Tammitähtöset tiistaina
Laitetaankos pino pystyyn. Pieni hiljainen hetki töissä, täytyy käyttää hyödyllisesti ;) Pääkaupunkiseudulla asustelemme ja kaksi koiraa myös meillä. Jokapäiväinen hyötyliikunta siis taattu. Joku muu taisi myös ensimmäisiä menkkoja odotella. Myös minulla voi 3kk mennä ennenkuin antavat ilmoitella itsestään. Miten sitä jaksaa odottaa ensin menkkoja ja sit pitäis vielä sitä plussaa odotella.. Nythän se odottaminen vasta alkaa, vaikka ensin odotettiin sitä ehkäisyn pois jättämistä. Meillä se tilanne, että mies lämpeni ajatukselle vasta loppusyksystä, minä olen kuumeillu varmaan jo neljä vuotta.
Mitäs muut tammitähtöset puuhailee? Kotona, koulussa?
Kommentit (5)
Hitsi, kitjoitin äsken pitkät liirumlaarumit ja onnistuin hävittämään ne. Ei tosiaan ollenkaan hyvä suoritus. Yritän nyt sitten muistaa edes osittain mitä viesti piti sisällään.
Sairaana olen minäkin. Aika tuntuu menevän aivan älyttömän hitaasti, kun ei oikein jaksa tehdä muuta kuin olla. Viime viikon olin lomalla ja pikkuhiljaa olisi kiva päästä jo töihinkin. Kuumeisena ei kuitenkaan viitsi mennä joten katsotaan uudelleen huomenna.
Täytyy kyllä myöntää, että täällä muiden tarinoita lukiessa alkaa tulla aika malttamatonolo. Meillä kun tuo vauvapäätöksen tekeminen oli aika pitkä prosessi, niin toivoisi asioiden etenevän nopeasti, kun päätös on tehty. Voi tosiaan olla, että iän karttuessa on ehtinyt nähdä ja kuulla kaikenlaista ja alkaa sitten miettimään asioita liikaa. Jonkun hetken kävi jopa mielessä, että jos jättäisi nämä vauvajutut kokonaan muille. Kaiketi tuolloin mietin liikaa synnytystä ja muita mahdollisia epäonnistumisia. Aika pian kuitenkin ymmärsin, ettei tässä elämässä taida koskaan olla mikään varmaa. Eikä synnytykseenkään kovin moni ole enää viime aikoina kuollut. Eikai mitään voi saada jos ei edes yritä?
Kovasti olen yrittänyt kuitenkin olla realistinen ja ajatella, että voi hyvin mennä kesään asti ennen kun mitään tapahtuu. Täytyy kuitenkin myöntää, että syksyllä voi alkaa ääni kellossa muuttumaan jos olen täällä yksikseni.
Osaisiko kukaan meistä väsätä listaa kaikista tammitähtösistä, jonka voisi sitten aina liittää uuden ketjun alkuun? Helpottaisi kummasti muistamaan kuka on kuka ja missä tilanteessa. Nimimerkit ja mahdollisesti muuta (ikä, paikkakunta, monetta yrittää)? Tuolle listalle päästäisiin sitten lisäämään PLUSSIA ja miksei LA:takin.
Kivaa huomata, että joukossa on samanlaisessa tilanteessa olevia ja samoja asioita miettiviä ihmisiä. Varmasti saadan tehtyä mukavaa aikaa tästä muuten niin piinaavasta odotuksen odotuksestakin!
