki asiat on sillä tavalla kunnossa, jos ei jaksa valittaa kaikista muista vaivoista kuten selkäkivuista ja alapään hirmuisesta vihlonnasta ja supisteluista! Mulla on seuraava neuvola vasta 2 viikon päästä, joten sinne saakka täytyy odotella että saa taas kuulla et kaikki on hyvin. Mulla ei mitään äitiyspolikäyntejä ole ollut eikä tule olemaan (siis jos kaikki ihan ok) ihan tavallinen lääkärintarkastus (lue=kurkkaus kohdunsuulle ja ulos!) rv 36+.

Onko teillä joilla supistellut jo pidenpään nuo supistukset muuttuneet? Mulla on nykyisin jo sellaisia, jotka saa naaman irvistämään ja tuntuu jo tosi ilkeeltä! Ei siis sellaisia tuskaisen kipeitä ja kovia kun synnytyksessä, mutta sellaisia pidempiä inhottavia! Olis tietty ihan kiva jos noi edes vähän pehmittäsis paikkoja niin ei sit synnytyksessä menis niin kauan, EHKÄ.

Laittelin viikonloppuna vauvan tavaroita ja katsastin vaatetilanteen ja totesin et suurinosa vaatteista onkin vaaleanpunaisia, joten siltä saralta ajatellen olis kiva jos uusin tulokas olis tyttö, mut saas nähdä. Täytyy yrittää ettiä vielä muutamia sellaisia unisex-potkuhousuja ja haalareita jostakin, sit me kai pärjäillään. Tilasin netistä vielä sellaisen ruskean toppahaalarin kokoa 56 cm, toivotaan että sillä pärjätään siihen saakka kunnes tulee kevät ja pärjää ohuemmalla haalarilla.

Nyt täytyy lähteä kaupoilla käymään.

T.kolomonen rv 33+0 *poks*

p.s Oli muuten kiva kuulla etten mä ole ainoa jonka mies välillä tuollainen täysp****a! Mä oon kyllä puhunut asiasta ja paljon, mutta mies ei oikein ote tälläh etkellä onkeensa. Minähän se hankala ihminen olen kaikkine raskausoireineni =( Toivottavasti ukko tasaantuu ja palautuu entiselleen edes vauvan synnyttyä, mut sitä ennen mun on nyt sit hoidettava autonvaihdot sekä remontti valmiiksi.

Vierailija
7/26 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sippukos se kyseli univaikeuksista, täältä ilmoittautuu myös yksi niistä kärsivä! Mulla varmaan uni tulisi, mutta ne liitoskivut ne liitoskivut..... laskin viime yön aikana kääntäväni kylkeä vähintään kerran puolessa tunnissa eli todella katkonaista unta :/ sitten aamulla olen silmät ristissä kun pitäisi leikittää tenavaa.

Pitänee kysyä huomenna neuvolasta saisinko reseptin että saisin loppuajan yöni nukuttua. Panacodin söin siis tarvittaessa iltaisin esikoista odottaessa ja vei kyllä niin selkä kuin liitoskivutkin. Nytkin on molemmat lonkat ihan turtana :(

Olipa kyllä huima pino kasvanut to-su välille, ehkä meillä alkaa olemaan enempi asiaa mitä lähempänä h-hetki on ;) ...

Silittämisestä oli ollut puhetta, minä en silitä mitään vaatteita, olen sen verran laiska. Jos joskus jotakin TOSI ryppyyntyvää on niin sitten tietenkin mutta ihan tavallisesti pesun jälkeen niin en kyllä vaivaudu.. On muutakin hommaa ihan riittämiin :)

Vaan nyt ulkoilemaan ennen ruoanlaittoa, lunta on maassa jonkin verran ja lisää tulee jotenka esikoinen pulkkaan ja lenkille! Mukavat viikonalut kaikille

H 35+5

Vierailija
9/26 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiliset kivut onneksi hellittämässä! Pitää nyt kuitenkin yrittää ottaa vähän rauhallisemmin. Neuvolaan en alkanut soitella, koska ei mulla ole autoa, niin en kuitenkaan niitä sydänääniä pääsis edes kuuntelemaan. No, on pikkuinen onneksi liikuskellut, joten kai kunnossa on.

