Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~Lokahaaveet -07 vko2~~

08.01.2007 |

Hyvää alkanutta viikkoa! Tein nyt aluksi viikkopinon, sen voi sitten vaihtaa päiväpinoksi, jos tulee liian pitkä.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset Tarille tuosta kohdunnapukkaselvityksestä:) Jospa se jossain vaiheessa kiertoa löytyisi.

Galluppia oli miehen tupakoinnista..

Kyllä polttaa, eikä lopettanut edes esikon raskausaikana. Oli aika vaikeeta aluks minunki olla polttamatta, kun toinen siinä savuttelee, mut onnistui kuitenkin.

Nyt pitää lähteekin päiväkahvittelemaan ja " ruokkimaan" tuo meidän neiti.(=etsimään hälle ruokaa jääkaapista ennen kuin menee sinne itse ja syö kaiken alahyllyillä olevan:) )

Vierailija
22/72 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin sain ihan uutta tietoa tuosta kohdunnapukasta kun olen sitä itsekkin miettinyt,kiitos siitä Tari!

).( omanapa masentaa... taas vaikuttaa siltä ettei vuoto lopu ilman lääkkeitä hoh hoijjaaa... Vuodan kuin seula ja huomenna pitäisi vuodon loppua. Kyllä pitäisi ainakin vähenemään päin olla vuodon mutta ei! paketti kaupalla taas siteitä mennyt ja hermot. Huimaakin jo niin ettei mitään äkkinäistä voi tehdä. Ja olen lopen kyllästynyt tähän kun eivät lääkärit kaikessa viisaudessaan saa minua kuntoon!

Joulukuussa kävin gynekologilla joka suositteli otettavaksi kaikki hormoni arvot verikokeella ja meidän tk:ssa oltiin sitä mieltä että ne kokeet on turhia eikä niitä otettu vaan käskettiin ootella ja katella vielä yhdet kuukautiset. 14kk on nyt tätä jatkunut josko nyt saisin jotain apuja tuolta tk:sta. SUUTUTTAA!!!!

sekin vielä että haikara lensi meidän sijasta veljeni luo,ottaa luonnon päälle.... heillä LA joskus alkusyksystä.

ei auta häntä pystyyn ja kohti uutta ovulaatiota ;o)

Niiloakseli kp 6/29-39

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti saan liittyä joukkoonne!

taustatietoja: olen 26v yhden tytön (05/05) äiti ja mies on 24v. olemme juuri tänään tehneet päätöksen antaa toiselle lapselle mahdollisuus tulla. esikoinen tärppäs aikanaan toisesta yrityskierrosta, nyt tuntuu siltä että pikkukakkonen ei saavu luoksemme niin nopeaan.

tällä hetkellä menossa menkat (kp 2/26-28) joten varsinainen yritys päässee alkamaan tuossa viikon kuluttua. jändkättää kovasti jo etukäteen kaikki! mä en voinu raskaanaolesa viimeks kauheen hyvin, lihoinkin älyttömästi ja jouduin sairaslomalle aika ajoissa vuotavan kohdussa olevan hematooman ja kipujen takia. en siis mitenkään innolla odota sitä raskaanaolemisen olotilaa, mutta pakkohan se on kestää kun lisää lapsia halutaan!

vastailua gallupiin: en polta, joskus viihtellä ollessa muutama tupakka ja se tapahtuu nykyään harvoin.. mies ei myöskään polta. ajattelin ensin etten lupaa uudeks vuodeks mitään, mut koska mulla on ylimääräisiä kiloja, päätin aloittaa uuden kevyemmän elämän! huom, en alkanut laihikselle vaan aloin pikkuhiljaa muuttaa elämäntapoja. vanhaan en aio palata. saa nähdä sit jos joskus plussa tulee et miten käy, pitää ottaa tietty jostain selvää miten paljon raskaanaollessa tulee syödä yms. (olen saanut vähän yli viikossa 3kiloa pois, enkä ole kuin jättäny herkut, keventänyt rasvoissa ja ruuissa+ kävelylenkkeillyt.)

nyt seuraa varoitus: mä en osaa ilmaista lyhyesti mitään... nää mun kirjoitukset tulee varmaan aina olemaan pitkähköjä vaikkei mitään asiaa oiskaan...

