Sukulaisten ja perheen pitää auttaa köyhiä ja työttämiä ,ei valtion.
Ennen jos jollain oli rahat loppu ja nälkä niin suku ja perhe oli turva ja auttava käsi. Niin pitäisi olla vieläkin ei valtio voi maksaa laskuja ja vuokria ym ... tämä ei voi jatkua muuten konkurssi tulee suomelle.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen ihmetellyt vuosia, että mitä tapahtui lähimmäisestä välittämiselle. Vai onko nykyään ihmiset entistä ylpeempiä, etteivät välttämättä kehtaa tuoda ilmi, että nyt ei mene hyvin?
Ennen luokkatasot teki sen, että oli helpompi auttaa esim naapurin yksinhuoltajaa, kun oli selvä, että hänellä menee huonommin taloudellisesti kuin perusduunarilla. Nykyään ei ole niin, mikä on hyvä juttu.
En kuitenkaan halua loukata ketään avustuspaketeillani tms. vaan annan sitten yleisempään keräykseen, jossa vaan voin toivoa, että apu oikeasti menee perille.
ei duunarilla ole varaa auttaa ketään kun tuskin edes omia menoja saa katettua.
Mistähän johtuis? Liity ammattiliittoon. Itse olet liiton vapaamatkustajana romuttanut mahdollisuutesi neuvotella työehdot paremmiksi
Tää oli kyllä hyvä. Koko työelämäni ajan olen neuvotellut kyllä ihan itse palkkani ja työehtoni. Joka työtä en ole ottanut vastaan. On ollut jopa varaa valita. Maksan veroni, se saa riittää. enpä usko että jos liittyisin liittoon, saisin yhtään parempaa palkkaa, voi käydä jopa päinvastoin. Maksan siis veroni ja sillä pitää saada riittävä sosiaaliturva.
En tunne sukulaisia. Muut ovat myös vähävaraisia.
Suomest muutin ulkomaille15 vuotta sitten finanssikriisin aikana. Silloin olin jo oikeassa etta maa on tekemass Titanicia. Ja nyt katselen kun se tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Ennen oli töitäkin mitä tehdä.
On muuten hullua että työelämä on aivan erilaista kuin muutama vuosikymmen sitten ja silti odotetaan sen olevan samanlaista. Töitä pitäisi jakaa useammille eikä kohdistaa entistä harvemmille. Ja 40h/vko on liikaa, jo 30h nykyaikana enemmän kuin tarpeeksi.
Kyllä. Töiden tuottavuus on noussut hurjasti. Puhun itselle tutusta sahateollisuudesta. 40 vuotta sitten urakkapalkattu sahatyöläinen pystyi elättämään hyvin viisihemkisen perheensä. työvuorossa oli noin 12-15 työntekijää. Nykyään tuotanto on lähes kolminkertaistunut ja työntekijöitä on vuorossa kuusi. Voi olla että yksi työntekijä perheessä pystyy elättämään perheensä muttei kuutta perhettä kuten tuottavuuden kasvu edellyttää. Työt aina vaan vähenee. Pitää lyhentää työaikaa tai hyväksyä työttömyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen oli töitäkin mitä tehdä.
On muuten hullua että työelämä on aivan erilaista kuin muutama vuosikymmen sitten ja silti odotetaan sen olevan samanlaista. Töitä pitäisi jakaa useammille eikä kohdistaa entistä harvemmille. Ja 40h/vko on liikaa, jo 30h nykyaikana enemmän kuin tarpeeksi.
Luulet että elää 30 tunnin palkalla kun tunnista saa noin 10 e?
Just. Ja pitää sitten tehdä ne 40 tunnin työt 30 tunnissa. Parempi vaan käytellä hommiin 40 tuntia heh.
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheiden pitää alkaa myös hoitaa vanhuksiaan tai toisten lapsia. Miksi siellä kotona pitää niin turvassa olla jonkun ihmisryhmän? Siksihän tänne änkeydytään, kun saadaan rahaa synnyttämisestä ja hengittämisestä.
En todellakaan aio enää tehdä töitä lapsiperheiden tai muuttajien eteen. Hommatkoon itse miestensä avulla (tai vaimojensa) itselleen kotivanhempiroolin.
Niin, kyllähän se hiukan kyrsi aikanaan kun joillain oli eläkeläisvanhemmat jotka hoitivat lapsia aivan pienestä saakka. Sai iskä ja äiskä käydä töissä ja saivat vielä kotihoidontuetkin. Kaikilla ei vain ole mitään sukulaisia ainakaan lähettyvillä. Aika suppea tiedon ja ymmärryksen taso joillain on. Taitaa myös lapsiperheiden toimeentulo olla paljon kehnompi kuin menneinä aikoina, päätellen lasten alhaisesta syntyvyydestä. No on maailmassa ihan liikaa väkeä joten ei tarvitsekaan välttämättä lisää tulla.
Vierailija kirjoitti:
Köyhien ja työttömien pitää itse parantaa asemansa ei ole muiden velvollisuus elättää ja auttaa aikuisia ihmisiä
Jaa.. ihan perustuslaissakin taataan oikeus työhön. Sitä vaan kun ei aina löydy. Itse olen kohentanut asemaani pimeillä töillä, kaikenlaisilla remonttihommilla, taksiakin on ajettu, sillä on kysyntää viikonloppuisin. Tupakkaa ja alkoholia on rahdattu naapurimaista. Onko parempia ehdotuksia? Varastamista, parittamista tai huumekauppaa en ole vielä kokeillut.