Vauvan vaatteita alan kohta pesemään, ovat vielä kaapissa laatikoissa. Silittäminen ei todellakaan ole minun juttuni - en nyt sano, etten koskaan silitä, mutta ei kaukana ole.. Isänpäiväksi tehtiin isille muksujen kanssa tyynyliina, joka pitää silittää ennen käyttöä/pesua, ja tuolla kaapissa se liina edelleen odottaa sitä silitystä.

Eipä nyt kummempia. [b]Toivottavasti

MAMMUTILLA

on kaikki hyvin!!?? [/b]Heräsi kyllä minullakin epäilys, että jos on sairaalassa niitten ylävatsakipujen takia (raskausmyrkytykseenkin olen kuullut sellaisten viittaavan..?), niin ei sitten pääse koneelle kuulumisia kertomaan. Joka tapauksessa toivon, että mitään kamalaa ei ole sattunut!!

Minni & [color=teal]Mulperi [/color]34 (tasan! IHANAA! Eikös tää jo vois syntyä, näähän on jo ihan turvalliset viikot!? Minäkin kuulun siis niihin, jotka olisivat valmiina luopumaan masusta just nyt heti.)

Vierailija
10/26 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä neuvolasta ja ylimääräiseltä lääkärikäynniltä. Mulla oli nyt supistukset alkaneet saada muutoksia aikaan, ja kohdunkaulaa on enää 1 cm jäljellä! Onneksi suu on kiinni. Mut lepoa nyt vaan ja loppuaika saikkua. Lääkäri kyllä sanoi, ettei tuo välttämättä mitää merkitse ja voi vielä mennä vaikka ylikin lasketun ajan , mutta koskaan ei voi tietää ! ja mun supistukset on nyt muuttuneet yhä vaan napakammiksi , tulee jo kivuliaitakin ja pitkiä. Ja tiuhaan!! vvälillä heti aamusta tyyliin 10-15 min välein, joskus väliä vaan 5 min, mut ne on onneksi vielä pidentyneet aina. No, synnärin numero on kännykässä, laukut pakattuna ja kaikki lähestulkoon valmiina vauvalle. (Sänky vielä petaamatta..) Että jännäksi menee loppuaika.

Mutta siis kertokaa ihmeessä jos jollain on/ollut vastaava tilanne! jos kohdunkaulaa näin vähän jäljellä näillä viikoilla (33+3) niin miten kävi, syntyikö ajallaan? Tai mitä uskallatte nyt tehdä? Ei mua edelleenkään täysvuodelepoon määrätty, vaan käskettiin ite kuuntelemaan omia tuntemuksia ja toimimaan sen mukaan. Mut hissukseen..

Kun nyt vaan jaksaisi masussa vielä edes joitain viikkoja! Muutenkin jatkaisin mieluusti tätä aikaa vielä, aika yllättävän lähellähän toi laskettu aika jo häämöttää...

Tässäpä muita neuvolalukemia:

- paino noussut 3 vkossa 700gr (painoa tullut kaikkiaan 8 kg)

- turvotusta - eipä juuri paitsi sormissa vähän mut sormukset edelleen messissä

- verenpaine 114/68

- hemoglobiini ennätyksellisen hyvä; 130 (ei ikinä ollut näin hyvä :oo) vaikka en oo erikoisemmin viime aikoina tsempannut persiljan tai herneiden suhteen :)

- raivotarjonta, mut vielä mahtuu hyvin liikkumaan. Eikä ole kiinnittynyt.

- sykkeet nyt vähän korkeemmat ku yleensä koska masussa oli joku mielenosoitus meneillään, eli 150. Yleensä 130-145.

- pissa oli puhdas, mutta vien vielä huomenna labraan toisen näytteen niin otetaan ihan varuilta viljely (suppareiden takia).

