Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole päässyt terapiaan.

Vierailija
04.01.2024 |

En ala tarkemmin avaamaan mt-ongelmiani mutta kyse ei ole kaikkein raskaimmista psykiatrisista diagnooseista kuten psykoosi tai skitsofrenia vaikka oireet vaikeuttaa elämääni. Minulla on kuitenkin useampi diagnoosi ja hankaluuksia toimia arjessa ja hankala lähteä kotoa. En ole vuosiin saanut elämääni eteenpäin ja elämäni on kovin rajoittunutta oireideni vuoksi. Olen olemassa mutta en elä tai elän puolielämää. Lääkkeitä menee ja tuntuu että nekin on alkaneet tuntua enemmän haitallisilta aikojen saatossa ja olotila menee ihan sietämättömäksi jos unohdan ottaa yhdenkin pillerin. 

Hoitoni on pitkälti reseptien uusintaa. Minut tiputettiin mt-palveluista pois. En ole saanut terapiaa. 

Miten voisin yrittää hakeutua terapiaan kun minut on tiputettu pitkän hoitosuhteen jälkeen pois? En ole saanut terapiaa ja haluaisin kokeilla vielä sen polun. Minua ei oteta vakavasti mt palveluissa. Ilmeisesti puolielämä on riittävä taso toipumiselle ja kohdallani on nostettu kädet pystyyn 

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityiselle? Lyhytterapiaan edes? 

Kyllä yksityiselle on mahdollista päästä, mutta sehän on ilman tukea tosi kallista. 1 kerta maksaa 80-120 e ja lyhytterapiakin on 20 kertaa. 

Miksi veronmaksajien pitäisi kustantaa naisten trendi-itku-keskustelut?

Jos miehet lopettaisi ikuisiksi ajoiksi naisten ahdistelun ja raiskailun, niin varmaan loppuisi myös tarve käydä terapiassa.

Vierailija
42/77 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään saa enää terapiaa. Olen pysyvästi työkyvytön mt-ongelmien vuoksi. Minut laitettiin ulos kaikista hoidoista ja nostettiin kädet pystyyn, kun ei minua voida ilmeisesti parantaa. 

Harmittaa, mutta olen myös helpottunut. Hoitohenkilöstö oli kiireistä ja kyllästyneen oloista. Olisin halunnut parantua ja yritin kovasti, mutta en onnistunut. Tuntui, että olin pelkkä riesa. Vaikeaa masennusta ei edelleenkään osata parantaa jos lääkkeet ei toimi. Terapiaa sain joskus nuorena sen 3 vuotta, mutta se suuntaus oli selkeästi sopimaton ja hajotti minua entisestään. 

Sinähän elät onnelassa. Sinun ei tarvi käydä töissä ja sinua on hoidettu perusteellisesti. Käytit itsekin sanaa helpottunut.

Miksi vit...sa toisille järjestyy kaikki, ja toiset eivät saa mitään muuta kuin aktiivimallia tai syyllistämistä.

Helpottunut siitä, että ei tarvitse olla hoitohenkilöstön harmin aiheena. Kyllä minä mieluummin olisin terve ja kävisin töissä. Nyt olen kaiken ulkopuolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelan vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen psykoterapiaa voi saada jos on työkyvyttömyyseläkkeellä.

Ei saa. Ehtona on: "Vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen tavoitteena on, että pystyt sairaudestasi tai vammastasi huolimatta tekemään töitä"

Ja jos on eläkkeellä jo, niin ei katsota sinun olevan työkykyinen. Jos on määräaikaisella eläkkeellä, niin ehkä saattaa saada.

Kelan sivuilta:" Vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen tavoitteena on, että pystyt sairaudestasi tai vammastasi huolimatta tekemään töitä tai selviytymään arkielämän toiminnoista paremmin." 