Vierailija kirjoitti:
Köyhien ja työttömien pitää itse parantaa asemansa ei ole muiden velvollisuus elättää ja auttaa aikuisia ihmisiä
Jaa.. ihan perustuslaissakin taataan oikeus työhön. Sitä vaan kun ei aina löydy. Itse olen kohentanut asemaani pimeillä töillä, kaikenlaisilla remonttihommilla, taksiakin on ajettu, sillä on kysyntää viikonloppuisin. Tupakkaa ja alkoholia on rahdattu naapurimaista. Onko parempia ehdotuksia? Varastamista, parittamista tai huumekauppaa en ole vielä kokeillut.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon köyhiä sukulaisia sinulla itselläsi on? Ja kuinka paljon autat heitä?
Minulla on yksi. Sairas mutta asuu omassa asunnossa. Käyn pari kertaa viikossa tarkistamassa tilanteen. Lämmitän asunnon (talon), vien ruokaa tai muuta, kahvileivoksia ym. On joku ruokapalvelukin mutta epäluotettava, jäi kylläkin kiinni kun ei hoitanut hommiaan. Pikkupaikkakunnalla ei ole vaihtoehtoja palveluntarjoajissa. Mutta silti. Olen maksanut veronia ja palvelut on saatava. Porvarit ne on käärineet voitot liiveihinsä ja hassanneet valtion rahat.
Vierailija kirjoitti:
ottakaa vastuu itsestänne..outo tapa ajatella että joku toinen joutuu maksamaan toisen elämisen.
Tarjoatko minulle siis töitä? Outo tapa ajatella että jos ei ole töitä tarjolla niin se olisi oma vika. Voisi ajatella leikillään että voisi poistaa verot ja eläkemaksut jos haluaa. Myös firmat ja maatilat ym. voisivat tehdä samoin. Perintövero kylläkin pitäisi olla 100% koska se on saatu jostain ilman omaa työtä ja vastuuta. Joka laistaa verot, ei saisi mitään sosiaaliturvaa, ei maatalous- eikä yritystukia. Voisi valita. Valitsisin verot ja sosiaaliturvan.
Sosiaalitoimisto myös yritti ohjata sukulaisille, ihmettelen mitä varten se sosiaalitoimisto on sitten pystyssä. Ei kaikilla ole jäljellä sukulaisia, sitä voi olla kai aika vaikea ymmärtää? Olisi hyvä opettaa tunneälyä että osaisi edes vähän ymmärtää muitakin ihmisiä, etenkin jos on työ sosiaali /terveysalalla, mutta oli liikaa vaadittu. Niin kuolleiltako olisi mentävä kerjäämään rahaa? Ei onnistu. No kun tiedän tämän jatkossa yritän säästää! Verorahoilla noita sos.palveluja kuitenkin pyöritetään ja suomalaisena ei saa palvelua kuitenkaan. Ei edes kerran. Ei ole aina oma valinta olla köyhä, tässäkin tapauksessa oli tehty virhe jättämällä maksamatta tietyt tuet ja kirjattu vääriä tietoja työpaikasta ylös. Vai meneekö ap myös orpokotiin huutamaan hakekaa rahat sukulaisiltanne. Tunneälyä ei opeteta koulussa, eikä monessa kodissa. Se kyllä näkyykin kun puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
ottakaa vastuu itsestänne..outo tapa ajatella että joku toinen joutuu maksamaan toisen elämisen.
No näinhän se just menee. Kannan vastuuni itsestäni, teen töitä jos on ja maksan veroni. Jos ei niin kassan rahoilla ja vähän sivuhommaa. Kannan vastuuni mielestäni. Ja mielelläni.
Oudoltahan tuo vaikuttaakin jos joutuisin huolehtimaan vanhuksista tai aikuisista lapsistani ja lastenlapsista ja maksamaan heidän elämisensä. Hankkikoot ja hankkivatkin toimeentulonsa kuka mitenkin. Eivät paljon apuja tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi hyödyllistä vihdoin kuulla mihin työhön pääsee suoraan kävellen ja heti? Huudetaan ja ei kerrota. Olen hakenut mutta perusduunit täysiä ei kaikki mahdu. Niissä on myös viikkojen odotus, valitsevat ne joilla eniten kokemusta. Oli myös joku ihmeellinen te virkailija joka merkkasi luvatta työpaikan, jota ihmettelen vieläkin, joidenkin työ on kiusaaminen ja siitä voi saada Suomessa palkan jopa. Ihmettelen myös kun useat eivät edes julkaise työpaikka ilmoituksia ja uusia työntekijöitä ilmestyy, kai pomon tuttujen kautta. Sellaisiin ei voi hakea, joihin ei pääse tai ei julkaista edes hakuilmoitusta. Pitäisi kai selata 1000 eri sivua? 3 sivua ei enää riitä. Joka viikko katsonut ja suuri osa yrityksistä puuttuu työnhaku sivuilta. Usein tulee 0 hakutulosta Jos laitan tietyn yrityksen /kaupan nimen tai paikkakunnan.
Vierailija kirjoitti:
No jos ei ole perhettä eikä sukulaisia? Ja taas ap kerran hölmösuomalainen ajatuksiaan tuo julki.
Oma vika jos ei ole hoitanut turvaverkkojaan kuntoon. Minulla on viisi lasta, joten kenellekään ei tule liiallista kuormaa minun auttamisessani. Ovat siis jo aikuisia ja auttavat aina pyydettäessä. Usean kerran olen heiltä lainannut esim. rahaa. Aina en ole edes pystynyt maksamaan takaisin, mutta ei kuulema haittaa.
Ei tarvi sukulaisille tehdä mitään palveluksia ja täällä taloyhtiössä tekee huoltoyhtiö työnsä. On kielletty sekaantumasta. Aina on näitä jotka ei ymmärrä elämän totuuksia. Mutta on kyllä toteuttamiskelpoisia vaihtoehtojakin. Voi alkaa varastelemaan, huoraamaan, myymään huumeita ym...