Yöt menee mulla tosi vaihtelevasti. Välillä ei saa nukuttua kuin muutaman tunnin kun heräilee eikä uni tule takas. Viime yönä taas nukuin ku tukki ja hyvä että neuvolaankaan ehdin kun meni pommin puolelle. en kuullut edes kelloa..

Beigeja ja valkoisia vaatteita oon hankkinut lisää (ja silittänyt :) niitä. Nyt toisen kohdalla sitä tuntuu muutenkin olevan tarkempi ja tietoisempi, millaisia vaatteita haluaa lapselle pukea ja mitkä on kätevimpiä. Varmaan vielä jotain pientä tulee hankittua netistä, jos lähtö ei tule ihan pian. Uutta tai pienempää toppahaalaria en nyt sit kuitenkaan hanki, kun JOS menee ajalleen, niin me päästään ekan kerran ulkoilemaan vasta maaliskuussa, joten eipä toppapukuja pitkään ehditä täällä etelässä käyttää. Eli vanhalla mennään, vaikka onkin aika reilu.

Nyt suunvuoroa muillekin :) Laittakaahan pliis vakuutuksia mulle, että ei se vielä synny, jookos! ja toivottavasti mammutin vauvakin edelleen masussa ja voi hyvin!?!

Viherrys 33+3

Vierailija
11/26 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä neuvolasta ja ylimääräiseltä lääkärikäynniltä. Mulla oli nyt supistukset alkaneet saada muutoksia aikaan, ja kohdunkaulaa on enää 1 cm jäljellä! Onneksi suu on kiinni. Mut lepoa nyt vaan ja loppuaika saikkua. Lääkäri kyllä sanoi, ettei tuo välttämättä mitää merkitse ja voi vielä mennä vaikka ylikin lasketun ajan , mutta koskaan ei voi tietää ! ja mun supistukset on nyt muuttuneet yhä vaan napakammiksi , tulee jo kivuliaitakin ja pitkiä. Ja tiuhaan!! vvälillä heti aamusta tyyliin 10-15 min välein, joskus väliä vaan 5 min, mut ne on onneksi vielä pidentyneet aina. No, synnärin numero on kännykässä, laukut pakattuna ja kaikki lähestulkoon valmiina vauvalle. (Sänky vielä petaamatta..) Että jännäksi menee loppuaika.

Mutta siis kertokaa ihmeessä jos jollain on/ollut vastaava tilanne! jos kohdunkaulaa näin vähän jäljellä näillä viikoilla (33+3) niin miten kävi, syntyikö ajallaan? Tai mitä uskallatte nyt tehdä? Ei mua edelleenkään täysvuodelepoon määrätty, vaan käskettiin ite kuuntelemaan omia tuntemuksia ja toimimaan sen mukaan. Mut hissukseen..

Kun nyt vaan jaksaisi masussa vielä edes joitain viikkoja! Muutenkin jatkaisin mieluusti tätä aikaa vielä, aika yllättävän lähellähän toi laskettu aika jo häämöttää...

Tässäpä muita neuvolalukemia:

- paino noussut 3 vkossa 700gr (painoa tullut kaikkiaan 8 kg)

- turvotusta - eipä juuri paitsi sormissa vähän mut sormukset edelleen messissä

- verenpaine 114/68

- hemoglobiini ennätyksellisen hyvä; 130 (ei ikinä ollut näin hyvä :oo) vaikka en oo erikoisemmin viime aikoina tsempannut persiljan tai herneiden suhteen :)

- raivotarjonta, mut vielä mahtuu hyvin liikkumaan. Eikä ole kiinnittynyt.

- sykkeet nyt vähän korkeemmat ku yleensä koska masussa oli joku mielenosoitus meneillään, eli 150. Yleensä 130-145.

- pissa oli puhdas, mutta vien vielä huomenna labraan toisen näytteen niin otetaan ihan varuilta viljely (suppareiden takia).