nyt sit vaan kaikille hirveesti onnea et plussattais kaikki tässä kierrossa!!!

sannuska

Vierailija
24/72 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas olisi yksi viikko voiton puolella ja lähempänä haavetta! Toteutukoon haave sitten tässä kierrossa tai jossain tulevista, mutta lähempänä ollaan taas! Optimistista ajattelua? :)

Sannuskalle tervetulo morjenstus! *nostaa räpylää* Tuo on aika kova painonpudotus reilun viikon aikana! Muistahan että liian kova tahti saattaa sekoittaa hormonit? Tästä vaan omakohtaisiakokemuksia jonkun vuoden takaa... Sopivaksi pudotustahdiksi suositellaan puolesta kilosta kiloon viikossa. Minä myös ikuinen kilojen kanssa kamppailija ja painonvartioden ikuisuus jäsen. :) Tsempataanko toisiamme tiukkana hetkenä?

(.) Eipä oikeastaan mitään ihmeempiä, vielä ei ovis ole tullut mutta kaikesta päätellen huomenna saattaisi olla irtoamispäivä...

-Rimpe- kp12/n.26

Vierailija
25/72 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun vihdoin satoi lunta, on heti paljon valosampaa ja nätimmän näköistä.

Tervetuloa kaikki uudet, pahoittelut niille, joilla täti yllättänyt.

Kiva kun meitä alkaa olla täällä jo iso porukka, vaikka eihän se hyvä ole, mutta nyt toivotaan kaikille plussia hyvinkin pian.

Niiloakseli: Varmasti inhottava sun tilanne. Toivottavasti saisit pian selvyyttä ja apua.

Tari73: Hui, miten kauan teillä on jo yritystä takana, jo on aikakin sun vuoro plussata ja saada vauva lokakuussa syliin. Toivottavasti noi sun tuntemukset johtuu kiinnittymisestä. Tuntuu niin pieneltä tämä oma odotuksen odottaminen, " vasta" 4kk takana, kun jotkut joutuu tosiaan odottamaan 2 vuotta. Nostan hattua, tuntuu, että silti olet todella positiivisella mielellä vaikka varmasti on ollut joskus vaikeaakin. Mä pistän panokset tässä kuussa sulle! Tsemppiä!

(.) Täällä alkaa flunssa hellittää. Vatsakivut yllätti toissa iltana, mutta onneksi meni ohi. Vuotoa on vieläkin tullut, mutta aika vähän, jospa se kohta loppuis ja pääsis taas stressaamaan ;) Nyt lähden siivoomaan.

Onnea kaikille yritykseen! Päivänjatkoja!

F@iry kp 5/32-49

Vierailija
26/72 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieskin polttaa, mutta vähemmän kuin minä. Uudenvuodenlupauksia en tehnyt, en kuitenkaan pysty pitämään niitä. Tupakanpoltto pitäis kyllä lopettaa pian, tulen raskaaksi tai en. Ahdistaa ajatuskin... Vahvalta pohjalta lähdetään. :)

Lisää gallupia: Mikä olet ammatiltasi tai jos opiskelet, niin mitä?

Vierailija
27/72 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille!

Tänään saapui tätikkä, vaikkei olis kyllä tarvinnu. Niin jo syyskuun vauvasta uneksin. Mutta lokakuun vauvakin on tervetullut, joten semmosta nyt siis kuumeilemaan. :) Kaikista jutuista oon vielä toistaseks ihan pihalla, tällä pinolla kun on jo tätä mittaa..

Milenna: ollaankos me tuttuja tuolta Huhtihippusista -05 ? Mien tänne vauva-lehden puolelle enää kovin useesti oo kirjotellu sitten vauva-ajan, mutta msn:llä vähän useemmin. Sun nikkis on vaan niin tuttu. :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

-S- kp 1/27 yk 9

Vierailija
28/72 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivaa vaihtelua :)

Tupakasta: itse en polta, mies polttaa " kohtauullisen vähän" eli alle 1/2 askia päivässä. Yrittänyt lopettaa mun raskausaikana 04, pojan synnyttyä 05 ja silloin tällöin, mutta aina jatkaa...