Tai selviytymään arkielämän toiminnoista paremmin: tällä perusteella myönnetään myös pysyvällä eläkkeellä oleville

Tiedätkö itse yhtään eläkeläistä kuka olisi tuolla perusteella saanut terapiaa? En ainakaan saanut minä vaikka olen monta kertaa hakenut. Eikä ole saanut kukaan tuntemani samassa tilanteessa oleva henkilö. Kyllä se niin on, että työkykyä arvostetaan näissä eniten ja jos ihmisiä on jonossa, niin heikoimmat tiputetaan pois.

Vierailija
44/77 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä yksityiselle on mahdollista päästä, mutta sehän on ilman tukea tosi kallista. 1 kerta maksaa 80-120 e ja lyhytterapiakin on 20 kertaa. 

No mulle voitais kustantaa siksi, että pelastin kahden ihmisen hengen väkivaltatilanteessa, asettaen oman henkeni alttiiksi. Tästä jäi kiva traumaperäinen stressihäiriö. Naisten trendi-itku-keskustelusta siis selvästi on kyse kohdallani. 

Vierailija
45/77 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis eläkkeellä? Yhteiskunnan näkökulmasta et ole tuottava. Eihän vanhaa ladaa kannata korjata katsastuskelpoiseksi kun ei se kuitenkaan pitkään kestä. Se olisi resurssien hukkaamista. Resurssien, joita ei muutenkaan ole.

Helpommalla pääset kun turvaudut youtuben selfhelp-maailmaan. Pähkinänkuoressa: Unohda aivojesi luoma mennyt todellisuus (menneisyys), jota ei edes ole enää muuten kuinn kuin ajatuksissasi. Keskity siihen mitä nykyhetkessä on ja tapahtuu. Koska oikea elämä on nyt. Turha siis traumailla menneillä, ne voi vain sivuuttaa siellä mielen valtakunnassa. Monet siis elää ajatuksissaan koko elämänsä mietiskellen mennyttä tai tulevaa, mutta unohtaa elää nyt. Mennyt ei voi vaikuttaa nykyisyyteen jos et itse anna sen vaikuttaa.

Noin minäkin joskus nuorena ajattelin kunnes sairastuin ptsd:hen. Eipä siinä enää voi elää tässä hetkessä, kun mieli syöttää koko ajan takaumia. 

Vierailija
46/77 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään saa enää terapiaa. Olen pysyvästi työkyvytön mt-ongelmien vuoksi. Minut laitettiin ulos kaikista hoidoista ja nostettiin kädet pystyyn, kun ei minua voida ilmeisesti parantaa. 

Harmittaa, mutta olen myös helpottunut. Hoitohenkilöstö oli kiireistä ja kyllästyneen oloista. Olisin halunnut parantua ja yritin kovasti, mutta en onnistunut. Tuntui, että olin pelkkä riesa. Vaikeaa masennusta ei edelleenkään osata parantaa jos lääkkeet ei toimi. Terapiaa sain joskus nuorena sen 3 vuotta, mutta se suuntaus oli selkeästi sopimaton ja hajotti minua entisestään. 

Ei se terapia ketään muutakaan paranna. Olet ainakin tehnyt töitä itsesi kanssa. Masennus on hieman eri asia eikä masennus ole syy terapialle. Mitä sinä tarvitsisit terapialta? He varmasti tekevät omat päätelmänsä sen suhteen onko tarvetta jatkamiselle. Ehkä sinua harmittaa se että ilmeisesti pidit terapiasta? Elämä myös muokkaa ihmistä joten voisiko olla että ne asiat joita olette käsitelleet ovat jo mennyttä kalua. Pelkäätkö sinä tulevaisuuttasi? Masennus ei ole mielenterveysongelma. Masennus on ja menee ohitse ajallaan, se on erilaista tuntemista sekä käsittelyä myöskin kehollisesti. Tsemppiä sinulle jatkoosi.