Yöt menee mulla tosi vaihtelevasti. Välillä ei saa nukuttua kuin muutaman tunnin kun heräilee eikä uni tule takas. Viime yönä taas nukuin ku tukki ja hyvä että neuvolaankaan ehdin kun meni pommin puolelle. en kuullut edes kelloa..

Beigeja ja valkoisia vaatteita oon hankkinut lisää (ja silittänyt :) niitä. Nyt toisen kohdalla sitä tuntuu muutenkin olevan tarkempi ja tietoisempi, millaisia vaatteita haluaa lapselle pukea ja mitkä on kätevimpiä. Varmaan vielä jotain pientä tulee hankittua netistä, jos lähtö ei tule ihan pian. Uutta tai pienempää toppahaalaria en nyt sit kuitenkaan hanki, kun JOS menee ajalleen, niin me päästään ekan kerran ulkoilemaan vasta maaliskuussa, joten eipä toppapukuja pitkään ehditä täällä etelässä käyttää. Eli vanhalla mennään, vaikka onkin aika reilu.

Nyt suunvuoroa muillekin :) Laittakaahan pliis vakuutuksia mulle, että ei se vielä synny, jookos! ja toivottavasti mammutin vauvakin edelleen masussa ja voi hyvin!?!

Viherrys 33+3

Vierailija
12/26 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi yritys. Mulla jäi eilen illalla kirjoittelematta, kun olin niin väsynyt. Järjestimme sukulaisille ja muutamalle ystävälle kihlajaiskahvit ja kyllähän siinä koko päivän riitti viskettä. Koirakin oli aivan naatti, kun viimeiset vieraat lähti ja nyt se on vaan nukkunut siitä lähtien. :) Pieni rassu..

Huomenna pitäisi sitten taas jaksaa raahautua kouluunkin. Enpä taida enää ihan täyspainoisesti jaksaa siellä käydä ja istua. Nyt on mullakin tullut nukahtamisvaikeudet kuvioihin. Vaikka eilenkin olin todella väsynyt illalla, niin uni ei vaan tullut ja sitten taas venähti aamulla unet pitkiksi. Noh, täytyy vaan koittaa lepäillä, että jaksaa.

Meillä mies kuuli eilen aivan selvästi sydänäänet vatsanpeitteiden läpi. :) Pyysin kuuntelemaan, että kuuleeko, kun aiemmin sanoi kuullensa, muttei ollut ihan varma. Nyt ei sitten kuulemma ollut enää epäilystäkään. Eli voidaan kuunnella itse sydänääniä, jos on tarvetta. :)

Hitsiläinen, haluaisin käydä hakemassa vaunut jo kaupasta tänne kotiin, mutta täytyy varmaan hetki vielä malttaa odottaa. Sairaalakassin voisin tosin jo pakkailla, ettei sitten jää viime tinkaan.

Toivottavasti Mammutilla on kaikki hyvin!

Eipä nyt muuta tähän hätään. Mukavaa maanantaita helmenkantajille!

Jolanda + Koukkis rv 34+2

Vierailija
13/26 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yksi joka kärsii huonoista yöunista. Sitä olen ihmetellyt että vessassa mun ei tarvitse rampata ollenkaan - olenko jotenkin epänormaali (nyt rv 35 + 6 kuiteski jo)??Mutta kylkeä täytyy vaihtaa aika usein kun lonkat puutuu. Selälläänolosta mulle ei tuu pahaa oloa - mutta yritän välttää asentoa ihan varmuuden vuoksi..

Silittämisestä; mä olen silittänyt kaikki vauvan vaatteet vaikka en todellakaan ole mikään silitysintoilija.Ja kun esikoinen on tulossa ja olen äitiyslomalla niin on aikaa silitellä.. Näin ne sai nätisti viikattua omiin laatikohinsa koon mukaan (ei ole vielä vaatekaappia lastenhuoneessa - olisiko jollain jotain hyvää vinkkiä? Esim onko Ikea Diktak (toi saattoi tulla väärin kirjoitetuksi) käytännöllinen?)