Työpäivä taas takana, onneks saa " annostuksen" töissä noista lapsista....;) olen siis päiväkodissa töissä, mut ei se kyllä vauvakuumetta laimenna yhtään!!! Samansuuntaset ajatukset on myös täällä sen suhteen, että ei millään jaksais odottaa ensin et kierto tasaantuu ja sit ovista ja taas jännätä tuleeko menkat...kaiken pitäis tapahtua nyt ja heti kun mahdollisuus raskautumiseen on annettu, mut kaveripiirissä tosi monella on kestänyt vuodenpäivätkin tulla raskaaksi vaikka mitään " vikaa" ei varinaisesti ole ollu...joten jäitä hattuun ja kärsivällisyyttä (ainakin mä tarttisin....;) )
Moikka,
Kiva, että meillä on nyt oma pino :) Olin yhden päivän nettipimennossa (2.1), kun oli hiukka kiire töissä ja lueskelin tässä jälkikäteen muiden kommentteja alkuvuodelta. Näyttäisi olevan samoja ajatuksia, pelkoja ja kokemuksia kuin itsellä. Myös tuo ajatus ajoituksesta loppuvuoteen, lähinnä joulukuu vauvan syntymälle arvelutti ensin, mutta eihän sitä voi nyt kovin tarkkaan näitä asioita etukäteen miettiä, kun koskaan ei tiedä etukäteen tärppääkö heti vai ei.
Tosiaan, voitais pitää joku esittelykierros, johon koottaisiin tietoja kaikista meistä. Ainakin tuolla vauva-puolella oli niin, että jokainen kertoi itsestään, nimimerkki, ikä, ammatti, paikkakunta, perhe jne eli laitetaan sellanen esittelypino, jos joku viisaampi osaa kyhätä sellaisen ;)
Itse olen muuttanut pääkaupunkiseudulta länsi-rannikolle syksyn 2005 aikana. Minä ja mies ollaan molemmat 29v ja ensimmäistä kuumeillaan. Alotus saattaa siirtyä tammikuusta helmikuulle, sillä tuli reissu ulkomaille...
Hauskaa päivänjatkoa kaikille!
Tiistai on kääntynyt jo iltaan ja söin juuri iltavitamiinit. Ostin Lady vita vitamiineja, kun haluan varmistaa, että saan tarpeeksi kaikkia tarvittavia vitamiineja ja hivenaineita. Tätä vauvaprojektia tulee suunniteltua ehkä vähän liikaakin kun sitä on jo vuosikausia miettinyt ja nyt viimein tartuttu toimeen. Minustakin olisi mukavampi saada vauva esim. alkuvuodesta kuin aivan vuoden loppumetreillä, mutta eihän sitä koskaan tiedä vaikka tähän yritykseen menisi sitten monia kuukausia tai jopa vuosia.
Syöttekö te vitamiineja, käytätte ovistikkuja, mittailette lämpöjä tms. kikkoja? Minä en ainakaan vielä harrasta muuta kuin vitamiineja ja pidän kuntoani yllä kuten olen ennenkin tehnyt: monipuolista urheilua.
Olis kiva tehdä sellainen esittelypino kun vaan joku osais sellaisen tehdä ja olisi aikaa sitten vaikka päivittää sitä - oisko joku nettiexpertti joukossamme?
Hyvää yötä Tähtöset ja kuulemisiin. :)
Täällä flunssa edelleen päällä. Sitkeä on kun jo 1,5 viikkoa on vaivannut. onneksi ei ole tarttunut tyttöön.
Esittelyä: Minä olen 25-v yliopisto-opiskelija ja itse asiassa ensi viikolla palaamassa opintojen ääreen ja tyttö 1v 5kk on menossa ryhmäperhepäivähoitoon. Asutaan Tampereen seudulla, mies 27-v. Vauvakuume on vaivannut minua tytön syntymän jälkeen ajoittain ja miestä kovastikin koko syksyn. Nyt sitten uskaltauduin jättämään ehkäisyn pois ja jännitetään, että kuinka kauan tärppiin menee. Esikoinen tärppäsi neljässä kuukaudessa.
Nyt kp 9/28-32. Eli kohtahan sitä on ovis tulossa! Jännittää kyllä, että miten sitä jaksaa pienen vauvan kanssa. Ei ollut esikoisenkaan kanssa aina ihan helppoa... Mutta onneksi se pahin aika mene nopeaan ohi ja onhan se toisaalta niin ihanaa haistella vauvantuoksua ja nukkua vauva kainalossa jne.
Plussaonnea,
S-I