Työ/opinnot: tarkkaa alaa en täällä " uskalla" paljastaa, kun meitä on aika vähän (mitähän toisaalta pelkään...? Varmaan että joku tuttu kuulee yrityksestä ja möläyttää töissä tai säälii, jos tässä menee kauan ennen kuin plussataan. tms.) Mutta olen gradua vaille valmis humanisti :) Ja poika (2v) menee keväämmällä osa-aikaisesti päiväkotiin, jotta saisin sen gradun tehtyä! Gradu on roikkunut jo kohta 3 vuotta, kaikki muut opinnot tehty. Kääk. Nyt olen myös museossa osa-aikatyössä aina silloin tällöin, jotta pää tuulettuu kotonaolosta. Siis pääasiallinen ammatti just nyt on kotiäiti.

Kiva tällaisia vaihteeksi kirjoitella, niin ei tarvitse koko ajan miettiä sitä että on vasta kp 2/29...

tirlittan :)

Vierailija
29/72 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelimpa vastata galluppeihi... Minä eikä myöskään mieheni tupakoi. Joskus teininä olen tupakkaa kokeillut, mutta siihen se sitten jäi. Minä olen apteekkialalla. Tällä hetkellä vielä opiskelen, mutta syksyllä valmistun (toivon mukaan) joten vauva oli silloin tervetullut...Nyt pitäsi hoitaa loput opinnot alta, mutta tämäkin päivä on mennyt tähän asti netissä...

Minulla on ilmeisti ovis nyt (kp 17). Eilen sain positiivisen tuloksen testissä (kaksi yhtä vahvaa viivaa). Tein tänäänkin vielä testin, mutta nyt se oli muuttunut negatiiviseksi (testiviiva oli selvästi haaleampi kuin näyteviiva). Eilen pupuiltiin ja tänäänkin pitäisi vielä. Sitten odotellaan jännityksellä 2 vko miten käy...

Vierailija
30/72 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö päiväunilla, äidillä omaa aikaa..

Rimpe: Olen samaa mieltä tosta painonputoamisen vauhdista, aika paljon on. mutta en ole sitä tietoisesti tehnyt, en oo ollu nälkäkuurilla, jätin vain turhat pois. liikunnassa minimaalinen lisäys. luulen että jouluherkut ja nesteet poistui vaan nyt aluks. koska nyt ei tällä viikolla ole yhtään paino pudonnut, eli tasaantumassa on. tosin menkkojen aikana painankin aina enemmän, jopa pari kiloa. mites muilla, vaikuttaako menkat painoon?

ja lisätsemppi ei oo koskaan pahitteeks, joten koitetaan siis kannustaa toisiamme! (mulla on kyllä hiton kova urakka edessä, ainaki 15, mieluummin 20 kiloa pitäs saada pois.) mutta nytajattelin uskoa itseeni ja siihen että se kyllä onnistuu, aikanaan! kiirettä mulla ei ole, pääasia olis se että nää uudet elämäntavat sais aikaan sen että paino lähtis menee alaspäin. ja jos raskaudun, sit tulee painonpudotuksessa vaan taukoa! usko sinäkin itsees, kun oikein haluut, sä pystyt siihen! mulla kannustimena on tseinho nykyistä peilikuvaa kohtaan ja halu saada kauniimpia vaatteita ja näyttää niissä paremmalta.

ja sit gallupiin: ammattini on lähihoitaja, mutta kotona olen täl hetkel. vakkarityöpaikkaa mulla ei ole. olen päiväkodissa työskennellyt ennen esikkoa.nyt mahdollisesti vaihtamassa alaa, mutta mihin, se on viel auki... =)

hitsi kun loppuis jo nää menkat niin pääsis tositoimiin! ;)

taidan mennä kahvin keittoon, nyt kun sitä saa hiljaisuudessa yksin nautiskella.

sannuska kp3/26-28

Vierailija
31/72 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sannuska: En tosiaan huomannut että sulla kierto " tuolla mallilla" . Sehän tunnetusti vaikuttaa vaakaan. Samalla linjalla ollaan myös pudotettavien kilojen kanssa, 15 miel. 20 pitäis pois saada.

Usko on vahva että siihen pystyn, kun kuopuksen jälkeen onnistuin pudottamaan n.30kg painonvartioissa. Siitä on valitettavasti vuosien saatossa puolet hiipineet takaisin.