Olemme saaneet aivan kamalan paljon vauvanvaatteita sukulaisilta. Laskin esim että 56 senttisiä bodeja oli vissiin 14 kpl - kai niillä nyt alkuun pärjää? 50 senttiset ovat hoitopöydän lipastossa mutta saa nähdä ovatko heti auttamattoman pieniä..Otettiin myös äitiyspakkaus - jossa mielestäni on osa aivan ihania vaatteita sekä erityisesti pussilakana on tosi kiva krokotiileineen =)Ja kun tiedetään että meille tulee poika niin toi sinisävytteisyys ei haittaa kyllä yhtään..

Tällä viikolla on sit viimeinen neuvolalääkäri keskiviikkona. Mulla ei ole tuntunut yhtään supistusta, ainoastaan ristiselkään sattuu varsinkin iltaisin ja turvotusta nyt on ollut jo vaikka kuinka kauan..

Synnytysvalmennukset on käyty, sairaalakassia ei ole vielä pakattu. Täällä jossain olikin hyviä listoja mitä kannattaa ottaa mukaan..Ajattelin tänään mennä ostamaan itselleni kotiutumisvaatteet ja alushousuja sekä tossut (TAYSissa vaativat että sekä äiti että isä tuovat omat tossut mukanansa)

Toivottavasti poju syntynee lasketun ajan tietämillä sillä isällä alkaa isyysloma 3 pv ennen laskettua aikaa ja siitä eteenpäin isä siis pääsee mukaan synnytykseen. Jos alkaa tätä ennen voi olla, että isä ei ehdi paikalle sillä hänellä saattaa mennä 12 tuntia tai enemmän päästä töistä kotiin.(töissä joutuu olemaan ulkomailla aika paljon)

Kaikille hyviä vointeja,

limonadi ja poika rv 35 + 6 (tosin ensimmäisen (yksityisellä) ultran mukaan tasan 36)

Vierailija
14/26 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kun on tarpeeksi univelkaa, niin joka päivä alkaa tuntua ihan maanantailta. Onneksi elimistö on edes kerran viikossa vielä oikeassa.

Eli juu, minäkin voin liittyä yö-kukkujiin. Oikeastaan joka yö pyörin ainakin tuonne kahteen kolmeen, joskus pidempäänkin. Ja väsy on ankara, mutta ei vain uni tuu. ja sekös turhauttaa... aamulla sitten uni maistuisi kyllä hyvinkin puoleen päivään,ja onneksi esikoisen hoitopäivinä niin voi tehdä. muuten taitaisi tämä täti olla liian väsynyt ihan kaikkeen.

Meillä esikoinen on nyt vuodenvaihteen jälkeen käynyt hoidossa kahtena tai kolmena päivänä viikossa, ja kuusi tuntia kerrallaan. Ja mulla ei huonoa omaa tuntoa sen takia ole, muksu kerta itsekin sinne haluaa. Ja ymmärtäähän tuon, että haluaa... siellä kuitenkin omat kaverit ja mukavat leikkitädit, kun taas kotona joutuu leikkimään yksin, kun minä en todellakaan pysty sinne lattialle enää leikkeihin kömyämään. Mutta tarkoitukseni ei siis ollut kenenkään ärsytyskynnystä nostaa, kukin perhe tietää parhaiten itselleen sopivan järjestelyn. Ei siitä sen enempää.

Omaa ( ¤ ) :

Voisin etsintäkuuluttaa, että onko joku nähnyt mun nilkkoja?! itse en nimittäin niitä ole nähnyt muutamaan päivään, joten yhtäkkiä aivan valtava turvotus iskenyt. Sormet on kankeat, ja jalkoihin jää " kuoppa" kun painaa jäljen. en tiedö olisiko sitä syönyt liian suolaista viikonloppuna tai jotain. Onneksi keskiviikkona on neuvola, niin siellä ainakin täti saa tsekattua että muut arvot olis kunnossa. Kun kuitenkin esikoisen aikaan mulla oli loppuraskaudessa raskausmyrkytyksen oireita, niin pikkasen sitä huolestuu, kun tällä turvotuksella se alkoi viimeksikin. Toivotaan ettei nyt kuitenkaan tulisi vielä siitäkin lisä vaivaa. =/

Mammuttia minäkin olen kaipaillut, mutta toivotaan, että kaikki olisi hyvin!