Vierailija
47/77 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne halua maksaa mistään. Monet valittavat vain siellä terapiassa. Osa vaatii mielialalääkkeitä jotka eivät todellakaan auta aina mutta eivät korjaa myöskään ongelmia. Lääkkeet uskoakseni jäävät taas pois enemmän, rahaa niillä saadaan aikaan eikä muuta.

Vierailija
48/77 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA:ssa niskasta kiinni hoidoilla on saatu aikaiseksi hyviä tuloksia. Elämästä riisutaan kaikki mukavuudet, oikeudet ja ihminen pakotetaan selviytymismoodiin.  Hoidon läpi käyneet kehuvat tuloksia rankkuudesta huolimatta. 

Vierailija
49/77 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene yksityiselle.Ei ole tarkoitus että työssäkäyvien rahat haaskataan teihin aikuisiin terapiatyyppeihin. Työkin käy terapiasta. 

Vaativat palveluja eivätkä halua maksaa niistä mitään. Terapiaa on korostettu liiaksi, käytännössähän se on vain keskustelua sekä asioihin perehtymistä normaalitapauksissa. Kukaan toinen ei ketään paranna koskaan.

Vierailija
50/77 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne halua maksaa mistään. Monet valittavat vain siellä terapiassa. Osa vaatii mielialalääkkeitä jotka eivät todellakaan auta aina mutta eivät korjaa myöskään ongelmia. Lääkkeet uskoakseni jäävät taas pois enemmän, rahaa niillä saadaan aikaan eikä muuta.

Millä työkyvyttömyyseläkkeellä oleva maksaa sen terapian ilman Kelan tukea, kun Kelan tukemanakin se meinaa olla liian kallista? 

Vierailija
51/77 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se ottaa naisen itsetunnon päälle kun ei pääse sinne trendikkääseen terapiaan keskustelemaan jonkun julkkiskilpailija tms kanssa, mitä ne nyt onkaan. Ei voi kehuskella työpaikan kahvihuoneessa. 

Täytyisi olla osaava terapeutti, minua kiinnostaisi kyllä sillä tiedän että olen pätevä ihmisten kanssa. Opiskeleminen vain tässä iässä ei tunnu järkevältä ajatukselta. Hyvä idea kuitenkin ja silloin tulisi asiakkaidenkin arvostaa palvelua ja haluta maksaa siitä. Terapiaa voisi antaa koko elämää ajatellen, myös työasioiden suhteen. Tässä hyvää ajatusta tulevaisuutta ajatellen jos täällä on valveutuneita hyviä terapeutteja kuulolla. Ihminen osaa kyllä toista auttaa ja joskus kuunteleminenkin yksistään voi olla hyväksi. Voisi antaa myös vinkkejä, olla ns. toiset aivot. Vaatii älykästä ihmistä.

Vierailija
52/77 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapia ei perustu tieteeseen ja on lukematon määrä todella arvovaltaisia psykiatreja jotka eivät missään tapauksessa suosittele sitä kenellekään. Sinne naiset jonottavat ihan puhtaasti trendin takia. 

Perustuuhan, onhan terapiaa ollut aina siitä alkaen kun ihmisiä on alettu tutkia, ihmisen persoonallisuutta sekä erilaisia ongelmia. Terapiaa on erilaista joten sekin kannattaa ottaa huomioon. Sairaalapotilaille on omat juttunsa perinteisen keskustelumuotoisen terapian lisäksi.

Vierailija
53/77 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapiassa:

👱🏻: Yhyyy yhyy koko ajan itkuinen olo!

👱🏻: Kerro lisää  

👱🏻: Yhyyyy ahistaa!

👱🏻:Mikä sinua ahdistaa?

👱🏻: Kaikki yhyyyy!

👱🏻: Oletko koskaan ajatellut että äitisi on narsisti

👱🏻: Yhyy niin se varmaan on

👱🏻: Tässä kaikki tällä kertaa, 350 e + alv kiitos. 