Siksi kirjoitinkin olevani ikuinen pudottaja. Nyt taas uusi tsemppi päällä ja ryhmään kävin viikolla ilmoittautumassa. Ajatus on sellainen että niin pitkään eletään ohjelmaa noudattaen kunnes plussa pärähtää ja sen jälkeen koitan elää mahd. siivosti että raskauden aikana ei tulisi kovasti enää lisäkuormaa.

TyöGallup: Ammatiltani olen keittiöpuolen ihmisiä ja tällä hetkellä työskentelen " einesten" parissa. Alan vaihtoa olen minäkin suunitellut jo jonkin aikaa, mutta kouluun en lähde ennen kuin lapsiluku on yhdellä lisääntynyt. Ainakin nyt tuntuu siltä...

-Rimpe-

Vierailija
32/72 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakkagallupista: en polta, eikä mieskään

Työgallupista: työskentelen tiedonhallintaan liittyvien asioiden parissa eräässä virastossa (ei onneksi niin tylsää miltä kuulostaa... :) )

Teitä oli tuossa edellä aika monta, kenellä on samat ajat menossa kun mullakin, eli syyskuuhaaveet hävisivät tädin myötä. Mutta koitetaanpa yhdessä sitten kärvistellä nämä tylsät viikot... Toivotaan onnea seuraavaan yritykseen.

Minttu_10 kp 2/28-30

Vierailija
33/72 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neiti pääs koneen kimppuun ja hävitti kaikki pikakuvakkeet jonnekin..Mieheltäkin meni hetki ennen kuin ne saatiin takas..meinas jo paniikki iskee.

Sanna-P; Juu, meillä myös Huhtihippunen-05. Tosi touhukas tapaus, pitäis olla silmät selässäkin, että pysyis kärryillä mitä hän aina puuhailee:)

sannuska; Mulla kans ainakin olo tuntuu painavammalta menkkojen aikaan ja maha on ihan turvoksissa.

Työgallup; Mulla ei oo töitä eikä kouluukaan oottamassa. Lukion oon käynyt ja sen jälkeen kävin yhtä koulua jonkin aikaa, mut ei tuntunut omalta alalta. Onneks ollaan pärjätty näilläkin tuloilla mitä saadaan.

Tsemppiä painonpudottajille! Pitäis itsenikin vähän vähentää herkkujen yms. syöntiä, mut en oo saanut aikaseks:(

Hauskaa viikonloppua!

Vierailija
34/72 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on jo ihan mukava kerros lunta maassa ja koko ajan hiljalleen putoilee lisää! Tosin lämpötila on vähän plussalla... Pysyisi nyt vaan tuo lumi maassa!

(.)Ei vieläkään kunnon ovislimoja ole ollut eikä kunnon kipuilijakaan tuntunut.. Hmm.. Josko en tässä kierrossa sitten ovuloi lainkaan. Tai sitten on edelleen kierto sekaisin km:n jäljiltä. Tai jotain. Tylsää kun vielä tälläistäkin pitää ruveta pohtimaan ja stressaamaan.

Nyt ylös, ulos ja lenkille!

-Rimpe- kp 13/n.26

Vierailija
35/72 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs kaikki on kun on niin hiljaista.

Täällä menossa kp 17/25 jo eli huomenna alkaa piinaviikko huih!

Meinasin testailla kp 24/25 kun jos lasketaan oviksesta niin silloin olisi jo 15 pvää kulunut siitä.

Oireita Nippailu masussa ja tunne et jotain valuu kokoajan,nyt myös alaselkäsärky ja rinnat kipeet ja edelleen se tunne,kolmena aamuna päätä särkenyt ja ei millään jaksais vääntäytyä ylös sängystä.Ärtyneisyys. Mut nähtäväksi jää. Peukkuja kaikille tähän kiertoon.