Nyt on pakko taas nousta vähän jaloittelemaan, tämä pitkä istuskelu kun on satavarma konsti saada supistelut repimään mahaa...

Mukavaa viikkoa kaikille helmiksille!

T: Helmiina 32+6

Vierailija
15/26 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehtinyt lukea tätä pinoa vielä kunnolla, mutta huomasin olette olleet huolissanne, joten kirjoitan heti kuulumisia ja aloitan sitten lukemis urakan, kun nettipimentoa on takana kolmisen viikkoa!

Meillä hajosi näyttö joulun aikaan ja tänään saatiin uusi..

Eli täällä kaikki hyvin, vaikkakin olo on aika tuskainen kun alapäätä vihloo kaiken aikaa!

Kokonaisena vielä siis vyörytään eteenpäin ja luut alapäässä taitaa vetäytyä kauas toisistaan ennen kun tässä tosi toimiin päästään!

Nyt aloitan luku-urakan, että pääsen taas jyvälle, mitä teille kaikille on kuuluu, mutta pihalla taidan jutuista hetken aikaa olla...

mammutti ja Vilppu rv 34+3 (en oo viikoistakaan ihan varma)

Vierailija
16/26 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ihan ähkynen olo. On alkanut kovasti turvottaa ja supistaa joka päivä enemmän ja enemmän. Lisäksi olen melko äkäinen ja kyllästynyt tähän raskauteen. Mullahan oli viime keväänä alkuraskaudessa keskenmeno ja tää odotus alkoi noin 3 viikkoa keskenmenon jälkeen joten olin jo myös huhtikuun raskaana. Rupeis kyllä riittämään. Huomenna meen painoarvioon ja siinähän sitä kuulee, onko supistukset vaikuttaneet jotenkin. Väsyttää ainakin reippaasti, kun yöllä tulee pyörittyä. Mies sanoi, et aina kun käännyn yöllä häneen päin, päästän sellasen kunnon puhauksen eeikä kuulemma ole mikään raikas apilantuoksuinen tuulahdus. No ei varmasti, kun nukun rennie suussa!

Tilasin H&M:ltä imetyspaitoja ja musta ne oli ihan kivoja, hintaansa nähden oikein hyviä. tilasin kaksi eriväristä. Aiemmin mulla ei ole ollut imetyspaitoja, mutta nyt meinasin ettei tarvis kelata paitaa aina korviin ja nolostua kun on vieraita ja on imetys menossa sohvalla. Imetysliivit on joka tapauksessa aika nihkeen näköset.

Nyt turpoo jalat tässä istumisesta. Siirryn sohvalle, kun lapsetkin leikkii nyt nätisti tuolla. Hyviä vointeja kaikille! Kukahan meistä pyöräyttää ekan helmivauvan, kenties jo tammikuussa? Voisin olla vapaaehtoinen jos multa kysyttäis. LA 5.2 joten eihän sitä koskaan tiedä!

Heinä 36+0

Vierailija
17/26 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaliskuisten pinoon kurkkasin, ja sieltähän löytyi ihan kuvia tästä ekasta syntyneestä maaliskuu-vauvasta! Kopsaan suoraan sen äipän viestin:

duppaduulix - 07.01. 22:38 vastaa tähän viestiin (43/45)

hephei!

http://riffiz.1g.fi/kuvat/

tuollainen osoite ja sieltä kansio Romi jos joku tahtoo meidän pikkumiehestä kuvia nähdä :)

saahan niitä muitakin tietty kurkkia jos tahtoo, ajattelin, että jos nyt ketään kiinnostaa, niin on kumminkin ihan netissä jo valmiiksi.