No jos ei nyt kerro enempää siellä niin ei kai sitä auttakaan voi. Älä mene niin ei tarvitse maksaa, ahdistuneena voi itkeä kotonakin. 🤷🏻

Vierailija
54/77 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten keskustelut pitäisi yhteiskunnan maksaa. HUOH!!!!!!!!

Säälittäviä nämä trollausviestit. Tunnen useita miehiä, jotka ovat käyneet terapiassa, ja kokeneet saaneensa apua.

Vierailija
55/77 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapian apu liittyy siihen että sieltä voi saada uusia tapoja käsitellä ajatuksiaan. En usko, että siitä on hyötyä ihmiselle joka kokee "puolielävänsä" joten ala tehdä asioita joista pidät, liiku, mene luontoon, tarkasta hormonitasot, syö monipuolisesti ja nuku hyvin. Ja lopeta turhat lääkkeet joista et koe olevan apua.

Nonni. Word to that!

Vierailija
56/77 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehet lopettaisi ikuisiksi ajoiksi naisten ahdistelun ja raiskailun, niin varmaan loppuisi myös tarve käydä terapiassa.

Uhriudu, uhriudu, niin Taivaassa kirkkaimman kruunun saat!

Vierailija
57/77 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis eläkkeellä? Yhteiskunnan näkökulmasta et ole tuottava. Eihän vanhaa ladaa kannata korjata katsastuskelpoiseksi kun ei se kuitenkaan pitkään kestä. Se olisi resurssien hukkaamista. Resurssien, joita ei muutenkaan ole.

Helpommalla pääset kun turvaudut youtuben selfhelp-maailmaan. Pähkinänkuoressa: Unohda aivojesi luoma mennyt todellisuus (menneisyys), jota ei edes ole enää muuten kuinn kuin ajatuksissasi. Keskity siihen mitä nykyhetkessä on ja tapahtuu. Koska oikea elämä on nyt. Turha siis traumailla menneillä, ne voi vain sivuuttaa siellä mielen valtakunnassa. Monet siis elää ajatuksissaan koko elämänsä mietiskellen mennyttä tai tulevaa, mutta unohtaa elää nyt. Mennyt ei voi vaikuttaa nykyisyyteen jos et itse anna sen vaikuttaa.

Mutta jos hän unohtaa traumat, hän ei ole enää erityinen!

Onhan se tyylikästä sanoa että äiti pilasi elämäni opastamalla oikeaan järkevään suuntaan sekä opettamalla kaiken olennaisen vastoin tahtoani. Hän traumatisoi minut täysin! Hänen syytä kaikki. En ota vastuuta itsestäni enkä käyttäytynisestäni ja syytän häntä kaikesta minkä teen väärin tahallanikin. 

Vierailija
58/77 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten keskustelut pitäisi yhteiskunnan maksaa. HUOH!!!!!!!!

Säälittäviä nämä trollausviestit. Tunnen useita miehiä, jotka ovat käyneet terapiassa, ja kokeneet saaneensa apua.

Tragikoomista noissa trolleissa on sekin, että heillä itsellään näyttää olevan jotain mt-puolen ongelmia, kun kokevat tarpeelliseksi trollata. Voisi joku terapia ehkä auttaa näitä meidän trollipeikkojakin.

Vierailija
59/77 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä työkyvyttömyyseläkkeellä oleva maksaa sen terapian ilman Kelan tukea, kun Kelan tukemanakin se meinaa olla liian kallista? 

Otat lainaa jos sen keskustelun ihmeitä tekevään ominaisuuteen uskot. Sitä otetaan moniin asioihin elämässä, ei vain asuntoon tai autoon. 

Vierailija
60/77 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievästi oireilevat mielisairaat joutuvat tyytymään lääkitykseen kun ei resursseja hoitaa enempää. Päästänsä sekaisin olevia on Suomessa puoli miljoonaa eli aivan valtava määrä. Kadulla kun kävellee niin ei voi kuin ihmetellä missä zombilandiassa elämme. Ihmetyttää miksi meillä niin monen mieli on hajonnut.