Vierailija
36/72 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun tulee lunta oikein kunnolla! Pysyisikin nyt vaan maassa kevääseen asti niin saisi edes vähän aikaa nauttia talvesta. Esikoinen ainakin on ihan innoissaan lumesta, samoin kuin kaikki naapuruston tenavat :-)

Mulla taitaa olla ovis meneillään, sen verran olen oppinut oireista kun olen teidän juttuja lukenut. Päätä särkee, alavatsaa hieman jomottelee ja näyttäisi niitä limojakin tulevan :-) Lisäksi vasemmalla puolella alavatsaa tuntuisi hassun tuntoinen möykky. Viimeisimmällä gynekäynnillä oli samanmoinen tunne ja gyne sanoikin ultraäänen perusteella että munarakkula oli irtoamassa. Silloin pamahdinkin heti raskaaksi ja tuli sitten myös se km. Saa nyt sitten nähdä kuin tällä kierrolla käy....

Esikoinen päikkäreillä, täytyy mennä paistamaan lihapullia!

Mukavaa viikonloppua!

Ykä kp 14/26

Vierailija
37/72 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei ole lunta vieläkään. :/ Eilen kävin tyttären kanssa pulkkaostoksilla, eli toivossa eletään.

Tänään oltiin koko perheen voimin vauvauinnissa, tämä kevät vielä jatketaan, sitten pitää väistyä pienempien uimareiden tieltä. Tyttö nauttii uinnista ihan täysillä, siitä on tullut oikein vesipeto. =)

Kp 14, ovis taitaa pikkuhiljaa olla ohitse. Oli tässä kierrossa hieman aiemmin kuin edellisessä. Suunnilleen jtp-taktiikalla on menty, nyt ei auta kuin toivoa lujasti.

-Savanna- kp 14/30 ja tyttö 8/05

Vierailija
38/72 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeestaan mitään uutta..

Huomenna mennään mun vanhemmille pariks yöks, miehen pitää huomenna mennä töissä käymään, niin kuulemma nopeemmin pääsee sielt. Niinpä päivittelin tuon listan jo nyt. Tervetuloa uusillekin!

Oltiin iltaa istumassa ja meni aika myöhään, kun neiti on nyt vasta menossa nukkuu. Aattelin että jos sitä miestä yrittäis tänään kellistää, ku ei varmaan porukoiden luona viititä. Ja sit ku tullaan takas, niin on kai jo ne " parhaat" ovisajat käsillä..iik..

Tarille nyt ensimmäisenä plussaonnea, en muista kellä muulla oli jo piinaviikko lähellä..no plussaonnea muillekin:)

Milenna kp 13/30-32

Vierailija
39/72 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puurot on keitetty ja syöty ja nyt kun lapset katsoo lastenohjelmia niin kahvia saapi rauhassa nauttia koneen vieressä! Tänään herättiinkin poikkeussellisen aikaisin sunnuntaiksi. Yleensä vasta ysin korvilla ollaan kahvin kimpussa. No tuleepahan illalla sitten paremmin uni, ensi viikolla aamuvuorossa pitäisi kuitenkin olla.

Tälle päivälle olisi suunnitelmissa ulkoilu ja sosiaalisten suhteiden ylläpitämistä, kun ensin pitäisi viedä lapset " hiihtoretkelle" (minä en vielä suksille nouse mutta muksut kyllä) tuohon lähimetsään. Ja iltapäivällä on kaverin lapsen 5v synttärit jonne kuopus on saanut kutsun ja matkaa on sen verran paljon että en viitsi ajella edes takas. No oikeastaan on ihan kiva kun on jotain puuhaa, niin ei koko aikaa ajatukset pyöri oman navan ympärillä.

Leppoisaa sunnutaita kaikille!

-Rimpe- kp 14 /n.26

Vierailija
40/72 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti änkesi meille vaikka olin 100varma että olen raskaana. Nyt ollaan taas mieli maassa viikko puolitoista. Tiistaina aloitan clomien syömisen ja 22 päivä on gyne joka saa kyllä ottaa jotain kokeita tai lähettää jo keskussairaalaan. Alamme olla ihan loppu tähän yritykseen joka ei vaan tuota tulosta. Oloa ei yhtään helpota se että miehen veljelle tulee vauva parin viikon-kuukauden sisällä ja serkku odottaa kaksosia ja minä vaan nuolen joka kuukausi haavojani siipi maassa. No tänään pitää vielä jaksaa juhlia iloisena toista päivää esikoisen synttäreitä että koetampa koota itseni.

Pepsi kp1/28 yk 11