Tuo pikkuinen siis syntyi rv28 - voi että, on tosiaan pikkuinen. =)

[color=red]Tervetuloa takaisin nettipimennosta [b]MAMMUTTI[/b]! Kiva kuulla, että yhtenä palana vielä olet. =)

Vierailija
18/26 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se pienen pieni maalispoju on nyt siis 2vk ja 2pv vanha tänään (en tiedä ikää kuvien otto päivänä). Kokoä hänellä nyt 1290g ja 40,5cm (ja rv olisi tasan 30, joten voimme siis jokainen tästä päätellä, että millainen vauveli meillä kyydissä matkustaa - varmasti jo isompi kuin tuo maalispoju). =)

Vierailija
19/26 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on minulla ollut erityisen hyvä päivä. Käytiin sairaalassa ultrassa katsomassa onko vauva kasvanut vai ei. Ja olihan se =) Nyt mennään taas jo käyrillä eikä niiden alapuolella. Juuri ja juuri pääsi yli alimman käyrän. Eli huimaa kasvua.

No uusi tarkastus on taas viikon päästä ja 2 viikon päästä ultrataan onko vielä käyrillä mukana. Lääkäri totesi onnekseni että synnytys tapahtuu sairaalassa vauvan pienen koon vuoksi. Eli se tarkoittaa että saamme synnyttää ilmaiseksi sairaalassa. Muuten joutuisin maksamaan sen lystin tai osan siitä n. 300 euroa. Eli näin täällä Hollannissa.

No oli mukava nähdä vauva liikkeessä. Mutusteli suullaan ihanasti. Ja kun napanuoran virtauksia tutkittiin niin lääkäri ei tahtonut saada kunnon käyrää, kun vauva aina potkaisi sitä. Hyvin liikkuvainen tapaus.

No haettiin samalla sänkyyn jalat ja patjan suojus. Täällä sänky tulee nostaa 80 cm korkeuteen viimeistään viikolla 37.

Silittämisestä. Itse olen kaikki vaatteet ja lakanat pessyt ja silittänyt. Suurin syy on siinä että meille tulee kraamzorgin nainen noin 8-9 päiväksi auttamaan lastenhoidossa yms. n. 5-6 h päivä.Eli häntä varten tulee paikat olla tip top kunnossa. Ei kehtaa päästää vierasta ihmistä ihan kauheeseen mörskään ettei pidä huonona äitinä.Sain tossa jo syksyllä listan tarvikkeista jotka tulee ostaa vauvalle.

Tuo kraamzorgin nainen on sellainen joka tulee ottaa ja itse maksaa. Hinta on 3,5 euroa/h ja jos haluaa lisää kuin tuon 46h niin hinta oli sitten 35 euroa/h. Korvaa vähän niinkuin neuvola käynnit Suomessa ja siksi myös sairaalasta kotiutetaan todella nopeasti yleensä jo samana päivänä. Toivon mukaan joku ymmärsi hiukan tuosta jotain.

No tällaista täällä ja nyt lähden päikkäreille kun koulua ei tänään ollut ja väsy pukkaa.

jjae + merimiina 35+0

Vierailija
20/26 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottaessani rv31 mulla oli kanavaa jäljellä 1cm ja kohdun suu oli sormelle auki. Vuodelepoon ei muakaan käsketty, mutta kaikenlainen seksi, nostelu ja saunominen oli kiellettyä. Ihan normaalia elämää jatkoin, kävin koiran kanssa lenkillä, tosin se oli kyllä aika hidasta vaappumista... Poika syntyi rv36+1 ja oli viikkoihin nähden hyvän kokoinen. Teholla vietti kolme ensimmäistä päivää lämpöpatjalla ja antibioottitipassa. Vaisuuden takia epäiltiin infektiota ja tippa oli siis varmuudeksi. Keltaisuuden vuoksi joutui olemaan kahteen otteeseen valohoidossa. Kotiin päästiin viikon sairaalassa olon jälkeen!

Eli avoimin mielin eteenpäin! Ei se synnytys siis ihan välttämättä ole vielä edessä. Tosin mua ei kyllä suppaillut yhtään kivuliaasti ennen synnytystä...

Ei uutta auringon alla... Pessi80 rv33+2